تفریح در مراکش | دنیایی سحرآمیز از رنگ و هنر

چگونه از خوشگذرانی در مراکش لذت ببریم؟ از کوهستان های ناهموار اطلس تا سواحل مرطوب موج سواری. مراکش کشوری پر از لذت های جذاب و دیدنی است که این امر تفریح در مراکش را هیجان انگیز می کند. گم شدن در بازارهای عربی به نام Souk، شترسواری در بیابان و افراط در خوردن غذاهای سنتی از دیگر زیبایی های مراکش می باشد. در این بخش جادویی از جهان، همه رویاهای شما درباره جاذبه های گردشگری مراکش به حقیقت می پیوندند.

مراکش

شتر سواری را امتحان کنید

سواری با یک شتر به منظور کشف کردن تپه های نارنجی رنگ موج دار و قصبه های متروک بیابانی در منطقه ای جادویی که در فیلم ها و داستان ها نمونه اش دیده می شود، هیجان انگیز است. شتر سواری در مراکش در ساحل Essaouira نوعی خوشگذرانی در مراکش می باشد، اگر برنامه سفر شما شامل بیابان گردی باشد.

شتر سواری را امتحان کنید

نوشیدن چای نعنایی و تماشای جهان گذران

خودتان را همچون محلی ها و ساکنان منطقه در تراس کافه برای نوشیدن یک چای نعنایی بدانید و به تماشای مردم بپردازید. چای سوختی ضروری در مراکش محسوب می شود و این انتخاب شیرین دوست داشتنی معمولا برای خوشامدگویی به بازدیدکنندگان و هنگام انجام معاملات و در زمان تفریح در مراکش استفاده می شود.

نوشیدن چای نعنایی و تماشای جهان گذران

تحصیل قرآنی در مدرسه علی بن یوسف

در قرن شانزدهم سلطان سعدیان، عبدالله غلیب این مدرسه قرن نهم را به عنوان بزرگترین مدرسه قرآنی به منظور رقابت با مدرسه امام فصی در Fez بازسازی کرد. زیبایی بصری در حیاط اصلی و موزاییک کاشی های نفیس به وضوح دیده می شود که یکی از برترین جاذبه های گردشگری مراکش است.

تحصیل قرآنی در مدرسه علی بن یوسف

کشف تاریخچه Moorish در قصبه des Oudayas

توسط پناهندگان فراری در Moorish Andalucia ساخته شده است. این قصبه نقطه ای آرام در ساحل بالای رودخانه Bou Regreg است. گشت و گذار در باغ های Andalucian که حالا خانه بسیاری از گربه های خیابانی است، با نوشیدن چای نعنایی و تحسین مناظر از تراس زیباتر می گردد و از جاذبه های گردشگری مراکش محسوب می شود.

کشف تاریخچه Moorish در قصبه des Oudayas

خرید از بازارهای عرب Souk

چانه زنی برای فرش های دستبافت، چرم، نقره و سفال های دست ساز در کارگاه های صنایع دستی قدیمی همراه با نوشیدن فنجان های چای شیرین نعنایی لذت بخش است. مسیرتان را از میان دخمه های هزارتوی کوچه های عرب نشین و میدان های آن بپیمایید. این تجربه باید همراه با هیجان و سرگرمی باشد و گاهی اوقات حتی اکثر مسافران فصلی را حیرت زده می کند و از لذت های تفریح در مراکش می باشد.

خرید از بازارهای عرب Souk

به اردو یا کمپ در بیابان Sahara بروید

برای بار اول در یک تجربه زندگی، به جهان چادر نشین های Berber بگریزید و به کشف این تپه های بادی صحرایی که 19 مایل امتداد دارند و تا 820 فوت بلندی دارند، بپردازید. یک تور شبانه را انتخاب کنید و در چادری بدوی در بیابان Erg Chebbi یا Erg Chigaga اقامت کنید. زیر ستارگان آسمان بخوابید و با طلوع آفتابی تماشایی از خواب بیدار شوید که خود نوعی خوشگذرانی در مراکش می باشد.

به اردو یا کمپ در بیابان Sahara بروید

بازدید از یک دهکده Berber

به دلایل زیادی، امروزه زندگی نیمه عشایری بربرها در کوهستان ها و بیابان های مراکش از زندگی پدرانشان خیلی آسان تر نیست. مردم بومی مراکش تعصب زیادی بر سبک زندگی دارند و به طرز باورنکردنی نسبت به بازدیدکنندگان مسافر مهمان نواز هستند. جایی که شما می توانید نان پخته شده بر روی تنور را به چشم خودتان ببینید و سبک زندگی خانواده ها بسیار نزدیک به طبیعت است. بسیاری از تور لیدرها ناهار یا چای را با یک خانواده بربر همراه می شوند. Ecotourism et Randonnées در Essaouira یا SheherezadeVentures را برای بیابان گردی امتحان کنید.

بازدید از یک دهکده Berber

گشت و گذار در کوهستان های بلند اطلس

به خاطر مناظر دیدنی و هوای تازه، کوهستان اطلس یک محل گریز عالی به دور از هیاهو و سروصداهای مناطق شهری مراکش است. بلندترین قله آفریقای شمالی، Djebel Toubkal است که بلندای آن نزدیک به 14000 فوت است و تنها محل کوهنوردی دو روزه ای است که در اواخر تابستان انجام می شود. مسافران تازه کار به کمک راهنماهایشان مسیرهایی را از میان دهکده بربر انتخاب می کنند که هیجان کمتری دارند ولی آن ها را زودتر به مقصد موردنظرشان می رسانند. به سمت دره Ourika برای انواع ماجراجویی در فضای باز بروید که به طرز موجهی منطقه مشهوری برای سر خوردن، اسکی یا قاطر سواری به سمت آبشارهای نهان و نواحی تپه ای آرام است. محبوبیت چنین فعالیت هایی در سال های اخیر در مراکش افزایش یافته که هم سطح تورهای جهانی مثل Epic Running با ارائه آموزش اردو زدن و خوشگذرانی در مراکش است.

گشت و گذار در کوهستان های بلند اطلس

کشف شهر باستانی فض ال بالی

گذر زمان را در این شهر قرن نهم، فعال ترین شهر قرون وسطایی را به راحتی می توان تجربه کرد. با جاذبه های گردشگری مراکش مثل هتل ها، ریادها، مدرسه ها، مسجدها و قصرهایی که قدمت آن ها به 1000 سال پیش برمی گردد و دارای 9500 دالان و کوچه باریک اند، تعجبی ندارد که فض ال بالی در سایت میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

کشف شهر باستانی فض ال بالی

به دنبال امواج بروید

ساحل میان Agadir و Essaouira برای ورزش های آبی مشهور است. به سمت Taghazout برای موج سواری، Moulay Bouzerktoun برای windsurfin یا Essaouira برای کایت سواری بروید. وسایل مربوط به آن در تمامی سواحل قابل اجاره و دسترسی است و در روزهای آرام، paddle boarding ایستاده هم در بین خوشگذرانی در مراکش ممکن است.

به دنبال امواج بروید

بزهای ایستاده روی درختان

منطقه آتلانتیک جنوبی مراکش تنها منطقه ای است که درخت آرگان که در مواد آرایشی و در آشپزی روغن میوه آن مورد استفاده است، رشد می کند. به طور معمول به عنوان طلای بربر برای درآمدی که روغن آن دارد، شناخته شده و در مناطق محلی رشد می یابد. هسته آرگان مورد علاقه بزهای این ناحیه هم می باشد. در طول مسیر این ناحیه شما بزها را روی درخت ها در حال جشن گرفتن با هسته های این درخت می بینید.

بزهای ایستاده روی درختان

منتظر یک جشنواره موسیقی و فرهنگ مراکشی باشید

یکی از راه های تجربه میراث غنی مراکش شرکت در این رویدادهای محلی است. به سمت Kelaâ M’Gouna در دره Dadès در ماه می بروید. این محل به بزرگترین کارخانه گیاه رز آبی در کشور مشهور است. هر بهار آبادی های کوچک دهکده برای محصول گل جشن می گیرند. در اوایل ماه ژوئن از ترانه ها، آهنگ ها و ذوق روشنفکرانه موسیقی دان های بین المللی، پژوهشگران صوفی و فعالان اجتماعی در جشنواره مقدس جهانی موسیقی در Fez لذت ببرید. در پایان ماه ژوئن موسیقی سنتی Gnaoua، ترکیبی از آهنگ های آفریقایی و بربر و رقص در میعادگاه لب دریای دهکده Essaouira جشن گرفته می شود. یک ضیافت ازدواج Imilchil Berber در پاییز را تجربه کنید. در ماه دسامبر جشنواره فیلم بین المللی مراکش داغ ترین مکان برای مشاهیر بین المللی است. عید فطر که مهمترین رویداد است، سنت مراکش را با سه روز جشن شادی در پایان ماه رمضان و در بین خوشگذرانی در مراکش نشان می دهد.

منتظر یک جشنواره موسیقی و فرهنگ مراکشی باشید

در یک حمام خودتان را نوازش کنید

تمیز شدن و بخور گرفتن در یک حمام محلی برای خستگی در کردن شگفت آور است. خواه شما یک حمام عمومی را انتخاب کرده باشید یا یک اتاق خصوصی در یک آبگرم عالی. این درمان سنتی لایه برداری سریع و حمام کردن با استفاده از پاک کننده های طبیعی جسم و روح را برای قرن ها ترویج کرده است. حمام های عمومی تمیز و ارزان هستند. Le Royal Mansour وآبگرم Astana در مراکش به خصوص نقاط فوق العاده لوکسی برای تجربه این مراسم ویژه فرهنگی هستند. اگر بخواهید حمام عمومی را انتخاب کنید باید بدانید که لیف زدن هم باعث سایش پوستتان می شود و هم در جمع و در زمان تفریح در مراکش کار خوشایندی نیست.

در یک حمام خودتان را نوازش کنید

یاد بگیرید چطور یک خوراک مراکشی بپزید

با خرید گوشت، سبزیجات، ادویه جات در بازارهای عربی شروع کنید و سپس یاد بگیرید چطور یک خوراک معطر شگفت انگیز در یک قابلمه مخروطی شکل به همین نام بپزید. جاهای مناسب برای یادگیری آن Cafe Clock در مراکش یا شهر Fez یا Khadija’s Kuzina و Madada در Essaouira هستند.

یاد بگیرید چطور یک خوراک مراکشی بپزید

صفحه اینستاگرام شهر آبی Chefchaouen

در قرن پانزدهم توسط تبعیدی های اسپانیایی پایه ریزی شده است. دهکده Chefchaouen در دامنه های کوه Rif به عنوان یکی از چشمگیر ترین جاذبه های گردشگری مراکش مورد توجه است. در زیر سایه سار سبز درختان استراحت کنید. در سنگفرش هایPlaza Uta el-Hamman و در گذرگاه های شیب دار Andalusian گردش کنید، جایی که ساختمان ها در رنگ های زرد کبالت و آبی نیلی غرق شده اند و سقف ها با کاشی های سفالی ترکیب شده اند. زنان با روسری های صورتی، گل های بنفشه و فرش های پشمی سرخ رنگ، یک بوم نقاشی چشم نواز زنده را در زمان تفریح در مراکش خلق می کنند.

صفحه اینستاگرام شهر آبی Chefchaouen

از مسجد حسن دوم بازدید کنید

یکی از بزرگترین مساجد جهان یک میلیون فوت مربع و بالای 2500 نفر جمعیت را دربر می گیرد. دو سوم ساختمان بالای دریا است. جایی که نور چراغ مناره آن در 20 مایلی می درخشد و رتبه بالای آن به خاطر استعداد استثنایی هنر مراکشی برای گچ کاری های مزین حکاکی شده، کاشی کاری zellij که نوعی از موزاییک است و جزییات سنگی مرمر و سنگ اونیکس می باشد.

از مسجد حسن دوم بازدید کنید

ویرانه های رم را بازدید کنید

به عنوان یک روز سفر ترکیبی از Fez یا Meknes است یا یک توقف شبانه در شهر تاریخی Moulay Idriss، Volubilis و در مکانی باقی مانده و چشمگیر از ویرانه های رمی است. از موزاییک های مرکب و ستون های باشکوه آن لذت ببرید اما کلاه و کرم های ضد آفتاب یادتان نرود چون سایه زیادی در این مکان وجود ندارد.

ویرانه های رم را بازدید کنید

استراحت در ریاد

یک شب را در شکوه کاشی ها به انتخاب خودتان بگذرانید. از رفتن به اتاق یک هتل خودداری کنید و به سمت اتاقی با فریبندگی زیاد در یکی از این سه جواهر پنهان که در شهری عرب نشین یافت می شوند، بروید. لزوما نیازی به تهویه هوا نیست. استخر می تواند در سایز یک وان حمام باشد و صبحانه اغلب روی بام صرف می شود. شما در بین تفریح در مراکش تجربه جادویی مراکش باستانی را با دیوارهای منبت کاری، اثاثیه مجلل و سطوح کاشی کاری خنک خواهید داشت.

استراحت در ریاد

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

گرافیتی، دنیایی رنگارنگ از هنرهای خیابانی بر روی دیوارهای شهر

هانیه گل محمدی ، شنبه 7 مرداد 1396

کلمه گرافیتی یا دیوارنگاری از واژه ی گرافیو به معنای اثر گذاری بی وقفه یا خط خطی است که از زبان ایتالیایی گرفته شده و هم اکنون جزو شاخه ای از هنر به حساب می آید

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :