سفری خاطره انگیز به برترین جاذبه های گردشگری هندوستان

یکی از کشورهای توریستی که جاذبه های بسیاری در خود دارد، هند می باشد. این کشور با جمعیت یک میلیاری، دارای عقاید و زبان های مختلفی می باشد. هند از نظر وسعت در رتبه هفتم جهان قرار دارد. هند دارای تمدنی با قدمت بسیار بالا، تاریخ غنی و همچنین طبیعت بسیار زیبا می باشد و دلیل جاذبه های گردشگری هندوستان، همین عوامل است. در طول سال گردشگران بسیاری به این کشور پهناور و پرجمعیت سفر می کنند و به دیدن مکان های دیدنی هندوستان می پردازند. در این مطلب سعی شده 10 جاذبه گردشگری مهم از دیدنی های هند را به شما معرفی کنیم. پس با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید...

هندوستان

تاج محل

از جمله جاذبه های گردشگری هندوستان که با آوردن نام هند در ذهن هر کسی نقش می بندد، تاج محل می باشد. این بنای تاریخی و مهم از جمله شاهکارهای معماری موقال می باشد. تارج محل در واقع به دستور شاه جهان، امپراطور موقال، برای یادبود همسرش ساخته شد. این آرامگاه بسیار بزرگ مرمر، بین سال های 1632 تا 1653 ساخته شد. تاج محل به نام قطره اشکی بر گونه ابدیت مشهور است. علاوه بر آرامگاه مرمری، تاج محل دارای چند ساختمان دیگر و همچنین محوطه بسیار زیبایی است که به وسیله حوض و درخت و بوته ها تزئین شده است.

تاج محل هند

مرداب های Kerala در هندوستان

در ایالت کرالا، مرداب ها و دریاچه های زنجیره ای وجود دارد که زیستگاه گونه های مختلفی از آبزیان و از دیدنی های هند می باشد. در این مرداب ها می توان لاک پشت، سمور دریایی، قورباغه و ... را پیدا کرد. این مرداب ها را می توان به وسیله قایق های سنتی که از برنج ساخته شده اند به نام کتووالام پیمود و از زیبایی های آن ها استفاده برد. این مرداب ها و دریاچه ها موازی دریای عرب هستند.

مرداب های Kerala در هند

قصر دریاچه هندوستان

یکی از هتل های 5 ستاره در هند این ساختمان می باشد. این هتل که در گذشته قصر سلطنتی بوده است امروزه به نام مناطق تفریحی و قصرهای راج در حال فعالیت می باشد. قدمت قصر دریاچه به قرن 18 بر می گردد و شهرت آن به دلیل فیلم برداری فیلم جیمزباند (سال 1983) در آن می باشد. این هتل در دریاچه پیچولا در شهر اودایپور قرار دارد و درارای قایق های مختص خود می باشد که مهمانان خود را جا به جا می کند.

قصر دریاچه در هند

معبد Virupaksha در هندوستان

در شهر هامچی هند معبدی وجود دارد که به قدیمی ترین معبد هندو در بین زیباترین مکان های دیدنی هندوستان شناخته می شود و از ابتدا تا به امروز همیشه مورد استفاده قرار گرفته است. معبد ویروپاکشا در قرن 7 قبل از میلاد ساخته شده است. این معبد که در ابتدا مقبره کوچکی بوده است کم کم تبدیل به مجتمع بزرگی شده است. این معبد تحت سلطه ویجایاناگارا به این عظمت در آمده است.

معبد Virupaksha در هند

ساحل پالولم هندوستان

این ساحل بسیار زیبا دارای امکانات متفاوتی مانند هتل و رستوران است. ساحل Palolem که در گوا قرار دارد، جنوبی ترین ساحل آن است. این بندر از توسط پرتگاه های بلندی محاصره شده است ولی در عین حال دارای ساحل بسیار زیبا و دریایی آرام می باشد.

ساحل پالولم در هند

پارک ملی کانها

از جمله جاذبه های گردشگری هندوستان که بسیار جالب توجه این کشور که یکی از جاذبه های طبیعی آن است، پارک ملی Kanha می باشد. این چنگل دارای دشت ها و دره های بسیار زیبا و همچنین جنگل های بامبو سال می باشد. در این جا می توان ببرهای هند را مشاهده کرد. این پارک ملی از جمله زیباترین دیدنی های هند و مناطق زیست محیطی در آسیا به شمار می رود.

 پارک ملی کانها هند

هارماندیر صاحب

هارماندیر صاحب، یک معبد در اَمریتسار از جذاب ترین مکان های دیدنی هندوستان می باشد. این معبد در روز میزبان زائران بسیار و همچنین توریست های بسیاری می باشد. طبقه بالای این معبد از طلا پوشیده شده که به همین دلیل به نام معبد طلایی معروف است. ساخت این معبد از قرن 16ام بوده است و سازنده آن استاد راماداس جی می باشد.

هارماندیر صاحب در هند

شهر جایسالمر

از جمله دیدنی های هند، شهر صحرایی جایسالمر است که در نزیکی مرز پاکستان قرار دارد. این شهر پر ازدحام از توریست ها و تجارت گرا، به دلیل ماسه سنگ هایش، همانند طلا می درخشد و کاخ آن همانند تاجی بر روی این شهر می باشد. این شهر در غربی ترین نقطه راجاستان قرارا دارد.

شهر جایسالمر در هند

غارهای آژانتا

در شهر آئورانگ آباد غارهایی به نام آژانتا وجود دارد که در سال 1819 توسط انگلیسی ها یافت شدند. این غارها متعلق به قرن دوم پیش از میلاد هستند که در آن ها می توان آثاری که بر روی سنگ ها حکاکی شده است را دید. این آثار شامل نقاشی هایی از خیابان های شهر، جنگل ها و کوه ها تا میدان های جنگ می باشند. این غارها تا سال 650 پیش از میلاد نیز مورد استفاده قرار می گرفته است ولی بعد از آن رها شده اند. بعد از پیدا شدن این غارها توسط شکارچیان انگلیسی، مورد حفاظت قرار گرفته اند و سعی شده تمامی آثار داخل این غارها به درستی نگهداری شوند.

غارهای آژانتا در هند

شهر واراناسی

این شهر مقدس که در ساحل رود گنگ قرار دارد، می تواند هم چهره بد و هم چهره خوبی از هند را نمایش دهد. در این شهر می توان معبدهای چندین ساله را دید. از جمله تاثیرگذارترین صحنه هایی که در دنیا می توان دید، در این شهر رخ می دهد و آن هم صحنه ادای قربانی زائران در رود گنگ در هنگام طلوع می باشد. این شهر که از جمله قدیمی ترین شهرهایی است که همیشه مسکونی بوده است، برای بودایی ها، جین ها و هندوها مقدس است.

شهر واراناسی در هند
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفری شگفت انگیز به زیباترین جاذبه های گردشگری سنندج

هانیه گل محمدی ، جمعه 13 بهمن 1396

شهر سنندج مرکز استان کردستان در فاصله 485 کیلومتری جنوب غربی تهران قرار گرفته است. ارتفاع این شهر از سطح دریا 1480 متر است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :