دیدنی های جزیره ایستر و عالمی از اسرار کشف نشده

در تاریخچه جزیره ایستر آمده که این جزیره در 2000 مایلی غرب آمریکا جنوبی، در وسط اقیانوس آرام و یکی از مکان های دور افتاده مسکونی در زمین است. این منطقه یکی از سه گوشه مثلث پولینزی را تشکیل می دهد و دو گوشه دیگر آن هاوایی در شمال و نیوزیلند در جنوب غربی است. این جزیره 63 مایل مربع از زمین را پوشش می دهد که تقریبا نیمی از آن در پارک ملی راپا نویی قرار دارد و تقریبا 900 مجسمه هیپنوتیزم شده مایی در آنجا قرار دارد که مردم آن ها را به عنوان ساکنان این جزیره می شناسند. حکاکی های یکپارچه غول پیکر در اطراف این جزیره پراکنده شده اند و برخی از آن ها با افتخار در مقابل اقیانوس آرام قرار دارند در حالی که برخی دیگر تا گردن زیر خاک مدفون شده اند. وجود این مجسمه های خاص تنها دلیل نمی شود که شما یک سفر طولانی به این جزیره داشته باشید. اقامت در جزیره ایستر به معنای داشتن آرامشی محض است هر چند که ممکن است امکانات معمولی مانند تهویه مطبوع و وای فای را نداشته باشد ولی اسب های وحشی در تپه های این جزیره پرسه می زنند و افراد می توانند در کنار اقیانوس آرام غذا بخورند و لذت ببرند. مجسمه های مایی اگرچه از لحاظ تکنیکی به معنای نمایش است ولی مانند ایموجی مجسمه ای در توکیو پشت صحنه ای بی نظیر برای عکس های اینستاگرامی در بین دیدنی های جزیره ایستر می باشند.

جزیره استر

تاریخچه جزیره ایستر زیبا

براساس مستندات قدیمی و تاریخچه جزیره ایستر اولین افرادی که به راپا نوئی وارد شدند و نام این جزیره را ایستر گذاشتند حدودا بین 300 تا 400 سال قبل از میلاد بوده اند و بعدها به دلیل اینکه منابع در این جزیره تمام شد، گرسنگی و جنگ ناشی از آن تقریبا باعث شد که مردم از بین بروند. مطالعات اخیر این نوع تفکر را مورد سوال قرار می دهند و بیان می کند که جنگ باعث می شود که اهالی این منطقه منقرض بشوند. در روز عید پاک در سال 1772 کاوشگران هلندی در جزیره فرود آمدند و آن را پاسیه لند به معنای جزیره عید پاک نامگذاری کردند. صدها سال پس از آن مردم این منطقه دیگر مهربان نبودند. تصور می شود که به زودی پس از آن یک جنگ داخلی رخ داده و مردم به یکدیگر حمله بردند. در قرن نوزدهم شیلی، جزیره راپا نوئی را مال خود کرد و در سال 1965 مردم راپا نوئی شهروند شیلیایی شدند. امروزه بسیاری از مردم شیلی نیز در این جزیره زندگی می کنند و با راپا نوییان تنها حدود نیمی از جمعیت 6000 نفری آنجا را تشکیل می دهند.

تاریخچه جزیره استر زیبا

دیدنی های جزیره ایستر فوق العاده

از نظر بین المللی شناخته شده ترین ویژگی راپا نویی و از دیدنی های جزیره ایستر مجسمه های مایی است. پارک ملی راپا نوئی که تقریبا نیمی از جزیره را پوشش می دهد، بهترین مکان برای دیدن حکاکی های با ابهت است. این پارک در میان قرن های دهم و شانزده ساخته شده و یونسکو آن را به عنوان میراث جهانی و یکی از قابل توجه ترین دیدنی های جزیره ایستر توصیف می کند. تورهای گردشگری بهترین راه برای دیدن پارک ملی و مجسمه های مایی بدون از دست دادن جزئیات است که تنها یک راهنمای محلی می تواند آن را به شما ارائه دهد. قیمت بلیط 10 روزه برای دسترسی به پارک 80 دلار است. اگرچه می توانید در سراسر پارک بازی کنید اما چندین مورد جذاب وجود دارد که باید هر بازدید کننده ای آن را مشاهده کند. اهو تونکاریکی در ساحل جنوب شرقی این جزیره، محل 15 مجسمه مایی می باشد که شانه به شانه کنار یکدیگر ایستاده اند و در برابر آسمان شبیه سایه یک حیوان شده اند. رانو راروکو در داخل اینجا آتشفشان قابل توجهی است که در آن صدها مجسمه مایی در مراحل مختلف حکاکی در تاریخچه جزیره ایستر می باشند.

دیدنی های جزیره استر فوق العاده

فعالیت هایی که در این جزیره می توانید انجام دهید

یکی دیگر از پر بازدیدترین مکان ها در زمان اقامت در جزیره ایستر، موزه ی انسان شناسی سباستین انگلرت است. این تنها موزه در جزیره می باشد اگرچه بسیار کوچک است اما دارای مجموعه قابل توجهی از قلاب های ماهیگیری باستانی، سنگ های مرجانی و ابزار آلات سنگی بود. این موزه که پس از مطالعات باستان شناسی راپا نویی نامگذاری شده، جای خوبی برای شروع سفر شماست. علاوه بر مصنوعات بازدید کنندگان را با تاریخ جزیره و مجموعه هنری آشنا می سازد. بازدید از آنجا رایگان است البته شما می توانید مواردی را به عنوان هدیه به آنجا اهدا کنید. ساعات کار موزه را قبل از رفتن به آنجا بررسی کنید. اگرچه در اهو تانگاریکی بیشتر قسمت های ساحل سنگی است اما در پلایا اناکنا شما ساحلی زیبا و شن و ماسه ای را با آب هایی فیروزه ای پیدا خواهید کرد. در اینجا نه تنها از درختان نخل استفاده می شود بلکه توسط ساکنان محافظت شده و بنابراین هرگز فراموش نخواهید کرد که کجا هستید. رانو راروکو با مجموعه ای از مجسمه های مایی بسیار چشمگیر است اما این تنها آتشفشان جزیره نیست. بازدید از رانو کاو ارزش بازدید و چند ساعت پیاده روی را دارد. بازدیدکنندگان بعد از یک پیاده روی نسبتا طولانی با مناظری خیره کننده مواجه می شوند. یکی دیگر از مکان های عالی برای بزرگسالان و کودکان درست در شهر قرار گرفته است. بندر هانگا روا محل خوبی برای دیدن لاک پشت های دریایی است. اگر شما در کنار ماهیگیرانی که در حال صید و یا تمیز کردن ماهی هستند، بایستید می توانید لاک پشت های شناور در آب را در زمان اقامت در جزیره ایستر مشاهده کنید.

فعالیت هایی که در این جزیره می توانید انجام دهید

مکان هایی برای اقامت در جزیره ایستر

با اینکه جمعیت راپا نوئی بسیار کم است ولی به طور شگفت انگیزی دارای هتل های متعدد برای اقامت در جزیره ایستر می باشد. بیشتر هتل ها در مرکز هانگا روا واقع شده اند. هارا نوئی چند دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد. کارکنان خوب آنجا باعث می شوند مهمانان احساس کنند که در خانه خود اقامت دارند. این هتل دارای مناظری بی نظیر از تپه ها و دریا می باشد و استخر و آبگرم اینجا ارائه دهنده انواع درمان های سنتی مانند درمان به وسیله برگ های درخت موز و خاک های اتشفشانی می باشد. رستوران اینجا نیز برای مسافرین و کسانی که در جاهای دیگر اقامت دارند بسیار عالی و دوست داشتنی می باشد. یکی دیگر از هتل های مورد علاقه مسافران هتل التیپلانیکو می باشد. این خانه های ییلاقی در حدود 30 دقیقه از هانگا روا فاصله دارد. مناظر ساحلی بی نظیر در طی مسیر و سرو نوشیدنی در هنگام ورود مسافران برای خوش آمدگویی از ویژگی های این هتل می باشد. اینجا دارای اتاق های روشن و آرام، حمام هایی در فضای باز و تراس های خصوصی می باشد. یکی از چیزهایی که باید توجه داشته باشید این است که حتی هتل های با کیفیت بالا هم معمولا تهویه مطبوع ندارند اما درجه حرارت به نحوی است که شما بتوانید در اتاق ها به راحتی استراحت کنید و از دیدنی های جزیره ایستر لذت ببرید.

مکان هایی برای اقامت در جزیره استر

کجا غذا بخورید

مکان های زیادی برای صرف غذا در تاریخچه جزیره ایستر وجود دارد و اکثر آن ها در شهر هستند. برای دریافت خدماتی آهسته و کند خود را آماده کنید و قبل از ملاقات با راهنمای تور غذا بخورید. لا کالتا که درست در ساحل قرار گرفته، بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان می باشد. منوی آن بر روی تخته سیاه در خارج از رستوران نوشته شده و روزانه تغییر می کند و غذا هم همین طور تازه است. رستوران تی موانا دارای منظره ای بی نظیر از اقیانوس می باشد. این رستوران از رستوران های دیگر کمی بزرگتر و گران تر است. آن ها در سرو غذاهای دریایی تازه از جمله صدف و سوشی تخصص دارند. یکی دیگر از رستوران های مورد علاقه مسافران رستوران نپتون ایلند است. مهمانان برای صرف غذا می توانند در خود رستوران یا بالکن آن بشینند و از مناظر اقیانوس لذت ببرند. رفتار کارکنان در اینجا بسیار دوستانه است و قیمت ها نیز کم می باشد.

کجا غذا بخورید

رازهایی درباره جزیره ایستر

بدون تردید مجسمه های سنگی مایی از مشهورترین مجسمه ها در تاریخچه جزیره ایستر می باشند اما این مجسمه ها در واقع فقط سر هستند. از آنجا که اکثر عکس های موجود فقط سر این مجسمه ها را به نمایش می گذارند، بسیاری از مردم نمی دانند که این مجسمه ها کامل هستند و دارای بدن نیز می باشند ولی بدن آن ها در زیر خاک مدفون شده اند. این مجسمه ها که ارتفاع برخی از آن ها به 32 فوت نیز می رسد، به منظور احترام به افراد مهم پس از مرگشان ساخته شده اند. این مجسمه ها با استفاده از ابزاری به نام توکی ساخته شده اند، یک قلم ساخته شده از سنگ. بهترین نوع توکی ها از یک نوع سنگ بسیار سخت به نام هاواییت که تنها در معدن روا تئکی-توکی یافت می شود، ساخته شده اند. یکی از معماهای بزرگ جزیره ایستر این است که چگونه راپا نوئی ها می تواند مجسمه های سنگی غول پیکر را از مکانی که در ابتدا در آنجا ساخته شده به مکان هایی که هم اکنون قرار دارند، انتقال دهد. اکثر مردم بر این باورند که برای انتقال از مکانی به مکان دیگر از کنده های درخت استفاده می کنند. یکی از باستان شناسان تلاش کرد تا این وسیله حمل و نقل را مجددا بازسازی کند و با کمک 25 نفر توانست یک مایی را در بین دیدنی های جزیره ایستر حرکت دهد.

رازهایی درباره جزیره استر

چگونه به این جزیره برویم

اگرچه پرواز به راپا نوئی کار دشواری نیست ولی به طور کلی یک سفر طولانی می باشد. تنها شرکت هواپیمایی که به آنجا پرواز دارد، لاتام است. یک شرکت هواپیمایی شیلیایی که مقر آن در سانتیاگو می باشد یعنی اینکه مسافران باید از طریق شیلی به اینجا پرواز کنند. برای رسیدن به سانتیاگو از نیویورک یا لس آنجلس نزدیک به 11 ساعت و از آتلانتا حدود 9 و نیم ساعت طول می کشد. برنامه های پرواز نیز محدود هستند بنابراین تاخیر پرواز می تواند به معنای انتظار طولانی در فرودگاه سانتیاگو باشد. پرواز از سانتیاگو به هانگارا، پایتخت جزیره ایستر یک پرواز پنج و نیم ساعته است و در هر هفته دوازده پرواز انجام می شود. دارندگان گذرنامه آمریکایی تا زمانی که قصد دارند کمتر از 90 روز در جزیره بمانند نیازی به ویزا ندارند. این جزیره دارای ویروس زیکا می باشد بنابراین خانم های باردار یا آن هایی که می خواهند در آینده باردار شوند حتما باید با اجازه و مشورت پزشک به این جزیره سفر نمایند. در غیر این صورت باید واکسیناسیون استاندارد را برای بازدید از دیدنی های جزیره ایستر در زمان اقامت در جزیره ایستر انجام دهند.

چگونه به این جزیره برویم

چگونه در این جزیره گردش کنید

سفر به تاریخچه جزیره ایستر نیاز به یک سری برنامه ریزی های قبلی دارد. مکان های محدودی در این جزیره تلفن های همراه را ساپورت می کنند بنابراین در حالی که تاکسی ها اغلب به دنبال مسافران هستند، گزینه بهتر این است که قبل از شروع گردش و ماجراجویی خود یک تاکسی را رزرو نمایید. شما می توانید این کار را از فرودگاه انجام دهید و از کلاهبرداری های احتمالی جلوگیری کنید. اتومبیل های اجاره ای نیز در این جزیره وجود دارد اما تعداد کمی از آن ها بیمه دارند و با وجود جاده های خطرناک این جزیره این کار خیلی عقلانی نمی باشد. یکی از بهترین راه های دیدن جزیره رزرو یک تور است که هم بسیار ایمن و راحت بوده و هم اینکه تمام قسمت های جزیره را به شما نشان خواهد داد. گزینه های متعددی برای تورهای خصوصی و همچنین گروهی وجود دارد که از چند ساعت تا چند روز طول می کشد. اگر شما نگرانی های زیست محیطی دارید ولی به دنبال ماجراجویی نیز هستید می توانید با دوچرخه، پیاده و یا حتی با اسب در جزیره گردش کنید. از آنجا که برخی از مکان ها با ماشین قابل دسترسی نیستند، رفتن با اسب یا پیاده به آنجا می تواند به شما اجازه دهد تا به برخی از گنجینه های پنهانی جزیره دسترسی پیدا کنید. اسپانیایی و راپا نویی زبان های رایج تر هستند اما برخی از افراد به خاطر رونق صنعت گردشگری نیز انگلیسی در تاریخچه جزیره ایستر صحبت می کنند.

چگونه در این جزیره گردش کنید

پول رایج جزیره ایستر

پول رسمی در جزیره ایستر پزوی شیلی است. در این جزیره فقط دو دستگاه خودپرداز وجود دارد و تعداد زیادی مکان برای مبادله ارز وجود دارد. بازدیدکنندگان باید آگاه باشند که تبدیل ارز در این جزیره به همان آسانی که در شیلی امکان پذیر است، نمی باشد بنابراین قبل از پرواز از سانتیاگو پول های خود را تعویض کنید. با این حال اگر فراموش کردید، هراس نداشته باشید. بسیاری از کسب و کارهای محلی، دلارهای ایالات متحده را قبول خواهند کرد و چند هتل و رستوران همچنین کارت های اعتباری را می پذیرند. هزینه روزانه اقامت در جزیره ایستر می تواند به طور گسترده ای متغیر باشد. بعضی از هتل ها دارای امکاناتی منحصر به فرد هستند که قیمتشان به چند صد دلار در شب می رسد. در عین حال یک وعده غذایی می تواند هزینه ای بالغ بر 50 دلار برای هر نفر داشته باشد. عقد قرارداد و دادن انعام جز فرهنگ راپا نوئی نمی باشد.

پول رایج چزیره استر

چه زمانی به جزیره ایستر برویم

از آنجا که این جزیره در وسط اقیانوس آرام قرار دارد، بازدیدکنندگان می گویند اغلب یک نسیم خنک در حال وزیدن است و درجه حرارت در طول سال نسبتا سازگار است. تابستان جزیره ایستر بین دسامبر و مارس است. در فصل گرم و مرطوب درجه حرارت معمولا زیر 26 درجه سانتیگراد است. زمستان نیز بسیار ملایم می باشد و درجه حرارت به ندرت زیر 15 درجه می رود. تمام ایام سال برای رفتن به جزیره ایستر مناسب می باشد. اگر می خواهید خیس نشوید از سفر در ماه آوریل اجتناب کنید زیرا در این ماه بیشترین بارندگی ها رخ می دهد. خشک ترین زمان بین اکتبر و فوریه است. علاوه بر آب و هوای عالی دلیل دیگری برای سفر به جزیره ایستر در ماه فوریه وجود دارد.تاپاتی راپا نوئی جشنی در جزیره است که از دهه 1970 برگزار می شود و راهی برای جشن گرفتن فرهنگ و میراث جزیره است. در طول جشن چندین مسابقه وجود دارد از جمله قایقرانی، مسابقه اسب سواری و همچنین هاکا پایی (یک ورزش که در آن مردم از برگ موز برای راه رفتن روی تپه های راپا نوئی استفاده می کنند).

چه زمانی به جزیره استر برویم

بهترین سوغاتی های جزیره ایستر

خرید سوغاتی در هانگا روا کار دشواری نمی باشد اما اگر شما ترجیح می دهید که از بازار برای دوستان خود سوغاتی بخرید به مرکادو آرتسنال مراجعه کنید تا بتوانید درک بهتری از تاریخچه جزیره ایستر داشته باشید. این بازار در روستای آرا روا راکی ​​قرار دارد و عرضه کننده صنایع دستی توسط صنعتگران محلی می باشد. مجسمه های کوچک مایی با توجه به اهمیتی که در فرهنگ محلی این جزیره دارد بسیار مورد علاقه مسافران می باشد. این نوع مجسمه ها از چوب و هم از سنگ ساخته می شوند. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بازدیدکنندگان همچنین می توانند سوغاتی های سنتی بیشتری از جمله تی شرت و جواهرات را خریداری کنند. در فریا آرتسنال شما می توانید یک نوع دیگر از سوغات را پیدا کنید که تولید کنندگان و ماهیگیران تازه وارد در صبح ها آن ها را تولید می کنند. تامورا راپا نوئی یک فروشگاه کوچک است که لباس و جواهرات را به فروش می رساند.این فروشگاه در اتاما تکنا واقع شده و کمی گرانتر از سایر فروشگاه های این جزیره است و کالاهای با کیفیت بالاتر را ارائه می دهد. اینجا گردن بندهای گلدار و رنگارنگ و پارچه های زیبایی به فروش می رسند.

بهترین سوغاتی های جزیره استر

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

یک مجسمه دیگر از مجموعه مجسمه های موآی در جزیره ایستر کشف شد

گلاره یوسف پور ، چهارشنبه 10 اسفند 1401

براساس آخرین گزارش های منتشر شده، یک مجسمه دیگر از مجموعه مجسمه های موآی در جزیره ایستر کشف شد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :