معروف ترین موزه های جهان که ارزش دیدن را دارند

بیش از 55000 موزه هنری در جهان وجود دارد. شاید با خودتان فکر کرده اید که چگونه می توانید موزه ای را در بین معروف ترین موزه های جهان انتخاب کنید که بیشتر از سایر موزه ها ارزش رفتن داشته باشد؟ نگران این موضوع نباشید زیرا ما زیباترین موزه های جهان را در قالب 11 زمینه متفاوت دسته بندی کرده و به شما معرفی کرده ایم. از موزه های معاصر ساختمان های صنعتی سابق آفریقای جنوبی گرفته تا موزه آثار باستانی روستایی در ژاپن. این 11 موزه را در بین دیدنی ترین موزه های جهان اگر ندیده اید باید در سال 2018 حتما از آن ها دیدن کنید.

دیدنی ترین موزه های جهان

آکادمی سلطنتی هنر، لندن، انگلستان

در 250 امین سالگرد آکادمی سلطنتی هنر، موسسه هنر تصمیم به توسعه دادن این آکادمی به باغ بورلینگتون که زمانی موزه مردمی بوده است می گیرد و تصمیم به پرده برداری از آن در ماه می 2018 دارد. این بخش توسعه یافته توسط معمار دیوید چیپرفیلد رهبری می شود که این پروژه باعث اتصال خانه بورلینگتن کنونی به میفر می گردد. این محله دارای ساختمان های هم رده خانه بورلینگتن است و هم چنین باعث می شود که فضای وسیع استدیویی به همراه فضایی برای مجموعه ای از فعالیت ها را در اختیار دانشکده آکادمی سلطنتی قرار بدهد. تاکیتادین در گالری گابریل به نمایش گذاشته می شود در حالی که تدی توندوی میکلانژ(ساخته شده در حدود سال های 5_1504) و شام آخر جیامپیترینو (ساخته شده در حدود سال 1520) در گالری های مجموعه جدید به نمایش گذاشته می شوند. این موزه از معروف ترین موزه های جهان می باشد.

آکادمی سلطنتی هنر، لندن، انگلستان

براد، لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا

الی و ادیت براد در سال 2010 تصمیم به ساخت موزه هنر که از دیدنی ترین موزه های جهان بوده، گرفتند. همچنین اهداف هنری بلند مدتی چون اهدای آثار به انواع سازمان های هنری در ایالات متحده از جمله لاکما و موکا را داشتند. در طول سالیان متمادی مجموعه ای 2000 جلدی برجسته از هنر پس از جنگ و معاصر در این مجموعه جمع آوری شده است. این زن و شوهر پنج سال بعد از اینکه تصمیم به افتتاح موزه گرفتند در مرکز شهر لس آنجلس موزه خود را به نام THE BROAD افتتاح کردند. این موزه در شش روز هفته بدون هیچ هزینه ورودی باز بوده و نه تنها می توانید در این موزه از آثار هنرمندانی چون روی لیچستین، کندی شرمن و دامن هرست لذت ببرید بلکه می توانید از دیدن ساختمان های دیلر سوفیدو و رنفر و دیزایند که هزینه ای بالغ بر 140 میلیون دلار برای ساختشان شده، لذت ببرید.

براد، لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا

گالری ملی ویکتوریا، ملبورن، استرالیا

گالری ملی ویکتوریا (NGV) قدیمی ترین و پر طرفدارترین موزه در استرالیا بوده که می توانید بدون هزینه از این موزه هنری وسیع دیدن کنید. در داخل دو ساختمان NGV INTERNATIONAL و NGV AUSTRALIA می توانید بیش از 70000 آثار هنری از آثار باستانی و قطعات بومی گرفته تا عکس های استرالیا و رسانه های بین المللی را ببینید. سال 2018 بهترین زمان برای دیدن این موزه است به این دلیل که NGV TRIENNIAL در این سال قرار است، افتتاح شود. این مجموعه توسط هنرمند استرالیایی، ران موئک راه اندازی و اجرا می شود که شامل 100 جمجمه غول پیکر بوده و هنرمند ژاپنی به نام یای کوساما در این پروژه تعامل و همکاری دارد. این موزه یکی از زیباترین موزه های جهان می باشد.

گالری ملی ویکتوریا، ملبورن، استرالیا

موزه سومایا، مکزیکو سیتی، مکزیک

موزه سومایا که از دیدنی ترین موزه های جهان بوده، از میراث هنری مکزیک است که در سال 1994 در قالب نمایشگاه های دائمی و موقت افتتاح شده است. در سال 2011 مکان دوم خود را برای برگزاری این نمایشگاه ها در پلازا کارسو در ناحیه نواو پلانکو افتتاح کرد. ساختمان فلزی نامتقارن طراحی شده توسط معمار مکزیکی، فرناندو رومرو که از بیش از 16000صفحه آلومینیومی شش ضلعی پوشیده شده یادآور مجسمه ای از آگوست رودین است که در این گالری نیز به نمایش گذاشته شده اند. بیشتر مجسمه هایی که در این موزه میبینید جز بزرگترین مجموعه مجسمه در خارج از فرانسه است.

موزه سومایا، مکزیکو سیتی، مکزیک

Fondation Louis Vuitton، پاریس، فرانسه

هنر و مد همیشه در کنار هم هستند بنابراین دفعه بعد که به پاریس رفتید می توانید از Fondation Louis Vuitton خیره کننده در لبه jardin d'Acclimatation در پارک عمومی مشهور bois de Boulogne دیدن کنید. این اثر توسط معمار آمریکایی، فرانک جیری که فضای فوق العاده ای را با خطوط مایع که با سبکی شفاف و شیشه ای قرن 19 ولی با استفاده از فناوری قرن 21 ایجاد شده، خلق کرده است. این موزه از زمان باز شدنش در سال 2014 ابتکار فرهنگی خصوصی، نمایش و ترویج هنر قرن 21 ام را در 4 طبقه دسته بند کرده است: تفکر، پاپ، اکسپرسیونیست (هنرپیشه ای که در کارش همه چیز را رعایت می کند)، موزیک و صدا. اما آنچه که حتما باید ببینید اثر اولفار الیانسون به نام افق 2013 است که به طرز بسیار خوبی با ساختمان هماهنگی و مطابقت دارد. این موزه دیدنی یکی از زیباترین موزه های جهان می باشد.

Fondation Louis Vuitton، پاریس، فرانسه

موزه دولتی هرمیتاژ، سن پترزبورگ، روسیه

عظمت و شایستگی این موزه در بین معروف ترین موزه های جهان خود تنها دلیل گرفتن بلیت برای سفر به روسیه است. این موزه دومین موزه بزرگ در جهان است و دارای مجموعه ای قابل توجه بیش از یک میلیون آیتم می باشد. کاترین بزرگترین مجموعه هنری خود را در سال 1764 آغاز کرد و معمار، یوری فلتون را برای ساخت کاشی در کاخ زمستانی و ساخت نقاشی های هلندی چند سال به کار گرفت. این موزه دارای شش ساختمان تاریخی بوده که در آن ها آثار تاریخی، هنرهای تزئینی و آثار هنری متعددی از قبیل عصر طلایی هندی، رنسانس ایتالیایی، نئوکلاسیک رمانتیک فرانسوی و آلمانی را می بینید. این مجموعه آن قدر متنوع بوده که ممکن است شما برای شروع معضل انتخاب در بین زیباترین موزه های جهان را داشته باشید.

موزه دولتی هرمیتاژ، سن پترزبورگ، روسیه

موزه میهو، شیگا، ژاپن

موزه میهو در کوه های جنگلی شگاراکی در کوکا پنهان شده و نام آن به نام یکی از ثروتمند ترین زنان ژاپن میهوکو کویاما (1910-2003) نام گذاری شده است. طراحی این موزه به دست معمار تحسین برانگیز چینی-آمریکایی I.M.PEI (این معمار هرم شیشه ای موزه لوور را طراحی کرده و به این دلیل مشهور می باشد) بود. این موزه از چکیده اثر چینی باستانی اسپرینگ بلوسوم اسپرینگ که به دست تائو یانگ مینگ در 421AD نوشته شده، الهام گرفته شده است. همچنین اینکه این موزه به دلیل درخت های گیلاس انبوه و یکپارچه ای که در محوطه خود دارد زیبایی بسیار زیادی دارد. با دیدن این موزه، سفر ژاپن برایتان ایده آل می شود. مجموعه ای از هنرهای ژاپنی به همراه آسیای باستانی و مصر و رم در این موزه وجود دارد.

موزه میهو، شیگا، ژاپن

موزه رینا سوفیا، مادرید، اسپانیا

اگر به مادرید سفر کردید فقط یک موزه هنری برای دیدن وجود دارد. در حالی که ما پرادو را دوست داریم اما به موزه ملی سنت دینته رینا صوفیا می رویم تا نه تنها پیکاسو گورنیکا (1937) را ببینیم بلکه با مجموعه آثار قرن 19 که نشان دهنده ظهور مدرنیته و هنر بعد از جنگ است آشنا شویم. رینا سوفیا در موزه هنری معاصر اسپانیا که در سال 1991 در بیمارستان عمومی مادرید افتتاح شده بود، افتتاح شد. سپس در سال 2005 با ساختمان ژان نوول گسترش یافت و موزه را با فضایی برای نمایشگاه های موقت و چشم اندازی نوآورانه توسعه یافته و به نمایش گذاشتند.

موزه رینا سوفیا، مادرید، اسپانیا

مکسی آرت، رم، ایتالیا

مکسی آرت در مجموعه پیچیده مکسی وجود دارد که به دست زاها حدید طراحی شده است. مکسی آرت مجموعه ای دائمی از هنرهای قرن بیست و یکم ایتالیا و محل برگزاری جشنواره های بین المملی می باشد. همچنین اینک هنرمندان در حال ظهور را پرورش می دهد. دفعه بعد که به رم سفر کردید، به محله فلامینیو بروید و در نمایشگاه هنری موزیک حماسی هنرمند مفهومی ایتالیایی الیهیرو بوتی (ماپا 1971) غرق شوید.

مکسی آرت، رم، ایتالیا

زتز موکا، کیپ تاون، آفریقای جنوبی

موزه هنر آفرینی زتز در سال 2017 افتتاح شد. این موزه نه تنها موزه هنرهای معاصر آفریقایی است بلکه مجموعه ای استثنایی از هنر معاصر آفریقا و دیاسپورا را دارد. محل این موزه در یکی از بلندترین ساختمان ها در افق شهر کیپ تاون است. استودیوی هترویک به وسیله یک سیلوی غلات که 48 لوله بتونی 33 متری دارد، تامین می شود و این موضوع باعث توسعه آفریقای جنوبی و آینده چشمگیر این کشور شده و شما می توانید به این کشور به راحتی سفر کنید.

زتز موکا، کیپ تاون، آفریقای جنوبی

موزه یهودی برلین، آلمان

معمار لهستانی-آلمانی، دنیل لیبسکیند موزه یهودیان را زینک پنلند می نامد به دلیل اینکه تاریخ تنش بین آلمانی ها و یهودیان را نشان میدهد. لیبسکیند با گسترش دادن این موزه به موزه سابق برلین یک فضای پویای سنتی کلاسیک را ایجاد می کند که در آن می توانید در میان 14 دوره تاریخی از قرون وسطی گرفته تا به امروز در تاریخ و فرهنگ یهودی سفر کنید.

موزه یهودی برلین، آلمان

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معروف ترین دیدنی های شهرهای اسلامی جهان را بشناسید

ثنا احمدی ، پنج شنبه 24 بهمن 1398

اکنون نیز قصد دارم ده مورد از برترین دیدنی های شهرهای اسلامی دنیا را به شما معرفی کنم تا شاید شما نیز همچون من راغب به تماشای آن ها شوید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :