جاذبه های گردشگری فنلاند را متفاوت تر از همیشه احساس کنید

hb پنج شنبه 23 فروردین 1397

فنلاند یک کشور سردسیر است که مستقل از بخش اسکاندیناوی تلقی می شود و می توان به جز زیبایی های موجود در پایتخت آن یعنی شهر هلسینکی (Helsinki) از جاذبه های گردشگری تاریخی و فرهنگی زیادی که در کل خاک این کشور واقع شده است نیز بازدید به عمل آورد. طبیعت بکر و دست نخوره در کنار سیستم های نظامی منحصر به فردی که همچون بسیاری از کشورهای همجوار فنلاند به کار گرفته می شود، سبب گشته تا این کشور یکی از جذاب ترین کشورهای گردشگری در کل اروپا به حساب آید و هر ساله گردشگران زیادی به این کشور سفر کنند. در زمستان های فنلاند شما می توانید به قسمت های شمالی کشور رفته و از نزدیک شاهد شفق قطبی باشد و در فصل تابستان نیز به کلبه های چوبی ساخته شده در طبیعتی تازه و سرسبز نقل مکان کنید و در کنار دیگر دوستان و خانواده خود به شنا و خوردن کباب و مطالعه کردن یک داستان عمیق در زیر نور ماه این کشور بپردازید. پس چنانچه تمایل داشتید با 10 جاذبه گردشگری برجسته کشور فنلاندآشنا شوید در ادامه این مطلب با ما همراه شوید. این مقاله درباره جاذبه های گردشگری فنلاند، جاهای دیدنی فنلاند و برترین مکان های دیدنی فنلاند می باشد.

برترین مکان های دیدنی فنلاند

اقامتگاه لوی Levi

شاید اگر طبیعت بکر و چشم نواز فنلاند وجود نداشت هیچ وقت نام یک مکان اقامتی همچون اقامتگاه لوی هم در این فهرست قرار نمی گرفت! اقامتگاه لوی یک مکان اقامتی و تفریحی زمستانی است که معمولا با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن قرار گرفته است نام آن فینیش لاپلند می باشد. در اغلب ماه های سال با استقبال بالای گردشگران داخلی و خارجی این کشور مواجه می شود. در اقامتگاه لوی شما می توانید تقریبا هر نوع فعالیت تفریحی که مربوط به برف و سرما می باشد را تجربه کنید. از اسکی و اسنوبورد گرفته تا سورتمه سواری آن هم با گوزن های شمالی همچون بابانوئل و همچنین استراحت کردن در سونا رو باز و ماهیگیری در آب های یخ زده. البته به تمام این موارد باید شب های تمام نشدنی این جاذبه گردشگری را نیز اضافه کنید که معمولا با یک فستیوال کوچک و یک مهمانی دورهمی آغاز و با انجام حرکات موزون و دور آتش حلقه زدن نیز به پایان می رسد. این مقاله درباره جاذبه های گردشگری فنلاند، جاهای دیدنی فنلاند و برترین مکان های دیدنی فنلاند است.

اقاتگاه لوی (Levi)

شهر تامپره(Tampere)

تامپره در میان شهرهای فنلاند سومین شهر بزرگ این کشور محسوب می شود که بر خلاف آنچه که از کلمه بزرگی قطعا در ذهنتان تداعی شده است، تنها از چند محله رنگی و البته بسیار تمیز تشکیل می شود. مردم شهر تامپره عمدتا از علاقه مندان به رشته های ورزشی هاکی و اسکی می باشند اما این سبب نمی شود تا حوصله گردشگرانی که به این دو رشته ورزشی و یا اصلا دنیای ورزش علاقه ای ندارند در این شهر سر برود! شما می توانید برای آشنایی بیشتر با شهر تامپره سری به موزه تاریخی و همچنین تالار افتخارات هاکی آن که در مجموعه واپرکی (Vapriikki) قرار گرفته است، بزنید و پس از آن نیز بازدید از جاذبه های متعدد دیگری همچون باغ هاتنپا (Hatanpaa)، پارک دوک (Duck) و همچنین پارک سارکانیمی (Sarkanniemi) که خود متشکل است از موزه هنری، باغ وحش مخصوص کودکان، آکواریم و همچینن برج دیدبانی نسبتا مرتفع که سبب می شود شما به چشم اندازهای شگرفی از این شهر دست پیدا کنید، بازدید به عمل آورید. این مقاله درباره جاذبه های گردشگری فنلاند، جاهای دیدنی فنلاند و برترین مکان های دیدنی فنلاند است.

شهر تامپره (Tampere)

مجمع الجزایر آلند (Aland)

در کشور فنلاند دریایی به اسم بالتیک (Baltic) وجود دارد که درست در وسط آن مجموعه ای از چند جزیره کوچک تحت نام آلند قرار گرفته است. این جزایر گرچه جزئی از کشور فنلاند به حساب می آیند اما با قوانین منحصر به خود اداره می شوند و می توان گفت تا حد زیادی مستقل از فنلاند قلمداد می شوند و خود مختار هستند. گردشگرانی می توانند با استفاده از قایق هایی که در بین مرزهای آبی این جزایر کوچک از قبل جای گرفته اند، به تمامی این نقاط خوش منظره زیبا رفته و از موزه دریایی آلند، کشتی موزه ای پومرن (Pommern) و قلعه به نام کاستلهلم (Kastelholm) که به گفته مورخان مربوط است به قرن چهاردهم میلادی دیدن نمایند. توجه داشته باشید مردم جزایر آلند تقریبا همگی به جای بهره گیری از زبان فنلاندی از زبان سوئدی برای صحبت کردن استفاده می کنند که برای ایجاد ارتباط با آن ها باید از راهنمایان محلی استفاده کرد! ضمن اینکه یکی از خوشمزه ترین دسرهای کل کشور فنلاند نیز در این منطقه قرار دارد که آن پنکیک همراه با خامه از قبل فرم گرفته و کمی مربای آلو می باشد و حیف است از خوردن آن اجتناب کنید. این متن درباره جاذبه های گردشگری فنلاند، جاهای دیدنی فنلاند و برترین مکان های دیدنی فنلاند می باشد.

مجمع الجزایر آلند (Aland)

شهر صنعتی کمی (Kemi)

کمی یک شهر صنعتی است که عمده شهرت خود را به خاطر وجود کارخانه های تولید کننده خمیر کاغذی به دست آورده است اما در صنعت توریست و گردشگری بیشتر به دلیل وجود کاخ برفی خود معروف است. در این شهر که در منطقه فینیش لاپلند واقع شده است. هر ساله کاخی از برف آن هم در 3 طبقه ساخته می شود و در آن مراسم های زیاد و اجراهای زنده موسیقی برای گردشگران و بازدید کنندگان انجام می شود و آخر شب نیز آن دسته از کسانی که خسته اند و حوصله برگشتن از شهر کمی را ندارند، می توانند یک شب خاطره انگیر را در هتل برفی این شهر کوچک صنعتی سپری نمایند. این مقاله درباره جاهای دیدنی فنلاند است.

شهر صنعتی کِمی (Kemi)

منطقه دریاچه های کشور فنلاند

در فنلاند منطقه ای وجود دارد که پر است از دریاچه های کوچک و بزرگ که به طور متوسط تقریبا 200 متر طول هر کدام از این دریاچه ها می باشد. در این منطقه طبق گزارشات بدست آمده در حدود 55 هزار دریاچه وجود دارد که بزرگ ترین آن ها دریاچه سایما (Saimaa) نام دارد و می توان در آن به شنا کردن و قایقرانی کردن و همچنین قدم زدن کنار آب ها پرداخت. گردشگران عزیز توجه داشته باشید که با رفتن به این منطقه بهتر است از قلعه قرون وسطی اولاف (Olaf) و همچنین شهر یوواسکولا (Jyvaskyla) نیز دیدن فرمایید. این مقاله درباره جاهای دیدنی فنلاند می باشد.

مجموعه دریاچه های فنلاند

شهر قدیمی تورکو (Turku)

به گفته بسیاری از مردم محلی شهر تورکو این شهر که در امتداد ساحل بخش جنوبی کشور فنلاند قرار گرفته است. قدیمی ترین شهر این کشور بوده که اتفاقا در قرن نوزده نیز به عنوان پایتخت فنلاند قلمداد می شده است. این شهر از جاذبه های متعدد تاریخی و فرهنگی برخوردار است که قلعه تورکو یکی از آن ها می باشد. از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر نیز می توان به موزه دوقلوهای آبوا وتوس (Aboa Vetus) و آرس نووا (Ars Nova) اشاره داشت و در ادامه آن ها نیز به محله سالم مانده از آتش سوزی قرن نوزدهم که سبب از بین رفتن بسیاری از مناطق جذاب و دوست داشتنی این شهر قدیمی شد، اشاره کرد که آن محله لوسترینماکی (Loustarinmaki) می باشد.

شهر قدیمی تورکو (Turku)

شهر پروو (Porvoo)

شاید بتوان بعد از تورکو شهر پروو را به عنوان قدیمی ترین شهر فنلاند به حساب آورد! ظاهر کلی شهر پروو با خانه های رنگی و ساخته شده از چوب بسیار چشم نواز و فریبنده است و سنگ فرش های قدیمی آن نیز به قدری جذاب هستند که افراد سفر کرده به این شهر از راه رفتن بر روی آن ها خسته نشوند. در این شهر جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد که اغلب مرتبط هستند به قرن سیزده میلادی به جز بخش وسیعی از خانه های ساخته شده در آن که در اواخر قرن نوزدهم در این شهر ساخته و سپس پرداخته شده اند. در شهر پروو شما می توانید به سراغ کلیسای جامع، موزه آثار هنری و قدیمی آن بروید و با خوردن شیرینی های خوشمزه آن نیز گردش خود را به پایان برسانید.

شهر پروو

شهر کوچک ساونلینا (Savonlinna)

درست در مرکز منطقه دریاچه های فنلاند، شهر کوچکی به نام ساونلینا قرار دارد که از یک قلعه تاریخی متعلق به قرن پانزدهم به نام اولاف و یا اولاوینلینا (Olavinlinna) برخوردار است و وجود همین قلعه تاریخی در آن سبب گشته تا یکی از برجسته ترین جاذبه های تاریخی کل فنلاند به حساب آید! قلعه اولاف که در وسط جزیره میانی بزرگ ترین دریاچه این منطقه یعنی سایما واقع شده است. در طول تمام این سال ها متوجه هیچ گونه خرابی و تخریب شدنی نشده و هنوز هم که هنوز است همچون قرن 15 میلادی شکل و ظاهر خود را حفظ نموده است! البته ناگفته نماند که تنها این قلعه از جاذبه های گردشگری این شهر کوچک نیست و می توان در آن جاذبه های گردشگری دیگری اعم از موزه شهری ساونلینا، موزه اورتودوکس و منطقه کریماکی (Kerimaki) که بزرگ ترین کلیسای چوبی جهان در آن قرار گرفته است نیز نام برد.

Savonlinna

شهر رووانیمی (Rovaniemi)

رووانیمی از جمله مناطق خسارت خورده و کاملا تخریب شده فنلاند است که در جنگ جهانی دوم به طور کلی نابود شد و بعد از پایان جنگ دوباره بازسازی شده است و اغلب بناهای آن با معماری عصر نوین که متعلق است به قرن 20 اُم ساخته شده اند. یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر خانه بابانوئل است که گردشگران می توانند به سراغ آن رفته و از پشت خانه آن نیز تمبرهایی با نام و نشان بابانوئل خریداری نمایند. ضمن اینکه اصلا در این شهر، روستایی به نام بابانوئل نیز وجود دارد و می توانند از پارک زیرزمینی آن نیز استفاده کنند و در این بین سراغی از دیگر جاذبه های رووانیمی یعنی خانه فرهنگ کوروندی، پل یاتکان کینتیلا که معروف است به شاهکار مهندسی منطقه و همچنین ساختمان مرکزی علوم پیلکه نیز بگیرند.

Rovaniemi

پایتخت کشور - هلسینکی (Helsinki)

بی تردید یکی از جاذبه های گردشگری فنلاند، پایتخت این کشور یعنی هلسینکی می باشد که در سال 1812 با شاخص های سازه ای شبیه به شهر رویایی سن پترزبورگ ساخته شده است و با گذشت زمان و اضافه شدن خدمات رفاهی و تفریحی بیشتر به آن در حال حاضر اصلی ترین قطب گردشگری کشور فنلاند تلقی می شود! در شهر هلسینکی می توان به سراغ موزه ملی فنلاند رفت با هر چیزی که از جایی به گذشته خاک آن مربوط شده است، آشنایی پیدا کرد و برای تکمیل نمودن گشت و گذار خود نیز به سراغ کلیساهای مختلف آن از جمله کلیسای بزرگ و جامع اسپنسکی (Uspenski) و همچنین کلیسای عظیم و باشکوه لوتران (Lutheran) رفت و از آن ها بازدید به عمل آورد.

هلسینکی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری ملبورن را متفاوت تر از همیشه لمس کنید

ن. چرمچی ، جمعه 31 خرداد 1398

در این نوشتار، راهنمای کامل سفر به ملبورن را به شما ارائه می کنیم و جاذبه های گردشگری مهم آن را می شماریم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :