کوله گردی یا بک پکینگ | چگونه کوله گردی خوب داشته باشیم ؟

کوله گردی یا کوله پشتی گردی اصطلاحی است که برای کسانی که با استفاده از یک کوله و با پای پیاده به سفر می روند و این سفر هم تقریبا طولانی است و در یک کوله لوازم و وسایل سفر خود را حمل می کنند که شامل مواد غذایی و تجهیزات مورد نیاز برای سفر کوله گردی یا بک پکینگ و نمونه دانستنی های کوله گردی می باشد به کار می رود. در دامه با نکات کوله گردی ، دانستنی های کوله گردی با ما همراه باشید.

کوله گردی

کوله گردی یا بک پکینگ چیست

کمپ زدن و استفاده از کوله پشتی برای سفر از سال های قبل در کشور های اروپایی و امریکایی برای مثال از سال 1914 شروع شد و مدت این گونه سفر ها بستگی به بودجه و توانایی و هدف سفر کوله گردان دارد. از نکات کوله گردی بدانید که هدف این است که از هزینه ها کاسته شود که این هزینه ها حتی مکان اقامت را هم شامل می شود که در یک سفر کوله گردی به جای قامت در هتل ها و اقامت گاه های گران قیمت در مهمانسرا های ارزان قیمت اقامت می کنند البته بیشتر چادر برپا می کنند تا هزینه سفرشان کمتر شود.اکثر اوقات کوله گردی در فصل های گرم سال انجام می شود البته در هر فصلی می توان به کوله گردی پرداخت و همان طور که گفتیم هدف اصلی این گونه سفر ها آسیب رساندن کمتر به محیط زیست و کاستن هزینه سفر می باشد .از نکات کوله گردی بدانید که می تواند سفری مفرح و هیجان انگیز باشد وحتی از کشور های خارجی افراد زیادی تجربه چنین سفری را در کشور ما انجام می دهند .در سفر کوله گردی سفرتان با یک کوله پشتی شروع می شود و با همان کوله پایان می پذیرد. و در طول این گونه سفر ها تجربیات زیاد عاید کوله گرد می گردد.

کوله گردی و نشاط

دانستنی های کوله گردی : در مورد کوله گردی باید 4 اصل را مد نظرتان قرار دهید :

از نکات کوله گردی بدانید که اصل اول این که مراقب محیط زیست باشید که آسیبی به آن نرسانید
اصل دوم این که در این گونه سفرها هیچ وقت سعی نکنید زمان را تلف کنید
اصل سوم این که همراه خود به جزی عکس چیز دیگری نبرید
اصل چهارم این که فقط سعی کنید خاطرات را نگه دارید نه هیچ چیز دیگری را
برای این که سفر کوله گردی یا بک پکینگ ما سفری خوب و خوش خاطره باشد باید به یک سری از اصول اولیه توجه کنیم . هر سفری یک سری از ویژگی هایی دارد یکی از ویژگی های مشترک در هر سفری این است که همواره مراقب محیط زیست اطرافمان باشیم
اگر جزو افرادی می باشید که تا به حال تجربه کوله گردی نداشته اید توصیه هایی است که باید خدمت شما عرض کنیم اول این که یک همراه با تجربه برای خودتان پیدا کنید : برای این که این سفر را اولین بار شروع کنید سعی کنید از فردی که در این زمینه تجربه کافی و وافی را دارد کمک بگیرید و خودتان به تنهایی بدون مشورت و راهنمایی دیگران اقدام به این کار نکنید . از موسساتی که رد زمینه طبیعت گردی فعالیت می کنند مشورت بگیرید.

چگونه کوله گردی خوب داشته باشیم ؟

نکات کوله گردی

دوم این که مسیر کوله گردی خودتان را مشخص نمایید باید مشخص کنید که به کجا می خواهید سفر کنید این خیلی مهم است و از چه مسیر هایی باید بگذرید به کمک همراهتان این مسیر ها را مشخص کرده بعد اقدام به کوله گردی نمایید . و در این مورد اولین چیز این است که مشخص نمایید چه مدت زمانی می خواهید در سفر باشید برای شروع شاید یک سفر کوله گردی یا بک پکینگ یک هفته ای خوب باشد و تجربه ی مفیدی را برایتان رغم بزند. آمادگی جسمانی نقش مهمی در این گونه سفرها دارد بنابر این مسیرهای طولانی را در ابتدا انتخاب نکنید کم کم که تجربه تان بیشتر شد و در این کار خبره شدید مطمنا می توانید در مسیرهای طولانی تری کوله گردی داشته باشید . برنامه سفرتان را طوری تنظیم ومدیریت کنید که به شب برنخورد و شب ها حتما به یک اقامت گاه ارزان دسترسی داشته باشید همچنین شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید از پیش بینی های هواشناسی استفاده کنید تا با طوفان و سیل روبه رو نشوید همچنین از مسیر هایی عبور کنید که امنیت کافی داشته باشد تا خدای نکرده مشکلی برایتان پیش نیاید.

ابزار لازم برای کوله گردی

کوله گردی اگر به تنهایی انجام نشود بهتر است سعی کنید گروهی تشکیل دهید 2 تا 5 نفره این طوری مطمنا مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. باید بدانید که در طبیعت در مواقع مواجه شدن با خطرات غیر مترقبه چطور باید رفتار کنید برای مثل هنگام رعد و برق باید یاد بگیرید چگونه برای خودتان سرپنا پیدا کنید . اگر سفرتان در ارتفاع انجام می شود در مورد ارتفاع زدگی و یا کوه گرفتگی آمادگی لازم را داشته باشید تا به خوبی بتوانید به مدیریت آن بپردازید. دانست کمک های اولیه در چنین سفرهایی می تواند کمک شایسته ای به افراد گروه نماید.وسایل لازم برای سفر از جمله آب و غذای کافی داشته باشید اگر به آب دسترسی ندارید و مجبور شدید از آبی که در طبیعت است استفاده کنید حداقل یک دقیقه جوشاندن آب می تواند خیلی مفید باشد.در کوله گردی سعی کنید سرعت معمولی داشته باشید و ازطبیعتی که پیرامونتان است لذت ببرید . در جاهایی که چادر می زنید خوب بررسی کنید که خطری شما را تهدید نکند.

دانستنی های کوله گردی : لوازمی که از نکات کوله گردی لازم است بدانید

کتری و ظرفی برای جوشاندن آب ، قاشق دسته بلند و کف گیر کوچک ، مواد شوینده سازگار با محیط زیست ، اسفنج کوچک برای شستشوی ظروف ، ادویه جات و نمک و فلفل در داخل بطری یا کیسه های سر بسته کوچک ، بشقاب ، کاسه ، لیوان و چاقو همچنین لباس مناسب با توجه به فصلی که به کوله گردی می پردازید . کفش مناسب برای کوله گردی خود انتخاب کنید . کیسه خواب که می تواند برای مواقعی که در طبیعت می مانید وسیله ای حیاتی و ضروری به حساب آید داشتن یک قطب نما در مواقعی که به جاهای نسبتا ناشناخته سفر می کنید حیاتی و ضروری می باشد . اگر دارو مصرف می کنید دارو های خودتان را همراهتان داشته باشید داشتن مواد ضد عفونی کننده ، دستمال خشک و مرطوب ، وسایل پانسمان ، لوازم شخصی مسواک ، پماد های سوختگی ، داروهای ضد تهوع و سردرد و ... توصیه می شود. البته نباید کوله تان را زیاد سنگین کنید چون یادتان باشد باید مسیر زیادی را با پای پیاده طی نمایید.در مورد مواد غذایی هم کوله گردان سعی می کنند از غذاهایی مانند کنسرو های آماده ، کشمش ، خرما و میوه های خشک شده استفاده کنند و به جای خوردن تنقلات و غذاهای غیر ضروری از هزینه ها ی سفرخود بکاهند. کوله گردی می تواند هم هیجان انگیز باشد و هم این که شما را با طبیعت بیشتر آشنا کند و باعث شود تجربه تان از زندگی در طبیعت بیشتر شود و روحیه ای شاد و پر نشاط داشته باشید .بنابر این ما هم در مجله همگردی به همه ی دوستان و همراهان عزیز توصیه میک نیم حتما به این کار اقدام کنند و تجربیاتی که از کوله گردی دارند و یا داشته اند را با ما در میان بگذارند.

لوازم مورد نیاز کوله گردی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

چگونه سفری خوب به فرانسه داشته باشیم؟

مسلم علیمحمدی ، دوشنبه 2 مرداد 1396

برای گردشگری خارجی مخصوصاً اروپایی کشور فرانسه یکی از کشورهای محبوب و زیبا است که گردشگران زیادی را سالانه به سوی خود جذب می نماید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :