معروف ترین اشیای موزه لوور | تجربه تاریخ از نگاهی دیگر

در موزه لوور که در پایتخت فرانسه یعنی شهر پاریس واقع شده، چیزهای بسیار زیادی برای دیدن وجود دارد. بجز تابلوهای اشخاص بویژه تابلوی معروف مونالیزا اشیا جالب بسیاری نیز در این موزه وجود دارند. موزه لوور بزرگترین و پربازدیدترین موزه جهان است. طبق آمار سالانه 9.3 میلیون توریست از دیدنی ترین اشیای موزه لوور که بیش از 70000 هزار قطعه می باشند، دیدن می کنند. تابلوی معروف مونالیزا نیز در این موزه وجود دارد که یکی از شاهکارهای معروف دنیای نقاشی می باشد. مونالیزا که توسط نقاش و شهرساز معروف لئوناردو داوینچی کشیده شده، یک تابلوی تاثیر گذار و زیباست که با دقت هرچه تمامتر کشیده شده است. بجز مونالیزا هزاران قطعه و اثر معروف و ارزشمند دیگر نیز در موزه لوور وجود دارد. معروف ترین اشیای موزه لوور مربوط به قوم آشور و ناپلئون سوم تا تابلوی معروف دیگری به نام Marriage at Cana در آن وجود دارد. در ادامه این مقاله 18 مورد از زیباترین اشیای موزه لوور را بررسی می کنیم.

مونالیزا

پرتره Baldassare Castiglione

این پرتره زیبا و ساده به طرز عجیبی عمق شخصیت آن را نشان می دهد. شما با دیدن این پرتره می توانید ابعاد شخصیتی پرتره یعنی متفکر و هوشمند بودن او را دریابید. Raphael که خالق این اثر است به زیبایی یکی از باشکوه ترین پرتره های دوره رنسانس را خلق کرده است که یکی از دیدنی ترین اشیای موزه لوور می باشد.

پرتره Baldassare Castiglione

مجسمه Ain Ghazal

این مجمسه 9000 سال عمر دارد. Ain Ghazal قدیمی ترین قطعه موجود در موزه لوور است. از این مجسمه در مراسم های مذهبی اردن استفاده می شود. این مجسمه در قسمت مربوط به آثار منطقه بین النهرین دیده می شود.

مجسمه Ain Ghazal

مجسمه Scribe نشسته

این مجسمه نقاشی شده که از جنس آهک ساخته شده بعنوان نخستین و قدیمی ترین اثر مصری شناخته می شود. این مجسمه بسیار دقیق است. چشم های آن از کوارتز، کریستال، آلابستر و مس ساخته شده است. این مرد به گونه ای به حالت نشسته درآمده که او را مردی باسواد و متفکر در بین معروف ترین اشیای موزه لوور نشان می دهد!

مجسمه Scribe نشسته

گاوهای بالدار Sargon II

این مجسمه های پنچگانه که مربوط به دوران آشوریان است، هر کدام بر یک بلوک سنگی حک شده اند. این مجسمه ها بر روی کاخی که در منطقه ای عراق کنونی به نام Khorsabad وجود دارد، قرار داده شده بودند. این مجسمه ها در بخش مربوط به آثار منطقه بین النهرین در بین زیباترین اشیای موزه لوور قرار داده شده اند.

گاوهای بالدار Sargon II

لوح حمورابی

لوح حمورابی که حاوی قدیمی ترین قانون اساسی اقوام است، در موزه لوور نگهداری می شود. این لوح  در بخش آثار قدیمی بین النهرین نگهداری می شود و در کنار آن تصویری از حمورابی در حال دریافت این قوانین از الهه خورشید وجود دارد.

لوح حمورابی

کاشی های سرامیکی پارسی

این کاشی ها که 2000 سال است سالم مانده اند به رنگ روشن و بسیار واضح هستند. این کاشی ها بخشی از تزئینات کاخ های قدیمی قوم پارس بوده اند که بر روی ستون های اتاق های اصلی و بر روی تخت های آن زمان نصب می شدند.

کاشی های سرامیکی پارسی

اتاق های Napoleon III

اتاق های مربوط به Napoleon III به شدت سالم مانده اند. تمام جزئیات این اتاق ها از دکور گرفته تا مبلمان و دیوارها همگی سالم مانده اند. بخش هایی از این اتاق ها نیز توسط وزارت دارایی کشور فرانسه تا اواسط دهه 1980 اشغال شده بودند.

اتاق های Napoleon III

گالری Apollo

این گالری توسط Louis XIV بنا شده است. این بنای عجیب و باشکوه تا سال های 1800 ناتمام باقی مانده بود اما اتاق های سرامیکی با سقف های کاذب و منحصر بفرد آن در این سال ها تکمیل شد و تبدیل به اثر فاخر کنونی شد.

گالری Apollo

گالری Medici

این گالری که توسط شخصی بنام Peter Paul Reubens جمع آوری شده دارای 24 تابلو نقاشی شده که تمامی آن ها در موزه لوور قرار دارند. این بزرگترین مجموعه ای است که توسط Peter Paul Reubens تاکنون جمع آوری و تکمیل شده است. این مجموعه تابلوها داستان زندگی Marie de' Medici از زمان ازدواجش با King Henry IV تا زمانی که پادشاهی را به پسرش King Louis XIII تحویل داد، روایت می کند و یکی از معروف ترین اشیای موزه لوور می باشد.

گالری Medici

پرتره Gabrielle d'Estrees و خواهرش

این نقاشی تنها نقاشی برهنه یک زن نیست. این تابلو نشان دهنده گابریل دوستریز است که یک حلقه در دستش نگه داشته و بسیاری بر این باورند که آن حلقه متعلق به King Henry IV می باشد که گابریل معشوقه و مادر 4 فرزند او بوده است.

پرتره Gabrielle d'Estrees و خواهرش

Venus و نقاشی Three Graces

این یکی از تنها نقاشی های سبک سکولار Botticelli است که این شخص در طول زندگی خود آن را تکمیل کرده و اکنون در آستانه پیوستن به جمع آثار رنسانس ایتالیا می باشد. او سبک خود را در طول عمر هنری خود همواره حفظ کرد.

Venus و نقاشی Three Graces

Pastoral Concert

Titan استاد سبک های دوران رنسانس ونیزی است که بخاطر استفاده از رنگ هایش در این تابلو که نشان دهنده یک نمایش است، معروف شد. نقاشی های دیگری نیز با این سبک رنگ آمیزی را می توان اطراف تابلو مونالیزا یافت و یکی از زیباترین اشیای موزه لوور می باشد.

Pastoral Concert

St. Anne

این تابلو، عیسی مسیح و مریم مقدس را به تصویر می کشد. با دقت در سمت چپ مریم مقدس در این تابلو می توانیم بفهمیم که داوینچی این تابلو را ناتمام رها کرده است.

St. Anne

تابلو Young Martyr

این نقاشی که پلدن دلرئوش می باشد در سال 1855 تکمیل شد و قاعدتا باید در موزه Musee d'Orsay باشد. این تابلو تصویری غم انگیز از زنی که در غم مرگ همسرش سوگواری می کند را نشان می دهد که با وجود تاریکی های درون این تابلو، بسیار تاثیر گذار و دراماتیک کشیده شده است. با وجود زیبایی این تابلو اما کمتر دیده می شود چرا که محل آویزان شدن این تابلو اکنون یک مکان برای فروش هدایا و سوغاتی است.

تابلو Young Martyr

ساختمان های قرون وسطایی

این ساختمان که خود در نهایت به موزه لورر تبدیل شده در ابتدا یک قلعه بوده که برای King Philippe II در سال 1190 ساخته شد.

ساختمان های قرون وسطایی

کلاه خود Charles VI

این پادشاه چهره محبوبی در بین مردم آن زمان داشت و همین باعث شد تا مجسمه او را از شیشه بسازند. این کلاه خود یک ماکت است که اصل آن در اتاق سنت لوئیس قرار دارد و یکی از دیدنی ترین اشیای موزه لوور می باشد.

کلاه خود Charles VI

مجسمه Rebel Slave و Dying Slave

برده داری و خودکفایی از موضوعات هنر رنسانس بوده اند. این مجسمه میکل آنژ تنها اثر این شخص در فرانسه است.

مجسمه Rebel Slave و Dying Slave

گالری Cour Marly

این گالری زیبا یک سقف شیشه ای دارد که اجازه می دهد ده ها مجسمه این گالری را چندین مرتبه در سقف نیز ببینید! معروف ترین مجسمه این گالری اسب King Louis XV می باشد.

گالری Cour Marly

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

موزه تاریخ یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان به شمار می رود

گلاره یوسف پور ، دوشنبه 9 بهمن 1402

براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، موزه تاریخ یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان به شمار می رود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 1 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :