دیدنی های ناکسوس و لذت بردن از ساحلی دیدنی در قلب یونان

ناوکس بزرگترین جزیره در Cyclades است که ممکن است به معروفیت همسایه خود به نام Santorini نباشد اما کسانی که به این جزیره می روند، حتما کشف می کنند که این جزیره یکی از بهتری و اسرارآمیزترین جزایر یونان است و تفریح در ناکسوس فوق العاده می باشد. اما چه چیزهایی باعث شده این طور فکر کنیم؟ در ادامه دیدنی های ناکسوس خواهیم دید. در ضمن همراه با ما می توانید به خوشگذرانی در ناکسوس بپردازید و شاد باشید.

خوشگذرانی در ناکسوس

زیباترین ساحل جزایر یونان در Naxos است

ناکسوس میزبان زیباترین سواحل جزایر یونان است که برخی از این سواحل در زمزه بهترین های اروپا و دیدنی های ناکسوس رتبه بندی شده اند و برای خوشگذرانی در ناکسوس مناسب هستند. سواحل جنوب غربی این منطقه طولانی ترین سواحل جزایر سیچلادیک است و از آنجایی که شن و ماسه های این سواحل از گرانیت و سنگ مرمر ساخته شده این سواحل از سفیدترین و روشن ترین سواحل یونان هستند. ساحل Plaka یکی از سواحل محبوب در این منطقه است. این ساحل اتاق های زیادی برای اقامت و لذت بردن از آرامش این منطقه دارد و همچنین این ساحل به خوبی ساخته شده و توسعه یافته است. آب شفاف و زلال این ساحل یکی از بهترین مکان ها برای شنا، آب تنی و تفریح در ناکسوس می باشد.

زیباترین ساحل جزایر یونان در Naxos است

شنا کردن در خلیج Surreal

آب هایی که منطقه Naxos را احاطه کردند، همگی رنگ سبز و آبی خاصی دارند بطوری که باید چندین بار دقیق نگاه کنید تا باور کنید که واقعی هستند! فضاهای بسیار زیادی در این منطقه برای اقامت وجود دارند و هیچگاه برای اقامت نیازی به عجله و رقابت نخواهید داشت. می توانید در ساحل این خلیج با نگاه کردن به آفتاب و خیال راحت در آب های آن غوطه ور شوید و لذت ببرید. شنا کردن در این خلیج در اواخر بهار یا اوایل پاییز که گرمای آب در بهترین شرایط قرار دارد، می تواند از نمونه های تفریح در ناکسوس باشد.

شنا کردن در خلیج Surreal

کوهپیمایی

Naxos نه تنها بهترین سواحل را دارد بلکه عمدتا کوهستانی است. این امر کسانی را که به پیاده روی و کوهپیمایی علاقه دارند، به این منطقه می کشاند. در این سواحل صخره ها و قله های بسیار زیبایی وجود دارند. این کوه ها پر از بزهایی است که می توانید به راحتی در کنار آن ها بنشینید و به تماشای پرندگان دریایی بپردازید! در این منطقه روستاهای زیادی نیز وجود دارند که برخی در ارتفاع 3300 فوت بالاتر از سطح دریا قرار دارند. خانه معروف زئوس و غار زئوس در این کوهستان و در بالاترین ارتفاع آن قرار دارد. شما قطعا از ساعت های متوالی پیاده روی در این منطقه و بین روستاها برای دیدن دیدنی های ناکسوس خسته نخواهید شد.

کوهپیمایی

روستاهای زیبا

Naxos همچنین در خود تعداد زیادی روستاهای سنتی جای داده است. روستای Chora توانسته معماری فوق العاده خود را که از شهر ونیز الهام گرفته شده و برج های ظریف و خیابان های عریض خود را به خوبی از گذشته تا به اکنون حفظ کند. خیابان ها با بوتیک ها، کافه ها و رستوران ها پر شده اند. بر روی سقف این خانه ها می توانید به تماشای سواحل و دریای زیبا بنشینید. کوه های Sangri ،Halki Apiranthos و Koronos که از زیباترین مناطق کوهستانی جهان اند در Naxos واقع شده اند.

روستاهای زیبا

قایقرانی های ماجراجویانه

با تمام زیبایی های بیرون آب این منطقه درون این آب ها و قایقرانی در آن ها از بهترین تجربه های سفر به این منطقه می تواند باشد. می توانید با قایق هایی که در این منطقه برای گردشگران قرار داده شده به درون دریا سفر کنید و غار زیبای رینا و برخی جزایر کوچک این منطقه مثل Iraklia را ببینید. این غار با آب بسیار شفاف و زلال پر شده که دیدن آن می تواند شما را شگفت زده کند. حتما خاطرات بازدید از این منطقه را در گوشی یا دوربین فیلم برداری خود ضبط کنید چرا که تماشای هر چند باره این تصاویر در زمان خوشگذرانی در ناکسوس برای شما لذت بخش خواهد بود.

قایقرانی های ماجراجویانه

گنجینه های باستانی

اماکن تاریخی و گنجینه های باستانی بسیار زیادی در این منطقه وجود دارند. از جمله معروف ترین آن ها می توان به دروازه معبد آپولو اشاره کرد. این یک دروازه بزرگ از جنس مرمر است که قدمت آن به 2500 سال پیش بر می گردد. این دروازه ورودی معبد است که مستقیم به سمت دلس که محل تولد آپولو است، می رود. به همین دلیل محققان زیادی براین باورند که این دروازه متعلق به آپولو می باشد اما بسیاری دیگر می گویند که این دروازه به دیونیزوس تعلق دارد. درب این دروازه 26 فوت ارتفاع دارد و از چهار بلوک سنگ مرمر ساخته شده که هر کدام 20 تن وزن دارند. برخی از پایه های این دروازه و همچنین کف معبد هنوز کاملا سالم مانده اند. این منطقه طی دوره تمدن Cycladic ها که در حدود 2000 الی 3000 سال پیش از میلاد مسیح می زیسته اند، رونق گرفته است. دلیل رونق این منطقه تجارت انواع مواد ارزشمند مثل سنگ مرمر و سنگ قبر می باشد. همچنین قایقرانی و دریانوردی از دیگر دلایل رونق این منطقه بوده است. به همین دو دلیل بسیاری از آثار این دوره و این تمدن را می توانید در دیگر نقاط یونان نیز پیدا کنید. Demeter نیز در همین منطقه واقع شده که حتما باید از آن دیدن کنید.

گنجینه های باستانی

غذاهای خوشمزه

در این منطقه رستوران های عالی بسیار زیادی وجود دارد که غذا خوردن در همه آن ها حدود 1 سال زمان می برد! همانطور که ناکسوس یک جزیره کشاورزی است، اکثر رستوران ها از سبزیجات، میوه ها و گوشت های محلی در غذاهای خود استفاده می کنند و البته ماهی های تازه نیز در سبد غذایی هر رستوران قرار دارد. تخصص این جزیره پنیر خوشمزه و سوسیس است. در این منطقه از اواخر قرن 18 سیب زمینی های خاصی کشت می شده که بسیار کوچک و بسیار خوشمزه بوده اند. کشاورزی این منطقه در زمان های قدیم از معروف ترین و پر رونق ترین کشاورزی های آن زمان بوده که به این منطقه رونق بسیار زیادی بخشیده است و لذت خوشگذرانی در ناکسوس را دو چندان می کند.

غذاهای خوشمزه

خرید از بازار قدیمی

فرصت های خرید در ناکسوس عملا بی پایان هستند! همانطور که از پله ها بالا می روید و خیابان های باریک را پیمایش می کنید، انواع بوتیک های کوچک و مغازه هایی را می بینید که سوغات، هدایا، جواهرات و صنایع دستی و عتیقه جات مختلفی را می فروشند و می توانید از آنجا در زمان تفریح در ناکسوس خرید کنید.

خرید از بازار قدیمی

خوابگاه های ارزان قیمت با منظره دریا

اگر فکر می کنید منظره هایی رو به دریا از نظر قیمتی برای شما زیاد آب خواهد خورد چنین فکری در مورد منطقه ناکسوس اشتباه است. قیمت های این منطقه برای اقامت بسیار خوب و منطقی است که هیچگاه از صرف هزینه برای اقامت و دیدنی های ناکسوس در اینجا ناراضی نخواهید بود.

خوابگاه های ارزان قیمت با منظره دریا

غروب خورشید

غروب خورشید در این منطقه فراتر از حد تصور شما زیباست. غروب خورشید در این منطقه و از دروازه معبد آپولو، در رده بندی بهترین های جهان قرار دارد.

غروب خورشید

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر سه روزه به آنتالیا | لذت بردن از دیدنی های سرزمینی آسیایی

شادی نیک نهاد ، جمعه 2 شهریور 1397

شهر آنتالیا بواسطه نزدیکی و همسایگی با کشور ایران و البته به خاطر نزدیکی این کشور با قاره اروپا همواره مسافران زیادی را میزبانی می کند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :