بهترین سفرها برای بعد از بازنشستگی و لذت بردن از تفریحی بی نظیر

شما زمان زیادی برای گشت و گذار در کشورهای مختلف دنیا در بهترین سفرها برای بعد از بازنشستگی دارید پس برنامه ریزی را شروع کنید. دیگر لازم نیست سالی یکبار در زمان مشخص و با استرس برگشتن به کار و انتظار برای تعطیلات بعدی مسافرت کنید. با توجه به بررسی های 2017 AARP سفر کردن جز کارهایی است که 83 درصد از افراد تمایل به انجام آن دارند. برای اینکار علاوه بر آنکه به زمان، انرژی و بودجه کافی نیاز دارید باید سفر خود را برنامه ریزی کنید. شغلتان را فراموش کنید و کاملا بر روی جاده و رانندگی در بزرگراه ها متمرکز شوید. نظرتان درباره سفر جاده ای چیست؟ اگر شما هم جز افرادی بودید که هر روز مسیر کار را با قطار یا مترو طی می کردید؟ ممکن است منتظر اتمام دوره شغلی و شروع ماجراجویی و سفرهای جاده ای به سوی مکان های آرامش بخش باشید. آیا دوست دارید که اجدادتان را بشناسید و در شهرهایی که زندگی می کردند گردش کنید و یا مکان هایی را که درباره شان در کتاب ها خوانده اید و همیشه آرزوی دیدنشان را داشتید، ببینید؟ حال فرصت کسب این تجربه را دارید. چه خواستار استراحت، تفریح، تنهایی، شلوغی، مکان های کم هزینه یا لوکس هستید، همواره مکان هایی وجود دارند که شما را وادار به آغاز سفر می کنند. در این مقاله می توانید هر چه بیشتر با مقاصد سفر برای بازنشستگی آشنایی پیدا کنید.

بهترین سفرها برای بعد از بازنشستگی

Blue Ridge Parkway

این جاده 469 مایلی به عنوان مسیر محبوب در آمریکا شناخته می شود و پارک ملی Sehnandoah که در ویرجینیا واقع شده را به پارک ملی Great Smoky Mountain در کارولینای شمالی در یکی از بهترین سفرها برای بعد از بازنشستگی متصل می کند. از چشم اندازهای زیبای این جاده که نزدیک 3000 و 4000 پا است، از جاذبه های کنار جاده، استراحتگاه و محل های مناسب چادر زدن گرفته تا بیش از 80 مسیر راهپیمایی و خانه های گران دیدن کنید و فرصتی پیدا کنید تا از موسیقی های سنتی، فرهنگ، دوچرخه سواری، تاریخ، طبیعت و گلف لذت ببرید. در Asheville واقع در شهر نیویورک دربنای Biltmore Estate که در سال 1895 توسط George Vanderbilt ساخته شد، بگردید. تورهایی هستند که به شما فرصت گردش در خانه 250 اتاقه و باغ هایی با لقب تجربه ای از سفر در زمان را می دهند. می توانید در وبسایت Blue Ridge Parkway Association تمام اطلاعات لازم برای برنامه ریزی سفرتان را پیدا کنید. همچنین این شرکت برنامه ای برای گوشی های هوشمند ارائه می دهد تا شما را در شناخت مناطق دیدنی و تاریخی، مکان های استراحت و فعالیت های مختلف در یکی از برترین سفرها برای بعد از بازنشستگی راهنمایی کند.

Blue Ridge Parkway

Rocky Mountaineer

آیا می خواهید فرد دیگری مسئولیت رانندگی را در یکی از برترین سفرها برای بعد از بازنشستگی به عهده داشته باشد؟ پس سوار بر Rocky Mountaineer سفری لوکس در رشته کوه های Canadian Rockies و یا سفر دریایی در آلاسکا را تجربه کنید. در سفر با این ماشین های مخصوص انتخاب های متعددی دارید مثل سفر 12 روزه Coastal Passage Canadian Rockies Getaway که برای رفتن از سیاتل به ونکوور به مدت 5 روز سوار بر این ماشین های مخصوص خواهید بود و می توانید قبل از بازگشت به قله های برفی و هم چنین Continental Divide واقع در ونکوور از پارک Jasper National Park، پارک Yoho National Park، دریاچه Lake Louise و پارک Banff National Park دیدن کنید. در ونکوور که واقع در این مسیر است، می توانید سوار بر نوعی تله کابین بر فراز کوه Grouse بالا بروید. زمانی که سوار بر ماشین های مخصوص هستید از Athabasca Glacier و در پارک Banff National Park از 6 ردیف رشته کوه Sulphur Mountain دیدن کنید.

Rocky Mountaineer

تل آویو

علاقمندان تاریخ، مذهب و پیشامدهای جدید از گردش در این کشور کوچک که در واقع اندازه ای مشابه نیوجرسی دارد، لذت می برند. برای آغاز یکی از برترین سفرها برای بعد از بازنشستگی حتما در Tel Aviv توقف کنید تا با سواحل، انجمن ها و گروه های هنری معروفش آشنایی پیدا کنید. در هتل کوچکی به نام The Norman که در محلی شیک و تاریخی قرار دارد، اقامت کنید. همچنین در کافه Cafe Noir غذای مخصوص، شنیتسل را صرف کنید و از بازار معروف CarmelMarket با انواع پارچه، ادویه، چای، گیاهان خوشبو و غذاهای تازه دیدن کنید. کمتر از یک ساعت به سمت شمال رانندگی کنید تا به شهر ساحلی Caesarea برسید و از مناظر شگفت انگیزی که از دریای مدیترانه و خرابه های روم دارد، دیدن کنید. حتما اورشلیم را در لیست سفرتان قرار دهید چرا که برای مسیحی ها، یهودی ها و مسلمانان شهری مقدس است. از معبد Dome of the Rock که شناخته شده ترین محل اورشلیم و نمونه ای از معماری اسلامی است، Crucifixion، معبد Temple Mount و Western King بازدید کنید. حتی برای صرف شام و یا یک نوشیدنی به هتل زیبا و بزرگ Wall David Hotel بروید. گروه های گردشگری و نرخ های مختلف بازدید از اسرایٔیل را راحت و خاطره انگیز می کنند. از خدمات مخصوص دربان های هتل استفاده کنید تا سریعتر به فرودگاه Ben Gurion در یکی از معروف ترین سفرها برای بعد از بازنشستگی برسید.

تل آویو

مقاصد سفر برای بازنشستگی : ایرلند

آیا به مناظر سرسبز و شاداب و افراد مهمان نواز و خونگرم علاقه دارید و می خواهید اطلاعات بیشتری درباره اجدادتان و سرزمین هایشان کسب کنید؟ پس حتما ایرلند را در برنامه سفرتان قرار دهید. برای اطلاع بیشتر از تاریخچه ایرلند سفرتان را از دوبلین شروع کنید تا از معماری فوق العاده دانشکده Trinity College، نوشته های باستانی و موزه Kilmainham Gaol که در گذشته فضای زندان بوده دیدن کنید. در Guinness Storehouse برای صرف نوشیدنی توقف کنید، از دورنمای شهر دیدن کنید و برای لذت بردن از موسیقی ایرلندی و نمایش های مختلف بروید. سرزمین های سرسبز Emerald Isle در حومه شهر، شهر بندری Kinsale به سمت جنوب، Belfest در ایرلند شمالی، Dingle و Killarney دیگر مناطق دوست داشتنی ایرلند هستند که می توانید از آن ها دیدن کنید. در جاده Ring of Kerry رانندگی کنید و از دیدن مناظر زیبا، مکان های تاریخی، آبشارها، سواحل و بناهای مختلف لذت ببرید و فراموش نکنید که حتما در پارک ملی Wicklow Mountain National Park و Killarney National Park گردش کنید. شهر ساحلی Cobh واقع در County Cork نقطه آغاز حرکت کشتی تایتانیک بوده و تور White Star Line Ticket Office با یادآوری آن واقعه تجربه ای بسیار خاطره انگیز و تکان دهنده برای شما به وجود می آورد. اگر قصد رانندگی کردن دارید، فراموش نکنید فرمان ماشین ها در سمت راست قرار دارند و شما باید در سمت چپ جاده برانید. این مکان گزینه ای امن و راحت برای ماشین های شخصی و یا تورها در بین بهترین سفرها برای بعد از بازنشستگی است.

ایرلند

مقاصد سفر برای بازنشستگی : Sicily

این جزیره که کمی خارج از ایتالیا قرار گرفته و محل دیگری است که می توانید درباره اجدادتان اطلاعات کسب کنید و هم زمان غرق در عطر پاستای alla Norma و cannoli شوید. به علت مهاجرت اواخر دوران 1800 و اوایل 1900 تعداد زیادی از افراد ایتالیایی-آمریکایی ریشه خانوادگی خود را در Sicily پیدا می کنند. Palermo پایتخت این جزیره و شهری پویا با بازارهای رنگارنگ، کلیساهای زیبا و غذاهای خیابانی خوشمزه است. برای کسب تجربه ای بهتر می توانید غذایتان را به همراه نوشیدنی های Sicilian که بیشتر متعلق به تاکستان های نزدیکی Mt. Etna هستند، صرف کنید. شهرهای وسوسه انگیز و جدید که در طول خطوط ساحلی و نواحی داخلی تر قرار دارند برای هر فردی جاذبه ای دارند. خرابه های قدیمی که در Agrigento و Siracusa و Selinunte و Taormina قرار دارند به تاریخ این جزیره که دفعات زیادی توسط یونانی ها، رومانی ها، عرب ها، فینیفی ها و نورمنی ها تسخیر شد، بسته شده است. مایل ها ساحل زیبا، معماری های جذاب، غذاهای دریایی خوشمزه و افراد خوش برخورد تنها چندین دلیل برای بازدید از Sicily هستند. با قطار، اتوبوس، ماشین و یا راننده های شخصی می توانید بین شهرهای مختلف سفرکنید. اگر ماشین کرایه می کنید به خاطر داشته باشید که بزرگراه های اصلی این مکان برخلاف بعضی خیابان های محلی از وضعیت خوبی برخوردار هستند با این حال سرعت حرکت در این بزرگراه بسیار سریع است و افراد این ناحیه علاقه زیادی به رانندگی در فاصله کم و خطرناک از اتومبیل جلویی دارند. خیابان های میان شهری باریک هستند و فضای زیادی برای پارک ماشین ندارند با این حال می توانید در پارکینگ عمومی واقع در parcheggio جای پارک در یکی از معروف ترین سفرها برای بعد از بازنشستگی پیدا کنید.

Sicily

مقاصد سفر برای بازنشستگی : Scottsdale در آریزونا

اگر می خواهید اقامتی در محیط های شیک داشته باشید، سویٔیت های The Canyon واقع در هتل The Phoenician محل مناسب شماست. این هتل بوتیکی و کوچک 60 اتاقه، بوفه کامل صبحانه، استخر، کوکتل روزانه، خدمات چشمه آب معدنی، غذاهای خاص و خدمات عالی دارد و تنها 8 مایل از فرودگاه بین المللی Phoenix Sky فاصله دارد که به شما اجازه می دهد به محض فرود در آن اقامت کنید. وقتی از استراحت کنار استخر و دیدن منظره زیبای کوه های Camelback Mountain سیراب شدید، می توانید پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید، در Scottsdale Fashion Square مشغول خرید شوید، اگر علاقمند باشید در دوره های آموزش طناب بازی شرکت کنید و یا پرفروش ترین های کتابخانه را ببینید در باغ کاکتوس ها قدم بزنید یا به دیدن فیلمی در تئاترها مشغول شوید. حتی اگر گلف بازی نمی کنید در golf course safari می توانید بدون آنکه نگران برخورد با توپ های سفید باشید، از منظره گل ها و جانوران بومی، حیات وحش و طبیعت لذت ببرید.

Scottsdale در آریزونا

مقاصد سفر برای بازنشستگی : استرالیا

با پروازی بین 16 تا 21 ساعت از آمریکا به استرالیا و مناطق دیدنی متعددش می رسید. برنامه این سفر را زمانی بچینید که برای گشت و گذار فرصت زیادی دارید. در سیدنی، پایتخت این کشور از خانه اپرا دیدن کنید. در طول پل Sydney Harbout Bridge قدم بزنید یا اگر 200 دلار پول اضافه و انرژی کافی دارید به سمت نوک فلزی آن که در ارتفاعات قرار دارد، بروید. در استرالیا به ناحیه طبیعی و حفاظت شده Kangaroo Island به نام Australia’s Galapagos بروید و کوالاها، والبی ها، کانگروها، فک ها، پنگوئن ها و کوکابوراها را ببینید. مسافت Adelaide که در استرالیای جنوبی قرار دارد تا این جزیره پرواز و یا رانندگی کوتاهی است. خارج از ساحل Queensland در استرالیای شمالی Great Barrier Reef دارای تعداد بیشماری از گونه های رنگارنگ ماهی ها، نرم تنان، ستاره دریایی، لک پشت، دلفین و کوسه هاست. جاده Great Ocean Road در ملبورن که در مرز جنوب شرقی آن قرار دارد، محلی برای دیدن خطوط ساحلی ناهموار، صخره های تیز، سواحل شنی و جنگل های استوایی Otway است. برای دیدن نمایی از زیبایی های شهر و آسمانش به سفری دریایی در رودخانه Yarra River در ملبورن بروید. فصل ها در بخش جنوبی Hemisphere برعکس هستند به همین علت اغلب مسافران در طول تابستان از نوامبر تا مارس به اینجا در یکی از برترین سفرها برای بعد از بازنشستگی سفر می کنند.

استرالیا

مقاصد سفر برای بازنشستگی : Costa Rica

در جست و جوی pura vida هستید؟ این گفته که به معنای لذت بردن از زندگی و شاد بودن است بنا به دلیلی واضح و روشن یکی از محبوب ترین گفته های کشورهای آمریکای مرکزی است. مناطق طبیعی احاطه کننده آن مثل مناطق استوایی، جنگل ها، خطوط ساحلی آرام، آتشفشان ها و چشمه های آب گرم هستند. دوست داران حیات وحش می توانند حیواناتی چون میمون، تنبل، گربه وحشی، وال، خزندگان و لک پشت های دریایی را در محیط زیستشان ببینند و بعد از روزی مملو از پیاده روی، شیرجه، موج سواری، گلف و یا گردش در طبیعت، در سواحل و یا جنگل های استوایی تخریب نشده استراحت کنند. هتل و اقامتگاه های 5 ستاره متعددی در سراسر کشور پیدا خواهید کرد پس محلی را که بیشترین حس رضایت و شادی را به شما القا می کند، انتخاب کنید. Costa Rica دو فرودگاه معروف به نام های Daniel Oduber Quirós در لیبریا(LIR) و Juan Santamaría در سن خوزه(SJO) دارد. فراموش نکنید دسترسی راحت به فرودگاه و راحتی در حمل و نقل را در زمان انتخاب هتل در یکی از بهترین سفرها برای بعد از بازنشستگی مد نظر قرار بدهید.

Costa Rica

مقاصد سفر برای بازنشستگی : Southeast Asia River Cruise

اگر برای اولین بار است که به این مکان می آیید، سفری از پیش برنامه ریزی شده در رودخانه به شما فرصتی برای ماجراجویی و تجربه ای آرامش بخش و با کلاس می دهد. تعدادی از کمپانی ها پیشنهاد گشتی یک روزه را که شامل بازدید از Hanoi پایتخت ویتنام است به شما می دهند که در آن شما معماری های مستعمراتی و معبدهای قدیمی و Ho Chi Minh City خواهید دید. مشاهده تشکیل سنگ آهک در قایقی در خلیج Ha Long هنگام شب تجربه ای شگفت انگیز است. حال که در اطراف این مناطق هستید، با پروازی کوتاه به Siem Reap در Cambodia بروید و از Angkor Wat که معبدی بزرگ و ساخته شده قرن 12 است، دیدن کنید. در Phnom Penh از معماری های مستعمراتی فرانسه، حکاکی های محلی و زندگی پر شور شبانه لذت ببرید یا گردشی یک روزه به Killing Fields و موزه Genocide Musuem داشته باشید و نگاهی به تاریخچه درهم و شلوغ این کشور بیاندازید. کمپانی های ارائه دهنده سفرهای دریایی بزرگ، سفرهای یک روزه و سفر های جانبی را با قیمت ها و برنامه های متنوع در یکی از معروف ترین سفرها برای بعد از بازنشستگی به شما پیشنهاد می دهند.

Southeast Asia River Cruise

مقاصد سفر برای بازنشستگی : چین

با در اختیار داشتن زمان کافی از این کشور وسیع و شهرهای بزرگش به درستی دیدن کنید. سفر خود را از Beijing پایتخت امپراطوری چین آغاز کنید و از میدان تاریخی Tiananmen Square و بزرگترین کاخ قدیمی که هنوز هم سالم و بدون دستکاری مانده Forbidden City دیدن کنید. در طول دیوار چین که نقش بزرگی در تاریخ چین ایفا کرده، قدم بزنید و از چشم انداز آن لذت ببرید. توقف بعدی شما در بزرگترین شهر و کانون مالی چین، شانگهای است. شما می توانید در منطقه مستعمراتی و معروف در زمینه گردشگری به نام Bund که در نزدیکی دریا قرار دارد، قدم بزنید. فراموش نکنید غذای مخصوص این مکان یعنی xiao long bao و سوپ dumplings را امتحان کنید و خود درباره آن ها قضاوت کنید.

چین

مقاصد سفر برای بازنشستگی : سفر جاده ای از ساحلی به ساحل دیگر در آمریکا

آمریکا را سوار بر شورلت ببینید. اگر زمان بازنشستگی است، بدون شک این آهنگ را شنیدید که حتی امروزه هم افرادی که زمان برای سفر دارند، به آن به عنوان نصیحتی مناسب گوش می کنند. مناظر زیبا و مسیرهای متعددی در سراسر آمریکا وجود دارد. برای یادآوری گذشته ها و بازدید از شهرهای کوچک، نواحی زیبا و Grand Canyon می توانید مسیر 66 بین شیکاگو و لس آنجلس را پیش بگیرید. در اواسط مسیر 50 که مرتبط کالیفرنیای شمالی و Maryland است، شاهد Sierra Nevada ،Applachain، کوه های Rocky Mountains، صحراها، دشت ها و مزارع خواهید بود. بلندترین طاق دنیا، واشنگتن و دریاچه Lake Tahoe مناظر موجود در طول این مسیر هستند. پس با همراهی یکی از دوستانتان و به کمک یک نقشه برنامه ریزی یکی از بهترین سفرها برای بعد از بازنشستگی را آغاز کنید. می توانید برای مسیر رفت ماشین اجاره کنید و با هواپیما مسیر برگشت را طی کنید.

سفر های بازنشستگی 11

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین راه ها برای لذت بردن از تعطیلات خانوادگی

علی حیدرنژاد ، جمعه 30 شهریور 1397

ایده شما برای تعطیلات شاید لم دادن روی ساحل با یک کتاب عالی باشد. اما اگر بچه ها را همراه دارید تمام تعطیلاتتان به مشغول کردن آن ها می گذرد.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 22 مرداد 1399

    مطمئنید این مقاله را برای ایرانی های نوشتید؟