کوه های رنگین کمانی جهان | بی نظیر در سرتاسر دنیا

خاک معمولا قهوه ای است، اما هنگامی که با مواد معدنی مناسب در مقادیر مناسب مخلوط می شود، می تواند طیف وسیعی از رنگ ها را تولید کند. شما می توانید زیباترین کوه های رنگین کمانی جهان را در دیوارهای کوهنوردی بزرگ در آریزونا و صحرای یوتا ببینید، اما در بعضی از کوه های رنگی جهان این رنگ ها به گونه ای افراطی و متفاوت هستند که تقریبا سورئال به نظر می رسند. پس با ما در مجله همگردی همراه باشید برای معرفی برترین کوه های رنگارنگ جهان.

کوه های رنگین کمانی بی نظیر در سرتاسر جهان

شکل زمین شناسی دانیکسیا

یکی از بهترین نمونه های کوه های رنگین کمانی جهان و اشکال رنگین درتغییرات زمین شناسی دانیکسیا، در استان گوانگدونگ، در چین است. تغییرات زمین شناسی دانیکسیا از نوارهایی از ماسه هایی با سنگ های قرمز رنگ که متناوب با گچ و رسوبات دیگر است و بیش از میلیون ها سال است که ته نشین شده اند، تشکیل شده است و مانند برش های کیک لایه ای می باشد. در بیش از 700 مکان مشخص در چین، که بیشتر در جنوب شرقی و جنوب غربی چین قرار دارد می توان این نوع رنگ ها و لایه ها را مشاهده کرد. همه این ها به عنوان شکل های زمین شناسی شناخته می شوند.

شکل زمین شناسی دانیکسیا

گوانگدونگ

گوانگدونگ چین

کوه های هورنوکال

واقع در 25 کیلومتری هوماهوکا زیباترین کوه های رنگی جهان، در شمال غرب آرژانتین، در کنار جاده ای خاکی و پر پیچ وخم کوه "هورنوکال" یا "سرانیز دل هورنوکال" است. رنگ های باور نکردنی و شکل "وی" مانند معکوسی که در اینجا دیده می شود جزء بخشی از تشکیل سنگ آهک به نام "یاکوریت" است که از پرو تا سالتا و در بولیوی، کوربادا و هوماهوکا گسترش یافته است. جاده ای که به این مکان منتهی می شود، در ارتفاعی بیش از 4300 متری واقع شده است، که توسط اتوبوس غیر معمولی قابل دسترسی باشد، اما می تواند به اسانی با یک ماشین معمولی 4 در 4 قابل دسترسی باشد.

کوه های هورنوکال

کوه های هورنوکال در چین

کوه های هورنوکال چین

تپه هفت رنگ، پرمامارکا

حدود 70 کیلومتری جنوب هوکاهوکا یکی دیگر از کوه های رنگارنگ جهان است، سرو دلوس سیت کالرز یا تپه هفت رنگ، در نزدیکی روستای کوچک پرمامارکا در شمال غربی آرژانتین واقع شده است. تپه توسط یک فرآیند زمین شناسی پیچیده تشکیل شده است که شامل حرکت رسوبات دریا، دریاچه ها و رودخانه ها و بالا بردن سطح زمین به علت حرکت صفحات زمینی در حدود هفتاد و پنج میلیون سال پیش بود. گفته شده است که شما می توانید هفت رنگ را در تپه ببینید، اما اکثر مردم می توانند تنها چهار رنگ را ببینند. رنگ ها به وضوح در صبح قابل مشاهده است.

تپه هفت رنگ، پرمامارکا

تپه هفت رنگ در پرمامارکا

کوه اوسانگات

کوه اوسانگات از کوه های رنگی جهان، در حدود 100 کیلومتری جنوب کوسکو، در پرو، به عنوان یک کوه رنگین کمانی و یا "سرو کولورادو" شناخته می شود، زیرا لایه های اشکار آن از سنگ های قرمز، خاک سرخ و رنگ های فیروزه ای تشکیل شده است. این کوه به عنوان یک مکان مقدس شناخته می شود و اعتقاد بر این است که خانه ی خدای پرویی ها است. این یک مکان برای پرستش و عبادت روزانه توسط شهروندان محلی است. هر سال هزاران نفر از پیروان فرقه "کیوچا" از کوه اوسانگات برای جشنواره ستاره برفی بازدید می کنند که یک هفته قبل از جشن "کورپس کریستس" برگزار می شود.

کوه اوسانگات

کوه اوسانگات پرو

نقاشی های تپه اورگان

لایه های رنگارنگ و خطوط مختلفی که نقاشی های تپه اورگان را در ویلر کانتی، اورگان، ایالات متحده آمریکا تشکیل می دهند، بیش از 35 میلیون سال پیش توسط لایه های خاکستر آتشفشانی که توسط فوران های قدیمی، زمانی که این دشت رودخانه بود، ته نشین شده اند. با گذشت زمان، لایه های خاکستر حاوی مواد معدنی مختلف فشرده شده و بافت های مختلفی از رنگ های متنوعی را تشکیل می دهد که امروز دیده می شوند. خاک سیاه، لجن ماده گیاهی است که در طول سیلاب رشد کرد. رنگ خاکستری به خاطر گرانول، آهک و سنگ رست است. رنگ های قرمز و نارنجی خاک هایی است که بعدا در هنگام رسوبات گرم و مرطوب، از رسوبات سیلابی تشکیل شده است.

نقاشی های تپه اورگان

 تپه اورگان

زمین هفت رنگ، موریس

زمین های هفت رنگ و یکی از کوه های رنگارنگ جهان، یک منطقه کوچک در نزدیکی روستای چامارل، موریتیوس، مساحتی نسبتا کوچک در حدود 7500 متر مربع است که شامل تپه های ماسه ای از هفت رنگ مجزا می باشد. (تقریبا قرمز، قهوه ای، بنفش، سبز، آبی، بنفش و زرد)
ماسه ها از تجزیه سنگ های آتشفشانی (بازالت) به خاک رس شکل گرفته اند و به وسیله تجزیه توسط اب به خاک فرلیتیتی تبدیل می شوند. (تجزیه مواد شیمیایی از مواد معدنی توسط آب). دو عنصر اصلی خاک، آهن و آلومینیم، به ترتیب مربوط به رنگ قرمز / انتراسیت و آبی / نارنجی هستند. به نظر می رسد که سایه های مختلف رنگی، نتیجه ی سنگ های آتشفشانی مذاب است که در دماهای مختلف خارجی خنثی می شوند.

زمین هفت رنگ، موریس

زمین های تخت قرمز دونگچان

در حدود 250 کیلومتری شمال شرقی کونمینگ، پایتخت استان یوننان چین، دونگچان، یک منطقه روستایی با زمینی پر ابهت قرمز رنگ است. رنگ های غیرمعمول قرمز دونگچان از طریق غنی سازی از آهن و مس به دست امده است. در معرض آب و هوای گرم و مرطوب یوننان، آهن در خاک تحت اکسیداسیون قرار می گیرد تا اکسید آهن تولید شود که به طور طبیعی رنگ قرمز دارد. این اکسیدها که در طول سال ها روی هم انباشته می شوند، به تدریج به خاک سرخ مایل به قرمز فوق العاده ای تبدیل می شوند که امروزه به این شکل دیده می شود. هر ساله در بهار، زمانی که این منطقه برای کشاورزی بکار می رود، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان و عکاسان می بینند که میدانهای قرمز رنگ در انتظار کاشت گیاهان سبز می باشند. خاک سرخ آتشین در کنار رنگ زرد گندم های طلایی، در برابر یک آسمان آبی، یکی از بی نظیر ترین ترکیب های رنگی را تشکیل میدهد که به ندرت در طبیعت دیده می شود.

زمین های تخت قرمز دونگچان
زمین های تخت قرمز در دونگچان
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با شماری از زیباترین کوه های رنگین کمانی جهان

ن. چرمچی ، جمعه 2 آبان 1399

در این مطلب خواندنی به معرفی زیباترین کوه های رنگین کمانی جهان می پردازیم.

نظرت چیه
2 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 4 اسفند 1396

    جالب تر این هست که کوهای زنجان هم دست کمی از این کوها ندارد

    • 3 اسفند 1396

    سلام بهتر بود در این پست به کوه های آلاداغ در آذربایجان شرقی هم اشاره میکردین زیبایی این کوه ها کمتر از سایر موارد ذکر شده در پست مذکور نیست با سپاس کاوه علیزاده ادمین کانال همگردی آذربایجان