زیباترین مومیایی دنیا | سیسیل، ایتالیا

مومیایی خاصی در ایتالیا وجود دارد که در نوع خود منحصر به فرد می باشد. روزالیا دختر بچه ایتالیایی 2 ساله ای بود که حدود 100 سال پیش از دنیا رفته اما هنوز بدن بی جان و چهره معصوم و کودکانه اش سالم باقی مانده است.در حال حاضر، رزالیا لومباردو با نام های زیادی شناخته می شود: دختری در تابوت شیشه ای، زیبای خفته، زیباترین مومیایی دنیا در مجموعه شگفت انگیزترین مومیایی های دنیا، بهترین مومیایی حفاظت شده در جهان و غیره. هر چه که هست، سالانه هزاران نفر به این سرداب واقع در شهر سیسیل در پالرموی ایتالیا سفر می کنند تا نگاهی بر بدن کوچک این کودک بیندازند. در این مطلب می خواهیم ببینیم راز این کودک مومیایی شده چیست؟ آیا حقیقت دارد که چشم هایش را هر چند وقت یکبار باز و بسته می کند؟ با ما همراه باشید تا جواب این سوال ها را پیدا کنید. جاذبه ای پر طرفدار و زیبا که در کشور ایتالیا گردشگران بسیاری را بسوی خود می کشاند. تا این شگفتی از نمونه سالم ترین مومیایی دنیا را از نزدیک ببینند.

 دختری در تابوت شیشه ای

پدر رنج کشیده، دخترک بیمار

در مجموعه شگفت انگیزترین مومیایی های دنیا، داستان از آن جا شروع شد که تقریبا 100 سال از سال 1920 و زمانی که این دختر زییا به دنیا می آید می گذرد و افراد محلی درباره این دختر در داستان زیباترین مومیایی جهان و شگفت انگیزترین مومیایی های دنیا چنین می گویند: این دختر از زمان تولد ضعیف و نحیف بود و در طول زندگی کوتاهش، درد و رنج زیادی کشید و مرگ زودرس او در سن 2 سالگی و در اثر ذات الریه، باعث بوجود آوردن درد و غم شدیدی برای پدر او شد و از آنجا که نمی توانست درد مرگ او را از یاد ببرد، تصمیم گرفت تا به هر نحوی که شده، بدن کودک دلبندش را حفظ کند و رزالیا را برای همیشه جاودان کند و نتیجه هم چیزی کمتر از معجزه نبود و همانطور که می بینید بدن او به خوبی باقی مانده است. برجسته ترین متخصص مومیائی آن زمان که از قهارترین مومیایی کننده آن زمان هم محسوب می شد با نام «آلفردو سالافیا» رفت و درخواست خود را مطرح کرد تا دختر زیبایش را در بهترین حالت ممکن مومیایی نماید .سالافیا هم با استفاده از روشی که مختص به خودش بود، دست به کار شد و بدن روزالیای کوچک را مومیایی کرد.

پدر رنج کشیده، دخترک بیمار

مهارت بی نظیر مومیایی کننده

«آلفردو سالافیا» در آن زمان یکی از ماهرترین مومیایی کننده ها و تاکسیدرمیست ها به شمار می رفته و کارهایش را به بهترین شکل ممکن به انجام می رسانده است. این مساله را می توان به وضوح در مومیایی رزالیا دیداین، مومیایی که در سردابه کلیسای راهبان کاپوچین در پالرموی ایتالیا نگهداری می شود، دید و نه تنها ظاهر این زیباترین مومیایی جهان، بلکه تمامی اعضای داخلی بدن وی نیز همچنان سالم و بی تغییر باقی مانده اند. و البته مهارت و زحمات آلفردو سالافیا هم در این امر، بی تاثیر نبوده است و هنوز بعد از 100 سال بسیاری از جزئیات صورت هم به همان صورت طبیعی خود حفظ شده است. مومیایی این دخترک زیبا به گونه ای است که گویا در زیر این تابوت شیشه ای به خواب عمیقی فرورفته و سر کوچکش روی یک پتوی ابریشمین گذاشته شده است. گونه های وی همچنان پف داشته و موهای بلوند و زیبایش روی پیشانی اش ریخته شده اند و یک پاپیون کوچک هم روی موهای او به زیبایی بسته شده است. همه این ها بعد از گذشت صد سال مانند قبل است و گذر زمان تنهای چیزی را که توانسته تغییر بدهد، حرز مریم مقدسی است که بالای پتوی این دخترک بوده است. این حرز آنقدر محو شده است که تقریبا دیگر قابل تشخیص نیست و این رزالیا لومباردو، دختر کوچک اسرار آمیز مومیایی شده است. رزالیا لومباردو، سالم ترین مومیایی دنیا و زیباترین مومیایی دنیا واقعا که بوده است؟

مهارت بی نظیر مومیایی کننده

فرمول های خاص مومیایی سالافیا

جالب است بدانید که تا سال ها هیچ کس از روشی که آلفردو سالافیا برای مومیایی روزالیا این سالم ترین مومیایی دنیا و زیباترین مومیایی جهان استفاده کرده بود، خبر نداشت و فرمول آن به صورت رازی شگفت انگیز بسیاری از محققان و دانشمندان را سرگرم خود کرده بود. تا این که در نهایت در سال 2009 میلادی با کشف یادداشت های سالافیا راز مومیایی زیبای خفته هم کشف شد. فرمول اعجاب انگیز آلفردو ترکیبی از فورمالین، نمک روی، الکل، اسید سالیسیلیک و گلیسیرین بود. ترکیب الکل و وضعیت آب و هوایی موجود در دخمه، باعث خشک شدن بدن روزالیا می شد. گلیسیرین به بدن اجازه می داد تا به صورت مومیائی در آمده و اسید سالیسیلیک از رشد کپک ها و قارچ ها در بدن جلوگیری می کرد. در این میان فورمالین وظیفه از بین بردن باکتری های بدن را برعهده داشت. می توان گفت که عنصر معجزه آسا و جادوئی ترین ماده به کار رفته در مومیایی رزالیا، نمک زینک بوده که موجب سفت و سنگی شدن بدن جسد و حفظ ساختار گونه ها و حفره های بینی و مانعِ از بین رفتن آن ها شده است. در واقع همین زینک بود که بدن را به شکل واکس مانندی تبدیل کرده است.

فرمول های خاص مومیایی سالافیا

جالبترین بخش مومیایی

و جالب تر آن که جذابیت بدن مومیایی روزالیا از زیباترین مومیایی جهان و سالم ترین مومیایی دنیا تنها به جزئیات صورت و چهره سالمش بر نمی گردد، بلکه باید بدانید تمام استخوان ها و اعضا بدن این فرشته کوچک کاملا سالم باقی مانده اند و کشف این واقعیت، از عظمت کار آلفردو سالافیا پرده برداری کرده و آن را چندین برابر کرد

جالبترین بخش مومیایی

پلک زدن مومیایی، حقیقت یا شایعه؟!

گزارش های زیادی از شگفت انگیز ترین مومیایی های دنیا حاکی از پلک زدن مومیایی روزالیا منتشر شد که به سرعت همه جا را در بر گرفت. در تصویر متحرک زیر مشاهده می کنید که رزالیا چشمان خود را حدود دو سانتی متر باز کرده و سپس می بندد. در این روند می توان دید که چشمان آبی رنگ وی همچنان بی تغییر باقی مانده و حتی در نور، درخشانی خود را نیز دارد.به همین منظور عکس های تایم لپس از پلک زدن روزالیا مستنداتی تهیه کرده و نشان می دهد که پلک های روزالیا چندین بار در حد 3 میلی متر از هم گشوده شده است.

پلک زدن مومیایی، حقیقت یا شایعه؟!

راز چشمان رزالیا

البته باید گفت، محققان دلیل آن را دو احتمال دانسته اند: تغییرات دمایی دخمه و یا خطای دیدی ساده. از آن جا که دمای دخمه در طی روز تغییر می کند این تغییر دما در انبساط و انقباض عضله ها تأثیر داد و می تواند دلیل باز شدن پلک های دختربچه ایتالیایی و زیباترین مومیایی دنیا و یا شاید سالم ترین مومیایی دنیا باشد. برخی دیگر معتقدند پلک زدنی در کار نیست و چون روزالیا درون تابوت شیشه ای قرار دارد، انکسار نور و دیدن روزالیا در زوایای مختلف این تصور را ایجاد می کند که گویی در حال پلک زدن است. اما سرپرست سردابه کاپوچین «داریو پیومبینو ماسکالی» در این رابطه فرضیه متفاوتی دارد. وی معتقد است که پلک زدن چشمان رزالیا نوعی توهم بصری و خطای دید است که در اثر زاویه نور شیشه محافظ روی صورت مومیایی ایجاد می شود. وقتی روز در حال پایان یافتن است و زاویه نور تغییر می کند، این طور به نظر می رسد که رزالیا چشمان خود را چند بار باز و بسته می نماید. البته بسیاری از فرقه ها هم بر این عقیده هستند که روح این دختر دوباره به بدن او برگشته است و این راز سر به مهر این مومیایی کوچک استپیومبینو ماسکالی در سال 2009 این موضوع را کشف کرده و متوجه شد که وقتی کارگران موزه، تابوت مومیایی را جابه جا کرده اند، در شکل بدن وی تغییر کوچکی ایجاد شده و تازه در آن زمان متوجه شدند که چشمان رزالیا هرگز به طور کامل بسته نبوده است ولی جالب توجه است بدانید که کشف واقعی او زمانی بود که توانست راز کار «آلفردو سالافیا» را هم کشف نماید و متوجه شود که وی از چه روشی برای مومیایی کردن این جسد از سالم ترین مومیایی دنیا استفاده نموده که هنوز پس از صد سال تا این اندازه سالم و تازه است. این مقاله درباره زیباترین مومیایی دنیا است.

راز چشمان رزالیا

کشف راز این مومیایی منحصر به فرد

در سال 2009 پیومبینو ماسکالی یکی از بستگان در قید حیات مومیایی کننده مورد بحث را پیدا کرده و توانست از میان اسناد باقی مانده از سالافیا، راز کارش را کشف کند. برخلاف روند مرسوم مومیایی از مجموعه شگفت انگیز ترین مومیایی های دنیا و از زیباترین مومیایی جهان که ارگان های داخلی بدن که خالی شده و با نمک ناترون پر می شدند تا بدن سالم باقی بماند. سالافیا فقط یک سوراخ کوچک در بدن ایجاد می کرده و مخلوطی از فرمالین، نمک زینک، الکل، اسید سالیتیک و گلیسیرین را به بدن متوفی تزریق می کرده است. همه مواد یاد شده، تاثیر ویژه ای دارند. فرمالین باعث کشته شدن و از بین رفتن باکتری ها می شود. ژلاتین از خشک شدن اعضای بدن پیشگیری می کند. اسید سالیتیک، موجب از بین رفتن قارچ از گوشت بدن می شود و جادوئی ترین ماده به کار رفته در مومیایی رزالیا، نمک زینک بوده که موجب سفت و سنگی شدن بدن جسد و حفظ ساختار گونه ها و حفره های بینی و مانع از بین رفتن آن ها شده است. این مقاله درباره زیباترین مومیایی دنیا است.

کشف راز این مومیایی منحصر بفرد

رزالیا، واقعی یا تقلبی؟

به خاطر طبیعت بی عیب و نقص بدن رزالیا آن هم بعد از گذشت 100 سال، افراد زیادی گفتند که این بدن واقعی نیست و بدن واقعی رزالیا با یک نمونه ماکت واقعی مومی جایگزین شده است. بعد از آن بود که در سال 2000، لوازم و تجهیزات مخصوص ایکس ری آورده شد و تابوت رزالیا بطور کامل زیر اشعه ایکس ری قرار گرفت. نتایج شگفت انگیز بود در این تحقیق دانشمندان نه تنها توانستند ساختار اسکلتی بدن رزالیا را کامل ببینند بلکه خیلی از ارگان های داخلی بدن او هم کامل و بی عیب و نقص بودند. بالاتر از همه اینکه مغز رزالیا با وجود گذشت 100 سال هنوز هم سالم است و فقط 50 درصد آن کوچک شده است! علاوه براین در سال 2009 هم، افراد مستند نشنال جئوگرافیک از این دختر کوچک ام آر آی گرفتند که در آن هم به طرز شگفت آوری وجود اندام های داخلی سالم تایید شد و همچنین در آن نشان داده شد که دست ها در کنار بدن قرار دارند. چیزی که از 90 سال پیش تا حالا به دلیل قرار گیری دست ها زیر پتو غیر ممکن بود.
امروزه بدن روزالیا لومباردو درون تابوتی شیشه ای و در دخمه کپیو شین شهر پالرمو در معرض دید عموم مردم قرار دارد. این مقاله درباره زیباترین مومیایی دنیا و شگفت انگیزترین مومیایی های دنیا است.

رزالیا، واقعی یا تقلبی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

زیباترین زبان های زنده دنیا از نگاه اروپایی ها

مرتضی قدیمی ، چهارشنبه 10 بهمن 1397

بی شک همچون غروب آفتاب در پس تمامی دریاها، هر زبانی زیبایی خود را دارد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :