موزه لوور با دنیایی از رازهای کشف نشده در تهران

در تهران در این روزها نمونه جدیدی از قدرت نرم یا به عبارت دیگر فرهنگ در خدمت دیپلماسی به روی صحنه می رود و پایتخت ایران میزبان نمایشگاهی شامل 50 اثر هنری نفیس از آثار باستانی و معاصر موزه لوور پاریس است. این درباره اخبار گردشگری، جدیدترین اخبار گردشگری، موزه لوور در تهران و اتحاد بین فرانسه و ایران است.

به نقل از ایرنا، نتیجه پیوند دوستانه دو موزه لوور فرانسه و ملی ایران، تقویت همزیستی و صلح پایدار است. نمایش مجموعه گرانسنگ آثار فرهنگی و تاریخی تمدن ها در ایران سبب می شود ایرانیان فرهنگ دوست و صاحب تمدن و تاریخ دیرین از این اقدام موزه لوور فرانسه استقبال دو چندان کنند. از ساخت موزه ایران باستان به دست گدار، معمار فرانسوی 80 سال می گذرد. به این معنی که همیشه آثار تاریخی ایران برای نمایش به لوور رفته است ولی امروز برای اولین بار آثار تاریخی فرهنگ های مصر، یونان، رم، بین النهرین و اروپا برای همنشینی با آثار ایران در یک فضای تمدنی و گفتمانی به اینجا آمده اند. اولین نمایش آثار در سال 1267 شمسی در فرانسه برگزار شد و این کشور با هفت نمایشگاه بیشترین تعداد برگزاری نمایشگاه با ماهیت آثار ایرانی را به خود اختصاص داده است روابط فرهنگی ایران و فرانسه از قرن هفدهم میلادی و از دربار شاه عباس صفوی در ایران همزمان با زمامداری هانری چهارم آغاز می شود و در ادامه آن در قرن نوزدهم همزمان با آغاز جمهوری سوم فرانسه و دوره قاجار در ایران روابط دو کشور بالنده تر شده و در نهایت به انعقاد نخستین قراردادهای رسمی میان نهادها و موسسات علمی و فرهنگی دو کشور منجر می گردد. این حادثه از منظر میراث فرهنگی نقطه عطفی در فرایند همکاری های بین المللی است و نشان می دهد اعتماد متقابلی بین ایران و کشورهای دیگر بوجود آمده و یک رفتار نوین جهانی بر پایه فرهنگ در حال شکل گرفتن است. از جمله برجسته ترین آثاری که در تهران به نمایش گذاشته شده است می توان به مجسمه ابوالهول، تندیس امپراتور مارکوس اورلیوس، تابلوهایی از رمبراند، کامیل کورو و دلاکروا اشاره کرد. شعار موزه لوور: موزه زنده است و ارتباطش را با دنیای معاصر حفظ کرده است. نمایشگاه عباس کیارستمی در راستای همین شعار در یکی از گالری ها به نمایش درآمده است. این نمایشگاه نمایی از تصاویر ارتباط مردم امروز با هنر گذشته است و کیارستمی چنین نامی بر آن گذاشته: به من نگاه کن . این گالری از مجموعه تصاویری شکل گرفته که از دهه 70 به بعد عکاسی شده و 18 اثر انتخاب شده و این جا به نمایش درآمده است. براساس اعلام روابط عمومی موزه ملی ایران، این نمایشگاه از 14 اسفند امسال تا 18 خرداد 1397 در موزه ملی ایران دایر و برای بازدید عموم آزاد است. این مقاله پیرامون اخبار گردشگری، جدیدترین اخبار گردشگری و موزه لوور در تهران است.

موزه لوور در تهران
موزه دیدنی
لوور بی نهایت زیبا

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

موزه ی لوور در تهران | برگزاری نمایشگاه لوور در تهران

نرگس بخشی ، یکشنبه 10 اردیبهشت 1396

نمایشگاهی از موزه ی لوور فرانسه به مدت 4 ماه در ایران برگزار میشه تا علاقه مندان بتونن از آثار کهن این موزه در ایران دیدن کنن.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 26 اسفند 1396

    من دیروز رفتم موزه لوور در تهران. آثاری که نمایش داده شده بود محدود بود اما جالب بود. خصوصا بخش هایی که مربوط به مصر والبته بعضا ایران بود. به نظرم اگر گسی موزه ملی میره حتما بخش ایران باستان رو هم بره که به نوعی این دو مکمل هم میشن... البته صبح زود بهتره چون خلوت تر بود