درنا غریب و تنها ایران را ترک کرد!

تنها بازمانده نژاد غربی درنای سیبری پس از 108 روز زمستان گذرانی در فریدون کنار، ایران را برای همیشه ترک کرد تا شاید در سیبری زندگی را از سر بگیرد. این متن از اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری درباره درنای سیبری در ایران است و اینکه چرا درنای سیبری ایران را ترک کرد.

به نقل از تسنیم، آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری، در زمستانی سرد در فریدون کنار فرود آمد. این دهمین سال متوالی بود که این درنای سیبری که جنسیت آن نر است مهاجرت زمستانه خود را به تنهایی انجام داد و وارد ایران شد. در زمستان سال 1386 سه درنای سیبری وارد تالاب های فریدونکنار شدند که متاسفانه یکی از درناها بر اثر شلیک گلوله شکارچیان از بین رفت. در زمستان سال 1387 دو درنای سیبری باقیمانده که یکی از آن ها امید و دیگری یک درنای ماده آرزو بود مجدداً به فریدون کنار مهاجرت کردند که در آن سال نیز درنای ماده به دلیل نامعلومی از بین رفته و ناپدید شد. جمعیت شرقی درنای سیبری با جمعیتی بیش از سه هزار عدد در فصل زمستان به شرق آسیا مهاجرت می کنند و جمعیت غربی درنای سیبری در گذشته وارد ایران می شدند. این درنای نر در واقع آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری به شمار می رود که پس از مرگ درنای ماده از زمستان سال 1387، ده سال پیاپی است که به تنهایی مهاجرت زمستانه خود را انجام داده و وارد تالاب های فریدون کنار می شود.

درنای سیبری
فریدون کنار دیدنی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

میراث اسپانیایی ها با تاخیر ایران را ترک کرد

گلاره یوسف پور ، دوشنبه 6 مرداد 1399

براساس سخنان رئیس کل موزه ملی ایران، میراث اسپانیایی ها با تاخیر ایران را ترک کرد.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 17 اردیبهشت 1399

    این نشون میده که متاسفانه توی کشور خودمون محیط زیست اهمیتی برای مسعولین ومردم عزیزمون نداره ومتاسفانه این گونه زیبا هم دیگه کارش تمومه ونسلش از همین الان منقرض شده به حساب میاد