باغ کتاب | آیا میدانید باغ کتاب تهران کجاست؟

باغ کتاب تهران، یکی از مجموعه های فرهنگی شهر تهران هست که به تازگی افتتاح شده است. بازدید از امکانات باغ کتاب تهران برای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی بسیار ایده آل بوده و می توان گفت بهترین مکان برای گذراندن یک آخر هفته عالی و پربار در بین جاهای دیدنی تهران می باشد. گفته می شود مجموعه باغ کتاب بزرگ ترین مجموعه فرهنگی خاورمیانه است. در این بخش به شرح آدرس باغ کتاب تهران و نحوه تهیه بلیط باغ کتاب تهران خواهیم پرداخت.

باغ کتاب تهران

باغ کتاب در تهران

باغ کتاب تهران، بزرگترین مرکز کتاب خاورمیانه است که در منطقه عباس آباد تهران و در حاشیه بزرگراه حقانی قرار دارد. اگر از دوستداران کتاب و اهل مطالعه باشید و بخواهید بدانید که باغ کتاب کجاست، قطعا لحظات خوبی را در این مجموعه سپری خواهید کرد. امکانات باغ کتاب تهران در زمینی به وسعت 110 هزار متر مربع ساخته شده و 65 هزار مترمربع از این مجموعه به سالن نمایشگاه، سالن های همایش و دفاتر اداری اختصاص و در باقی مانده آن فضای سبز کار شده است. دریاچه مصنوعی زیبایی نیز در بخش دیگری از این فضا و در آدرس باغ کتاب تهران دیده می شود. در کل می توان گفت که فضای باغ به صورت مدرن طراحی شده و جذابیت های زیادی برای بازدیدکنندگان در بین جاهای دیدنی تهران دارد.

باغ کتاب در تهران

مجموعه باغ کتاب تهران

باغ کتاب دارای یک سالن همایش اصلی و چهار سالن فرعی می باشد. سالن اصلی این مجموعه ظرفیت 450 نفر و هر یک از سالن های فرعی ظرفیت 150 نفر را دارند. پنج سالن سینمای جانبی نیز برای برگزاری نشست ها و برنامه های علمی، فرهنگی و گفت و گوی متخصصان و اصناف مرتبط با کتاب در نظر گرفته شده است. وقتی وارد فضای داخلی مجموعه می شوید، با چهار بخش اصلی در بین جاهای دیدنی تهران روبرو خواهید شد. این چهار بخش در آدرس باغ کتاب تهران در دو طبقه اجرا شده و هریک در زمینه ای خاص فعالیت می کنند. چهار بخش مجموعه عبارتند از:

  • بهارستان: مربوط به کودکان و نوجوانان
  • خیالستان: بخش فناوری های دیجیتال
  • نگارستان: شامل سالن های سینما
  • سروستان: بخش عمومی و بزرگسال
    تاسیس باغ کتاب و اجرای این پروژه بر عهده سید مجید حسینی، مدیرعامل مؤسسه نشر شهر بوده است. این موسسه در آدرس باغ کتاب تهران وابسته به شهرداری تهران می باشد. طبق برآوردهای انجام شده، اجرای این پروژه حدود 200 میلیارد تومان هزینه دربرداشته است.
مجموعه باغ کتاب تهران

امکانات باغ کتاب تهران

در مجموعه باغ کتاب تهران باید گفت که سعی شده تا امکاناتی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شود تا افراد بتوانند نهایت استفاده را از این مکان در بین جاهای دیدنی تهران ببرند. امکانات باغ کتاب تهران عبارتند از:
نمایشگاه های موضوعی کتاب: در این مکان نمایشگاه های موضوعی کتاب در تمام سال برقرار می باشد و شما هر زمان که بخواهید، می توانید از آن دیدن نمایید.
سیستم اطلاع رسانی گسترده: سیستم جست و جو و سفارش کتاب در این مجموعه طوری طراحی شده که به راحتی می توان کتاب مورد نیاز را در اختیار داشت. این سیستم اطلاع رسانی گسترده به مخاطب کمک می کند تا وقت و انرژی صرف شده وی به حداقل برسد.
موزه کتاب: اگر علاقه داشته باشید تا با نشر کتاب و ابزار و لوازم مورد نیاز در این راستا آشنا شوید، می توانید سری به موزه این مجموعه بزنید. اسناد، مدارک و ابزار تاریخی که از آن ها در تولید و نشر کتاب در ایران استفاده می شده، به صورت یک مجموعه در این موزه به نمایش گذاشته شده اند.
نمایشگاه فناوری: شما می توانید در این مکان و با تهیه بلیط باغ کتاب تهران با آخرین پدیده های فناوری سخت افزاری و نرم افزاری تولید و نشر کتاب آشنا شوید.

امکانات باغ کتاب تهران

درمانگاه کتاب

مطالعه کتاب می تواند در درمان برخی از بیماری ها بسیار مفید باشد. کتاب درمانی یک روش بین رشته ای است که چندین سال است بر روی آن تحقیق و مطالعه انجام شده و اکنون به عنوان یک تکنیک مفید مورد استفاده قرار می گیرد. در کتاب درمانی دو رشته کتابداری و روان شناسی دخیل هستند. با توجه به موارد گفته شده، بخشی از مجموعه باغ کتاب در بین جاهای دیدنی تهران به درمانگاه کتاب اختصاص داده شده و افرادی که مایل هستند، می توانند به آن مراجعه کرده از امکانات و خدمات آن استفاده نمایند.
کلاس های آموزشی: کارگاه ها و کلاس های آموزشی مختلفی در این مجموعه برگزار می گردد که علاقمندان می توانند در این کلاس هاحضور پیدا کرده و از مباحث مطرح شده استفاده نمایند. این کلاس ها در فضاهای داخلی باغ کتاب و تالارهای آن برگزار می گردد.
باشگاه رباتیک: یکی از بخش های متفاوت در باغ کتاب، باشگاه رباتیک است. افراد علاقمند می توانند در این باشگاه عضو شده و در دوره های تخصصی هوش مصنوعی شرکت کنند. سپس می توانند اطلاعات خود را با سایر اعضای این باشگاه و باشگاه های مشابه دیگر در سراسر دنیا به اشتراک بگذارند.
فضایی مختص کودکان و نوجوانان: اگر به همراه فرزند خود به باغ کتاب می روید، می توانید از این فضا استفاده کنید. در اینجا و با تهیه بلیط باغ کتاب تهران کتاب ها و محصولات فرهنگی مناسب با رده سنی کودک و نوجوان عرضه می گردد. همچنین این امکان برای بچه ها با تهیه بلیط باغ کتاب تهران وجود دارد که به بازی و سرگرمی در این محیط بپردازند. یکی دیگر از ویژگی های این مجموعه در نظر گرفتن امکاناتی برای رفاه حال بازدیدکنندگان می باشد. علاوه بر موارد ذکرشده در بالا، افرادی که از این مجموعه بازدید می کنند این امکان را دارند که از امکاناتی چون رستوران و کافه نیز برخوردار باشند.

درمانگاه کتاب

رستوران باغ کتاب

رستوران این مجموعه ظرفیت 500 مهمان را دارد. در ارائه منو و طبخ غذای این رستوران ابتکارات جالبی انجام شده و طرح های خلاقانه ای مبتنی بر کتاب و مطالعه در آن اجرا شده است.
کافه کتاب: فضای داخلی و چیدمان این کافه براساس کتاب طراحی شده و در اینجا کتاب در پذیرایی از مهمانان نقش مهمی را ایفا می کند.
کافه بورک: اگر علاقمند هستید، غذاهای خود را در یک فضای باز نوش جان کنید و از تماشای طبیعت لذت ببرید، کافه بورک کاملا متناسب با سلیقه شماست. در اینجا می توانید غذاهایی سالم و ارگانیک را سفارش دهید. باغ کتاب یک فضای تفریحی سالم و مفید را برای شما و فرزندانتان فراهم کرده است. برای استفاده از این فضا، شما می توانید همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب به باغ کتاب تهران مراجعه نمایید. بازدید از این مجموعه کاملا رایگان بوده و تهیه بلیط باغ کتاب تهران فقط برای بخش هایی خاصی از آن لازم است. در صورت نیاز می توانید بلیط ها را به صورت کلی یا جزئی از ابتدای درب ورودی باغ کتاب و یا ورودی هر بخش تهیه نمایید. البته در آینده ای نزدیک امکان رزرو بلیط به صورت آنلاین نیز وجود خواهد داشت.

رستوران باغ کتاب

آدرس باغ کتاب و راه های دسترسی به آن

باغ کتاب تهران در بزرگراه حقانی و در همسایگی کتابخانه ملی ایران، فرهنگستان های علوم، زبان و ادب فارسی، باغ هنر و باغ موزه دفاع مقدس قرار دارد. برای رفتن به این مجموعه راه های مختلفی وجود دارد که با توجه به امکانات و وسایل نقلیه مورد نظر خود می توانید به آن دسترسی داشته باشید. اگر قصد دارید از مترو برای رسیدن به باغ کتاب استفاده نمایید، باید سوار قطار خط تجریش – کهریزک (خط یک) شوید. شما می توانید در دو ایستگاه شهید همت و شهید حقانی از مترو خارج شده و با استفاده از شاتل های برقی کنار مترو و یا پیاده به باغ کتاب برسید. فاصله هر دو ایستگاه از باغ کتاب یکسان بوده و پیاده 10 – 15 دقیقه طول می کشد. برای اینکه بدانید باغ کتاب کجاست هم در مسیر نیز راهنماهایی برای رسیدن به این مجموعه قرار دارد. اگر برای رفتن به باغ کتاب تهران از خودروی شخصی خود استفاده می کنید، می توانید برای پارک ماشین خود از پارکینگ طبقاتی مترو شهید حقانی استفاده نمایید که در آن صورت باید بقیه راه را با شاتل های برقی یا به صورت پیاده طی کنید. پارکینگ عباس آباد در ضلع شرقی و در فاصله بین کتابخانه ملی و فرهنگستان جمهوری اسلامی نیز قابل استفاده می باشد. این پارکینگ در حال ساخت است و پس از افتتاح، با ظرفیت 3000 خودرو در 5 طبقه، آسان ترین مسیر برای رسیدن به این مکان می باشد.در ادامه این مطلب تعدادی عکس از فضای باغ کتاب برای شما عزیزان به نمایش می گذاریم. امیدواریم اطلاعات داده شده در این بخش مورد استفاده شما قرار گرفته و بتوانید ساعات خوب و مفیدی را در این مجموعه فرهنگی بگذرانید.

باغ کتاب تهران 2
باغ کتاب تهران 3
باغ کتاب تهران 4
باغ کتاب تهران 5
باغ کتاب تهران 6
باغ کتاب تهران 7
باغ کتاب تهران 8
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی باغ کتاب تهران | باغی از جنس کتاب !

مسلم علیمحمدی ، شنبه 17 شهریور 1397

در مجموعه باغ کتاب تهران تمامی محصولاتی که به گونه ای به  نشر و کتاب ارتباط دارند، به نمایش گذاشته شده است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :