راهنمای سفر به کشور چین؛ کشوری تاریخی در آسیا

اکثر مردم دوست دارند تا در سفرهای خود طعم گردش در انواع جاذبه های گردشگری را بچشند. اما، کشور یا شهرهایی که همه جاذبه ها را با هم داشته باشند، کم هستند. اگر طرفدار چنین کشور و شهرهایی هستید، می توانید به کشور چین سفر کنید. جاذبه های گردشگری چین کم نیستند و چین در واقع نماد خوبی برای نمایش انواع لذت هاست. با ما در مقاله راهنمای سفر به کشور چین همراه شوید تا شما را با تعدادی از مشهورترین جاذبه های گردشگری چین آشنا کنیم.

راهنمای سفر به کشور چین

تاریخچه کشور چین

نام دیگر این کشور، جمهوری خلق چین هست. موقعیت این کشور نیز در بخش شرقی قاره آسیا به ثبت رسید. همان گونه که می دانید، چین لقب پر جمعیت ترین کشور را در کل جهان از آن خود کرده است. مساحت کشور چین بقدری هست که باعث شده تا این کشور را به عنوان دومین کشور از نظر مساحت در دنیا بشناسند. در سواحل رودی به نام رود زرد در این کشور در گذشته های بسیار دور تمدنی پا به عرصه گذاشت که امروزه باعث شده تا تمدن چین در لیست کهن ترین تمدن های تاریخ قرار بگیرد. اولین حکومت و پادشاهی که بر این کشور سایه افکند، قدمتش به 2 هزار سال پیش باز می گردد و این حکومت تحت عنوان دودمان شیا شهرت یافت.

کشور چین از گذشته تا به امروز پیشرفت های چشمگیری را داشت؛ بگونه ای که باعث شدند در عصر معاصر به آن لقب دومین وارد کننده کالا و بزرگترین صادر کننده کالا را اختصاص دهند. این کشور بزرگترین ارتش دائمی در جهان را اختیار کرده و دارای سلاح هسته ای هست. این کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی و... یک ابر قدرت نام گرفته است.

تاریخچه کشور چین

مبالغ پرداختی در سفر

هزینه های خورد و خوراک

به هر کشوری که سفر کنیم، حداقل در روز باید 3 وعده از غذای آنجا تغذیه کنیم. در سفر به چین می توانید هم از غذای خوشمزه و ساده و هم غذای معمولی یا لاکچری نهایت لذت را ببرید. چنانچه بودجه در نظر گرفته شده برای غذا در سفر کم هست، به راحتی و به سرعت می توانید غذاهایی را تحت عنوان نودل در این کشور با قیمتی بسیار ارزان تهیه کرده و لذت ببرید. اگر دوست دارید که طعم غذای حد وسط این کشور را نیز بچشید، می توانید از رستورانهایی استفاده کنید که غذاهای معمولی را در خدمت گردشگران می گذارند. قیمت این غذاها معمولا در رنج 7 دلار هست. اگر هم بودجه زیادی را برای غذا کنار گذاشته اید، رستورانهایی لوکس با غذاهایی بی نظیر در انتظار شما هستند.

در سفر به چین حتما طعم غذاهای محلی و مخصوصشان را امتحان کنید. براساس راهنمای سفر به کشور چین از این غذاها میتوان به کانگ یو بینگ، اردک پکینگ، یو شیانگ روسی، دونگ پو و لازی جی اشاره کرد.

هزینه های خورد و خوراک

هزینه اقامت

یکی دیگر از هزینه های اجباری در یک سفر، هزینه اسکان هست. باز هم با توجه به بودجه ای که همراه خود دارید، می توانید به اقامتگاه مورد نظر خود دست پیدا کنید. اگر به اقامت در خوابگاه علاقه دارید، می توانید با پرداخت 6 دلار در یکی از خوابگاه های این کشور اقامت کنید. شهری به نام هنگ کنگ از رنج قیمت های بالاتری برخوردار است و هتل هایش از حداقل قیمت 33 دلار برای رزرو یک اتاق برای یک شب شروع می شوند. چنانچه در پکن باشید و بدنبال اقامتگاهی مناسب و ارزان بگردید، می توانید سوئیت یا اتاق هایی را اجاره کنید که تنها خودتان حق استفاده از آن را داشته باشید و برای هر شب اقامت در آن مبلغی حدود 20 الی 30 دلار را پرداخت کنید. اگر هم بودجه زیادی را برای اسکان خود در نظر گرفته اید که می توانید در هتل های شیک با پرداخت مبلغ بیشتر از امکانات ویژه ای برخوردار شوید.

هزینه اقامت در چین

هزینه جا به جایی

با شنیدن نام کشور چین، برای همه مردم بزرگی و وسعت این کشور تداعی می شود و برای گردشگران نیز با تداعی شدن این مورد، مشغله ای تحت عنوان جا به جایی در این کشور ذهنشان را درگیر خواهد کرد. ولی، هیچ جای نگرانی و درگیری ذهنی وجود ندارد. براساس راهنمای سفر به کشور چین باید بدانید که در این کشور اتوبوس های بسیاری را خواهیم دید که در طی روز مسافران زیادی را با مبلغی در رنج 25 الی 50 دلار درون شهر جا به جا می کنند. این اتوبوس ها در هر ساعت حدود 3 دلار را برای جا به جایی مسافران اخذ می کنند. در این کشور چنانچه شهر مورد نظر از شهرهای بزرگ مصوب میشد، امتیازی را در سفر به آن خواهید داشت که این امتیاز شامل هزینه حمل و نقل با تاکسی یا وسایل نقلیه دیگری که در زیر زمین فعالیت می کنند، است.

تاکسی در چین

جاذبه های گردشگری چین

دیوار معروف چین

تمام جهان نام دیوار چین و علت شهرت آن را می دانند. این دیوار لقب طولانی ترین سازه مهندسی در کل جهان را بر روی خود نگه داشته و در زمینه نظامی در گذشته از آن استفاده می کردند. قدمت این دیوار به قرن 5 تا 8 قبل از میلاد مربوط می شود. طول این دیوار با عظمت 7000 کیلومتر به ثبت رسیده و باعث شده نام آن در لیست میراث جهانی بچشم بخورد. در این کشور تورهایی لذت بخش یافت می شوند که بسته به خواسته گردشگران، چندین پیشنهاد را در پیش روی شما خواهند گذاشت که این پیشنهادات در واقع مدت زمان تورهایی بوده که به این مورد از مشهورترین جاذبه های گردشگری چین مربوط می شوند.

دیوار چین

شهر زیبای پکن

پکن در اصل پایتخت بوده و به عنوان یکی از پرجمعیت ترین شهرها در سراسر جهان نیز شناخته می شود. این شهر عنوان مرکز آموزشی و فرهنگی و سیاسی کشور را به خود اختصاص داده است. فرودگاهی که در این شهر بچشم می خورد، در واقع دومین فرودگاه شلوغ در جهان بوده و با نام فرودگاه بین المللی پکن در بین مردم مشهور است. قدمت این شهر 3000 ساله یکی دیگر از دلایل شهرت آن است. جاذبه های گردشگری این شهر عبارتند از شهر ممنوعه، میدان Tian`anmen، مراکز خرید جذاب و فوق العاده و معبد بهشت.

پکن

میدانی بزرگ به نام Tian`anmen

برخلاف تصور اکثریت این میدان یک میدان عادی نیست، چرا که در دل خود بسیاری از جاذبه های گردشگری را جای داده است. از این جاذبه های گردشگری لذت بخش میتوان به برجی با همین نام، موزه ملی و تالاری بزرگ به نام تالار مردم و سازه یادبود قهرمانان مردم و البته Mao Zedong اشاره کرد. پل جین شوی و دیوار سرخو مجلس چین نیز در اطراف این میدان بچشم می خورند. از این میدان در گذشته های دور به عنوان دروازه ای برای شهر ممنوعه استفاده میشد. نام این میدان به معنای میدان آرامش آسمانی بوده و با قدم زدن در جای جای آن، معنی این میدان برای ما تداعی و اثبات خواهد شد.

میدانی بزرگ به نام Tian`anmen

شهر هنگ کنگ

موقعیت این شهر زیبا در جنوب کشور چین به ثبت رسید. این شهر در زمینه تجاری و مالی در قاره آسیا و حتی در جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در مورد گذشته این شهر جزیره ای میتوان گفت که به مدت 99 سال تحت سلطه امپراطوری بریتانیا بود و در سال 1997، این شهر زیر سایه حکومت جمهوری چین رفت. گویش های موجود در هنگ کنگ انگلیسی و چینی هست، ولی زبانی که در بین ساکنان این منطقه ترویج شد، در واقع نوعی زبان چینی است که به کانتونی شهرت دارد. با قدم زدن در دل این شهر برج های مرتفعی چشمان را مسحور بلندی و زیبایی خود می کنند که همین ساختمان ها نام شهر آسمان خراش ها را به هنگ کنگ تقدیم کرده اند.

هنگ کنگ

شهری تاریخی در چین به نام Xian

کمی گشت و گذار در دل شهری باستانی می تواند حال و هوای منحصر بفرد و لذت بخشی را به گردشگران ببخشد. در ژیان شما می توانید با بازدید از جاذبه های گردشگری تاریخی و کهنی مثل دیوار معروف شهر، ارتشی به نام Terracotta و سبک های مختلف و خارق العاده معماری در مناطق مختلف این شهر خاطراتی جاودانه و لذت بخش را در دفترچه خاطرات به ثبت برسانید. براساس راهنمای سفر به کشور چین در مورد موقعیت این شهر نیز میتوان گفت که در بخش شمال غربی چین به ثبت رسیده و یکی از قطب های اصلی تاریخی در این کشور بشمار می رود.

ژیان

شانگهای و لذت تماشای شهری شلوغ در دل چین

خود را برای دیدن یکی دیگر از شلوغ ترین، زیباترین و پرطرفدارترین شهرهای این کشور آماده کنید؛ یکی از شهرهایی که در سراسر جهان به پیشرفت روز افزون شهرت یافت. همان گونه که می دانید توکیو اولین شهر بزرگ در جهان بوده و لقب بزرگترین شهر بعد از توکیو به شانگهای می رسد. در چین به عنوان یک بندر حائز اهمیت از شانگهای یاد می شود. این شهر طولانی ترین مترو در دنیا را در خود جای داده که 337 ایستگاه و 14 خط را از آن خود کرده است. از امتیازات و گذشته درخشان این شهر میتوان به تشکیل شدن حزب معاصر چین در این شهر اشاره کرد. اگر به این منطقه سفر کردید، حتما به باغ YuYuan سری بزنید.

رودخانه ای که از دل این شهر عبور می کند، آن را به دو قسمت تبدیل کرده است. عده زیادی از مردم شانگهای را با نام نیویورک شرق نیز می شناسند که این نام به علت شباهت عجیب و زیاد آن به نیویورک هست. نقش اصلی در زمینه تجارت چین را شانگهای برعهده گرفته است.

شانگهای

تجربه ای متفاوت در رودخانه Li

برای لذت بردن از یکی از شگفتی های آبی جهان، به این رودخانه 272 مایلی سفر کنید. این مورد از مشهورترین جاذبه های گردشگری چین خود به تنهایی دارای جاذبه های گردشگری بسیاری بوده که هر کدام به نحوی زیباییش را به رخ طبیعت و گردشگران می کشند. موقعیت این رودخانه در Xian هست و از گویلین شروع شده و تا یانگ شو ادامه دارد. در تمام مسیر این رودخانه شما شاهد تم متشکل از تپه های سرسبز، غارهای پر رمز و راز و جاذبه هایی دیگر نظیر اسکله ای به نام Yangdi و Guilin خواهید بود. آب این رودخانه در واقع لذت تماشای ابرها و چشم اندازهای اطراف را در آینه خود به گردشگران هدیه می دهد. برای لذت بردن از این چشم انداز رویایی و افسانه ای، کافی است تا با سوار شدن بر کشتی کروز سفر آبی 4 ساعته ای را تجربه کنید.

تجربه ای متفاوت در رودخانه Li

شهر تاریخی ممنوعه

این مورد از مشهورترین جاذبه های گردشگری چین هر ساله عده زیادی از گردشگران را به سمت خود جذب می کند و اتفاقاتی از نیاکان و گذشتگان را بازگو می کند. معماری که در شهر ممنوعه از جنس چوب بچشم می خورد، لقب بهترین معماری چوبی در جهان را به خود اختصاص داده است. احداث این شهر 14 سال به طول انجامید. در سال 1924 این شهر را به عنوان موزه ای برای بازدید بومیان و گردشگران در این کشور انتخاب کرده اند و توانست به خوبی این نقش را ایفا کند. وسعت این شهر 72 هکتار به ثبت رسیده است.

در هر یک از دیوارهای این شهر، دروازه ای دیده می شود که حال و هوای خاصی را به این مجموعه اهدا کرد. براساس راهنمای سفر به کشور چین باید بدانید که معماری این دیوارها بگونه ای است که در برابر توپخانه ای که در زمان جنگ استفاده میشد، به خوبی از شهر محافظت می کرد.

شهر ممنوعه

ارتشی به نام Terracotta

نام دیگر این ارتش پیروز در چین لشکر سفالین هست. سربازهایی از جنس سفال در این مکان بچشم می خورند و در علم باستان شناسی این شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سربازان سفالی که در این منطقه دیده می شوند، در گذشته های دور نقش پاسداران معبد سلطنتی در چین باستان را ایفا می کردند. با پرسه زدن در لا به لای این مجسمه به تفاوت آنها پی خواهیم برد که هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند و این خود از شگفتی های این جاذبه محسوب می شود. براساس راهنمای سفر به کشور چین باید بدانید که یکی دیگر از ویژگی های این مجسمه های سفالی، این است که اندازه واقعی این سربازان را نمایش می دهند و باعث شده تا حال و هوای این منطقه منحصر بفرد باشد.

ارتش سفالی

گردشگری در جاده ابریشم

جاذبه ای به نام جاده ابریشم در این کشور وجود دارد که از شهرت جهانی و خاصی برخوردار است. این جاده واصل منطقه ای به نام Chang`an به ایتالیا و رم هست و از این جاده در ادوار گذشته در زمینه تجاری استفاده میشد. لقب این جاده تا قرن 15 میلادی بزرگترین شبکه تجاری جهان بود. براساس راهنمای سفر به کشور چین باید بدانید که نام این جاده توسط فردی به نام فردیناند ریختوفن که در زمینه جغرافیا فعالیت بسیاری داشت، انتخاب شد و دلیل این نامگذاری، حمل ابریشم در این جاده بود. قدمت این جاده بیشتر از 2000 سال تخمین زده شده است.

جاده ابریشم

کوه های معروف Karst

این مورد از مشهورترین جاذبه های گردشگری چین در طول سفر آبی به رودخانه لی توجهتان را به خود جلب خواهند کرد. لذت بخش بودن و خارق العاده بودن چشم اندازهای این کوهستان به حدی است که نمیتوان در قالب کلمات توصیف کرد. تماشای منظره ای بی نظیر از طبیعت کوهستانی بسیار لذت بخش و نشاط آور است و به میزان زیادی می تواند خستگی جسمی و روحی شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

کوه های معروف Karst

تبت؛ منطقه ای متفاوت

نام دیگر این منطقه بام جهان است. این منطقه در گذشته های دور به عنوان یک کشور جدا برای خود فعالیت میکرد و موقعیت آن در بخش غربی چین واقع شده است. این منطقه در سالهای 1950 تا 1951 به جمع شهر های چین پیوست و از توابع این کشور شد. مساحت این منطقه 2400000 کیلومتر مربع به ثبت رسیده است. شهری به نام لهاسا در تبت به عنوان پایتخت این منطقه انتخاب شد. دو مذهب را در بین بومیان این منطقه شاهد خواهیم بود که این دو دین شامل بوداگری و دینی به نام بون می شود. بیشتر بومیان این منطقه در بخش جنوب و شرق آن پراکنده شده اند. این نکته را نیز در خاطر داشته باشید که برای گشت و گذار و لذت بردن در این منطقه باید مجوز مربوطه را همراه خود داشته باشید.

تبت

Mogao؛ مجموعه ای از غارهای دیدنی

نام این مورد از مشهورترین جاذبه های گردشگری چین، موگای بوده و موقعیت آن نیز در بخش جنوب شرقی منطقه ای به نام دان هوانگ به ثبت رسیده است. برای بهتر درک کردن موقعیت این غار، میتوان گفت که در جاده ابریشم این مجموعه زیبایی خود را به رخ طبیعت باستانی این کشور می کشد. غارهایی که در سال 366 میلادی در این منطقه به عنوان اولین غار بوجود آمدند، در زمینه پرستش و عبادت افراد بودایی فعالیت می کردند. نام این غارها در لیست میراث جهانی سازمان یونسکو بچشم می خورد و ثبت این جایگاه در سال 1987 میلادی اتفاق افتاد.

Mogao؛ مجموعه ای از غارهای دیدنی

Potala؛ کاخی از جنس چوب و سنگ

این کاخ در واقع در ادوار گذشته عبادتگاه بوداییان و خانه فردی به نام دالایی لاما بود. با گشت و کذار در این مکان، اتاق هایی توجهمان را جلب خواهند کرد که آمارشان بیش از 1000 عدد گزارش شده است. برای بهتر درک کردن این جاذبه، اینگونه زیباتر است که بگوییم این کاخ در عصر معاصر به عنوان موزه ای پر طرفدار در حال فعالیت بوده و می تواند خاطراتی جاودانه و لذت بخش را برای هر گردشگری رقم بزند. نام این موزه یا کاخ در سازمان جهانی یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسید.

Potala؛ کاخی از جنس چوب و سنگ
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به کشور صربستان؛ کشوری دیدنی و تاریخی در قاره اروپا

هانیه میرزازاده ، شنبه 25 فروردین 1403

با ما در مقاله راهنمای سفر به کشور صربستان همراه شده تا کمی شما را با معروف ترین جاذبه های گردشگری صربستان آشنا نماییم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :