آشنایی با رسوم انعام دادن در کشورهای مختلف

رسم انعام دادن در کشورهای مختلف در واقع نوعی تشکر و سپاس در برابر خدماتی است که شخصی به شما ارائه داده است اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه رسم انعام دادن بیاندازیم به کشور انگلستان که از اولین کشورهایی پیش رو در این رسم بوده است و بعد از آن به کشور آمریکا میرسیم، این رسم که مدت زیادی از عمرش نمیگذرد و در واقع یه شیوه ی نوین می باشد و در اکثر موارد در برابر خدمات اضافه بر سازمان ارائه می شود توانسته طی مدت کوتاهی به تنها منبع در آمد کارگران تبدیل شد.

انعام 2

کشور های پیش رو در این رسم

از دیگر کشورهایی که در ایجاد و ماندگاری این شیوه ی تشکر کردن نقش بسزایی داشت، مردم فرانسه بودند که در سال 1955 بر اساس یک قانون که تمامی رستوران و سالن های غذاخوری را مجبور به افزودن مبلغی به تمامی فاکتورها با عنوان حق سرویس کرد که شامل تمامی رستوران ها با هر سطح و کیفیتی می شد می باشد، این قانون در واقع دادن این کار را اجباری کرد.این قانون در ابتدا رضایت مشتریان را جلب کرد زیرا حداقل میزان پرداخت و سقف آن مشخص شده بود ولی بعد از زمان کوتاهی خدمه که هنوز عادت قبلی انعام گرفتن را ترک نکرده بودن همچنان در خواست انعام از مشتریان می کردند که این کار مشکلاتی را به همراه داشت.

انعام

رسم دادن انعام

این رسم هم مانند باقیه رسوم در کشور های مختلف فرق می کند ولی در کل رسمی معمول و عادی در کشورهای غربی می باشد در واقع زمانی که کارگر با دستمزد کم برای مشتری خدماتی را انجام می دهد به کارگر انعامی به میزان کرم مشتری داده می شود. از جمله مواردی رسم انعام دادن در کشورهای مختلف در رستوران ها می باشد که مشتری ها علاوه پرداختی به عنوان پول غذا مبلغی هم برای دریافت خدمات اضافه به پیشخدمت میدهند،و در هتل ها به باربرانی که چمدان را حمل می کنند، مسافران مبلغی را به دلخواه می پردازند.

انعام 1

رسم پرداخت انعام در کشورهای مختلف

آفریقای جنوبی:در این کشور مرسوم است که به کارکنان جایگاه سوخت و به نظافتچی سرویس های بهداشتی عمومی در صورت تمیز بودن و رضایت افراد مبلغی را پرداخت کنند که کاری شایسته می باشد.

اتیوپی: در این کشور رسم دادن انعام به خدمه ی هتل و رستوران ها و همچنین افرادی که در پارکینگ ها از ماشین ها مراقبت می کنند رایج می باشد.

مصر: در کشور مصر اصولی برای پرداخت انعام وجود دارد و دادن انعام به خدمه های سرویس های بهداشتی عمومی شبانه روزی رایج است.

هند: این رسم در این کشور آسیایی بسیار کمرنگ می باشد و فقط در مواردی مانند رستوران های مجلل انعام داده می شود و در میان تمامی مشاغل سخت مردم این کشور، فقط کالسکه ران ها برای گرفتن انعام تقاضا میکنند.

ژاپن: در این کشور مشتری و جلب رضایت مشتری بزرگترین هدف می باشد ژاپنی ها گرفتن انعام را کاری ناپسند و دور از ادب می دانند و ارائه خدمان اضافی را از وظایف خود می دانند و یک حق مسلم برای مشتری.

مجارستان: این رسم در این کشور کار پسندیده و مرسوم می باشد که برای اکثر خدمات پرداخت می شود.

اتریش: در کشور اتریش خدمه حقوق خوبی دریافت می کنند و در صورت حساب حق سرویس هم منظور می شود ولی با این حال ندادن انعام کاری دور از ادب می باشد که در صورت رضایت از خدمات باید به کارگران داده شود.

استرالیا: در این کشور نیازی به پرداخت انعام نیست زیرا کارکنان و خدمه حقوق خوبی و کافی دریافت میکنند که نیازی به گرفتن انعام از مشتری ندارند اما مسافران که از کشورهایی مانند آمریکا و ملبورن می آید طبق عادتشان این کار را انجام میدهند و به کارگران در مقابل انجام هر کاری انعام میدهند.

نیوزیلند: نیوزیلندی ها انعام دادن و گرفتن را فرهنگی زشت که از آمریکا آمده است می دادند و در مقابل این کار روی خوشی نشان نمیدهند.

ایسلند: ایسلندی ها اصلا با این واژه آشنا نیستند چه برسد که بخواهند آن را انجام دهند .

روسیه: روس ها دادن این وجه را اجبار نمی داند ولی معمولا 5 تا 10 درصد مبلغ فاکتور را انعام می دهند و برای رانندگان مبلغی 50تا100روبل را در نظر میگیرند که البته در پرداخت آن اجباری وجود ندارد.

ایتالیا: انعام دادن در این کشور در قسمت هایی به چشم می خورد اما الزامی در آن نیست.

فرانسه: در فرانسه افراد معمولا بعد از صرف غذا 2 یورویی به عنوان انعام روی میز میگذارند،البته همانطور که در بالا هم توضیح دادیم مبلغی با عنوان حق سرویس هم به صورت حساب ها افزوده می شود.

انگلستان: در این کشور خدمه و کارگران باید پایشان را اندازه ی گلیمشان دراز کنند و در مقابل نگرفتن انعام و یا کم بودن آن شکایت نکند زیرا در این صورت مشتری عصبانی شده و شکایت می کند،در این کشور این رسم کاملا اختیاری می باشد.

کانادا و آمریکا :در این دو کشور رسم ها مشابه همند البته آمریکایی ها کمی دست و دلباز ترند ،در کانادا کارگران باید برای انعام دریافتی هم مالیات بدهند.

سوئد و نروژ و دانمارک: این کشورها هم روی صورت حساب و هم مبلغ اندکی را برای نشان دادن اوج رضایتشان به عنوان انعام پرداخت می کنند.

انعام 3

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با رسم و رسوم برگزاری جشن تولد در کشورهای مختلف دنیا

ن. چرمچی ، دوشنبه 26 آبان 1399

با ما در این مقاله همراه باشید تا شما را با چگونگی برگزاری جشن تولد در کشورهای مختلف آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :