قزوین و الموت | تداعی کننده خاطرات باستانی و لذت بخش در ایران

کشور ایران مهد انواع جاذبه های گردشگری اعم از تاریخی و هنری و مدرن و... می باشد. یکی از شهرهایی که در قلب کشور ایران هر ساله گردشگران زیادی را در آغوش خود می کشد، قزوین نام دارد که مأمن یادگاری های ادوار گذشته نظیر قلعه های تاریخی و آثار پر قدمت می باشد. هر گوشه از قزوین ما را به دوره ای خاص از تاریخ دعوت می کند. از دوران صفویان گرفته تا به امروز، تمامی حوادث را می توان در حال و هوای خاص این شهر و شهرستان الموت حس کرد. در درون این شهر تاریخی جاذبه های گردشگری دیگری نیز به زیبایی هر چه تمام تر فریبندگی می کنند و انسان را به گشت و گذار در لا به لای جاذبه های تاریخی و مدرن گوناگون تحریک می کند. از این جاهای دیدنی شهرستان الموت می توان به طبیعت دنج دریاچه اوان و قلعه های کهن اما پر خاطره نظیر لمبسر و شیر کوه و... اشاره نمود. اکنون وقت آن رسیده تا چمدان هایتان را ببندید و همراه ما به پرسه زدن در جای جای قزوین بپردازید و خاطراتی لذت بخش و جاودانه را برای خود و همراهیانتان خلق کنید. با هم در سفر به الموت به تماشای جاهای دیدنی شهرستان الموت و همینطور قزوین می نشینیم. پس با ما در مجله همگردی همراه باشید....

قزوین

شهرستان الموت

در سفر به الموت مناظر و آثاری را شاهد خواهیم بود که جزو نگین جاذبه های گردشگری ایران به شمار می آیند. شهرستان الموت در واقع میزبان قلعه هایی است که هر کدام در زمان خاصی سیر می کنند و با قدم گذاشتن در آن ها ما نیز به سفر در زمان محکوم خواهیم شد. سفر در زمان ما را به دورانی می برد که یاری رسان حکومت اسماعیلیان در زمان جنگ با عباسیان، مذهبی در کشورمان بوده است که با مالکیت این قلعه ها توانستند کمک شایانی را به اسماعیلیان کنند. برای مثال می توان به قلعه لامبسر که در رازمیان الموت واقع شده و به قلعه الموت که در روستایی به نام گازر دیده می شوند، اشاره کرد که یادگاری از زمان جنگ بین این دو قبیله می باشند. با گشت و گذار در جاهای دیدنی شهرستان الموت، رنگ دیگری را به ایران گردی خود ببخشید. ناگفته نماند که امروزه قلعه الموت به صورت قبلی خود نمی باشد و به دلایل مختلف تخریب شده است ولی در دانشگاه کلمبیا از روی تعاریف و مدارک و اسناد قدیمی این مکان را بازسازی کرده اند که به شکل زیر در آمده است. حدس زده می شود که به احتمال قوی، قلعه باستانی الموت در گذشته به شکل زیر بوده است.

الموت

جاهای دیدنی شهرستان الموت

در سفر به الموت خواهید فهمید که شهرستان الموت یکی از زیباترین مناطق ایران است که توانایی خوبی در بیان گذشته و حوادث دارد. جاهای دیدنی شهرستان الموت مانند زبان این منطقه تمامی اتفاقات را با صراحت تمام برای گردشگران بازگو می کند.

قلعه تاریخی الموت

نام دیگر این جاذبه توریستی دژ الموت می باشد. برای رسیدن به این دژ در سفر به الموت، خود را به رجایی دشت برسانید، حدود 50 کیلومتر جلوتر از این منطقه روستاهایی به نام دیکین، معلم کلایه، شهرک و اشترخان به ترتیب در جلوی چشمتان ظاهر خواهد شد. با پشت سر گذاشتن روستای اشترخان جاده ای در سمت چپ شما به چشم می خورد که دقیقا شما را به روستایی به نام گازرخان می رساند؛ روستایی که میزبان قلعه باستانی شهرستان الموت می باشد.
در مورد گذشته این قلعه که از جاهای دیدنی شهرستان الموت است، می توان گفت که پایگاه فردی به نام حسن صباح (از قلاع تاریخ ایران) می باشد و موقعیت جغرافیایی این قلعه در بخش شمال شرقی روستای گازرخان به ثبت رسیده است. این دژ تاریخی روی صخره ای بلند به چشم می خورد که از زمینی که روی آن ایستاده ایم، ارتفاع این صخره 200 متر گزارش شده است. تم اطراف این قلعه در الموت را رنگ سرخ و خاکستری کوه هایی تشکیل می دهند که شانه به شانه یک دیگر سر به آسمان کشیده اند. از هر سمتی که این قلعه را نگاه کنید، متوجه پرتگاه های آن خواهید شد. ناگفته نماند که قدمت این دژ به قرن دوازدهم مربوط می شود. برای وارد شدن به این جاذبه و لذت بردن از در و دیوار های باستانی آن باید به بخش شمال شرقی آن بروید تا بتوانید به این قلعه وارد شوید. وقتی بر بلندای این قلعه بروید، شاهد کوهی به نام هودکان خواهید بود که خالق چشم انداز زیبای این دژ می باشد. طول این قلعه به 120 متر می رسد و عرض آن در جای جای این قلعه در رنج 10 تا 35 متر در حال تغییر می باشد. این دژ از زمان احداث تا به امروز تغییرات بسیاری کرده و ویرانی های زیادی را داشته است ولی دیوار بخش شرقی آن از بقیه جاهای آن سالم تر می باشد. قدم زدن در دل قلعه ای با سبک معماری گیرا و خاطراتی تاریخی از لذت های سفر به الموت می باشد.

قلعه الموت

دریاچه رویایی اوان در الموت

دریاچه گردی در سفر به الموت پس از قدم زدن در آغوش یک جاذبه کهن، می تواند حال و هوایمان را کلی عوض کند و شادی و لذت ببخشد. قبل از رسیدن به روستای معلم کلایه و شهرک، خروجی تحت عنوان دریاچه اوان توجهتان را جلب خواهد کرد. وارد این فرعی شوید تا به دریاچه اوان برسید. این دریاچه در بین مردم قزوین و الموت با نام بزرگ ترین دریاچه آب شیرین این شهر شناخته می شود. زیبایی چشم انداز این دریاچه به حدی است که به جرأت می توان گفت شگفتی طبیعت شهرستان الموت می باشد. این آیینه طبیعت در منطقه ای از جنس کوهستان به وجود آمده است. این دریاچه یکی از زیباترین جاهای دیدنی شهرستان الموت و ایران می باشد که نامش را می توان در لیست میراث طبیعی ایران پیدا کرد. تم زیبای این دریاچه در الموت را گونه های گیاهی خاص و منحصر به فردی تشکیل داده اند. گونه های جانوری موجود در آن نیز شامل بز و گرگ و عقاب و شغال و... می شود که دیدن آن ها در طبیعت این منطقه، حال و هوایی خاص را به الموت گردی می بخشد. قایق سواری و ماهیگیری و شنا و گذراندن ساعاتی در کنار بازتاب پرتوهای خورشید در آب این دریاچه بر لذت سفر به الموت می افزاید.

اوان

اقامتگاهی روستایی در آله آموت در سفر به الموت

برای دیدن این اقامتگاه و استراحتی آرامش بخش در آن باید در سفر به الموت به روستای شهرک در شهرستان الموت بروید و خود را به خیابان اصلی برسانید. این اقامتگاه خود به تنهایی از جاهای دیدنی شهرستان الموت محسوب می شود. هتل هایی که در سفر های خود اجاره می کنیم همه به سبک مدرن و لاکچری ساخته شده اند. گاهی اوقات تنوع در این گونه موارد لازم است تا طعم و لذت سفر را برایمان متفاوت کند. برای رسیدن به چنین تنوعی کافی است تا شبی را در اقامتگاه بوم گردی این روستا بگذرانید تا سبک قدیمی و حفظ شده زندگی مردم شهرستان الموت در این مکان شما را مسحور و شیفته خود کند. لذت زندگی به سبک گذشتگان را در این مکان حتما تجربه کنید تا رنگ دیگری را به جاهای دیدنی شهرستان الموت و جاذبه های گردشگری ببخشد.

اقامتگاه بوم گردی

درختی خونبار در زر آباد در سفر به الموت

یکی از جاذبه هایی که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را از سراسر جهان به سفر به الموت ترغیب می کند، درختی است که چنار خونبار زرآباد نام دارد. داستانی که باعث شده تا این درخت شهرت جهانی را به خود اختصاص دهد، مربوط می شود به روز عاشورا در محرم که هر ساله شیره ای قرمز رنگ از این درخت به بیرون تراوش می کند. این درخت که از جاهای دیدنی شهرستان الموت محسوب می شود از دیرینه شهرت خود را حفظ کرده است، به گونه ای که در زمان قاجار و حتی شاه سلطان حسین صفوی نیز این درخت بسیار معروف بوده است. برای افسانه ای که در مورد این درخت در شهرستان الموت سینه به سینه نقل کرده اند تأیید یا کذبی دیده نمی شود ولی به هر حال هر چه که هست طرفدارارن زیادی را به خود جذب کرده است. 2 ساعت زمان گذشتن برای گردشگری و لذت بردن از این مکان کافی است.

چنار خونبار

دژ مستحکم و استوار لمبسر در سفر به الموت

برای دیدن این قلعه زیبا و تاریخی و یکی از جاهای دیدنی شهرستان الموت باید خود را به روستای رازمیان در سفر به الموت برسانید تا لذت تماشای این دژ را نصیب خود کنید. موقعیت جغرافیایی این جاذبه در این روستا در سمت شمال شرقی رازمیان الموت به ثبت رسیده است. قدمت این قلعه زیبا و دیدنی به قبل از ظهور اسلام در زمان حکومت سلجوقیان در این سرزمین مربوط می شود. این قلعه لقب بزرگ ترین دژ را در الموت در گذشته های دور از آن خود کرده بود. متد معماری که در ساخت این بنای معروف الموت به کار رفته است باعث شهرت و استحکام آن شده است. موقعیت این قلعه به گونه ای است که با قدم گذاشتن در آن پرتگاه و زمین مسطح در اطراف این قلعه توجه ما را به خود جلب خواهد کرد که پارادوکس زیبایی را در کنار یکدیگر در الموت به وجود آورده اند. بومیانی که در گذشته از این قلعه دیدن می کردند باید از طریق کوهنوردی خود را به این دژ می رساندند که مسیری سخت و صعب العبوری را طی می کردند ولی امروزه این راه را هموارتر کرده اند. ناگفته نماند که 255 پله برای رسیدن به این قلعه در پیش روی شما خواهد بود. ارتفاع این قلعه به 150 متر تجاوز می کند.

لمبسر

جاذبه های گردشگری در قزوین

همان گونه که در بالا اشاره شد، قزوین شهری است که مهد انواع مختلف جاذبه های گردشگری است. لذت تفریح و پرسه زدن در دل این جاذبه های توریستی را ازدست ندهید؛ چرا که این شهر یکی از غنی ترین شهر های ایران در زمینه جاذبه و گردشگری است.

باغ های زیبای صفویه در قزوین

باغ صفوی را با نام های دیگری نظیر دولتخانه صفوی، باغ فرهنگی قزوین، باغ سعادت آباد یا ارگ تهماسبی نیز می شناسند که در قزوین آدرس هر یک از این القاب را از بومیان جستجو کنید، آدرس مجموعه باغی در خیابان هلال احمر قزوین را به شما خواهند داد که دیدن آن بسیار لذت بخش خواهد بود. قدمت این باغ به دوران حکومت صفوی و قاجار باز می گردد که از آن زمان تاکنون یکی از زیباترین طبیعت ها در این شهر را از آن خود کرده است. مساحت این باغ به 6 هکتار می رسد. دستور احداث این مکان زیبا و لذت بخش را فردی به نام شاه تهماسب صادر کرده است. با قدم زدن در محوطه این باغ، بناهایی به چشممان خواهد خورد که ما را مسحور و شیفته خود می کنند. سر در عالی قاپوی این باغ در بخش شمالی خیابان سپه به چشم می خورد که در صورت دنبال کردن این باغ به کاخ زیبای چهل ستون خواهیم رسید. از یادگاری های ادوار گذشته در این مجموعه می توان گراند هتل، بقعه پیغمبریه و آثاری از دوران حکومت صفویه و زندیه و افشاریه و البته قاجاریه را نام برد. این باغ پر قدمت مدرسه امید را نیز در آغوش خود کشیده است و به یکی از جاذبه های گردشگری خود تبدیل کرده است.

باغ صفوی

گردشگری در کاخ پرقدمت چهل ستون

این کاخ زیبا در این شهر به عمارت کلاه فرنگی نیز شهرت دارد. شاه تهماسب کاخ های زیادی را برای خود احداث کرده بود که این کاخ نیز یکی از آن بناها می باشد، ولی از گذشته تا به امروز همه کاخ های او به دلایل مختلف تخریب و از بین رفتند ولی این کاخ جان سالم به در برد و در جعبه یادگاری های حکومت او خودنمایی می کند. موقعیت این یادگاری باستانی در میدان آزادی یا همان سبزه میدان این شهر فریبندگی می کند. لذت دیدن تنها یادگاری از حکومت شاهان گذشته لذت و هیجان بی مانندی را به آدمی منتقل می کند. بنای موجود در این کاخ با تزئینات زیبای نما و دیوارها و سبک معماری فوق العاده اش توانسته لقب مبارک ترین بنای جهان را به خود اختصاص دهد.

کاخ چهل ستون

موزه باستانی در قزوین

لذت بازدید از زندگی و وسایل ادوار پیشین، به راحتی در این موزه میسر است که تداعی کننده حکومت های مختلف در قزوین می باشد. موقعیت جغرافیایی این موزه در واقع در قسمت شرقی باغ صفوی به ثبت رسیده است که اگر بخواهیم از طریق خیابان های این شهر به این موزه برسیم و آدرس دقیق تر را داشته باشیم، باید از طریق میدان آزادی به ابتدای خیابان هلال احمر برویم. با قدم زدن در این موزه متوجه خواهیم شد که چند بخش در این مکان وجود دارد، که خالق این بخش ها دوران مربوط به وسایل و آثار می باشد. بیشتر این وسایل ظروفی از جنس سفال می باشند که قدمت دیرینه ای را بازگو می کنند. از دیگر یادگاری های این مکان می توان به آثاری اشاره کرد که با دیدن آن ها به دوران قبل از اسلام سفر می کنیم. سکه هایی که از زمان حکومت اشکانیان تا قاجاریان رواج داشته، اشیای زینتی و نظامی و... در این موزه چشم هر انسانی را به سمت خود جذب می کند و البته سفر به قزوین را لذت بخش تر و خوش رنگ تر!!

موزه قزوین

اقبالی؛ نام رستورانی معروف در قزوین

یکی از عناصری که سفر به هر شهری را جذاب تر می کند، چشیدن طعم غذاهای مخصوص و محلی می باشد که تجربه ای جدید را به تجارب ما می افزاید. در این شهر نیز رستوران های معروف زیادی وجود دارند که آماده خدمت رسانی به گردشگران می باشند ولی رستوران اقبالی از شهرت ویژه ای در ارائه غذای محلی یعنی قیمه نثار برخوردار است که خوردن حداقل یکبار این غذا در این شهر از واجبات سفر هر کسی به حساب می آید. مواد به کار رفته در تهیه این غذا شامل خلال بادام، پسته، خلال پرتغال، زعفران و زرشک می شود.

قیمه نثار

کانتور؛ کلیسایی با قدمت دیرینه

یکی دیگر از نام هایی که با آن این جاذبه را در دل این شهر می شناسند، برج ناقوس می باشد. زمان احداث ان کلیسا به سال ها پیش بر می گردد که هنر دست مردمان روس می باشد؛ درست در زمان جنگ جهانی دوم. از دلایل شهرت و محبوبیت این بنای مقدس می توان به سبک معماری به کار رفته در آن اشاره کرد که نگاه کردن به آن لذت خاصی را به گردشگران خواهد بخشید. این مکان در بین دیگر جاذبه های گردشگری شهر قزوین آوازه اش بیشتر طنین انداز شده است. برای رسیدن به این عمارت زیبا کافی است تا به بلوار آیت الله طالقانی بروید و سپس وارد خیابان دارایی شوید تا زیبایی این کلیسا شما را هیپنوتیزم کند. به جرأت می توان گفت که تزئینات و متد ساخت ستون های این کلیسا در خارج از آن خود به تنهایی یکی از جاذبه های گردشگری جدا از کلیسا به شمار می آید. لذت تماشای این عمارت باستانی را در کنار یادگاری هایی تحت عنوان قبور پر قدمت در بیرون از ساختمان اصلی کلیسا از دست ندهید.

کلیسای کانتور

کاروانسرایی باستانی به نام سعد السلطنه

کمی کاروانسرا گردی در دل جاذبه های گردشگری می تواند لذت سفر را بیشتر کند. این کاروانسرا لقب بزرگ ترین کاروانسرای سرپوشیده درون شهری را در کل ایران از آن خود کرده است. این بنا هنر دست فردی به نام باقر خان سعد السلطنه (فرماندار شهر قزوین) می باشد. قدمت این سرای بزرگ و تاریخی به زمان حکومت ناصر الدین شاه مربوط می شود. برای رسیدن به این کاروانسرا باید در ابتدا وارد خیابانی به نام عبید زاکانی شده و پس از آن به سمت جنوب خیابان حرکت کنیم تا به خیابانی دیگر به نام امام خمینی برسیم که این سرا در آن در معرض دید همه می باشد. در ابتدا کاربرد این کاخ در زمینه تجارت و بازرگانی بوده است که پس از چند سال طی تغییرات دولت روس دیگر در زمینه تجارت فعالیتی نمی کرد و کمی در زمینه اقتصاد شهر نقش داشت. تنها با 3 ساعت زمان می توانید از تمام بخش های موجود در این سرای باستانی دیدن کرده و نهایت لذت را ببرید.

سرای سعدالسلطنه

فضایی معنوی در مسجد عتیق

مسجد عتیق یا همان مسجد جامع یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پر طرفدار این شهر می باشد. این مسجد عنوان یکی از باستانی ترین و بزرگ ترین مساجد در کل کشور ایران را از آن خود کرده است. با نگاه کردن به عمارت آن توجه ما به سمت آتشکده هایی جلب خواهد شد که این بنا را بر روی خود نگه داشته اند. قدمت این مسجد به سال 192 باز می گردد که در آن زمان دستور احداث این جاذبه زیبا و مقدس از سمت هارون الرشید صادر شد که از آن زمان تاکنون شکوه و جلال خود را در بین دیگر جاذبه های گردشگری قزوین حفظ کرده است. حمله مغولان به قزوین باعث شده تا قسمت هایی از این مسجد ویران شود ولی با این حال باز هم چشم هر بیننده ای را مسحور خود می کند. سبک معماری چندین دوره در یک مکان با هم، می تواند از خارق العاده ترین مناظر باشد.

مسجد جامع

حسینیه امینی ها؛ یادگاری قدیمی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تاریخی در شهر قزوین که گوینده ماهری در بیان حوادث گذشته در این شهر است، حسینیه امینی ها یا همان خانه امینی ها نام دارد. قدمت این جاذبه زیبای دوطبقه به سال 1275 باز می گردد که هنر دستان فردی به نام محمدرضا امینی می باشد. این حسینیه خود را در دل یک عمارت زیبا جای داده است. عناصر تشکیل دهنده حیاط این بنا در دو قسمت شمالی و جنوبی به چشم می خورند که در قسمت شرق و غرب این بنا، تالار هایی توجه گردشگران را به خود جلب می کند. در اصل تعداد این تالار های زیبا 3 عدد می باشد که در تالار میانی شاهد وسعت بیشتری خواهیم بود. تم این تالار های تاریخی از جنس آیینه هایی شفاف می باشد که در کنار درهایی که جامه منبت به تن کرده اند، دنیایی متفاوت را در قزوین به وجود آورده اند. برای لذت بردن از این خانه تاریخی کافی است تا در شهر قزوین خود را به تلاقی دو خیابان به نام های منتظری و مولوی برسانیم.

حسینیه امینی ها

آب انبار گردی در آنبار سردار بزرگ

قدمت این آب انبار در قزوین به سال 1191 باز می گردد که از آن زمان تاکنون لقب بزرگ ترین آب انبار تک گنبدی در ایران و جهان را بر روی خود حفظ کرده است. گنبد این آب انبار از جنس آجرهایی می باشد که نمایی خاص را به این جاذبه بخشیده است. افرادی به نام محمد حسن خان و محمد حسین خان باعث شدند تا این آب انبار ساخته شود. سمت این افراد در دوران فتحعلی شاه و محمد شاه و ناصر الدین شاه، از سران حکومت بود. در این آب انبار راه رسیدن به مخزن بزرگ آن، 47 تا پله می باشد که به راه شیر نیز شهرت دارد و دلیل این شهرت چیزی جز وجود شیرهای آب نمی تواند باشد. موقعیت این جاذبه تاریخی لذت بخش در بخش جنوبی خیابانی به نام شهدا واقع شده است.

اب انبار سردار بزرگ

موزه مردم شناسی قجر؛ تداعی کننده دوران قاجار

از جاذبه های گردشگری که در گذشته به عنوان حمام در دستگاه دولت و سران استفاده می شده و امروز به معدنی از یادگاری ها و فرهنگ و تمدن مردم پیشین تبدیل شده است، می توان موزه مردم شناسی در قزوین را نام برد. موقعیت این موزه در خیابانی به نام درگاهی می باشد. قدمت این موزه به سال 1057 مربوط می شود که در طی این سال ها لقب یکی از باستانی ترین گرمابه های شهر قزوین را بر روی خود نگه داشته است. نخستین نام این جاذبه تاریخی، حمام شاه بوده است که بعد ها به این نام تغییر کرده و کاربرد آن نیز عوض شده است. دستور احداث این بنا از سمت شاه صادر و به دستان فردی به نام امیر گونه خان قاجار پا به عرصه جاذبه ها گذاشت. وسعت این گرمابه به 1045 متر مربع تجاوز می کند که طی 2 ساعت می توان از تمام بخش های آن اعم از آداب و رسوم و اقوام و مشاغل دیدن کرد. عناصر اصلی این حمام عبارت اند از: سربینه، میاندر، گرمخانه. اگر قصد رسیدن به سربینه این موزه را داشتید، کافی است تا از پله هایی که به صورت مارپیچ در این مجموعه تاریخی به چشم می خورند به سمت این قسمت روانه شوید. مرمت و بازسازی این مجموعه در سال 1379 انجام شده است. لذت پرسه زنی در یادگاری تاریخی را در قزوین از دست ندهید.

موزه مردم شناسی

طبیعت لذت بخش پارک جنگلی باراجین

پس از گشت و گذار در هزارتوی جاذبه های گردشگری تاریخی شهر قزوین، کمی استراحت و تفریح در دل طبیعت بسیار لذت بخش و به یاد ماندنی خواهد بود. یکی از زیباترین مناظر و چشم اندازهای طبیعت در خارج از شهر قزوین پارکی به نام باراجین می باشد. موقعیت این طبیعت تماشایی و لذت بخش در شمال شرقی قزوین به ثبت رسیده است که گردشگران زیادی را از سراسر ایران مجذوب خود ساخته است. این پارک در واقع تصویری از کل شهر قزوین را در برابر چشمان شما قرار خواهد داد که خاطرات سفر به قزوین را رنگ دیگری می بخشد. گردشگران هم می توانند در این جاذبه زیبا به استراحت و کسب ارامشی بی نظیر در دل آن بپردازند و هم می توانند با تفریحاتی نظیر دوچرخه سواری و موتور سواری انرژی خود را تا حد زیادی تخلیه کنند و لذت تکرار نشدنی را به دیگر لذت های خود در این سفر اضافه کنند. در سال های اخیر در قسمتی از پارک طبیعتی را تحت عنوان دهکده اضافه کرده اند که محل زندگی جانوران مختلف و رنگارنی می باشد و نمای این پارک را به نمایی متفاوت تبدیل کرده اند. یکی دیگر از تفریحات این پارک این است که می توانید با دست خود به جانوران غذای مخصوصشان را بدهید.

باراجین

بازار سنتی و فوق العاده قزوین

کمی خرید کردن و سوغاتی خریدن در پایان جاذبه های گردشگری یک شهر می تواند خستگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. برای بهره بردن از این لذت کافی است تا سری به بازار قزوین بزنید که در کنار خرید خود به زمان گذشته نیز سفر کنید. آدرس این بازار را از هر کسی جستجو کنید بی شک خیابان امام خمینی را به شما نشان خواهند داد. عناصر تشکیل دهنده این بازار تیمچه و سرا و مجموعه هایی دیگر می باشند که ب زیبایی این بازار افزوده اند. اصل قدمت ین بازار در قزوین به دوران حکومت صفویه در این شهر مربوط می شود که بنابر دلایلی، کار تکمیل ساخت آن به زمان حکومت قاجاریه موکول شد. وسعت زیاد این مجموعه در کنار سبک معماری خاص و خارق العاده آن شهرت خاصی را به این مکان در کل ایران بخشیده است.

بازار

رستوران های خوب قزوین

برای صرف شام و نهار غذایی با کیفیت خوب می تواند سفر را دلپذیرتر و لذت بخش تر کند. برای این منظور می توانید به یکی از رستوران های اقبالی (که در بالا اشاره شد)، کرمانی قزوین واقع در خیابان شاهد قزوین، نمونه قزوین واقع در مرکز خرید ایرانیان و شانی قزوین واقع در مجتمع داریوش (حد فاصل چهارراه فلسطین و عمران) مراجعه کنید و نهایت لذت را از طعم خوب و بوی خوش غذا ببرید.

رستوران نمونه

سخن آخر

اکنون وقت آن رسیده است که از ماشین خیال پیاده شده و چمدان هایتان را ببندید و در دنیای واقعی به آغوش جاذبه های گردشگری قزوین و الموت رهسپار شوید تا خاطره ای جاودانه و متفاوت را در طول زندگی خود رقم بزنید.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دریاچه اوان الموت قزوین؛ نمایی بهشتی در ایران

حسین بلیکه ، یکشنبه 12 فروردین 1403

با ما در این مقاله جالب و خواندنی همراه باشید تا بدانید دریاچه اوان در کجا قرار دارد و از امکانات دریاچه اوان آگاه شوید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :