با تعدادی از دیدنی ترین شهرهای کره جنوبی آشنا شوید

hb سه شنبه 12 دی 1402

کمتر کسی را میتوان در دنیا یافت که با شنیدن نام کره جنوبی از صفات باهوش و پر تلاش برای مردم این کشور استفاده نکند. کره جنوبی در قسمت جنوبی شبه جزیره کره قرار داشته و پایتخت آن نیز شهر سئول است و بی تعارف، یکی از مدرن ترین کشورهای آسیای شرقی به شمار می رود. مردم کره جنوبی از فرهنگ بسیار بالایی برخوردار بوده و همین نگاه متفاوت آنها به همه چیز سبب گشته تا این کشور در 50 ساله گذشته با تغییر و تحولات زیادی مواجه شود. با ما در مقاله دیدنی ترین شهرهای کره جنوبی همراه شده تا شما را با تعدادی از معروف ترین شهرهای کره جنوبی آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با زیباترین شهرهای کره جنوبی برایتان جالب خواهد بود.

سئونگنام

سئونگنام از جمله شهرهایی بوده که قرار شد با اتمام جنگهای میان دو کشور کره جنوبی و شمالی، طبق یک برنامه ریزی مدون از این رو به آن رو شود و حتی برنامه آباد کردن آن نیز جلوتر از شهری همچون سئول بود. با این حال، شاید مساحت کم شهر سئونگنام سبب گشت تا مسئولان کره جنوبی با احتیاط بیشتری به فکر برطرف کردن مشکلات آن باشند و در این زمینه شتاب زده عمل نکنند. سئونگنام در قسمت شمال غربی نقشه کشور کره جنوبی واقع شده است.

سئونگنام نیز در کنار تمام برجستگی های اقتصادی خود، پر است از جاذبه های مختلف توریستی و گردشگری که می توانند برای گردشگران داخلی و خارجی بسیار جذاب و خاطره انگیز باشند. این مورد از معروف ترین شهرهای کره جنوبی به دلیل مسافت کمی که با شهر سئول دارد، از وسایل نقلیه متعددی نیز برای انتقال مسافران به سئول برخوردار بوده که میتوان این وسایل را در نواحی مرکزی این مورد از معروف ترین شهرهای کره جنوبی پیدا نمود.

سئونگنام

چانگ وون

چانگ وون از جمعیتی بالغ بر 1 میلیون نفر برخوردار است و باید به دلیل افزایش فعالیتهای صنعتی در دو ده اخیر، آن را پایتخت صنعتی کره جنوبی قلمداد کرد. شهر چانگ وون به خودی خود از مساحت آنچنانی بهره مند نبوده تا اینکه طبق سیاست شهری کشور کره جنوبی، دو شهر جینهائی و ماسان نیز به مساحت کلی شهر چانگ وون اضافه شد و سبب گشت تا مساحت این شهر گسترده تر از قبل باشد و بتوان در آن فضاهای سرسبز و متعددی را ایجاد کرد. پارکها و فضاهای سبز شهر چانگ وون در میان اغلب گردشگرانی که به این مورد از دیدنی ترین شهرهای کره جنوبی سفر کرده اند، زبانزد بوده و همگی از امکانات ساحلی و نحوه انجام فعالیتهای صنعتی این شهر به نیکی یاد می کنند.

چانگ وون

اولسان

در این مورد از دیدنی ترین شهرهای کره جنوبی بزرگترین کارخانه کشتی سازی در مقیاس جهانی با برند هیوندای و همچنین بزرگترین کارخانه خودروسازی در مقیاس جهانی با برند هیوندای و البته یک پالایشگاه نفتی بسیار بزرگ به نام SK Energy قرار داده شده است. شهر اولسان در بخش جنوب شرقی کره جنوبی واقع شده و شهر بوسان را در قسمت جنوبی آن میتوان پیدا کرد. در اولسان فارغ از پالایشگاه نفتی و تولید لوازم موتوری با برند هیوندای میتوان با جاذبه های جذاب توریستی و گردشگری فراوانی مواجه شد که برای مثال میتوان به پارکهای بزرگ و نامی اولسان، تک موزه صید وال کره جنوبی، روستای چشم نواز اوگوسان اونگی و البته رشته کوههای یئونگنام آلپ اشاره داشت.

اولسان

سوون

شهر سوون در کنار داشتن عنوان بزرگترین شهر کشور، از کلی جاذبه های جذاب توریستی و گردشگری نیز بهره مند است که البته شاید هیچ کدام از این جاذبه ها به اندازه برندی که از سال 1967 در این شهر مشغول به فعالیت است و در حال حاضر نیز یکی از قطب های تولید لوازم خانگی و الکترونیکی در جهان بشمار می رود، برای گردشگران حائز اهمیت نباشد. این مورد از زیباترین شهرهای کره جنوبی خانه رویایی برند معتبر و خوشنام سامسونگ است و دفتر مرکزی اصلی آن نیز در همین شهر قرار گرفت.

فارغ از سامسونگ و تورهای گردشگری شهر سوون، این شهر در خلال جنگ کره جنوبی 4 بار به دست دشمن افتاد و مجددا پس گرفته شد و در طول تاریخ نیز صدمات بنیادی زیادی به پیکره اصلی شهر سوون وارد شده است. در حال حاضر، این مورد از معروف ترین شهرهای کره جنوبی به دلیل وجود حمام های عمومی بسیار تمیز و همچنین سطح کیفی مسائل بهداشتی در آن به عنوان یکی از تمیزترین شهرهای دنیا و همچنین یک مقصد کاملا بهداشتی برای گردشگران داخلی و خارجی معرفی می شود و میتوان در آن با تورهای حمام گردی زیادی مواجه شد.

سوون

گوانگجو

شهری است با آمار مردمی 1.4 میلیون نفری که در بخش جنوب غربی خاک کره جنوبی واقع شد. اقتصاد شهر گوانگجو وابستگی زیادی به تولید پارچه و شالیزارهای کاشت برنج دارد و باید هنرمندان برخاسته از آن را یکی از معتبرترین هنرمندهای کل دنیا در عرصه های خاص و منحصر بفرد هنری قلمداد نمود. طبق اسناد تاریخی، شهر گوانگجو از سال 57 پیش از میلاد مسیح پایه گذاری شده و به همین خاطر، یکی از قدمتی ترین شهرهای کل کره جنوبی نیز تلقی می شود. غذاهای این شهر بی نظیر بوده و بخش عمده ای از جمعیت ساکن آن را دانش آموزان و دانشجویان تشکلیل می دهند. گوانگجو از طریق خطوط راه آهن به پایتخت کره متصل می شود و به دلیل همین نزدیکی زیاد نیز این شهر توانسته تا در بخشهای مختلف صنعتی خود از سئول کمک بگیرد.

گوانگجو

دائجون

لقب شهر 1.5 میلیون نفری دائجون، دره سیلیکونی آسیا است، چرا که در این شهر مراکز آموزشی و تحقیقاتی متعددی در کنار 18 دانشگاه علمی فعالیت می کنند و اغلب آنان نیز در تهیه و تولید ماده سیلیکونی که معمولا در طراحی ها و ساخت قطعات رایانه ای و الکترونیکی بکار می روند، دستی بر آتش دارند. از این مورد از دیدنی ترین شهرهای کره جنوبی میتوان به سایر شهرهای کوچک و بزرگ کره سفر کرد. این شهر مرزی در حصاری از کوههای بلند و البته یک پارک بزرگ جنگلی و ملی به نام گیریانگسان واقع شد. جالب است بدانید در سالهای گذشته مدیران زیادی شرکتهای خود را از شهر مرکزی سئول خارج کرده و به سایر شهرهای کشور کره منتقل نموده اند که یکی از گزینه های میزبانی این شرکتها و سازمانها همیشه شهر دائجون بوده است.

دائجون

دئگو

شهر دئگو با داشتن جمعیتی بیش از 2.5 میلیون نفر در رتبه چهارم قرار میگیرد. دئگو در گذشته از اوضاع اقتصادی بسیار خوبی برخوردار بود و میتوان این گونه گفت که چرخه اقتصادی در این شهر پر رونق بود اما به تدریج و با از کار افتادن بخشهای مختلفی از صنعت نساجی این شهر، رکود در آن روز به روز بیشتر و بیشتر می شود. این شهر بعد از سئول که پایتخت کره بحساب می آید، دومین شهر بزرگ غیر جزیره ای کره نیز تلقی می شود. در این مورد از زیباترین شهرهای کره جنوبی نمایشگاه ها و فستیوال های زیادی همه ساله برگزار شده که فستیوال بین المللی اپرا دئگو و همچنین فستیوال نقاشی روی بدن آن از جمله این اجتماعات بزرگ هستند.

دئگو

اینچئون

اینچئون نام شهری است ساحلی با 2.9 میلیون نفر جمعیت انسانی که در قسمت شمال غربی کره جنوبی واقع شد. اینچئون یک شهر کاملا انگلیسی است و در تمام سالهای گذشته در تلاش بوده تا همچون دیگر شهرهای قاره آسیا به درجات بالایی از استانداردهای روز اروپا دست پیدا کند. این شهر تا قبل از تبدیل شدن به یک شهر بندری در ابعاد بین المللی برای تجارت با دیگر ملتهای مختلف جهانی تنها 5 هزار نفر جمعیت داشت و امروزه بیش از 100 برابر این جمعیت در این شهر زندگی می کنند و ساکن آن محسوب می شوند. در این مورد از زیباترین شهرهای کره جنوبی کلاسهای آموزشی و یادگیری زبان انگلیسی به شکل کاملا رایگان برگزار شده تا درصد بالایی از مردم این شهر بتوانند بدون کوچکترین هزینه ای این زبان بین المللی را فرا بگیرند.

اینچئون

بوسان

نزدیک ترین شهر به کشور ژاپن از کره جنوبی و همچنین پایتخت تفریحات تابستانی در این کشور، شهر بوسان است که در مقطعی از تاریخ نیز به عنوان پایتخت کره جنوبی معرفی شد. بوسان دارای جمعیت 8.2 میلیون نفری است و از این رو، دومین شهر بزرگ کل خاک کره محسوب می شود. این شهر در قسمت جنوب شرقی نقشه جغرافیایی کره جنوبی واقع شده و به دلیل تحرکات و فعالیتهای شدید صنعتی، آن را قطب صنعت کره خطاب می کنند. در بوسان فروشگاه ها و مراکز تجاری مختلفی وجود دارند که برجسته ترین آنها فروشگاه های زنجیره ای شینسگائه هست. ورزش اول مردم شهر بوسان بیسبال بوده و پس از بیسبال رشته های دیگر ورزشی همچون بسکتبال، فوتبال، دوچرخه سواری و اسب دوانی از جمله پرمخاطب ترین ورزشهای این شهر را تشکیل می دهند.

بوسان

سئول

شهر سئول از تاریخچه ای بالغ بر 4 هزار سال حتی پیش از میلاد حضرت مسیح برخوردار است و روزهای خوب و بد زیادی را در طول تاریخ تجربه کرد. سئول از اجتماع مهاجرانی که در کنار رودخانه هان مستقر شدند، بوجود آمد و بتدریج صاحب امتیازات مختلف یک شهر واقعی شد. طبق آنچه در کتابهای تاریخی مرتبط با این شهر آمده، در قدیم دور تا دور شهر سئول را دیواری ضخیم و بلند تشکیل میداده که از آن برای دفع حملات دشمنان این شهر و همچنین حیوانات درنده استفاده میشده است.

شهر سئول در خلال جنگهای کشور کره جنوبی دچار صدمات جبران ناپذیر زیادی شد و همین امر سبب گشت تا مسئولان این کشور پایتخت کره را از سئول به بوسان به مدت 2 سال منتقل کنند و در طول این مدت نیز به بازسازی ها و مرمت بناهای این شهر بپردازند. در خلال جنگ کره جنوبی و شمالی، شهر سئول به تصرف قوای شمالی ها نیز افتاد، چرا که در آن زمان حامیان ارتش کره شمالی کشورهای چین و روسیه بودند و حامیان کره جنوبی نیز تنها در مقاطعی از جنگ آمریکایی شدند. با تمام شدن جنگ و برگشتن آرامش به منطقه شهری سئول، مردم دوباره در آغوش این شهر گرد هم آمدند و تشکیل یک جمعیت شهری را دادند.

با گذر زمان، امکانات شهر سئول همچون ناوگان های حمل و نقلی این شهر ارتقا پیدا کردند و مردم از یک شهر جنگ زده و مخروبه، یک شهر معمولی با سطح امکانات رفاهی و خدماتی متوسط را ایجاد کردند. سئول دسته کم در 50 سال گذشته با تغییر و تحولات عظیمی مواجه شده که جالب است بدانید، اغلب این تغییرات در راستای پیشرفت کلی پایتخت کره جنوبی قرار گرفت. از خانه های حلبی و چوبی این شهر، ساختمانهای مدرن و آسمان خراش های بلند و برج های لوکس بوجود آمده اند.

از بخشهای مختلف شغلی این مورد از زیباترین شهرهای کره جنوبی، اقتصاد بی بدیل کل کشور پدید آمده و از خرابی ها و ویرانی های گوشه و کنار آن نیز به مدد همت کلی ساکنان، یک شهر مدرن توریستی و گردشگری با بالاترین سطح امکانات رفاهی و خدماتی و همچنین تکنولوژی های روز به نسبت کشورهای کل دنیا ایجاد شده و همین دلایل سبب گشت تا تقریبا نیمی از جمعیت کشور کره جنوبی ساکن سئول شوند.

Seoul
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با تعدادی از دیدنی ترین شهرهای توریستی ارزان دنیا آشنا شوید

مجید قدیانی ، جمعه 4 اسفند 1402

برای آشنایی با زیباترین شهرهای توریستی ارزان دنیا، در مقاله دیدنی ترین شهرهای توریستی ارزان دنیا با ما همراه باشید.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 4 خرداد 1397

    چقد اینا آرزو داشتن مثل ما بشن !!!!!!! اما حالا ما ...........