سنگ های حیات بخش | معرفی سنگ های دهکده کاستانهیرا

در رشته کوه های فریتا ، شمال آفریقا، درنزدیکی دهکده ای به نام کاستانهیرا ، یک صخره بزرگ از گرانیت وجود دارد که به طور مرتب سنگ های ریز از خود خارج می کند. این پدیده زمین شناسی نادر توسط مردم محلی منطقه با نام سنگ های دهکده کاستانهیرا شناخته می شود ، که ترجمه آن به زبان انگلیسی می شود «سنگی های حیات بخش».سنگ مادر یک عنصر گرانیتی با طول تقریبی 1000 متر در 600 متر اندازه گیری شده است.سطح سنگ با برآمدگی کوچکی مانند دیسک های دوقطبی که بین 2 تا 12 سانتی متر قطر دارند ، پوشیده شده است. با توجه به هوای گرم یا فرسایش ، این برآمدگی های کوچک از سنگ مادر جدا شده و پستی بلندی تیره ای بر روی سطح باقی می گذارند. این برآمدگی ها یا بچه سنگ ها از عناصر معدنی گرانیت همانند سنگ مادر تشکیل شده اند ، اما لایه بیرونی از نوعی میکای سیاه ترکیب شده نوعی میکا که مقاومت مکانیکی بسیار کمی دارد.باران یا قطرات شبنم در شکاف سنگ های حیات بخش pedras Parideiras نفوذ می کنند و در هنگام زمستان ، یخ می زنند. همانطور که آب در هنگام یخ زدگی منبسط می شود ،یخ مانند یک تیغه عمل می کند که عمیق تر وارد میکای سیاه (بیوتیت) می شود تا زمانی که برآمدگی ها مجبور شوند از سنگ گرانیت جدا شوند.زمستان های زیادی طول می کشد تا این اتفاق بیفتد.

سنگ های حیات بخش pedras Parideiras

باورها و اعتقادات مردم سنگ های دهکده کاستانهیرا

برای مردم محلی Pedras Parideiras نماد باروری است.آنها باور دارند زنانی که می خواهند باردار شوند ، با گذاشتن یکی از سنگ های کوچک در زیر بالش خود ، می توانند شانس خود را افزایش دهند.برداشتن این سنگ ها از منبع خود ، که اکنون جز ژئوپارک آروکا و همچنین بخاطر اهمیت زمین شناسی آن توسط یونسکو به رسمیت شناخته شده است ، قدغن است. اما با وجود هشدارها بازدیدکنندگان هنوز تیکه هایی از آن را بر می دارند.گفته می شود چیزی شبیه به این مفهوم نزدیک سنت پیترزبورگ در روسیه وجود دارد ، اما ما نتوانستیم اطلاعاتی درباره آن مکان پیدا کنیم.

سنگ های حیات بخش pedras Parideiras2

سنگ های حیات بخش pedras Parideiras3

سنگ های دهکده کاستانهیرا : نشانه های سنگ های حیات بخش در محیط اطراف

در زمان های نه چندان دور داستانی در رسانه ها در مورد صخره تخم مرغ گذار در چین وجود داشت.شبیه به سنگ های حیات بخش pedras Parideiras ،صخره ای وجود داشت که هر 30 سال یا بیشتر با توجه به گزارشات ساکنین محلی ، سنگ های بزرگ به شکل تخم مرغ از خود خارج می کرد.به نظر می رسید که تخم مرغ ها دارای خاصیت ، خاصی هستند. از لحاظ ظاهر بسیار بزرگتر و سنگین تر از بچه سنگ های پرتغالی هستند . اندازه آنها متفاوت است بین 30 تا 60سانتی متر و وزن تقریبی 300 کیلوگرم.دانشمندان چند نظریه دارند ، اما منبع دقیق این سنگ های تخم مرغی هنوز شناخته نشده است.مشابه باورهای موجود در باره سنگ های پرتغال ، محلی ها باور دارند که این سنگ های تخم مرغی شانس می آورند و به زنان باردار برای بدنیا آوردن فرزند پسر کمک می کنند ، بنابراین خانواده ها همیشه آن ها را به خانه می برند . حدود 70 سنگ تخم مرغی آماده هستند که در همین چند دهه ،از صخره اصلی جدا شوند.

صخره تخم مرغی

صخره تخم مرغ2
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

داوران دو بخش نخستین جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی معرفی شدند

گلاره یوسف پور ، سه شنبه 13 دی 1401

براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، داوران دو بخش نخستین جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی معرفی شدند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :