بام تهران؛ کپسولی از اکسیژن خالص در میان دود

تهران با همه مکانهای دیدنی و تاریخی خود در میان دود و آلودگی محاصره شده و نفس هر عابری را می گیرد. در میان این همه مواد آلاینده، رسیدن به جایی که مملو از اکسیژن و هوای تمیز باشد برای لختی آسودن و نفس کشیدن، بی شک نامش چیزی چون فردوس برین نخواهد بود. فردوس برین تهران بر بامش قرار دارد. بام تهران، جایی است در شمال شهر و در ابتدای راه تله کابین توچال که همواره افراد بسیاری را به سوی خود می کشاند. با ما در این مقاله همراه شوید تا شما را با امکانات بام تهران و همچنین موقعیت بام تهران بیش از پیش آشنا کنیم.

بام تهران

بام کجاست؟

برای رسیدن به موقعیت بام تهران، باید از اتوبان چمران به سمت شمال بروید و از آنجا وارد ولنجک شوید. پارکینگهای مخصوص خودرو و موتور سیکلیت، محل امنی هستند برای سواری شخصی شما. البته، در صورت نداشتن خودروی شخصی نیز می توانید از کنار پمپ ینزین ولنجک، سوار تاکسی های خطی بام شده یا به ایستگاه تاکسی تجریش – بام تهران مراجعه کنید.

بخشهای رفاهی

میدی باس های برقی برای کسانی که توان یا فرصت پیاده روی طولانی را ندارند، وسیله رفاهی فوق العاده مناسبی بوده و مسیر قسمت پایینی تا بخش اصلی بام را طی می کند. رستورانهای مدرن با منوی غذایی متفاوت نیز باعث شده تا عده ای تنها برای چشیدن طعم یک غذا خود را به بام برسانند. زیب لاین و سورتمه نیز از تازه ترین امکانات بام تهران بشمار می آیند.

بخشهای رفاهی بام تهران

ویژگی ها

بام از ارتفاع 1820 متری بالاتر از سطح دریا شروع شده و در ارتفاع 1910 متری به پایان می رسد. اولین باشگاه بانجی جامپینگ با سکویی 40 متری، همان نقطه هیجان آور بام بوده که حتی دیدنش هم باعث ترشح آدرنالین می شود. مربیان حرفه ای و متخصص در این بخش و قسمت پیست اسکیت مستقر هستند تا آموزشهای لازم از ابتدایی تا حرفه ای را به مشتریان خود بدهند. البته، باشگاه تیراندازی با کمان و دارت نیز در مساحتی بالغ بر 1500 متر پذیرای بام گردان و گردشگران است.

قدیمی ترین مجموعه ورزشی بام در سال 1381 افتتاح شد و اکنون این باشگاه تنیس با شش زمین استاندارد، یکی از پر رفت و آمدترین مناطق این محدوده است. برای رهایی از دود و ترافیک و استرس ناشی از زندگی در کلانشهر تهران، رفتن به بام این شهر و کشیدن چند نفس عمیق به شدت توصیه می شود. اگر این نفس های ممتد و عمیق با کمی پیاده روی و قدم زدن همراه شوند، روح و جسم شما را برای فردایی بهتر آماده می کنند.

ویژگی های بام تهران
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفیر تهران در مسکو از احتمال لغو روادید میان ایران و روسیه خبر داد

گلاره یوسف پور ، سه شنبه 25 بهمن 1401

براساس آخرین گزارشات منتشر شده، سفیر تهران در مسکو از احتمال لغو روادید میان ایران و روسیه خبر داد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :