10 تا از ویژگی های موزه لوور | پر بازدید ترین موزه ی جهان

فکر می کنید همه چیز را در مورد پربازدید ترین موزه ی جهان می دانید؟ این حقایق سرگرم کننده ممکن است شما را متعجب کند. برای بسیاری از مردم در سراسر جهان، بازدید از موزه لوور پاریس را در صدر لیست مکان هایی که می خواهند در پاریس از انها دیدن کنند، قرار می دهند. پربازدید ترین موزه ی جهان که یکی از بزرگترین موزه ها نیز می باشد، طول بخشی از ساختمان نزدیک به دو مایل است و یکی از ثروتمندترین گنجینه های هنری نیز می باشد (این موزه دارای 38000 اثار هنری در سالن اصلی موزه و 422000 اثر در انبار خود می باشد). موزه دارای 2290 کارمند، از جمله 65 مدیر و 145 محافظ است. (به یاد داشته باشید: 1200 نفر از این کارکنان، نگهبانان هستند). این موزه حتی دارای 48 آتش نشانی است که 24 ساعته اماده باش هستند. این ها فقط بخش کوچکی از این موزه عظیم است، این مکان آثار تاریخی زیادی در داخل سالن های مقدس خود دارد و فقط منتظر حضور شما می باشد. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای بازدید از موزه لوور در فرانسه...

موزه لوور 1

این موزه در اصل به عنوان یک کاخ توسط "فرانکیوس اول" ساخته شد.

این پادشاه مربوط به عصر رنسانس برای قلعه های با شکوهش در شهر "لویر" مشهور است که در واقع در قرن 12 در سمت راست کاخ موزه لوور پاریس راهی را برای دسترسی اسان به ان ساخت. ساخت و ساز این بنا در اواسط سال 1500 آغاز شد، اما تنها بخشی از ساختمان تکمیل شد. هر پادشاه فرانسوی بعدها بخشی را به ساختار این بنا اضافه کرد: اگر توجه کنید، می توانید چندین سبک معماری مختلف را ببینید. یکی از برجسته ترین قسمت ها "کلنده" است که توسط "لوییز لوا"، "کلوده پرولت" و نقاش برجسته " چارلز لو برون " طراحی شده است که می توانید از آن در گالری "آپولو" لذت ببرید.

شما هنوز هم می توانید بقایای ساختمان اصلی را مشاهده کنید.

اگرچه این قلعه در قرن سیزدهم میلادی توسط پادشاه "فیلیپ آگوستوس" ویران شده است، اما باستان شناسان، ساختمان اصلی 23 فوتی ان را در مقابل دادگاه "کارا" پیدا کردند. امروزه شما می توانید شاهد صلیب قرون وسطایی ان باشید.

200 سال طول کشید تا کل ساختمان تبدیل به یک موزه شد.

"لویی چهاردهم" آخرین پادشاهی بود که از موزه لوور در فرانسه به عنوان محل اقامت سلطنتی استفاده می کرد او مکان اقامت خود را در سال 1682 به "ورسای" منتقل کرد. در سال 1793، در طول انقلاب فرانسه، مرکز هنرهای معاصر برای استفاده عموم مردم در "گرند گالری" افتتاح شد. ناپلئون بناپارت و ناپلئون سوم هر دو به "لوور" رفتند و اعتبار خود را افزایش دادند. با این حال، تا سال 1993، این ساختمان به عنوان یک موزه استفاده نمی شد.

بسیاری از آثار در موزه لوور پاریس توسط ناپلئون به عنوان غنایم جنگی به غارت رفتند.

بسیاری از پادشاهان فرانسوی دارای مجموعه های هنری عالی بودند و با استعدادترین معماران ان دوره را را برای ساخت ساختمان به کار می گرفتند، اما بسیاری از آثار مهم موزه در لشکرکشی های ناپلئون در ایتالیا، مصر و دیگر کشورهای غربی مورد غارت قرار گرفتند.

هرم معروف شیشه ای "ای ام پیه" به شدت بحث برانگیز بود.

هرم شیشه ای "ای ام پیه" که توسط معماری آمریکایی ساخته شده است، امروزه به عنوان نمادی از موزه لوور در فرانسه می باشد، اما زمانی که در سال 1989 به نمایش گذاشته شد، برخی از منتقدان آن را بی حرمتی به مقدسات تلقی کردند. موزه لوور پاریس در سال 2015 برای بازدید 4.5 میلیون بازدید کننده طراحی شد. پروژه ساخت و ساز بزرگی در حال حاضر برای کاهش مسیرهای طولانی و پیکربندی دوباره ورودی ها و لابی ها در اطراف هرم، در حال انجام است.

بزرگترین نقاشی موزه "مونا لیزا" نمی باشد.

مونا لیزا ممکن است معروف ترین نقاشی موزه لوور در فرانسه باشد اما بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که بزرگترین نقاشی موزه در واقع یک نقاشی دیگر است. نقاشی "جشن عروسی در کانا" که توسط کارشناس ونیزی "ونتیان رنسانس" کشیده شده است بزرگ ترین نقاشی موزه می باشد که البته گاهی اوقات با نقاشی "شام اخر" اشتباه گرفته می شود، این نقاشی در واقع اولین معجزه مسیح را برای تبدیل آب به شراب را نشان می دهد.

طرفداران "داوینچی" می توانند به یک قسمت مشخصی از موزه بروند.

موزه لوور پاریس دارای چندین بخش اصلی می باشد که به راهنمایی بازدیدکنندگان در این موزه بزرگ کمک می کند که بخش مخصوص "داوینچی" یکی از انها می باشد. اگر شما به این قسمت بروید شاهد اثار "رابرت لنگدان" و "سوفی نوا" خواهید بود و یاد می گیرید که واقعیت را از داستان جدا کنید. شما همچنین می توانید بازی "اسکاونجر هانت" (نوعی سرگرمی در مهمانی ها) را نیز انجام دهید.

شما می توانید در روز ببینید که ساختمان در زمان "ناپلئون سوم" چگونه بوده است.

اتاق نشیمن "ناپلئون سوم" در گوشه ای از "ریکیلیو" قرار دارد و به بازدیدکنندگان نشان می دهد که این کاخ مجلل در زمان امپراتوری قدیم که برای عملکرد دولت استفاده می شده، چه شکلی بوده است.

از بخش های مختلف بازدید نمایید و خودتان متخصص موزه شوید.

برای دوری از شلوغی می توانید بلیط ها را در هر کتاب فروشی "اف ان ای سی" خریداری کنید (اما 1.75 دلار گران تر می باشد) و وارد بخش "ریچیلیو" شوید. برنامه رسمی موزه را برای دانستن اینکه از کدام بخش ها می توانید بازدید کنید از سایت موزه دانلود نمایید (1.99 دلار). شما حتی می توانید شب ها نیز از انجا دیدن کنید. روزهای چهارشنبه و جمعه تا 9:45 شب موزه باز است.

هنوز آثار بسیاری به"لوور" اضافه می شود.

با وجودی که موزه شامل مجموعه اثار هنری مربوط به قرن 19 است، اما هنوز هم اثار زیادی به موزه اضافه می شود. در واقع، لوور اخیرا دو عکس از "رامبراند" را که تنها پرتره کامل تمام نقاشی شده است را از شرکت "ریجک میوزیم" در امستردام، دریافت کرد. آنها تا 13 ژوئن سال 2016 در موزه نگه داری می شوند و پس از آن دوباره به "ریجک میوزیم" منتقل خواهند شد.

موزه لوور در پاریس
موزه لوور فرانسه
موزه لوور پاریس در فرانسه
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

موزه لوور | بزرگ ترین و پربازدیدترین موزه ی جهان در پاریس

هانیه گل محمدی ، شنبه 24 تیر 1396

این موزه 422 هزار آثار هنری دارد اما فقط 38 هزار تا از این آثار در دید عموم قرار گرفته و آثاری از کل دنیا آثاری به نمایش گذاشته است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :