درخت و چاهی که به فواره آب تبدیل می شوند | پدیده های طبیعی عجیب

هر روزه در دنیا پدیده های شگفت انگیز منطقی و گاهی غیر قابل وصفی اتفاق می افتند که تماشا کردن آنها و حتی شنیدن در مورد این پدیده های طبیعی عجیب، جالب و هیجان انگیز است. این اتفاقات عجیب و غریب، پدیده های طبیعی در فرم ها و شکل های مختلف و در اقصی نقاط جهان (فارغ از شرق و غرب، شمال و جنوب) به وجود می آیند و انسان ها را شگفت زده می کنند. رادیو آزادی اروپا Radio Free Europe/Radio Liberty بتازگی ویدیویی از یک پدیده منحصر به فرد طبیعی در روستایی به نام دینوسا Dinoša در جنوب شرقی مونته نگرو Montenegro (کشوری کوچک در سواحل آدریاتیک، جنوب شرقی اروپا) در فضای مجازی پست کرده است. درخت توتی در دشت اطراف آن روستا وجود دارد که هر زمان باران شدیدی می بارد به یک فواره آب تبدیل می شود. به این صورت که از سوراخی که روی تنه این درخت وجود دارد، آب با فشار و به فراوانی به بیرون می ریزد.

پدیده های طبیعی / درخت و چاهی که به فواره آب تبدیل می شوند.

چرا از این درخت در مونته نگرو آب بیرون می ریزد !؟

ظاهرا، آب های حاصل از بارش باران، به چشمه های زیر زمینی اضافه می شوند و فضای اضافی ایجاد شده باعث به وجود آمدن فشار بر آب به سمت بالای تنه درخت و خارج شدن آن از سوراخ موجود در تنه درخت می گردد. همانطور که در ویدیو می بینید، زمین اطراف درخت کمی گلی شده است که نشان می دهد چقدر آب زیر زمینی در خاک آن وجود دارد. همچنین می توانید آب در حال خارج شدن از سایر سوراخ های این دشت را نیز ببینید. تمامی آن منطقه مانند یک نهر کوچک در جریان است. طبق آنچه که مرد محلی در مصاحبه با خبرنگاران می گوید این پدیده در طول بیست تا بیست و پنج سال گذشته اتفاق می افتاده است و شاید حتی از خیلی سال قبل تر آغاز شده باشد. او می گوید این درخت بیش از 100 تا 150 سال عمر دارد.

چرا از این درخت در مونته نگرو آب بیرون می ریزد !؟

نمونه مشابه درخت مونته نگرو

با این که این درخت در مونته نگرو Montenegro یکی از اتفاقات عجیب و غریب و پدیده ای منحصر به فرد است، اما تنها نمونه قابل ذکر در زمینه خارج شدن توده آب از زیر زمین، بعد از وقوع باران نیست. در روستای توهالا Tuhala در استونی ، چاهی وجود دارد که بعد از یک بارش باران سنگین، آب از آن بیرون می ریزد.

 نمونه مشابه درخت مونته نگرو

چرا از این چاه در استونی آب بیرون می ریزد !؟

این چاه، که یکی از پدیده های شگفت انگیز دنیاست، به طور اتفاقی روی یک رودخانه زیر زمینی ساخته شده است. بعد از این که آب باران مانند یک سیل به درون رودخانه زیرزمینی هجوم می برد، فشار آن به جایی می رسد که آب را با فشار زیاد از درون این چاه به بیرون پرتاب می کند. جالب اینجاست که ارتفاع آب پرتاب شده گاهی به نیم متر نیز می رسد. این جریان برای چند روز ادامه پیدا می کند. در طول این زمان، بیش از 100 لیتر آب در هر ثانیه به بیرون چاه ریخته می شود.

چرا از این چاه در استونی آب بیرون می ریزد !؟

افسانه های محلی چه می گویند !؟

افسانه های محلی می گویند که جادوگران توهالا Tuhala در یک سونای زیر زمینی گرد هم می آیند و آنچنان به زدن یکدیگر می پردازند که باعث می شود آب های زیر زمین از درون چاه به بیرون بریزند. آنها این چاه، که یکی از پدیده های طبیعی عجیب دنیاست، را Witch’s Well یا چاه جادوگر می نامند.

 افسانه های محلی چه می گویند !؟

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

درخت چنار باغوار یکی از جاذبه های طبیعی استان همدان به شمار می رود

گلاره یوسف پور ، شنبه 30 دی 1402

براساس اخبار بدست آمده، درخت چنار باغوار یکی از جاذبه های طبیعی استان همدان به شمار می رود.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 22 خرداد 1400

    شانس آوردیم در کشور فهیم و دانش پرور ما نیست وگرنه مثل همدان که دقیق نشت آب لوله خروج آن از تنه درخت باعث شد مردم دور این درخت زیارت بکنند و شفا بخواهند دوباره یه الم شنگه جدیدی هوا م یشد . بسکه ملت فهیم ودانشمند و با فرهنگی داریم