نوروز در کشورهای پهنه گیتی | آیین های نوروزی کشورهای عرب زبان

خیلی از کشورهای دیگر به جز ایران، نوروز را گرامی می دارند. این کشورها به واسطه فرهنگ غنی و قدیمی جشن نوروز را برگزار می کنند. با نزدیک شدن به نوروز بد نیست که با این کشورها آشنا شویم و کمی از آنان بدانیم با مجله همگردی همراه باشید تا با این کشورها آشنا شوید. در این مطلب نوروز در لبنان و نوروز در عراق را بازگو می کنیم.

نوروز 98

لبنان

کردهای لبنان، نوروز را جشن می گیرند. لبنان هزاران کرد دارد که آن ها نوروز را عید ملی خود می دانند. جشن نوروز در لبنان تلفیقی از آداب و رسوم اسلامی و غربی هست. در کل، در همه جای دنیا، نوروز برای کردها به معنی عید آزادی و عید بهار است. کردهای لبنان در نوروز، سنت های زیادی را برگزار می کنند که از جمله آن ها، روشن کردن آتش روز اول نوروز، رفتن به دامان طبیعت، رقص و پایکوبی هست. در این کشور، علاوه بر 35 هزار کرد مقیم، ایرانیان مهاجر هم، عید نوروز را جشن می گیرند.

نوروز در لبنان

عراق

پنج روز اول فروردین، در عراق برای بزرگداشت نوروز تعطیل هست! روز اول فروردین، بیشتر مقامات نوروز را تبریک می گویند و همه مردم همراه کردهای عراق، مراسم نوروز را برگزار می کنند. این تعطیلات و بزرگداشت نوروز در این کشور، از زمان تاسیس حکومت فعلی عراق به رسمیت شناخته شده است. حتی در گذشته و زمان صدام حسین هم علاوه بر مخالفت او با فرهنگ های غیرعربی، جشن نوروز برگزار می شده و اما این روزها نوروز در عراق اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است. کردها و باقی قوم های عراق نوروز را جشن می گیرند، به دید و بازدید می روند، جشن و پایکوبی می کنند، چهارشنبه سوری دارند، تخم مرغ را مثل کره زمین رنگ می کنند و سیزده به در می روند.

نوروز در عراق

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

نوروز در کشورهای مختلف جهان | آیین های نوروزی ترکیه و ترکمنستان

افسانه هادی پور ، دوشنبه 5 فروردین 1398

در این مطلب نوروز در ترکیه و نوروز در ترکمنستان را بازگو می کنیم که خواندنی و زیباست.

نظرت چیه
2 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 25 اسفند 1397

    بابادم همتون گرم نمیدونستم1

    • 29 اسفند 1396

    عرب هرچه باشد مرا دشمن است