با تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کاپادوکیه آشنا شوید

یکی از مقاصد گردشگری ترکیه که بازدید از آن درصدر فهرست گشت و گذار گردشگران قرار دارد و بعنوان جواهر تاریخی مطرح می شود، کاپادوکیه نام دارد. گردشگرانی که به کاپادوکیه سفر می کنند، این فرصت و امتیاز را دارند که در یک سفر ماجراجویانه ضمن بهره مندی از منابع طبیعی و طبیعتی خیره کننده، از مکانهای تاریخی و همچنین خلاقیتهای ساخته بشر بازدید بعمل آورند. موزه ها، بناهای تاریخی، چشم اندازهای طبیعی بکر و دست نخورده و مراکز خرید که تنها بخشی از دیدنی های معروف کاپادوکیه بوده، هر بیننده ای را سر ذوق خواهند آورد. اگر شما هم مشتاق شناخت بهترین جاهای دیدنی کاپادوکیه هستید، ما را در مقاله معروف ترین جاذبه های گردشگری کاپادوکیه همراهی کنید.

شهر زیرزمینی درینکویو"Derinkuyu Underground City"

در قرنهای گذشته برای در امان ماندن از حمله دشمنان، مردم این منطقه بر آن شدند که شهری زیرزمینی را بنا کنند تا در زمان جنگها بدان پناه برده و خانواده خود را از کشتار نجات دهند. شهر زیرزمینی درینکویو دارای 18 طبقه بوده و مأمن خوبی هست. در سالهای اخیر، بازدید از این مجموعه برای عموم آزاد گشت. این در حالی است که تا پیش از آن، تنها افراد و گروه های خاص با کارت ورود مخصوص امکان بازدید از این مورد از بهترین جاهای دیدنی کاپادوکیه را داشتند.

در دل شهر زیرزمینی نام برده شده کلیساها، درمانگاه ها، اتاقهای ملاقات و سالنهای اجتماع بچشم می خورند. همچنین، فضاهایی تعبیه شده که چهارپایان، دام و طیور را در دل خود جای دهند. شگفتی ساخت درینکویو به حدی است که مورخان تا سالها محو عجایب معماری این مورد از دیدنی های معروف کاپادوکیه بوده اند؛ شهری که تمدنی کهن را حفظ کرده و میزان درایت پیشینیان را در سختی های جنگ نمایان می سازد.

شهر زیرزمینی درینکویو"Derinkuyu Underground City"

بالونهای پروانه ای "Butterfly Balloons"

شاید نام بالون های پروانه ای به گوش شما نیز خورده باشد؛ بالون های هوای گرمی که شهرت جهانی دارند و در منطقه کاپادوکیا مستقر هستند. چندین و چند شرکت بزرگ گردشگری و تفریحی با سرمایه گذاری در این منطقه و استخدام افراد زبده در کار هدایت بالون های گردشگری، امکان سفر با بالون را برای علاقمندان فراهم نموده اند؛ سفری که فرصت ثبت خاطرات ناب و بی نظیر را به گردشگران می دهد. بالون های پروانه ای با گذر از فراز کوه و دره ها چشم اندازهای بی نظیری را از پس نگاه مسافران خود عبور می دهند؛ تصاویری که به جرأت می توان گفت رویایی ترین تصاویر گردشگری در زمان حضور در ترکیه خواهند بود. اگر شما نیز بدنبال چشیدن تجربه های جدید و هیجان انگیز هستید یا اهل عکاسی از مناظر بی نظیر طبیعی، سفر با بالون های پروانه ای را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بالونهای پروانه ای "Butterfly Balloons"

پارک ملی گورمه "Goreme National Park"

چنانچه کاپادوکیه را بعنوان مقصد گردشگری خود برگزیده اید، بازدید از پارک ملی گورمه را از دست ندهید؛ پارکی که تاریخ مصور ترکیه نامید می شود و مجموعه ای از غارها، کلیساهای قدیمی و بناهای تاریخی را در دل خود جای داده است. جاذبه های تاریخی و طبیعی گورمه چنان پر شمار و بی نظیر بوده که همراه داشتن کتابچه راهنما را ضروری می سازد، زیرا ممکن است بدلیل عدم شناخت یا نبود راهنمایی کاربلد، بازدید از برخی آثار تاریخی را از دست بدهید.

پارک ملی گورمه "Goreme National Park"

صومعه سرای سلیمه "Selime Monastery"

در میان رشته ای از کوههای آتشفشانی، صومعه سرایی قد علم کرده که گنجینه ای از آثار باستانی- مذهبی هست. صومعه سرای سلیمه که با هدف دور ماندن از دسترس افراد ناپاک و حفاظت بیشتر در دل کوهها بنا گشته، سالیان سال محل عبادت افراد منطقه کاپادوکیه بوده و درون آن هنوز هم آثار مرتبط با آن دوران به جای مانده اند. نقاشی های باستانی، دست کندهای مذهبی این مورد از معروف ترین جاذبه های گردشگری کاپادوکیه و جایگاه عبادتی که از آن روزگاران به یادگار مانده، سندی است بر این حقیقت که مردم کاپادوکیه از عقاید مذهبی بالایی برخوردار بوده اند.

صومعه سرای سلیمه "Selime Monastery"

دودکش های جن و پری "Fairy Chimneys"

وقتی که باد و باران باید دیگر دست به کار می شوند و اثری چشم نواز و بی نظیر را بوجود می آورند. این جمله حکایت دودکش های جن و پری بوده که بر اثر فرسایش صخره ها بوسیله باد و باران پدید آمده اند. این مناظر طبیعی و باور نکردنی اگرچه ساخته دست انسان نیستند، اما بشر برای جذابیت بخشیدن به این اثر طبیعی دست به افسانه سرایی زده است که می توان این حکایت را از مردم محلی یا راهنماهای تور شنید؛ افسانه هایی که هر چند واقعی نیستند، اما می توانند ذهن شما را به پرواز درآورند و هم سو با نقش و نگار صخره های این مورد از بهترین جاهای دیدنی کاپادوکیه، شما را با خود همراه سازند.

دودکش های جن و پری "Fairy Chimneys"

خانه های غاری شکل "Cappadocia Cave Dwellings"

گفته می شود هلمزدیپ "Helms deep" در فیلم ارباب حلقه ها برگرفته از خانه های موجود در این منطقه است؛ خانه هایی غار مانند که حاصل کنده کاری دستی مردم این سرزمین هستند؛ خانه هایی که بعضاً سالم و دست نخوردهاند و تمام بازدید کنندگان را شیفته خود می سازند. در میان این سازه ها می توان بناهایی نظیر کلیسا، موزه های نقاشی شده و منزل مسکونی را نظاره کرد. در روستای کندوان ایران مشابه این منازل یافت می شوند، هر چند که وسعت و گستردگی آنها محدودتر از کاپادوکیه است.

خانه های غاری شکل "Cappadocia Cave Dwellings"

دره رز "Rose Valley"

در میان سنگها، دره ای وسیع از گلهای رز گسترده شده است؛ دره ای چشم نواز و خیره کننده که علاوه بر زیبایی های بصری، هوش گردشگران را نیز بدلیل رایحه مطبوعی که فضا را آکنده کرده، جلا می دهد. دره رز بدلیل آب و هوای مطبوعی که دارد، همه ساله میزبان گردشگران متعددی بوده که برای فرار از آلودگی ها و هوای نامناسب به این ناحیه پناه می آورند. در کنار همه زیبایی هایی که در میان این مورد از دیدنی های معروف کاپادوکیه هستند، می توانید کافه ای کوچک را بیابید که با بهره گیری از نور و انرژی خورشیدی، محیطی را فراهم ساخته تا خستگی مسافران را مرتفع سازد.

دره رز "Rose Valley"

مراکز خرید سوغاتی "Gift shops"

کشور ترکیه بعنوان یکی از مطرح ترین مراکز تجاری و گردشگری جهان بوده و سالانه اجناس و کالاهای متعددی از این کشور به سراسر جهان ارسال می گردند. شهر کاپادوکیه نیز از قاعده کلی حاکم بر کشور ترکیه مستثنی نیست. مراکز فروشگاهی مختلفی وجود دارند که فرصت خرید سوغات را به گردشگران می دهند و محصولاتی همچون عطر، طلا، کارت پستال، جواهرات سنگی، صنایع چوبی و دستی و سنگ چشم و نظر تنها بخشی از کالاهایی بوده که می توان از یکی از بهترین جاهای دیدنی کاپادوکیه خرید.

مراکز خرید سوغاتی "Gift shops"

قلعه یوچی سار "Uchisar Castle"

با عزیمت به قلعه یوچی سار، ضمن بهره مندی از مناظر طبیعی و چشم نواز حوالی این اثر، از پیشینه این منطقه نیز مطلع شوید. شاید دسترسی به قلعه کمی سخت باشد و بدلیل شیبی که دارد نتوان با وسیله نقلیه سفر نمود، اما تماشای جاذبه های طبیعی و تاریخی چنان وسوسه انگیز بوده که سختی پیاده روی شیرین و هیجان انگیز می شود. لازم به ذکر است که بدلیل جغرافیای خاص حاکم بر منطقه و بکر بودن طبیعت گسترده شده در دامنه این مورد از دیدنی های معروف کاپادوکیه، سالانه بالغ بر 10000 نفر از آن بازدید بعمل می آورند.

قلعه یوچی سار "Uchisar Castle"

پاسابگ "Pasabag"

آخرین مورد از معروف ترین جاذبه های گردشگری کاپادوکیه که قصد داریم به شما خواننده گرامی معرفی کنیم، پاسابگ است. این منطقه که تلفیقی از تاریخ و طبیعت کشور ترکیه بوده، در لیست مناطقی قرار دارد که بازدید از آنان خالی از لطف نخواهد بود. هر چند شاید گشت و گذار در پاسابگ وقت زیادی از شما نگیرد، اما همین بازدید کوتاه نیز بسیار جذاب و منحصر بفرد خواهد بود.

پاسابگ "Pasabag"
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری تنکابن آشنا شوید

کیانا صدیقی ، چهارشنبه 8 فروردین 1403

با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های گردشگری تنکابن همراه باشید تا شما را با تعدادی از بهترین جاذبه های دیدنی تنکابن آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :