سفر نوروزی به شهرستان بانه | مرکز گردشگری و خرید استان کردستان

شهرستان بانه در شمال غربی استان کردستان و در فاصله 244 کیلومتری سنندج و در مجاورت مرز عراق قرار گرفته است. بانه شهری کوهستانی با متوسط بارندگی 750 میلی متر در سال، با جنگل های زیبا و کوه نمادین آربابا از مهمترین مناطق گردشگری استان و از اماکن دیدنی بانه هست. این شهرستان در سال های اخیر به مهمترین کانون تجاری استان تبدیل شده و در سه سال اخیر بیشترین تعداد گردشگر استان به علت وجود مراکز و بازارهای خرید کالاهای ارزان، طبیعت سرسبز و توسعه مراکز اقامتی و پذیرایی و مهمان نوازی مردم منطقه از این شهرستان بازدید نموده اند. پس در ادامه با ما در مجله همگردی همراه باشید برای بازدید از جاذبه های گردشگری شهرستان بانه.

شهرستان بانه

پارک کوهستانی دوکانان و پیرمراد

این دو پارک در مجاورت هم و در دامنه کوه آربابا با چشم اندازی بسیار زیبا به شهر بانه قرار گرفته اند. زیارتگاه پیرمراد به عنوان جاذبه گردشگری و زیارتی که مورد احترام مردم بانه است، در این مجموعه قرار دارد. بیشتر مسافرانی که قصد استراحت در دامان طبیعت را دارند به علت وجود امکانات لازم در دامنه کوه زیبای آربابا در این دو پارک کوهستانی توقف می نمایند.

پارک کوهستانی دوکانان و پیرمراد

دریاچه سد بانه

این دریاچه کوچک به علت قرارگیری در مسیر جاده سقز به بانه زیبایی خاصی به منطقه داده است به ویژه اینکه منظره زیبای آن از فراز گردنه خان نمایان می گردد. این دریاچه به علت موقعیت ممتاز آن (10 کیلومتری شهر بانه) و پوشش جنگلی اطرافش یکی از مکان های عمده جذب و استراحت گردشگران و از جاذبه های گردشگری شهرستان بانه است.

دریاچه سد بانه

تفرجگاه سورین

این تفرجگاه در در 12 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان بانه و در مسیر جاده بانه به مریوان قرار گرفته است. این منطقه از لحاظ پوشش جنگلی پر تراکم ترین نقطه شهرستان بانه بوده که در دو طرف جاده ارتفاعات را پوشانده و منظره زیبایی از کوه و جنگل را به وجود آورده است. همچنین مسجد قدیمی و زیارتگاه سورین در این تفرجگاه قرار دارد.

تفرجگاه سورین

غار شوی

این روستا به علت چشم انداز زیبای کوه، جنگل و رودخانه، معماری ویژه و همچنین قلعه و سد باستانی یکی از مقاصد گردشگران و از دیدنی های شهرستان بانه محسوب می گردد. در کنار این روستا غار مشهوری قرار گرفته که طول آن 267 متر بوده و در انتهای آن دریاچه کوچکی وجود دارد. بازدید از این غار در حال حاضر فقط با امکانات فنی میسر است و در آینده برای بازدید عموم آماده خواهد بود.

روستا و غار شوی

روستای نجنه علیا

روستای نجنه علیا یکی از روستاهای هدف گردشگری و از اماکن دیدنی بانه هست که در فاصله 38 کیلومتری جاده بانه به سردشت در محیطی جنگلی و کوهستانی قرار گرفته است. اهمیت این روستا به جز محیط طبیعی، بکر و زیبای آن در فراوانی چشمه سارها، وجود قرآن قدیمی در مسجد تاریخی آن و مجتمع شیلات کوچکی در روستا است که ماهی های آن طعم بسیار لذیذی داشته و در همان محل ارائه می گردد. همچنین وجود یک باب هتل یک ستاره مشکل اقامت گردشگران را مرتفع ساخته است.

روستای نجنه علیا

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

برنامه سفر نوروزی به استان کردستان؛ استانی تاریخی و دیدنی

گلاره یوسف پور ، پنج شنبه 2 فروردین 1403

با ما در برنامه سفر نوروزی به استان کردستان همراه شوید تا شما را با دیدنی های استان کردستان برای عید آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :