رودخانه پرپیچ و خم آلاسکا | گردش در طبیعت آلاسکا

رودخانه آلاتنا یکی از شش رودخانه ای است که به عنوان رود وحشی و خوش منظره شناخته میشود و تقریبا در مرزهای گیتس پارک ملی قطب شمال، آلاسکا ، قرار دارد. این رود یکی از زیباترین رودخانه های ایالات متحده است. رودخانه پرپیچ و خم آلاسکا ، رودخانه آلاتنا از محدوده مرکزی بروکس عبور می کند و از میان کوه های اندیکوت میگذرد ، سپس از دریاچه ی سرکل رد میشود و قبل از ورود به هلپمی جک هیلرز، از قله های آریگتچ و دریاچه تاکاهولا میگذرد. آخرین بخش رودخانه، در مسیر اس اس ای به حرکت خود ادامه میدهد و با رود کیوکوک که در روستای کوچک آلاکاکت است تلاقی پیدا میکند. 40 کیلومتر اول آلاتنا کم عمق و سنگی است، 24 کیلومتر ادامه آن همچنان کم عمق است اما سرعت بیشتری دارد. رودخانه در نزدیکی تاکاهولا و دریاچه ی سرکل به آرامی عمیق تر و عجیب تر میشود، همچنین مناظر و چشم اندازها ، از قله های کوه به جنگل شمالی پر از تپه ، تغییر میکند. بر اساس راهنمای رودخانه آلاسکا، این رودخانه از سرچشمه تا آلاکاکت 296 کیلومتر طول دارد و از دریاچه ی سرکل تا آلاکاکت 220 کیلومتر می باشد.

رودخانه آلاتنا آلاسکا 1

فضای زیبایی از رودخانه پرپیچ و خم آلاسکا

این رودخانه به خاطر جریان آرام و مناظر فوق العاده زیبایی که دارد برای سفرهای کوتاه و گردش های آبی بسیار محبوب است. سفرهای کوتاه آبی معمولا بین چهار تا چهارده روز طول میکشد. مدت زمان سفر به محل سوار شدن و پیاده شدن، و همچنین به وضعیت رودخانه و آب وهوا بستگی دارد. یک مکان رایج برای سوار شدن، دریاچه سرکل است، یک دریاچه کوچک ، هموار و قابل دسترس است و در یک قسمت زیبا از دره واقع شده است. مکان دیگر برای سوار شدن، دریاچه تاکاهولا است، یک دریاچه در دسترس و نسبتا بزرگتر که پایین تر از دریاچه ی سرکل قرار دارد. دریاچه گادک هم یک مکان دیگر برای سوار شدن است اما بر اساس راهنمای رودخانه آلاسکا، این قسمت که در بالادست قرار دارد در نزدیکی سرچشمه رودخانه است و کم عمق و سنگی میباشد بنابراین باید قایق را در بین آب های غیر قابل عبور حمل کنند(قایق ها کوچکند معمولا آن ها را بالای سر خود میگیرند و از مسیر کم عمق و سنگی عبور میکنند). بیشتر افراد در روستای آلاکاکت پیاده می شوند.

رودخانه آلاتنا آلاسکا 2
رودخانه آلاتنا آلاسکا 3
رودخانه آلاتنا آلاسکا 4
رودخانه آلاتنا آلاسکا 5
رودخانه آلاتنا آلاسکا 6
رودخانه آلاتنا آلاسکا 7
رودخانه آلاتنا آلاسکا 8
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

مهارت عبور از رودخانه در طبیعت گردی و نکاتی که باید بدانید

ثنا احمدی ، دوشنبه 22 شهریور 1400

با ما در مقاله آموزش عبور از رودخانه و جریان های آب همراه شوید تا شما را از مهارت عبور از رودخانه در طبیعت گردی و همچنین روشهای عبور از آب رودخانه آگاه کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :