دانستنی های پیش از سفر | مواردی که قبل از شروع تعطیلات باید بدانید!

بسیاری از ما لحظه ای کلاسیک در فیلم Home Alone را به یاد می آوریم، هنگامی که مادر کوین متوجه می شود که در تمام هرج و مرج و شلوغی رفتن به تعطیلات، پسر هشت ساله اش را فراموش کرده است.اگرچه همچین اتفاقی به نظر کمی کمیاب به نظر می رسد، اما اگر قبل از شروع تعطیلات آمادگی لازم برای آن را نداشته باشید، استرس قبل از تعطیلات باعث می شود که حتی مهمترین چیزها را نیز فراموش کنید. بنابراین اگر شما به زودی در حال جابجایی هستید و می خواهید به تعطیلات بروید، ما در این مطلب فهرستی از مواردی که باید مد نظر قرار دهید و بسیاری از قوانین کلی را تحت پوشش قرار می دهد، محیا کرده ایم و توجه به آنها باعث می شود که بدون نگرانی به دیدن ساحل و سایر مناظر دیدنی بروید. پس با نکات سفر ، دانستنی های پیش از سفر و نکات پیش از سفر با ما همراه باشید!

دانستنی های پیش از سفر : نکات سفر : پاسپورت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که تاریخ انقضا آن تمام نشده است

 اگرچه این موضوع ممکن است ساده به نظر برسد، اما چیزی که به عنوان هیجان پیش از تعطیلات شناخته می شود کاملاً شبیه به واقعیت است و می تواند باعث شود که شما متوجه منقضی شدن تاریخ پاسپورت خود نشوید. چند ماه قبل از تعطیلات پاسپورت خود را بررسی کنید و در صورت امکان به چند نفر از خانواده خود بگویید که پاسپورت ها را بررسی کنند. در غیر این صورت ممکن است تعطیلات شما حتی قبل از آنکه آغاز شود پایان یابد. توجه داشته باشید که برخی از کشورها گذرنامه ها را برای یک دوره خاص نسبت به تاریخ و ورود شما معتبر می دانند. به عنوان مثال، کشورهای امارات متحده عربی، کنیا و ترکیه هر یک حداقل 6 ماه به تاریخ اضافی در گذرنامه شما نیاز دارند. برای اینکه بتوانید قوانین مسافرتی و اقامتی کشورهای مختلف را بررسی کنید، می توان به سایت اداره امورخارجه بروید و قوانین مربوط به آنها را مطالعه کنید.

پاسپورت

دانستنی های پیش از سفر : نکات سفر : بررسی کنید که اسناد ضروری برای سفر به همراه داشته باشید!

چه ویزای ورودی به همراه داشته باشیم یا گواهینامه رانندگی خود را در کیف داشته باشید، پاسپورت مسافرتی، تأییدیه هتل و سایر مدارک سازمان یافته را درون یک پوشه پلاستیکی قرار دهید و به همراه خود داشته باشیم. همچنین سعی کنید فهرستی از شماره ها و اطلاعات مفید مانند اطلاعات تماس اضطراری را به همراه داشته باشید،  زیرا در صورتی که تلفن همراه یا کارت اعتباری شما گم شود یا دزدیده شود، این اطلاعات برای شما مفید خواهد بود. همچنین  به خاطر داشته باشید که شماره گذرنامه خود را یادداشت کنید زیرا در صورتی که آن را گم کرده باشید می توانید به کمک همین شماره در مورد آن استعلام بگیرید.

دانستنی های پیش از سفر : نکات سفر : اطمینان حاصل کنید که مجوز استفاده از حمل بار را دارید - حتی اگر اخیراً پرواز داشته اید

 برداشتن بار بیش از حد و همراه بردن توشه مسافرتی یا چمدان خیلی سنگین می تواند باعث شود که فکر کنید تعطیلات خود را با یک اشتباه بزرگ شروع کرده اید.در این وضعیت شما باید سعی کنید که از وزن و وسایل اضافی موجود در چمدان خود کم کنید و یا مجبور شوید که برای آنها پرداخت اضافی داشته باشید. بنابراین قبل از رفتن، اطمینان حاصل کنید که توشه مورد نظر خود را از لحاظ وزن و حجم مناسب کرده اید. حتی می توانید از چمدان های با مقیاس های استاندارد استفاده کنید.اگر تصمیم گرفته اید که چندان اضافی با خود ببرید، قبل از خرید و همراه بردن آن، مجوز استفاده بگیرید. توجه داشته باشید که همه خطوط هوایی قوانین متفاوتی دارند و باید مطمئن شوید که سیاست های این شرکت ها را در مورد حمل چمدان و بردن بار بخوانید.

پرواز

نکات سفر : مطمئن شوید که منزل شما از تمام لحاظ امن است.

هیچ چیزی نمی تواند به این اندازه بد باشد که پس از پایان تعطیلات و زمانی که به خانه بر می گردید متوجه شوید که وسایل منزل شما به سرقت رفته و برخی از آن ها شکسته است. درب و پنجره های منزل را چک کنید و مطمئن شوید که هیچ برنامه ای برای تحویل شیر یا مواد غذایی از شرکتهای مختلف ندارید. همچنین از یکی از اعضای خانواده یا یک همسایه مورد اعتماد بخواهید که به طور مرتب منزل شما را بررسی کنند و هر بسته ای که در پشت ورودی شما قرار دارد بردارد. همچنین می توانید از یک تایمر نور برای روشن کردن لامپ در منزل استفاده کنید. به یاد داشته باشید که اگر شما در هنگام تعطیلات مشکل داشته باشید و به درستی از امنیت منزل خود اطمینان نداشته باشید، در اینصورت ممکن است بیمه شما نامعتبر شده و امکان استفاده از آن را نداشته باشیم. بنابراین تخصیص زمان کافی برای انجام این کار مهم است.

5. نکات سفر : مسیر خود تا فرودگاه را بررسی کنید و یک فضای پارکینگ مشخص رزرو کنید.

از نکات پیش از سفر بدانید که این دو مورد می تواند بسیار مهم باشد توجه داشته باشید که هنگام رانندگی به هشدارهای ترافیکی در رادیو گوش دهید. اطمینان حاصل کنید که مسیر خود تا فرودگاه را برنامه ریزی کنید و تلف شدن وقت در این مورد ممکن است پرواز شما را لغو کند.اگر قصد دارید که ماشین خود را در پارکینگ فرودگاه قرار دهید، مطمئن شوید که بهترین مکان ممکن و همچنین بهترین قیمت پیشنهادی را انتخاب کنید.

دانستنی های پیش از سفر : نکات سفر : در صورت سفر به اروپا، بیمه درمانی سفر خود را لغو کنید و از EHIC استفاده کنید!

اطمینان حاصل کنید که کارت بیمه درمانی اروپایی یا EHIC دارید. در حال حاضر این نوع کارت درمانی برای مسافرانی که در حین مسافرت دچار بیماری می شوند و یا به مراقبت های بهداشتی نیاز دارند، می تواند در خدمات بهداشتی رایگان و یا هزینه های تخفیفی استفاده کرد. از نمونه نکات پیش از سفر بدانید که  گرفتن بیمه EHIC رایگان است و وب سایت های که برای ارائه آن درخواست هزینه می کنند، متقلب هستند. برای دریافت این کارت درمانی تنها به وب سایت NHS بروید و می توانید کارت رایگان خود را درخواست کنید.در حالی که مهم است که یک EHIC داشته باشید، اما جایگزین بیمه سفر نیست. این کارت درمانی شما را در برابر تهدیدات و خطرات بالقوه که ممکن است تعطیلات شما را خراب کنند پوشش می دهد، اما بیمه سفر مواردی مانند گم شدن وسایل، سرقت مدارک، تأخیر در پرواز، و هزینه های پزشکی توسط کارت درمانی اروپایی پوشش داده نشوند، مورد پوشش قرار می دهند.برای اینکه بتوانید بهترین معامله ممکن در بیمه مسافرتی خود انجام دهید، می توانید قوانین سایت ها و شرکت های مختلف را بخوانید و بیمه هایی که با EHIS  سازگاری بیشتری دارند، انتخاب کنید.

دانستنی های پیش از سفر : نکات سفر : پول و ارز مسافرتی خود را از قبل آماده کنید

 از نمونه نکات پیش از سفر بدانید که آماده کردن پول و ارز مسافرتی در آخرین لحظات اشتباه دیگری است که می تواند هزینه شما را افزایش دهد. اگر در حال برنامه ریزی برای گرفتن پول یا ارز هستید، می توانید نرخ ارزهای مختلف را از مبادی قانونی و رسمی کشور دریافت کنید و از چند وقت پیش برای گرفتن آنها اقدام کنید. البته یک راه مناسب برای جایگزینی پول نقد نیز وجود دارد که می توانید از کارت های پیش پرداخت استفاده کنید. این کارت ها به صورتی هستند که شما به سادگی می توانید مقدار مشخصی پول در کارت خود ذخیره کنید و در زمان مورد نیاز آنها را خرج کنید. از این کارت ها بسیار ساده بوده و یک راه عالی برای مدیریت بودجه محسوب می شوند، اما هنوز هم در مورد برخی از این کارتها شبهاتی وجود دارد که استفاده از آنها را با چالش روبرو کرده است. اگر قصد دارید از کارت اعتباری در سفرهای خارج از کشور خود استفاده کنیم، باید توجه داشته باشید که کارت خود را برای این سفر و مطابق با شرایط آن انتخاب کنید. انتخاب اشتباه در کارت اعتباری ممکن است هزینه های زیادی برای شما داشته باشد.

ارز مسافرتی

دانستنی های پیش از سفر : نکات سفر : قبل از رفتن به خارج از کشور، با بانک خود هماهنگ کنید

تماس با بانک و هماهنگی با آنها به هنگام سفر خارج از کشور بسیار مهم است زیرا ممکن است در این سفر بخواهید که از کارت اعتباری یا کارت پیش پرداخت خود استفاده کنید و تمامی این فرایندها در حالی است که شما از آن منطقه دور هستید.این موضوع به این دلیل اهمیت دارد که هرگونه فعالیت ناگهانی شما در خارج از کشور ممکن است باعث مشکوک شدن مسئولان بانک شده و بدون اخطار قبلی اقدام به متوقف کردن حساب های شما کنند. همچنین سعی کنید که از مسئولین بانک یک شماره تلفن اضطراری داشته باشید که در شرایط بحرانی با آنها تماس بگیرید.

دانستنی های پیش از سفر : نکات سفر : در مورد مراقبت های بهداشتی از حیوانات خانگی خود مطمئن شویم

 فراموش نکنید که در حالی که از خانه دور هستید، باید برنامه های مراقبتی برای حیوانات خانگی خود در نظر بگیرید. می توانید در حالی که دور هستید وضعیت آنها اطمینان داشته باشید و مطمئن شوید که به اندازه کافی استراحت می کنند و تحت مراقبت هستند.

مراقبت های بهداشتی از حیوانات

دانستنی های پیش از سفر : نکات سفر : از قبل ماشین رزرو کنید.

اگر قصد دارید که در تعطیلات یک ماشین کرایه کنید و در طول تعطیلات از آن استفاده کنید، برنامه قبلی برای رزرو داشته باشید و  در استفاده از آن صرفه جویی لازم را به کار گیرید. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که ممکن است زمان تعطیلات شما بیشتر شود و هزینه های صورت گرفته شما نیز در طول این سفر افزایش یابد.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دانستنی های قبل از سفر | نکاتی که باید در سفر با هواپیما بدانید!!

سبا بیات ، شنبه 16 دی 1396

دانستنی های قبل از سفر، چیزی است که حتما باید بدانیم و انجام دهیم. با همگردی همراه باشید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :