زیباترین آبشارهای اروپا و اوج خنکی و لطافت در دل طبیعت

بدون شک بسیاری از شما خوانندگان عزیز همگردی  عاشق طبیعت و زیبایی های مشهورترین آبشارهای اروپا هستید. یکی از مصادیق این زیبایی های طبیعی آبشارها هستند که در سراسر دنیا پراکنده شده اند. کشور عزیزمان ایران از بابت داشتن آبشارهای زیبا بسیار غنی بوده اما آبشارهای دیگری نیز در دنیا وجود دارند که بازدید از آن ها نیز خالی از لطف نخواهد بود. یکی از نقاط دنیا که از نظر داشتن آبشارهای شگفت انگیز بسیار شهره است،  قاره اروپا است. البته نه بلندترین آبشارهای جهان بلکه آبشارهای بسیار زیبا و مهمی که حتی بسیاری از  آن ها با قرار گرفتن در پارک ها یا حتی در وسط شهرها و روستاها نیز از نظر دسترسی بسیار موقعیت خوبی دارند. برای اینکه زیباترین آبشارهای اروپا را بهتر بشناسیم تا پایان با ما و همگردی همراه شوید تا در ادامه با 10 مورد از دیدنی ترین آبشارهای اروپا آشنا شویم.

مشهورترین آبشارهای اروپا

آبشار بیگار (Bigar) در شهرستان کاراش سورین کشور رومانی

اگر به شما گفته شود که طی نظرسنجی های انجام شده برای انتخاب مشهورترین آبشارهای اروپا بسیاری از مردم دنیا به آبشاری در کشور رومانی رای داده اند، قطعا برای آشنایی بیشتر با آن هیجان زده خواهید شد. آبشاری که آبشار بیگار (Bigar) نام داشته و علاوه بر این که عنوان زیباترین آبشار کشور رومانی را با خود یدک می کشد، به عنوان یکی از دیدنی ترین آبشارهای اروپا نیز به حساب می آید. این آبشار زیبا در طبیعت محافظت شده کوه های آنینا واقع شده که پس از بالا آمدن جریان های چشمه زیرزمینی از غار و ریختن آب ها به درون رودخانه مینیس ایجاد می شود. خزه های بسیاری صخره اطراف این آبشار زیبا را پوشانده اند. علاوه بر همه این ها ارزش محل این آبشار  که یکی از زیباترین آبشارهای اروپا است، نیز بسیار زیاد است. 

آبشار بیگار (Bigar) در شهرستان کاراش سورین کشور رومانی

آبشار کوراب (Korab) در کشورمقدونیه

تماشای یک آبشار فصلی زیبا که یکی از زیباترین آبشارهای اروپا است، واقع در میان رودخانه، دره ها و کوه ها می تواند برای هر بیننده ای بسیار هیجان انگیز باشد. این آبشار فصلی زیبا آبشار کوراب (Korab) نام داشته که در کشور مقدونیه شبه جزیره بالکان واقع شده است. جالب است بدانید که این آبشار به قدری مرتفع بوده که حتی در  شبه جزیره بالکان آبشاری به بلندی آن وجود نداشته و از این حیث رتبه نخست  را به خود اختصاص داده است. اگر می خواهید به تماشای این آبشار زیبا بروید بهتر است بدانید که این آبشار جز آبشارهای فصلی به شمار آمده و آب آن تنها در فصول بهار و تابستان جریان دارد. در واقع با آمدن فصل بهار و گرم شدن هوا یخ های کوه کوراب آب شده و همین امر باعث شکل گیری آبشار کوراب می شود. ماه هایی که جریان آب این آبشار در بهترین و قدرتمندترین حالت خود خواهد بود، ماه می و نزدیک ماه ژوئن یعنی همزمان با اردیبهشت و خرداد هستند. البته در فصل تابستان نیز آبشار تا اواخر ماه سپتامبر (اوایل مهر ماه) همچنان جریان دارد. در مورد دسترسی به این آبشار که از دیدنی ترین آبشارهای اروپا است، اصلا جای نگرانی نیست چرا که جاده زیبایی برای دسترسی توسط اتومبیل به آبشار وجود داشته که بسیار آسان نیز هست. ضمنا رودخانه دلابوکا (Dlaboka) نیز در اطراف این آبشار واقع شده که زیبایی دو چندانی به آن بخشیده است. 

آبشار کوراب (Korab) در کشورمقدونیه

آبشار لوتتفوسن (Låtefossen) در کشور نروژ

اگر تا کنون سفری به کشور نروژ داشته باشید بدون شک از جاده ملی 13 نروژ که برای رفتن به نقاط مختلف این کشور باید از آن عبور کرد، گذر کرده اید. مکانی که در شهرستان هردلند کشور نروژ واقع شده و یکی از زیباترین جاذبه های آن آبشاری است که باعث شده تا نام این جاده در این لیست قرار گیرد. این آبشار لوتتفوسن (Låtefossen) نام داشته و با توجه به ارتفاع 165 متری آن یکی از مشهورترین آبشارهای اروپا است. جالبب است بدانید که این آبشار از دو جریان مجزا تشکیل شده اند که منشا اصلی آن دریاچه ای واقع در بالای تپه سنگی است. علاوه بر همه این زیبایی ها مکانی نیز وجود دارد که قدم زدن در آن می تواند لذتی فراموش نشدنی را به ارمغان بیاورد. این مکان یک پل شش قوس قدیمی واقع در پایین آبشار بوده که جنس آن از سنگ است. بنابراین هم آبشار و هم پل مذکور می توانند هر کدام مکان هایی بسیار زیبا برای تماشا قلمداد شوند. 

آبشار لوتتفوسن (Låtefossen) در کشور نروژ

پارک ملی کرکا (Krka) در کشور کرواسی

بدون شک وجود رودخانه ای که در آن بتوان به شنا پرداخت، می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. حال تصور کنید که این رودخانه درون یک پارک ملی نیز واقع شده باشد. این پارک ملی در کشور کرواسی واقع شده و پارک ملی کرکا (Krka) نام دارد. در واقع چیزی که باعث شده است تا نام آن در فهرست جای گیرد این است که دارای آبشاری بسیار زیبا در درون خود است. نکته قابل توجه در مورد این پارک این است که علاوه بر این که می توانید به راحتی درون رودخانه کرکا شنا کنید، امکان قایق سواری در رودخانه نیز برایتان فراهم شده است.  علاوه بر همه این موارد می توان به وجود آبشار ها، دریاچه ها و مسیرهای پیاده روی بسیار در این پارک نیز اشاره کرد که در کنار  اکوسیستم غنی جانوری و گیاهی ترکیب بسیار دلچسبی در کنار زیباترین آبشارهای اروپا را بوجود آورده اند. 

پارک ملی کرکا (Krka) در کشور کرواسی

ناحیه Cevennes در گار کشور فرانسه

اگر تا کنون به منطقه Cevennes در گار کشور فرانسه سفر کرده باشید احتمالا زیبایی های بسیاری را از نزدیک نظاره گر بوده اید. این ناحیه که از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه ای کوهستانی در جنوب بخش مرکزی فرانسه واقع شده است. منطقه ای که از حیث داشتن زیبایی های طبیعی نظیر جنگل، دریاچه، رودخانه و البته آبشار بسیار غنی می باشد. بخشی از رودخانه gardon نیز شامل آبشار بسیار زیبایی است که تماشای آن می تواند برای هر فردی بسیار هیجان انگیز باشید. البته تنها این نیست. شما می توانید علاوه بر تماشای مناظر زیبای طبیعی به پیاده روی رفته و لذت های خود را تکمیل نمایید. ضمنا اگر خواهان انجام فعالیت های تفریحی در کنار یکی از مشهورترین آبشارهای اروپا نیز باشید می توانید روی فضای باز این منطقه حساب باز کنید. 

ناحیه Cevennes در گار کشور فرانسه

آبشار راین (Rhine Falls) در کشور سوئیس

حال برویم به سراغ آبشاری که بعنوان یکی از دیدنی ترین آبشارهای اروپا شناخته می شود. این آبشار که آبشار راین (Rhine Falls) نام دارد، در کشور سوئیس واقع شده است. در واقع جریان قوی رودخانه راین ریزش کرده و باعث بوجود آمدن این آبشار شده که دارای 23 متر (75 فوت) ارتفاع و 150 متر (490 فوت) پهنا می باشد که پهنای بسیار زیادی نیز دارد. ضمنا این منطقه علاوه بر داشتن زیبایی های طبیعی دارای شهری تاریخی به نام Schaffhausen بوده که دارای موزه ها، معماری ها و قلعه های بیشماری می باشد. ضمنا در کنار آبشار نیز دو قلعه زیبا قرار دارد که زیبایی دو چندانی به مناظر مذکور می دهد. 

آبشار راین (Rhine Falls) در کشور سوئیس

آبشارهای Geirangerfjorden در کشور نروژ

شاید اگر بدانید که منطقه ای در کشور نروژ وجود دارد که جز مناطق محافظت شده یونسکو بوده و به عنوان میراث جهانی ثبت شده است، اشتیاقتان برای سفر به آن بیشتر خواهد شد. منطقه ای که در واقع  آبدره ای زیبا بوده که آبشارهای زیادی به درون آن می ریزند. آبشارهایی بسیار باریک که روی دیوارهای سنگی سر خورده و به درون آبدره سقوط می کنند. از همین رو بر آن ها نام لباس عروس هفت خواهران نهاده اند. فعالیت های گردشگری بسیاری در اطراف این منطقه که یکی از زیباترین آبشارهای اروپا است، می توان انجام داد که  از میان آن ها باید از کایاکینگ (نوعی قایق سواری)، ماهیگیری و پیاده روی یاد کرد. البته تنها این نیست چرا که در فصل زمستان نیز با سرد شدن هوا منطقه پر از برف شده و از همین رو می تواند برای انجام اسکی بسیار مناسب باشد.       

آبشارهای Geirangerfjorden در کشور نروژ

آبشاراستاباخ، برنیز اوبرلند (Bernese Oberland) در کشور سوئیس

حال برویم به سراغ معرفی یکی از زیباترین آبشارهای اروپا که در برنیز اوبرلند (Bernese Oberland) کشور سوئیس واقع شده است. نکته قابل ذکر در مورد این آبشار این است که در پایین شهری به نام شهر Lauterbrunnen وجود دارد که آبشار فوق به منزله پس زمینه ای زیبا برای آن است. به همین جهت نیز هست که آبشار استاباخ به عنوان نماد سکونت در کوه به شمار می آید. آب این آبشار از صخره ای که 300 متر (1000فوت) ارتفاع دارد به پایین ریخته که همواره در جریان است. ضمنا رودخانه ای به نام رودخانه Lütschine  وجود دارد که از دره ای که در بالای آبشار خیره کننده استاباخ واقع شده است، در جریان است. 

آبشاراستاباخ، برنیز اوبرلند (Bernese Oberland) در کشور سوئیس

آبشار Gásadalur، جزیره واگار (Vagar) در جزایر فارو

اگر به دنبال آبشاری هستید که پس از تماشای زیبایی های آن بتوانید شب هنگام را نیز به تماشای ستارگان بنشینید، پیشنهاد می شود حتما از آبشار Gásadalur واقع در جزیره واگار (Vagar) جزایر فارو دیدن کنید. این آبشار در روستایی با همین نام یعنی روستای Gásadalur  واقع شده است که دارای خصوصویات عجیبی است. اول این که روستا و آبشار مذکور روی لبه صخره ای شیب دار  قرار دارند که کاملا احاطه شده اند. ضمنا جزایر فارو به قدری از حیث زیبایی های طبیعی غنی بوده که با توجه به تعدد روستاهای زیبا در آن پیشنهاد می شود حتما برای یک بار هم که شده به این نقطه که دارای یکی از مشهورترین آبشارهای اروپا است، سفر کنید. 

آبشار Gásadalur، جزیره واگار (Vagar) در جزایر فارو

پارک ملی دریاچه های پلیتویک در کشور کرواسی

حال نوبتی هم که باشد نوبت می رسد به معرفی یکی از معروف ترین و پربازدیدترین پارک های قاره اروپا که پارک ملی دریاچه های پلیتویک نام داشته و در کشور کرواسی قرار گرفته است. جالب است بدانید که این پارک به قدری حائز اهمیت بوده که یونسکو از آن محافطت می کند. نکته جالب توجه آب دریاچه درون آن است که رنگ آن در هر زمانی متغیر است. در واقع با توجه به نور خورشید، مواد معدنی و موجوادت زنده داخلش می توان رنگ های شفاف، لاجوردی و فیروزه ای را در درون آن دید. ضمنا علاوه بر این دریاچه، زیبایی های طبیعی دیگری از جمله آبشارها، جنگل ها، دریاچه ها در درون این پارک به چشم می خورد که به همه این موراد می توان تنوع گونه های جانوری را نیز اضافه کرد. برای تماشای بیشتر زیبایی های دریاچه مذکور می توانید سوار قایقی شده و به گشت و گذار در آب و زیبایی های دریاچه زلال  بروید. ضمنا اگر هم قصد پیاده روی در امتداد یکی از مشهورترین آبشارهای اروپا را داشته باشید، می توانید از چندین مسیری که برای این مورد وجود دارند، استفاده کنید. البته این را نیز باید افزود که برای این کار زمانی در حدود 4.5 ساعت باید صرف کنید. البته شما تنها یک نفر از میلیون ها گردشگری هستید که به تماشای یکی از دیدنی ترین آبشارهای اروپا آمده اید.

پارک ملی دریاچه های پلیتویک در کشور کرواسی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دره لاتربرونن سوئیس | زیباترین دره ی اروپا

سعید حسنی ، پنج شنبه 13 مهر 1396

در نزدیکی Bernese Oberland از کوه های آلپ سوئیس، حدود 70 کیلومتری جنوب شرقی برن، دره Lauterbrunnen قرار دارد که. . .

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :