آرامشی از جنس زیباترین دریاچه های ایالت مین

مین، شرقی ترین ایالت آمریکا و همچنین کم جمعیت ترین ایالت در کشور است. مین با وجود اقیانوس اطلس در شمال و شرق، کوه های آپالاچی در سراسر شمال غرب خود، ایالتی بسیار متنوع است. جزیره Machias Seal ،North Rock و Old Sow که بزرگترین گرداب جزر و مدی غرب است، در مین واقع شده اند. تعجب آور نیست که نام Vacationland را به این ایالت داده اند چرا که دارای خط ساحلی سنگی، جنگل های انبوه و آبشارها و آبراهه های بسیار زیباست. البته نباید غذاهای دریایی باشکوه، شهرهای زیبا و مکان های گردشگری باشکوه این ایالت را فراموش کرد. این ایالت به عنوان پناهگاهی برای گردشگران از اقصی نقاط جهان است. علاوه بر کوه ها، خطوط ساحلی، جنگل و شهر های متنوع، مین دارای بیش از 6000 دریاچه و تالاب است که در سراسر ایالت پراکنده شده اند و از دریاچه های برتر ایالت مین هستند. در ادامه 15 مورد از بهترین دریاچه های ایالت مین آورده شده است. در صورت سفر به این ایالت مطمئن شوید که حداقل از یکی از زیباترین دریاچه های ایالت مین دیدن کنید.

دریاچه های ایالت مین

دریاچه کوهستانی جردن، شهرستان هنکاک

اگرچه این دریاچه جز بزرگترین دریاچه ها نیست اما یکی از زیباترین دریاچه های ایالت مین محسوب می شود. این دریاچه با وسعت 75 هکتار در پارک ملی آکادیا واقع شده است و دارای خط ساحلی 5.8 کیلومتری می باشد. این دریاچه که در حوالی کوه پنوب اسکات واقع شده، دارای مناظر بسیار زیبایی است. این دریاچه با عمق 46 متری به عنوان عمیق ترین دریاچه مین شناخته شده و گیاهان و جانوران متعددی را در خود جای داده است. دریاچه جردن قابل دسترسی نیست اما می توان در امتداد آن پیاده روی کرد. خانه ای معروف در امتداد خط ساحلی وجود دارد که در آن ناهار و شام و همچنین چای سرو می شود.

دریاچه کوهستانی جردن

دریاچه Moosehead، پیسکاتاکیوس شمال غربی

این دریاچه علاوه بر این که بزرگترین دریاچه در مین است، بزرگترین دریاچه کوهستانی در قسمت شرقی کشور است. وسعت این دریاچه در حدود 30534 هکتار بوده و 80 جزیره را در خود جای داده است. کوه کینئو نیز 200 متر بالاتر از سطح این دریاچه قرار گرفته است. جمعیت گوزن شمالی در این دریاچه بسیار بالاست و گفته شده که تعداد گوزن ها به افراد به نسبت 3 به 1 است. همچنین اگر از بالا به این دریاچه نگاه بیندازید، آن را شبیه به شاخ گوزن خواهید دید. خط ساحلی این دریاچه بیش از 640 کیلومتر بوده که با شهرها و پارک ها پر شده است. مجموعه ای از امکانات اقامتی از قبیل کابین های خصوصی به مکان های کمپینگ وجود دارد که دارای خدمات در کل سال هستند و این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه های ایالت مین می باشد.

دریاچه Moosehead

دریاچه Flagstaff، سامرست و فرانکلین

این دریاچه که یکی از دریاچه های برتر ایالت مین بوده با وسعت 8200 هکتار توسط کوه بیگلو محدود شده است. این دریاچه نه تنها بسیار زیباست بلکه در میان دوستداران فضای باز بسیار محبوب است. به عنوان مثال می توان به علاقه مندان پیاده روی اشاره کرد که می توانند در خط ساحلی 235 کیلومتری این دریاچه به پیاده روی مشغول شوند. این دریاچه دارای 6 قایق راه اندازی شده، اردوگاه های متعدد و کابین های تفریحی است. همچنین این دریاچه بخشی از جنگل شمالی کانوئه می باشد که دارای آبراهه با طول 1190 کیلومتر بوده و از شهرهای کبک، ورمونت، همپشر، نیویورک و مین می گذرد. این دریاچه کم عمق بوده و مکان خوبی برای ماهی گیری و هم چنین قایقرانی می باشد. سد بلندی در شرقی ترین قسمت دریاچه واقع شده که تبدیل به یک مخزن شده است.

دریاچه Flagstaff

دریاچه Sebago، شهرستان کومبرلند

دریاچه Sebago دومین دریاچه بزرگ مین است که در نزدیکی جنوب ایالت واقع شده و خط ساحلی آن به اندازه 169 کیلومتر است. جزیره Frye که جزیره ای فصلی است و دارای آب نماهای بسیار زیادی بوده در این ایالت واقع شده است. وسعت این دریاچه 12348 هکتار بوده و به علت فعالیت های تفریحی، یک جاذبه گردشگری محبوب برای مسافران محسوب می شود. قایقرانی، شنا، کمپینگ و ماهیگیری تنها چند مورد از فعالیت هایی است که در این دریاچه که یکی از زیباترین دریاچه های ایالت مین است، می توان انجام داد. پارک ایالتی این دریاچه در ساحل شمالی آن واقع شده و مکان بسیار خوبی برای کمپینگ است. همچنین این پارک دارای دو ساحل، رمپ قایق رانی و مسیر پیاده روی است.

دریاچه Sebago

دریاچه Rangeley، شهرستان فرانکلین

این دریاچه یکی از شش دریاچه در منطقه دریاچه های Rangeley مین است. وسعت این دریاچه 2550 هکتار بوده و چندین رود در آن جریان دارد و آب از گوشه شمال غربی خارج می شود و در نهایت به اقیانوس اطلس ریخته می شود. پارک ایالتی دریاچه Rangeley در خط ساحلی جنوبی دریاچه واقع شده که می توان در آن جا به ماهی گیری، شنا، پیاده روی، قایق رانی و تماشای پرندگان مشغول شد. همچنین این پارک دارای مکان های زیادی برای اردو زدن، مکان های متحرک، زمین بازی و منطقه ای برای پیک نیک است. مکان های تفریحی و مسافرخانه های زیادی در این دریاچه وجود دارد همچنین مرکز گلف Mingo Spring هم در این دریاچه واقع شده است. این دریاچه که از بهترین دریاچه های ایالت مین است، همچنین محفظه آبی را برای نشست هواپیماهای دریایی طراحی کرد.

دریاچه Rangeley

دریاچه Mooselookmeguntic، شهرستان فرانکلین

این دریاچه که از دریاچه های برتر ایالت مین است با وسعت 6600 هکتاری در غرب دریاچه Rangeley واقع شده و تنها چند کیلومتر با پارک ملی آپالاچیا فاصله دارد. این دریاچه، چهارمین دریاچه بزرگ این ایالت بوده و در ارتفاع 447 متری از سطح دریا واقع شده است. دریاچه Mooselookmeguntic دارای یک خط ساحلی است که بیش از 90 کیلومتر بوده و سرشار از ویژگی های تفریحی است. این دریاچه مقصد محبوبی برای گردشگران به خصوص ماهی گیران است که می توانند ماهی قزل آلا، ماهی لوتی و سالمون صید کنند. نام این دریاچه آبناکی به معنای moose feeding place بوده و سومین نام طولانی در کشور است.

دریاچه Mooselookmeguntic

دریاچه Cobbosseecontee، شهرستان کنبک

دریاچه Cobbosseecontee یک دریاچه خیره کننده بوده که برای قلعه ها، ورودی ها و جزایر شناخته شده است. Ladies Delight Light که تنها فانوس دریایی فعال در مین است، در این دریاچه واقع شد. وسعت این دریاچه 2243 هکتار بوده و بزرگترین دریاچه در منطقه Winthrop است. این دریاچه در سراسر کشور به عنوان یکی از بهترین دریاچه های ایالت مین شناخته شد. گردشگران که تمایل دارند شب را در این دریاچه بگذرانند، می توانند تعدادی از زمین های کمپینگ در کنار خط ساحلی 100 کیلومتری دریاچه پیدا کنند. کسانی که می خواهند راحتی بیشتری داشته باشند، می توانند در یک کابین، کلبه یا خانه در دریاچه بمانند.

دریاچه Cobbosseecontee

دریاچه وب، شهرستان فرانکلین

این دریاچه که یکی از دریاچه های برتر ایالت مین است، دریاچه بزرگی نیست اما بسیار زیبا و باشکوه بوده و کوه Blue و قله های زیادی را در خود جای داده است. وسعت این دریاچه در حدود 868 هکتار بوده و مکان خوبی برای دوستداران فضای باز است. پارک ایالتی کوه Blue مهم ترین بخش دیدنی این دریاچه بوده که در ساحل غربی دریاچه قرار گرفته است. گردشگران در این دریاچه می توانند به پیاده روی، اسکی، اسب سواری و شنا مشغول شوند. افرادی هم که نمی خواهند شب را در این دریاچه سپری کنند، می توانند در روز از این پارک دیدن کنند و به قایقرانی مشغول شوند. این پارک همه روزه در سال باز بوده و برف بازی و اسکی در فصل های زمستان ارائه می شوند.

دریاچه وب، شهرستان فرانکلین

دریاچه East Grand، شهرهای واشنگتن و ایروستوک

دریاچه East Grand بین ایالت مین و استان کانادایی نیوبرانزویک واقع شده و بخشی از دریاچه های زنجیره ای Chiputneticook است. وسعت این دریاچه 6442 هکتار بوده و دو شهر در امتداد شرقی آن امتداد پیدا کرده است. ماهی گیری در این دریاچه به دلیل وجود ماهی سالمون، صدف زرد و سفید، ماهی قزل آلا، ماهی خاردار کوچک و قارچ آمریکایی بسیار معروف است. خط ساحلی این دریاچه حدود 126 کیلومتر بوده و با سواحل شنی و صخره های سنگی پر شده است. برای گذراندن شب در این دریاچه، مکان های بسیاری وجود دارد که شامل کابین ها، خانه های تفریحی و زمین هایی برای کمپینگ است و سبب شده تا این جزیره به یکی از بهترین دریاچه های ایالت مین بدل شود.

دریاچه East Grand

دریاچه Millinocket، شهرستان پیسکاتاکیوس

وسعت این دریاچه 1100 هکتار بوده و در مرکز مین و در شمال کتهدین واقع شده است. این موضوع باعث می شود که این دریاچه به یک زمینه جذاب برای گردشگران تبدیل شده باشد. علاوه بر زیبایی این دریاچه محل خوبی برای ماهی گیری است چرا که ماهی های سالمون، قزل آلا و صدف به وفور در آنجا یافت می شود. هم چنین گونه های مختلف دیگری از ماهی ها در این دریاچه وجود دارد. این دریاچه در واقع به دو بخش تقسیم شده است. بخشی که کوچکتر بوده در غرب و بخش بزرگتر در شرق قرار گرفته است. این دریاچه با جنگلی احاطه شده که به مقدار کمی توسعه یافته است. هرچند که همیشه مکانی برای برپا کردن چادر وجود دارد.

دریاچه Millinocket

دریاچه Nahmakanta، شهرستان پیسکاتاکیوس

این دریاچه که در ارتفاع 197 متری از سطح دریا قرار گرفته بسیار آرام است و توسط کوه ها و جنگل مین احاطه شده است. این دریاچه، یکی از زیباترین دریاچه ها در ایالت و یک پناهگاه برای دوستداران طبیعت است. در اینجا قایقرانی، شنا، ماهیگیری در دریاچه ارائه می شود و گردشگرانی که فعالیت های زمینی را ترجیح می دهند می توانند به پیاده روی، تماشای حیوانات و تماشای پرنده ها بروند. تقریبا تمام خط ساحلی دریاچه یک خانه که از 1872 ساخته شده، خراب نشده باقی مانده است. این دریاچه، بهترین مکان برای دسترسی به دریاچه و لذت بردن از منطقه اطراف است.

دریاچه Nahmakanta

تالاب Trickey، شهرستان کومبرلند

این دریاچه کوچک در شمال دریاچه بزرگ Sebago است. این دریاچه به علت شفاف بودن و کم عمق بودن آن بسیار معروف است چرا که شما می توانید تمام عمق دریاچه را ببینید. دو مکان، یکی در انتهای شمالی و یک در انتهای جنوبی برای دسترسی به دریا وجود دارد. همچنین سه قسمت کمپینگ در امتداد ساحل شرقی دریاچه وجود دارد. بازدید کنندگان از این تالاب می توانند از بازی های آبی نظیر موج سواری، اسکی روی آب، شنا و قایق سواری لذت ببرند. همچنین این تالاب دارای طیف وسیعی از ماهی های گوناگون می باشد که آن را به مقصد محبوبی برای ماهی گیری تبدیل کرده است.

تالاب Trickey

دریاچه Megunticook، شهرستان ناکس

این دریاچه بزرگترین دریاچه در کشور می باشد و به علت صخره های عظیمی که در امتداد شرقی آن بوده، بسیار خیره کننده است. قرار گیری در پایین کوه های Camden به این ویژگی کمک می کند. یکی از بهترین نقاط در امتداد خط ساحلی دریاچه، ساحل Barrett است. در اینجا گردشگران می توانند به شنا، پیک نیک، قایقرانی و گرفتن آفتاب مشغول شوند. علاوه بر پارک ملی کوه های Camden دو نقطه دسترسی اضافی به دریاچه وجود دارد. همچنین مکان هایی برای پیاده روی و کمپینگ در این دریاچه دیده می شود.

دریاچه Megunticook

دریاچه چین، شهرستان کنبک

این دریاچه که دارای وسعتی به اندازه 1594 هکتار است، در شمال شرق پایتخت مین یعنی آگوستا واقع شد. این دریاچه به خاطر شکل نامنظم آن بسیار معروف است. دریاچه چین دارای دو قایق عمومی، یکی در انتهای شمالی دریاچه و یکی نزدیک حوضه غربی است. این بدان معنی است که گردشگران به آسانی می توانند به دریاچه بروند و به ماهیگیری بپردازند. دریاچه دارای چندین ساحل، زمین های کمپینگ و مسیرهای پیاده روی می باشد. دریاچه در زمستان نیز سرگرم کننده بوده و در کنار مسیرهای اطراف آن وسایل مربوط به ورزش های زمستانی را ارائه می دهد.

دریاچه چین

دریاچه وبر، شهرستان کنبک

این دریاچه که دارای وسعت 499 هکتار است، در شهر وسلبرو واقع در شمال پایتخت کشور قرار دارد. این دریاچه که دست ساز بوده، دارای جذابیت های تابستانی است که برای ساکنان شهر و گردشگران بسیار محبوب است. این شهر دارای یک رمپ قایق عمومی بوده که برای دسترسی به دریاچه وبر است و باعث می شود که ماهیگیری برای ماهی های خاردار کوچک و بزرگ، perch های سفید و زرد، ماهی قزل آلا را آسان می کند. پارک Green Valley در خط ساحلی شرقی دریاچه واقع شده و محل مناسبی برای کمپینگ است. این پارک میزبان مسابقات سالانه ماهیگیری می باشد.

دریاچه های ایالت مین 15

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی شماری از زیباترین مرداب ها و دریاچه های رنگی ایران

مسلم علیمحمدی ، شنبه 13 فروردین 1401

با ما در مقاله زیباترین مرداب ها و دریاچه های رنگی ایران همراه شوید تا شما را با تعدادی از معروف ترین مرداب ها و دریاچه های رنگی ایران آشنا نماییم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :