با شماری از معروف ترین غذاهای دهلی نو آشنا شوید

هند بعنوان سرزمین ادویه ها شناخته شده است. زوراوار کالرا، یک رستوران دار و داور مسترشف هند می گوید: " هیچ کشور دیگری به اندازه هند از نظر غذایی متنوع نیست. در یک بازه زمانی ادویه یک ارز جامع بود. ما آب و هوایی داریم که برای رشد ادویه ها مناسب بوده و همچنین یک میراث آشپزی عالی داشتیم که به ما این امکان را داد که از این ادویه ها در خوشمزه ترین غذاهای دهلی نو استفاده کنیم. با ما در مقاله معروف ترین غذاهای دهلی نو همراه باشید تا شما را با تعدادی از غذاهای معروف دهلی نو آشنا کنیم.

کبابهای گلگاپا و موتون سیخ

کارشناس غذاهای محلی دهلی فود واکز در حال اشاره به یک غرفه که معروف ترین غذاهای دهلی نو را دارد، می گوید: " این غذای خیابانی رایج در تمام هند بوده و پانی پوری نامیده می شود. ساپرا که در حین راه رفتن صحبت می کند، به سمت یک فروشنده که کبابهای موتون سیخ را سرو می کند، جذب می شود. ساپرا در حالیکه لقمه ای برمی دارد، می گوید: " گوشت گوسفند چرخ شده بر روی یک سیخ قرار داده شده و بر روی زغال چوبی کباب می شود. شما می توانید به سادگی و از روی سیخ آن را میل کرده و مجبور نیستید حتی آن را جدا سازید."

کبابهای گلگاپا و موتون سیخ

جلیبی

کارشناس غذاهای محلی دهلی فود واکز می گوید: "جلیبی والا، قدیمی ترین فروشگاه جلیبی در دهلی قدیمی بوده که در سال 1884 افتتاح شد. این فروشگاه بخاطر دو غذایش بسیار معروف است: جلیبی و ساموساس. جلیبی، یکی از خوشمزه ترین غذاهای دهلی نو بوده که با خمیر ساخته شده از آرد سرخ شده تهیه و سپس در شربت قند خوابانده می شود."

جلیبی

کورچان

کارشناس غذاهای محلی دهلی فود واکز می گوید: " در انتهای این مسیر، یک فروشگاه بسیار محبوب به نام هازار لعل جین کورچان واله در کنار بازار داریم." آنجا غذایی به نام کورچان تهیه می شود. این غذا بسیار جالب بوده و اساسا تکه یا لایه های مختلف خامه است. برای تهیه آن، شیر را به آرامی به جوش بیاورید و اجازه دهید تا تبخیر شود. سپس، باقیمانده آن را که در کف ظرف پخت و پز می ماند، بتراشید. سپس، این تراشه ها با بورا (پودر شکر) تزئین می شوند.

کورچان

پاراتا

کارشناس غذاهای محلی دهلی فود واکز می گوید: برای خوردن بهترین پراتا باید سری به دهلی پارانته والی گالی بزنید. پاندیت گایا پراساد شیو چاران، قدیمی ترین فروشگاه پراتا در دهلی بوده که در سال 1872 تاسیس شد و اکنون نسل ششم آن را اداره می کند. آنها در اینجا انواع مختلفی از این مورد از غذاهای معروف دهلی نو را دارند؛ سیب زمینی، گل کلم، تربچه، نخود سبز. برای تهیه یک پراتای مولی، دو تابه از کره آب شده، روغن و تربچه رنده شده نیاز دارید و باید آن را دوبار کاملا سرخ کنید. یک پاراتا مخلوط سبزیجات هم وجود دارد که حاوی سس، پنیر، گل کلم، هویج، نخود سبز، کدو تنبل، سیب زمینی، برگ رازیانه، سس گوجه فرنگی، گندم سبز، تامارند و سس موز است."

پاراتا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با شماری از خوشمزه ترین غذاهای سنتی اسپانیا آشنا شوید

علی حیدرنژاد ، جمعه 20 بهمن 1402

با ما در مقاله خوشمزه ترین غذاهای سنتی اسپانیا همراه شوید تا شما را با تعدادی از معروف ترین غذاهای محلی اسپانیا آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :