جاذبه های گردشگری اسپانیا | سفر به اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از پر جاذبه ترین و خارق العاده ترین کشور های جهان است و سفر به اسپانیا فرصتی عالی را برای کشف جاذبه های آن را به شما می دهد. عظمت قصرهای خلیفه ها، سواحل مفرح و آفتابی مدیترانه، پایکوبی مکث دار پاشنه های کفش یک رقصنده فلامنکو، سکوت پر احترام زائرانی که بعد از یک هفته پیاده روی در مسیر ال کامینو (جاده سانتیاگو) El Camino وارد کلیسای جامع در سانتیاگو دی کامپوستلا Santiago de Compostela می شوند؛ در تمامی این جاذبه های گردشگری که تاریخ جنجالی، فرهنگ غنی و زیبایی طبیعی افسون کننده اسپانیا را مجسم می کنند می توانید روح این کشور را بیابید. از آفتابی که روی پوسته پولک مانند موزه گوگنهایم Gehry's Guggenheim Museum در بیلبائو می تابد و زندگی پر شور و ضربان خیابان لارامبلا La Rambla و میدان مایور Plaza Mayor تا جنگل ستون ها و طاق های مورویی که در وسعت خاموش مسجد بزرگ کوردوبا Cordoba's Great Mosque ناپدید می شوند، کشور اسپانیا انرژی پر شوری در ترکیب افسون کننده ای از گذشته و حال، از خود ساطع می کند. این کشور خارق العاده، جاذبه های مدرن امروزی را در کنار زیبایی های سنتی و تاریخی قرار داده و بدین وسیله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. اگر قصد سفر به این سرزمین بی نظیر را دارید، بهتر است ابتدا جاذبه های گردشگری فوق العاده آن را بشناسید و برای بازدید از تک تک آنها برنامه ریزی کنید. در این مطلب همگردی به معرفی جاذبه های گردشگری اسپانیا و اماکن دیدنی اسپانیا از آثار باستانی قرون وسطایی تا سواحل جذاب و پرزرق و برق می پردازیم. 

سفر به اسپانیا و جاذبه های گردشگری بی نظیر آن

جاذبه های گردشگری اسپانیا: مسجد الحمرا Alhambra و باغ های ژنرالیف Generalife در گرانادا

فرقی نمی کند که چقدر در مورد قصر های الحمرا Alhambra در گرانادا Granada خوانده یا چند تصویر از این قصر دیده باشید؛ دیدن این قصر تفریحی مورویی (آفریقایی) از نزدیک، نفس شما را حبس خواهد کرد. این قصر سلطنتی که یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا که مورد توجه بسیاری از توریست هاست، متعلق به دوران نصریان است و از مهم ترین بنای تاریخی و اثر هنری اسپانیا از دوره اسلامی، زمانی که اندلس Al-Andalus یا به قول خود اسپانیایی ها اندلوسیا Andalucía مظهر فرهنگ و تمدن در اروپای قرون وسطی به شمار می رفت، می باشد.
مجموعه الحمرا Alhambra را در سفر به اسپانیایتان ببنید. این مجموعه شامل ساختمان ها، برج ها، دیوارها، باغ های متعدد و یک مسجد می باشد؛ اما بخش هایی از آن که خواب از چشم شما می ربایند و رویاهایتان را رنگین می کنند، نقش برجسته های سنگی ظریف و در هم پیچیده، طلا کاری های ظریف، سقف های کاشی کاری شده باشکوه، طاق های زیبا و حیاط های آرام این قصر نصریانی هستند. قصر مجاور که برای امپراطور چارلز پنجم Emperor Charles V ساخته شده است، حتی در همین حالت تکمیل نشده اش، بهترین نمونه معماری رنسانس در اسپانیا به شمار می رود؛ و باغ های ژنرالیف Generalife که بعد از تماشای عظمت و شکوه چشم انداز های قصر الحمرا Alhambra، اسباب استراحت و اوقات فراغتی پر از آرامش را برای بازدید کنندگان فراهم می کنند، فوق العاده هستند. 

مسجد الحمرا Alhambra و باغ های ژنرالیف Generalife در گرانادا

مسجد الحمرا Alhambra

اماکن دیدنی اسپانیا: کلیسای ساگرادا فامیلیا Sagrada Familia و سایر بناهای گائودی Gaudi در بارسلونا

معمار بزرگ، آنتونی گائودی Antoni Gaudi، سبک معماری مشهور به آرت نوو Art Nouveau را یک قدم جلوتر برده و حتی برخی ادعا می کنند که آن را به سمت پوچی هدایت کرده است. بناهای عجیب و غریب و شگفت انگیزی که او در شهر بارسلونا خلق کرده است، همگی به نمادها و جاذبه های ویژه این شهر کاتالانی تبدیل گشته اند. مهم ترین این بناها، کلیسای ساگرادا فامیلیا The Sagrada Família می باشد که یکی از اماکن دیدنی اسپانیا است که با نام های رسمی Temple Expiatori de la Sagrada Família و یا Holy Family Church of the Atonement نیز شناخته می شود. این کلیسا که یکی از غیر معمول ترین کلیساهای اروپا محسوب می شود، همچنان تکمیل نشده است؛ بنابراین وقتی از برج آن به پایین نگاه کنید، متوجه می شوید که عملیات تکمیل ساخت آن در حال انجام است.
بنای قابل توجه دیگر طراحی شده توسط گائودی، بنای کاسا میلا Casa Milà می باشد. ممکن است زمانی که این آخرین و مشهور ترین اثر غیر مذهبی او را تماشا می کنید، به طرز بیهوده ای به دنبال خط های راست و مستقیم در طرح آن بگردید؛ اما این بنا بیشتر به یک تندیس شباهت دارد تا یک ساختمان قابل کاربری. حتما به روی بام این بنا بروید و دودکش های آن را ببینید؛ دودکش هایی که طبق برخی گفته ها، الهام بخشی برای طراحی ظاهر دارت ویدر Darth Vader شخصیت پلید فیلم "جنگ ستارگان" بوده اند. پارک گوئل Parc Güell، پارکی که در بالای تپه ای بر فراز شهر بارسلونا قرار گرفته است، دیگر مجموعه خلق شده توسط گائودی Gaudi می باشد. این پارک شامل موجودات فانتزی بسیاری مانند سمندرها، ماهی ها، یک اختاپوس و طراحی هایی از موزاییک های رنگ روشن می باشد. خانه برج مانند عجیب و غریبی در نزدیکی ورودی پارک قرار دارد که با سرامیک های رنگی پوشانده شده است. برخلاف بیشتر بناها، آثار جذاب گائودی Gaudi، هم برای کودکان و هم بزرگسالانی که اصلا به معماری اهمیت نمی دهند جذابیت دارند؛ فقط و فقط به یک دلیل ساده؛ تماشای این بناها به طرز فوق العاده ای سرگرم کننده است. سفر به اسپانیا برای شما فرصتی برای دیدن این مجموعه را فراهم می کند.

کلیسای ساگرادا فامیلیا Sagrada Familia و سایر بناهای خلق شده توسط گائودی Gaudi در بارسلونا

بنای کاسا میلا Casa Milà در بارسلونا

جاذبه های گردشگری اسپانیا: مسجد اعظم کوردوبا (قرطبه) The Great Mosque of Cordoba یا مزکیتا Mezquita

مسجد کوردوبا (قرطبه) که یکی از اماکن دیدنی اسپانیا است که در سفر به اسپانیا بایستی دیده شود، زمانی مسجد اصلی اسلام غرب به شمار می رفت و هنوز هم با نام مزکیتا  شناخته می شود، یکی از بزرگ ترین مساجد در دنیا و از برترین دستاوردهای معماری مورویی (مسلمانان اسپانیا که امروزه در شمال غرب آفریقا هستند) در اسپانیا محسوب می گردد. با وجود تغییرات بعدی این بنا، که باعث شد مرکز آن تخریب شده و یک کلیسای کاتولیک در قلب آن ساخته شود، این مسجد بزرگ بهمراه قصر الحمراء به عنوان دو نمونه باشکوه از هنر و معماری اسلامی در اروپای غربی شمرده می شوند.
ساخت این مسجد در سال 785 آغاز شد و تا سال 1000 طول کشید تا به ابعاد حال حاضر برسد؛ و مواد ساختمانی متعلق به بناهای رومی و ویزیگوتیک در ساخت آن به کار رفته است. فرقی نمی کند که به کجای این مسجد ایستاده باشید یا به کدام سمت آن نگاه کنید؛ ردیف هایی از ستون و طاق های گرد مورویی را مشاهده می کنید که با الگوهای متقارن در کنار هم قرار گرفته اند. در اطراف مسجد، خیابان های باریک و پر پیچ و خم، میدان های کوچک و خانه های سفید با پاسیو های زیبا که از خیابان قابل مشاهده هستند، قرار دارند؛ فضایی مورویی که میراثی از گذشته به شمار می رود.

مسجد اعظم کوردوبا (قرطبه) The Great Mosque of Cordoba یا مزکیتا Mezquita

مسجد اعظم کوردوبا (قرطبه) The Great Mosque of Cordoba

اماکن دیدنی اسپانیا: موزه پرادو Prado و بلوار پاسیو دل آرت Paseo del Artes در مادرید

موزه پرادو Prado یکی دیگر از اماکن دیدنی اسپانیا، بخاطر ارزش بالای کلکسیون هایش، به تنهایی همراه با برترین موزه های هنری جهان در صدر قرار گرفته است. اما بهتر است موزه هنر ملی رینا صوفیا Reina Sofia National Art Museum، موزه تیسن بورنمیزا Thyssen-Bornemisza Museum و سایکسا فوروم CaixaForum را که همگی در بلوار طولانی و پر درخت پاسیو دل پرادو Paseo del Prado قرار دارند به این فهرست اضافه کنید تا با بالاترین تمرکز گنجینه های ارزشمند هنری جهان در یک خیابان مواجه شوید. بنابراین عجیب نیست که این بلوار با عنوان El Paseo del Arte یا بلوار هنر ها شناخته می شود.
موزه پرادو Prado بعد از بازسازی های سال 2007 که باعث دو برابر شدن فضای نمایشگاه هایش شد، در سال 2009، دوازده گالری دیگر حاوی کلکسیون آثار گویا Goya و سایر هنرمندان اواخر قرن نوزدهم میلادی، به مجموعه خود اضافه کرد. موزه پرادو Prado دارای بزرگ ترین کلکسیون هنر اسپانیا می باشد، زنجیره ای تاثیر گذار، از آثار قرون وسطایی متعلق به قرن دوازدهم تا آثار متعلق به جنبش آوانگارد اوایل قرن بیستم؛ و به طور ویژه بخاطر آثار هنری متعلق به عصر طلایی اسپانیا توسط ال گرکو El Greco، ولاسکز Velazquez و گویا Goya مورد توجه جهانیان قرار گرفته است. اما ثروت این موزه، تنها بخاطر آثار اسپانیایی نیست؛ سایر بخش های مهم این موزه، دیوار نقش ها و نقاشی های کلیسایی قرون وسطایی، نقاشی های هنرمندان هلندی و فلامانی و هنر ایتالیایی (آثار هنرمندانی چون بوتیچلی Botticelli، رافائل Raphael، کورجو Correggio، تیسین Titian و تینتورتو Tintoretto) هستند. مهم ترین آثار از مجموعه 20000 اثر تاثیر گذار به نمایش در آمده در موزه رینا صوفیا ، تابلوی گوئرنیکا Guernica اثر پیکاسو Picasso و آثار دیگری از میرو Miró، دالی Dalí، دوبوفه Dubuffet، براک Braque، سرا Serra، کالدر Calder و ماگریت Magritte هستند.

موزه پرادو Prado در مادرید
موزه هنر ملی رینا صوفیا Reina Sofia National Art Museum در مادرید

جاذبه های گردشگری اسپانیا: شهر سن لورنزو دی ال اسکوریال San Lorenzo de El Escorial

در سفر به اسپانیا به شهر سن لورنزو دی ال اسکوریال San Lorenzo de El Escorial، در 45 کیلومتری شمال غربی مادرید بروید. این شهر خانه تابستانی پادشاهان اسپانیا محسوب می شد. ساخت این مجموعه عظیم که یکی دیگر از اماکن دیدنی اسپانیا است، شامل یک صومعه، کلیسا، قصر سلطنتی، آرامگاه، کتابخانه و موزه که یادبودی برای فیلیپ دوم Philip II و سلطنت او به شمار می رفت، در سال 1563 آغاز شد. نتیجه این عملیات، کلکسیون شگفت انگیزی از جاذبه هاست که در اطراف 16 حیاط بزرگ ساخته شده اند و اتاق ها و بناهای هر کدام توسط دالان های 16 کیلومتری به هم متصل شده اند. در مرکز این مجموعه ، کلیسای آن قرار دارد که مهم ترین بخش آن، نقاشی دیواری هررا Herrera (هنرمند اسپانیایی) با ارتفاع 30 متر می باشد که برای تماشای آن از نزدیک، می بایست از 17 پله بالا بروید.
مهم ترین بخش های صومعه، در کنار سقف های گنبدی شکل و پر از نقاشی که توسط تیبالدی  خلق شده اند، Panteón de los Reyes (قبرستان گنبدی شکل سبک باروک پادشاهان اسپانیایی) و کتابخانه (اتاق بزرگی که توسط نقاشی های دیواری تیبالدی Tibaldi  آراسته شده است) می باشند. زمانی که در قصر هستید، حتما از  دیدن کنید، جایی که آپارتمان های چارلز چهارم Charles IV با مبلمان نایاب و 338 تابلو فرش تزئین شده اند. سپس آپارتمان های خصوصی لبریز از هنر فیلیپ دوم Philip II را خواهید دید که شامل نقاشی های عالی از بوش Bosch، آلبرشت دورر Albrecht Dürer، تیسین Titian، تینتورتو Tintoretto، ورونیز Veronese، ولاسکز Velázquez و ال گرکو El Greco می باشد.

شهر سن لورنزو دی ال اسکوریال San Lorenzo de El Escorial

نمایی دیگر از شهر سن لورنزو دی ال اسکوریال San Lorenzo de El Escorial در اسپانیا

اماکن دیدنی اسپانیا: موزه گوگنهایم Guggenheim Museum در شهر بیلبائو

شما می بایست در سفر به اسپانیا، حتما این بنا را از نزدیک ببینید تا عظمت آن را باور کنید؛ هیچ تصویر عکاسی هرگز نتوانسته عدالت را در مورد نمایش کامل این سمفونی اشکال برقرار کند. معمار آمریکایی فرانگ گهری Frank Gehry از بلوک های سنگ آهک و ورقه های موج دار تیتانیوم برای تبدیل کردن این بنا به یک اثر مدرن معماری استفاده کرده است. او در این راه ، چنان موفقیتی کسب کرد که باعث اضافه شدن دو واژه جدید به علم معماری شد : "اثر بیلبائو" The Bilbao Effect که به معنی توانایی یک شهر در تغییر دادن سرنوشت خود با ساخت یک بنای سطح جهانی است و "آرکیتوریسم" Architourism که از دو کلمه Architecture (معماری) و Tourism (گردشگری) تشکیل شده و به معنی بخش کاملی از صنعت گردشگری که به دور بناهای معم معماری معاصر می گردد، می باشد. درون موزه گوگنهایم Guggenheim Museum، نمایشگاه های گردشگری و کلکسیون های هنر مدرن وجود دارند.

موزه گوگنهایم Guggenheim Museum در شهر بیلبائو
نمایی دیگر از موزه گوگنهایم Guggenheim Museum

جاذبه های گردشگری اسپانیا: کلیسای جامع سویل Seville Cathedral و آلکازار Alcazar

از دیگر اماکن دیدنی اسپانیا برج لا گیرالدا La Giralda، کلیسای جامع سویل Seville Cathedral و قصر آلکازار Alcazar، سه بنایی هستند که در سفر به اسپانیا باید آن ها را باید دید. این سه بنا در ترکیب با هم و به طور همزمان در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته اند. براساس اطلاعات تایید شده یونسکو، برج لاگیرالدا La Giralda یک مناره است و یک شاهکار از معماری دوره موحدون Almohad (بربرهای آمازیغ که طی سال های 1130 تا 1269 میلادی بر مناطقی از شمال آفریقا فرمانروایی کردند). فضای درونی کلیسای جامع سویل Seville Cathedral از فضای داخلی کلیسای سنت پیتر St. Peter در شهر رم بزرگ تر و دارای یک نیایشگاه 37 متری پر از تندیس های پوشیده شده از طلا می باشد. آرامگاه یادبود کریستف کلمب Christopher Columbus توسط مجسمه چهار انسان عظیم الجثه بالا نگاه داشته شده است. برج لاگریدا La Giralda، نماد سویل، تنها چیزی است که از مسجد بزرگ این شهر به جا مانده است، چرا که این مسجد تخریب شد تا یک کلیسا به جای آن ساخته شود.
قصر آلکازار Alcazar که در روبروی این اماکن دیدنی اسپانیا قرار دارد، در سال 712 توسط مورو ها ساخته شد و در سال 1300 توسط شاه پدرو King Pedro بازسازی شد. اتاق ها و سالن های این قصر خیره کننده هستند و گشت و گذار در باغ آن که بوی خوش درخت های پرتقال و لیمو در آن می پیچد، بسیار لذت بخش است. در مجاورت این قصر، منطقه گردشگری سانتا کروز Santa Cruz یا جوداریای سابق (محله یهودی ها) قرار دارد که محله ای است پر از خانه های سفید، بالکن های آهنی و حیاط های پر گل.

کلیسای جامع سویل Seville Cathedral و آلکازار Alcazar

قصر آلکازار Alcazar

اماکن دیدنی اسپانیا: کلیسای سانتیاگو دی کامپوستلا Santiago de Compostela Cathedral

کلیسای باشکوه سانتیاگو (سنت جیمز) Santiago de Compostela Cathedral یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اسپانیا است که برای نگه داری و احترام به بقایای سنت جیمز مقدس یا Apostle (حواری عیسی) ساخته شد و از قرون وسطی تاکنون، هدف زائران مسیحی بوده است؛ زائرانی که منتهی درجه دینداری را با طی کردن و پیمودن کامل مسیر زیارتی کامینو دی سانتیاگو Camino de Santiago به دست می آورند. این کلیسا که یکی از برجسته ترین بناهای سبک معماری رومانسک به شمار می رود، بین سال های 1060 و 1211 ساخته شد و با وجود تغییر و تحول نمای بیرونی و تبدیل آن به معماری سبک باروک در قرن های شانزدهم و هجدهم میلادی، فضای داخلی همچنان سبک رومانسک خود را حفظ کرده است. زمانی که از درب غربی و یکی از تاثیر گذار ترین نماهای کلیسایی در اسپانیا وارد این کلیسا می شوید، معماری هر دو این دوران ها را همزمان مشاهده خواهید کرد. به درون کلیسا قدم بگذارید تا با Pórtico de la Gloria، بخشی از درب غربی قدیمی کلیسا که هم اکنون توسط نمای قرن هجدهمی پوشانده شده مواجه شوید. این دروازه سه بخشی، یکی از بزرگ ترین و فوق العاده ترین کلکسیون های مجسمه های رومانسک در جهان به شمار می رود. نقطه مرکزی فضای داخلی کلیسا، بخش Capilla Mayor می باشد که به طرز استادانه ای تزئین شده و بر روی آرامگاه Apostle ساخته شده است. در این بخش، یک مجسمه چوبی قرن سیزدهمی از Apostle قرار گرفته که با جواهرات و فلزهای قیمتی آراسته شده است. در هر دو طرف، پلکان باریکی وجود دارد که به پشت مجسمه منتهی می شود تا زائران بتوانند با بوسیدن شنل Apostle، زیارت خود را تکمیل کنند. در سردابه کلیسا در این بخش، بقایای Apostle در یک تابوت نقره ای قرار دارد.

کلیسای سانتیاگو دی کامپوستلا Santiago de Compostela Cathedral
نمایی دیگر از کلیسای سانتیاگو دی کامپوستلا Santiago de Compostela Cathedral

جاذبه های گردشگری اسپانیا: میدان مایور Plaza Mayor در شهر مادرید

در سفر به اسپانیا میدان مایور Plaza Mayor قلب تپنده پایتخت درخشان و پر جنب و جوش اسپانیا را حتما ببینید. از قرن شانزدهم میلادی، زمانی که فیلیپ دوم Philip II، وظیفه طراحی و ساخت آن را به معمار محبوب خود خوان دی هررا Juan de Herrera، سازنده Escorial سپرد، نقش مهمی در زندگی مادریدی ها داشته است. این میدان به عنوان صحنه رخداد رویداد های مهم و مراسم خاص، اعلام پادشاه جدید، اعلام تقدس قدیسین، سوزاندن مرتد ها و سرگرمی های عمومی و جمعی مانند مسابقات شوالیه ها و گاوبازی مورد استفاده قرار می گرفت. کافه های موجود در این میدان سنگفرش ویژه پیاده ها و رستوران هایی که زیر طاق های این میدان قرار دارند، اتاق نشیمن شهر مادرید و محل های محبوب مردم مادرید و گردشگران درسفر به اسپانیا به شمار می روند.

میدان مایور Plaza Mayor در شهر مادرید

نمایی دیگر از میدان مایور Plaza Mayor در مادرید

اماکن دیدنی اسپانیا: مجموعه شهر هنر ها و علوم Ciudad de las Artes y las Ciencias در شهر والنسیا

زمانی که شهرداری والنسیا، مسیر رودخانه را که باعث به وجود آمدن سیل در شهر می شد تغییر داد، با یک زمین وسیع و صاف مواجه شد که چند پل روی آن قرار داشت. معمار فوق العاده اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا Santiago Calatrava روی همین زمین، ترکیب خیره کننده ای از بناها را خلق کرد که مانند یک آهنربا برای طرفداران معماری معاصر عمل می کند و آنها را از همه جای دنیا برای تماشای این بنا به اسپانیا می کشاند. نه تنها ساختمان این بنا، بلکه موزه ها، گالری های هنری و آکواریوم آن (طراحی شده توسط فلیکس کاندلا Félix Candela) باعث شده اند که این جاذبه گردشگری به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری اسپانیا تبدیل گردد. در سفر به اسپانیا و این مجموعه یادتان نرود که آکواریوم این مجموعه به نام L'Oceanogràfic بزرگ ترین آکواریوم اقیانوس شناسی اروپا می باشد، به شکل یک گل سوسن آبی ساخته شده است و ساختمان های آن به محیط های آبی مختلف از جمله محیط های استوایی و قطبی اختصاص یافته است.

مجموعه شهر هنر ها و علوم Ciudad de las Artes y las Ciencias در شهر والنسیا
مجموعه شهر هنر ها و علوم Ciudad de las Artes y las Ciencias

جاذبه های گردشگری اسپانیا: سواحل کاستا دل سل Costa del Sol

با آوازه ای که سواحل کاستا دل سل Costa del Sol به عنوان آفتابی ترین مکان در اروپا دارند و مایل ها ساحل ماسه ای سفید این منطقه که با موج های دریای آرام در تماس هستند، اصلا عجیب نیست که هیچ کس در سفر به اسپانیا دیدن این ساحل را از دست نمی دهد. این سواحل برای مردم متعلق به اروپای شمالی، مردمی که تشنه آفتاب هستند و به دنبال بهشتی ماسه ای آفتابی می گردند که به آن فرار کنند، یک مقصد گردشگری ایده آل به شمار می روند.این محبوبیت زیاد، در ابتدا باعث توسعه یافتن بیش از حد این منطقه شد؛ اما حکومت اندلس نه تنها به آن پایان بخشید، بلکه دست به تخریب مکان های ساخته شده و بازگرداندن تمامی بخش های ساحلی به حالت طبیعی آنها، تمیز کردن سواحل و ساختن بناهای جدیدی که در هماهنگی بیشتری با محیط طبیعی هستند پرداخت. این سواحل، تنها نکته مجذوب کننده و قابل توجه منطقه کاستا دل سل  برای گردشگران نیستند؛ احیا شدن شهر مالاگا Málaga، این منطقه را برای همه جذاب تر کرده است. صاحبان کشتی های تفریحی، عاشق لنگرگاه پوئرتو بانوس Puerto Banus هستند و علاقمندان به گلف به Nueva Andalucia که با عنوان "دره گلف" شناخته می شود، می آیند تا از بیش از 50 زمین گلف آن برای بازی کردن و گذران اوقات خوش استفاده کنند. در چند قدیمی ساحل ماربلا Marbella، شهری قدیمی وجود دارد که پر است از خانه های سفید و بقایای به خوبی حفاظت شده یک قلعه مورویی.

سواحل کاستا دل سل Costa del Sol
نمایی دیگر از سواحل کاستا دل سل Costa del Sol

اماکن دیدنی اسپانیا: خیابان لارامبلا La Rambla در شهر بارسلونا

در حالی که در سفر به اسپانیا شما، یک بعد از ظهر تابستانی در خیابان لارامبلا La Rambla قدم می زنید، ممکن است به ذهنتان برسد که در آن لحظه، تک تک ساکنان شهر بارسلونا در این خیابان با شما هستند. این خیابان، قطعا جایی است که باید بعد از کار روزانه در یک روز تابستانی یا یک آخر هفته به آنجا بروید. این بلوار پر درخت، خطی سبز و نه چندان مستقیم به مرکز شهر بارسلونا و سپس به شمال غربی شهر در نزدیکی بندر کشیده است. بخشی از این خیابان که به میدان کاتالونیا Plaça de Catalunya می رسد، دارای درخت های چنار است و دو جاده ماشین رو باریک در دو طرف بخش وسیع مخصوص پیاده ها قرار دارد. خیابان لارامبلا La Rambla علاوه بر بازار گل و بازار پرندگان، دارای تعدادی دکه روزنامه فروشی و کتاب فروشی می باشد؛ همچنین رستوران ها و کافه های روباز که میزهای آنها در فضای آزاد قرار دارند. هنرمندان و موزیسین های خیابانی، مجسمه های زنده و اجرا کنندگان بداهه، همگی به زنده و پر شور بودن فضای این خیابان می افزایند.

خیابان لارامبلا La Rambla در شهر بارسلونا
نمایی دیگر از خیابان مشهور لارامبلا La Rambla در بارسلونا

جاذبه های گردشگری اسپانیا: شهر قدیم تولدو Toledo

ترکیب سبک های معماری مورویی، گوتیک و رنسانس، شهری را خلق کرده است که هنرمند مشهور ال گرکو El Greco در یکی از مشهور ترین تابلو های نقاشی خود به تصویر در آورده است. این شهر که روی یک تپه بلند مستحکم قرار گرفته و از سه طرف با دره های عمیق رودخانه تاگوس Tagus احاطه شده است، نمای زیبا و بی نظیری دارد. نزدیک شدن به این شهر از سمت پایین تپه، نمایی خاطره انگیز و فراموش نشدنی است. نقشه شهر با الگوی غیر معمول خیابان های باریک و تعداد بی شمار کوچه های بن بست، بازتابی از گذشته مورویی آن به شمار می رود و معماری دوره مسیحیت، توسط تعداد بی شمار کلیساها، صومعه ها و نوانخانه های آن به نمایش گذاشته شده است. همه اینها، شهر قدیم را به یک موزه فضای باز تبدیل کرده است که تاریخ اسپانیا را به تصویر می کشد و به همین دلیل، در فهرست میراث فرهنگی انسانی سازمان یونسکو قرار گرفته است. کلیسای جامع سبک گوتیک تولدو Toledo بسیار باشکوه است و فضای داخلی آن به طرز فوق العاده ای آراسته شده است. همچنین دو کنیسه ای که در شهر قدیم جوداریا Judaria (بخش یهودی نشین) قرار دارند، از زرق و برق های سبک معماری مورویی برخوردارند. زمانی که در سفر به اسپانیا در این منطقه هستید، حتما از کلیسای سن توم  که شاهکار ال گرکو El Greco در آن نگه داری می شود بازدید کنید.

شهر قدیم تولدو Toledo

نمایی دیگر از شهر قدیم تولدو Toledo

اماکن دیدنی اسپانیا: شهر های سپید اندلس Andalucía

شهر های سپید اندلس Andalucía که مانند تکه های خامه سفید رنگ در بالای پرتگاه های پر شیب اندلس جنوبی قرار گرفته اند، نه تنها زیبا هستند، بلکه از تاریخ طولانی و مجذوب کننده این منطقه نیز صحبت می کنند. حتما حتما در سفر به اسپانیا این منطقه را ببینید. در غرب جبل الطارق Gibraltar (دهکده ای کوهستانی در ساحل جنوبی اسپانیا)، کوه ها مستقیما از میان دریا سر بر آورده اند و در میان این کوه ها، شهر های سپید اندلس، هر کدام روی یک تپه بلند قرار گرفته اند.خارق العاده ترین این شهر ها، شهر آرکوز د لا فرانترا Arcos de la Frontera می باشد که میدان اصلی آن در کنار کلیسای سبک گوتیک به طرز سرگیجه آوری روی یک صخره 137 متری قرار گرفته و دارای چشم انداز های زیبایی از دره ای پر از باغستان های زیتون، پرتقال و بادام است. ماز (راه پرپیچ و خم گیج کننده) متشکل از خیابان های سنگفرش پیچ در پیچ این شهر بی نظیر، که از کنار کافه ها و فروشگاه های صنایع دستی سرامیک و سفال می گذرند به یک قلعه مورویی منتهی می شوند.
جمعا 19 عدد از روستاهای خانه سپید این منطقه در اطراف منطقه حفاظت شده گرازالما Grazalema قرار گرفته اند. پارک ملی گرازالما Grazalema و شهر Zahara de la Sierra دو مکان فوق العاده دیگر هستند که ارزش بازدید کردن دارند. همچنین شهر Jerez de la Frontera که جایگاه موسیقی و رقص فلامنکو و اسب های اندلسی بی نظیر است. حتما برای تماشای باله این اسب ها به موسسه Royal Andalucian School of Equestrian Art بروید و برای دیدن فلامنکوی اصیل، به مرکز فرهنگی فلامنکوCentro Cultural Flamenco  مراجعه کنید.

شهر های سپید اندلس Andalucía

یکی از شهر های سپید اندلس Andalucía

جاذبه های گردشگری اسپانیا: کوه تید El Teide در تنریف

این آتشفشان بسیار قدیمی ولی در عین حال فعال، بلندترین قله در اسپانیا و یکی از عجایب طبیعی برتر قاره اروپا محسوب می شود. نمی شود سفر به ایپانیا داشته باشید و این قطعه ی سگفت انگیز را نبینید. قله کوه تید Pico de Teide و Caldera de las Cañadas که یک دهانه آتشفشانی عظیم است، بهمراه یکدیگر، پارک ملی تید Parque Nacional del Teide در مرکز جزیره تنریف Tenerife (واقع در جزایر قناری) را تشکیل داده اند. در سال 2007، زمانی که سازمان یونسکو، این پارک را در فهرست میراث جهانی قرار می داد، از زیبایی طبیعی و اهمیت آن در فراهم کردن شواهد پروسه های زمین شناسی که تغییر و تحول جزایر اقیانوسی را تایید می کنند نام برده بود.
راه های بسیاری برای رفتن به قله تید El Teide وجود دارد. شما می توانید راه این قله را پیاده طی کنید یا به سمت این قله رانندگی کنید؛ رانندگی در منطقه ای که مانند سطح کره ماه است و صخره های رنگی دارد، به شما این حس را می دهد که در حال رانندگی به مرکز زمین هستید. می توانید به سمت نوک مخروطی شکل قله تید El Teide صخره نوردی کنید؛ اما آسان ترین راه برای نزدیک شدن به این قله، استفاده از تله کابین آن است که سفر با آن هشت دقیقه طول می کشد. در یک روز آفتابی و بدون ابر، می توان از روی این قله، تمامی مجمع الجزایر منطقه تا شمال آفریقا و جزایر قناری Canary Islands را مشاهده کرد.

کوه تید El Teide در تنریف

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی جاذبه های گردشگری اسپانیا | راهنمای سفر به اسپانیا

مهیار قاسمی ، چهارشنبه 8 شهریور 1396

در این مطلب برایتان از جاذبه های گردشگری اسپانیا و مناطق دیدنی اسپانیا گفته ایم، از کشوری با تاریخی پربار و طبیعی چشم نواز، از هزینه سفر به اسپانیا و ...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :