دیدنی های تای موشان | چطور از پس بلندترین قله هنگ کنگ برآیید

عکاس هنگ کنگی، ویل چو می گوید "اولین باری که من دریایی از ابرها را از نوک قله تای موشان در آوریل 2012 دیدم، کاملا حیرت زده شدم." تای موشان که در مرکز شهر هنگ کنگ قرار دارد مانند برجی بر بلندای این شهر با ارتفاعی برابر یا 957 متر (3140 فوت) از سطح دریا است که بلندترین قله شهر می باشد. به لطف سطح بالای رطوبت اینجا این قله مرطوب ترین نقطه در هنگ کنگ است. تای موشان چشم اندازهای کمیابی از شهر غرق شده در ابرها و مه در بهترین زمان بازدید از تای موشان ارائه می دهد. به عبارت دیگر دیدنی های تای موشان محلی رویایی برای عکاسان است. اگرچه شهر پرتراکم هنگ کنگ با آسمان خراش هایش شناخته می شود ولی به طرز غافلگیرکننده ای تعداد زیادی کوه و مسیرهای پیاده روی و گردش هم دارد. حدودا 40% زمین های آن به پارک های بیرون شهر و منابع طبیعی اختصاص داده شده است از جمله پارک حومه شهری تای موشان که قله تای موشان در آن قرار دارد. لذت غذا خوردن در تای موشان خود یکی از خاطرات ما در این سفر است.

تای موشان

بهترین زمان بازدید از تای موشان زیبا و دیدنی

چو از زمانی که در سال 2012 شغلش در یک کافی شاپ را رها کرد، بر روی چیزهایی تمرکز کرد که برایش جذابیت بیشتری داشت: گردش و عکاسی. حالا اگر هوا اجازه دهد او حدودا چهار تا پنج ساعت از روز را در این قله سپری می کند. چو می گوید "بهار بهترین زمان بازدید از تای موشان است مخصوصا طی روزهایی که رطوبت هوا بالاست و سرعت باد ملایم است. از بین تمام فاکتورهای موجود برای عکاسی، تمرکز من بیشتر بر روی ترکیب هنری عکس است. حتی وقتی که فکر می کنید بهترین زاویه را انتخاب کرده اید باید حتما از زوایایی دیگری هم فیلم تهیه کنید. احتمالا غافلگیر می شوید."

بهترین زمان بازدید از تای موشان زیبا و دیدنی

چگونه به گردش در بین دیدنی های تای موشان بپردازیم

در این مورد گزینه های مختلفی برای آن هایی وجود دارد که می خواهند گردشی در تای موشان داشته باشند. برای اینکه چشم انداز کاملی از قله داشته باشید، مسیر پیاده روی سنگ چین شده و حفاظت شده 8 را انتخاب کنید. این مسیر پیاده روی 9.7 کیلومتری از گذرگاه معدن سرب اردوگاه نزدیک تای پو روی قمست شرقی تپه تا مسیر رفت و برگشت پر شیب مارپیچی چون وان در غرب ادامه دارد. در یک روز صاف، پیاده روی پنج ساعته ای در اینجا که بیشتر باید از تپه های مختلف بالا بروید تقریبا چشم اندازهایی از تمام هنگ کنگ را در بر می گیرد. آنسوی آسمان خراش های هنگ کنگ دنیای دیگری نهفته است. یکی از قله های سرسبز، پارک های حومه شهری و روستاهای ماهیگیری کوچک. گزینه ساده تر دیگر گرفتن تاکسی یا مینی بوس در چون وان و پیاده شدن در چیون لونگ، روستای کشاورزی تاریخی در تپه های دامنه کوه تای موشان است. از آنجا حدودا باید یک ساعت تا رسیدن به نگهبانی تای موشان، مسیر پیاده روی مارپیچی پارک طبیعیت کلاب را طی کنید و برای رسیدن به نوک قله ایستگاه رادار هواشناسی تای موشان معروف به"توپ سفید (White Ball) باید دو ساعت دیگر پیاده بروید. چو با اشاره به دو منطقه مسکونی در زمین های قمست غربی هنگ کنگ می گوید "از نگهبانی تای موشان شما می توانید کام تین و یون لانگ را ببنید. اینجا جای خوبی برای تماشای غروب خروشید است. اگر می خواهید طلوع خورشید را تماشا کنید، می توانید به ایستگاه رادار هواشناسی بروید. از آنجا می توانید قسمت شرقی شهر را در بین دیدنی های تای موشان ببینید."

چگونه به گردش در بین دیدنی های تای موشان بپردازیم

سخنگوهای غیررسمی تای موشان

این قله چند روستای قدیمی، آبشارها و تفریحگاه های مجهز به کباب پز دارد اما تماشایی ترین جای آن، دکه ای کوچک و ساده است که خیلی هم از مرکز گردشگران تای موشان دور نیست. مالک دکه تای موشان که آن را اداره می کند کونگ فو لین است که او را خواهر لین صدا می کنند. کونگ که تنها دکه این منطقه را اداره می کند به نماینده ای دلسوز برای تای موشان تبدیل شده و برای گردشگران و دوچرخه سوارانی که خیلی زیاد به اینجا می آیند حکم مادر را دارد. خواهر لین بازیگر هنگ کنگی، چاو یون فات را به عنوان یکی از حامیان خود می داند. آنسوی آسمان خراش های هنگ کنگ دنیای دیگری نهفته است یکی از قله های سرسبز، پارک های حومه شهری و روستاهای ماهیگیری کوچک. این دکه همه چیز دارد از نوشیدنی ها و مواد با ارزش غذایی بالا گرفته تا غذاهای داغ ساده. این دکه حتی یک صفحه طرفداران در فیس بوک دارد. لین که ژاکتی زیپ دار پوشیده تا از خود در برابر سرمای هوا محافظت کند می گوید "این دکه بیشتر از آنکه جایی برای کسب و کار باشد، یک خانواده بزرگ است."تای موشان سردترین جا در هنگ کنگ است. طی بازدید ما از آن دما تا 1 تا 4 درجه سانتی گراد (30 تا 39 فارنهایت) هم پایین آمد. دوچرخه سواری می ایستد و با او سلام و احوالپرسی می کند. او می گوید که تصمیم گرفته با دوچرخه در این روز سرد از کوه بالا بیاید تا خواهر لین را ببیند و مطمئن شود که حالش خوب است. لین با خنده خاص خود می گوید "او مثل نوه من است، تمام این افراد و دوچرخه سوارانی که مرتبا به اینجا می آیند مثل نوه های من هستند."

سخنگوهای غیررسمی تای موشان

برای غذا خوردن در تای موشان به کجا برویم

از پاتوق های محبوب دیگر گردشگران قبل و بعد از یک پیاده روی، روستای چیون لونگ متلعق به صده 1400 است که به نظر می رسد طی این زمان تغییر زیادی هم نکرده است. دو چایخانه نزدیک ورودی روستا قرار دارد چوی لونگ و دون کی. این چایخانه های سنتی به دیم سوم های (نوعی غذای چینی) دلچسب و محلی خود و همچنین به سبزیجات تازه ای که از مزارع این روستا برداشت می شوند معروف اند. هر دوی آن ها رستوران های به سبک کافه تریا هستند یعنی مشتری ها چای، ظروف و دیم سوم های خود را از پیشخوان ها آن ها بر می دارند. ضمنا روستای چیون لونگ از ماه مارس تا جولای محل رویداد طرح گردهمایی هنرمندان است. این طرح به وسیله اداره گسترش هنر و MAD Asia، سازمانی غیرانتفاعی برگزار می شود. چندین نفر از هنرمندان با روستاییان همکاری می کنند و کارهای هنری را ساخته و نصب می کنند تا روستای چیون لونگ را زنده نگاه دارند. ساختمان قدیمی مدرسه در روستا که دیگر استفاده ای از آن نمی شود، به فضایی برای نمایشگاه تبدیل شده است. هر ماه نیز کارگاه های آموزشی مختلفی به صورت عمومی برگزار می شود. غذا خوردن در تای موشان واقعا لذت بخش است.

رستوران چینی دون کی، پلاک های 57-58 چیون لونگ، مسیر پیاده روی Route Tweisk، شون وان

رستوران چویی لونگ، پلاک 2 چیون لونگ، مسیر Route Twisk، شون وان

برای غذا خوردن در تای موشان به کجا برویم

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با تعدادی از معروف ترین جاهای دیدنی عجیب هنگ کنگ آشنا شویم

ن. چرمچی ، سه شنبه 28 بهمن 1399

با ما در مقاله معروف ترین جاهای دیدنی عجیب هنگ کنگ همراه شوید تا شما را با تعدادی از عجیب ترین جاذبه های دیدنی هنگ کنگ آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :