کسب و کار در هاوایی | اطلاعات جالب کسب و کار در هاوایی

همه ما دوستانی داریم که فکر می کنند کسانی که در هاوایی زندگی و کار می کنند حتما باید شغل سردی داشته باشند. درسته؟ چون تصورشان این است که آن سوی هوای سرد و یخبندان و سه لایه لباس، یک بهشت گرمسیری انتظار آن ها را می کشد؟ درحالیکه این موضوع تا حدی درست است. بعضی از شغل ها هستند که به عینه سردتر از بقیه هستند. ما افرادی را پیدا کردیم که فقط برای آخر هفته ها زندگی نمی کنند. در این مقاله سعی داریم کسب و کار در هاوایی را مطرح سازیم تا با بیان اینکه کدام کارها طرفداران کمتری در هاوایی دارند، شما را راهنمایی کنیم که اگر قصد کار و زندگی در این منطقه را داشتید درباره شغل ها در هاوایی دچار سردرگمی نشوید.

کم طرفدار ترین شغل ها در هاوایی

کسب و کار در هاوایی : Nakoa Decoite، موج سوار حرفه ای

او چگونه این کار را در بین کم طرفدار ترین شغل ها در هاوایی انتخاب کرده است؟ "من در تمام عمرم در اقیانوس بوده ام اما از سن 15 سالگی موج سواری را شروع کردم و الان 12 سال است که به این کار مشغولم. وقتی شما در یک مهارتی به سطح قابل قبولی می رسید و بتوانید کمی تاثیرگذار باشید، شرکت ها علاقمند می شوند تا به شما ملحق شوند." کاری که او انجام می دهد : "شما در واقع یک بیلبورد تبلیغاتی برای محصولات شرکت ها هستید. شما از آن ها پول می گیرید تا از محصولات آن ها استفاده کنید یا تبلیغ آن ها را در رقابت هایشان با سایرین بکنید یا اینکه کار تولید محتوی برای برند آن ها بکنید. هرکاری که برای آگاهی مردم از آن برند لازم است را انجام می دهید مثل عکس در مجله ها، ویدئو هایی که آنلاین پست می کنید یا دنبال کردن یک شبکه اجتماعی. اما من فقط از اقیانوس لذت می برم. ما واقعا خوشبختیم که در این محیط هیجان انگیز با آب و هوای گرم و موج هایی که ما را احاطه کرده اند زندگی می کنیم. من هنوز هم مجبور هستم خودم را وقف کنم چون من به موج سواری اهمیت می دهم و این مورد عملکرد زندگی من را هم تسخیر کرده است."

Nakoa Decoite، موج سوار حرفه ای

کسب و کار در هاوایی : Darin Fujimori، بدلکار

او چگونه این کار را در بین نامناسب ترین شغل ها در هاوایی انتخاب کرده است؟ "اولین آشنایی من با این شغل مربوط به زمانی می شود که Windtalkers ها به هاوایی آمدند. من کارهای اضافی و جانبی مثل شیرین کاری در کنار سایر افراد را انجام می دادم و پیش زمینه ای از هنر رزمی داشتم و حتی هنوز هم تکواندو درس می دهم. کاری که او انجام می دهد: "هر روز روزی متفاوت است. این بستگی به این دارد که صحنه تو را به چه می خواند. اینکه شما مجبور باشید یک ماشین را برانید یا مجبور باشید که شلیک کنید، مبارزه داشته باشید و ضرب و شتم کنید. گاهی اوقات من به سفر می روم. من برای فیلم های پرچم های پدرانمان و همین طور برای آخرین سامورایی به ایسلند رفتم. من موقع اسب سواری تیر اندازی می کردم. بعضی از نمایش ها مثل 24 یا CSI در LA بودند اما بعضی از آن ها نیز در هاوایی و گاهی در کاوانی بودند. معمولا ما باید کارهایمان را برای هماهنگ کننده ها ارسال کنیم تا آن ها با ما تماس بگیرند. شما رزومه خود را می فرستید و آن ها یا با شما تماس می گیرند و یا اینکه باید دنبال کار دیگری باشید پس بهتر است بدانید که کدام کارها طرفداران کمتری در هاوایی دارند.

Darin Fujimori

کسب و کار در هاوایی : Ana Joyce Advincula، رقصنده حرفه ای

او چطور کارش را در این زمینه شروع کرد؟ "رقصیدن جزئی از زندگی من بود حتی قبل از اینکه بدانم رقص چیست. خواهر بزرگتر من قبل از من می رقصید. در سن 4 سالگی مادرم مرا هم مثل خواهرم به استودیو رقص هولا فرستاد. از ان موقع من نمی توانستم متوقف شوم. من با هولا شروع کردم و بعد از آن به رقص تاهیتی مشغول شدم و در نهایت به دنبال رقص ساموآ، تونگو و نیوزیلندی رفتم. وقتی 15 ساله شدم برای مجوز GE درخواست دادم و برای یک گروه کوچک در Waikiki تست دادم و در نهایت اولین کارم را در روستای هیلتون هاوایی در ساحل Waikiki گرفتم که آغاز یک شور و اشتیاق بی پایان بود. کاری که او انجام می دهد: "یک رقص حرفه ای چیزی بیشتر از آفتاب گرفتن و حفظ کردن حرکات رقص است. البته این جنبه ها نیز اهمیت زیادی دارند اما به همینجا نیز ختم نمی شوند. یک رقاص حرفه ای رقاص هولای خوب شدن و در آن باقی ماندن نیاز به ساعت ها تمرین و ممارست، آهنگ خواندن، تمرین سرود، بازیگری کردن و به خصوص متقاعد کردن مردم زیادی که برای تماشای جزایر ما می آیند تا تجربه ای به یاد ماندنی داشته باشند، دارد. بارها شده که کار ما و صنعت سرگرمی توریسم با دیزنی لند مقایسه شده است. اینجا یکی از شادترین مکان های روی زمین است. یک روز کاری برای یک رقاص حرفه ای قبل از رفتن روی استیج شروع می شود. من به این خاطر از کلمه به خصوص کار استفاده کردم چون خیلی ها فعالیت ما را کار و شغل در بین نامناسب ترین شغل ها در هاوایی محسوب نمی کنند.

Ana Joyce Advincula، رقصنده حرفه ای

کسب و کار در هاوایی : Laura Mary Flynn، مربی یوگا، مربی بهداشت، دانشمند

او چطورش کارش را در این زمینه در بین کم طرفدار ترین شغل ها در هاوایی شروع کرد؟ " به عنوان یک کارشناس ارشد در دانشگاه من در یک دوره آگاهی ذهن و مدیتیشن ثبت نام کردم. من واقعا به آن علاقمند بودم. زمانی که من از دانشگاه فارغ التحصیل شدم، تمرین یوگا را شروع کردم. هر روز و به مقدار کافی تمرین می کردم. 3 سال بعد من در تمرینات مربیان یوگا ثبت نام کردم. من در دوره لیسانس به دانشگاه رفتم تا درباره فواید فیزیکی و روانی یوگا نیز مطالعه کنم. بعد از اتمام لیسانس در یک سال و نیم و 6 ماه کار کردن در یک کار تحقیقی دیگر من کاملا غرق آن شده بودم و به یک مربی یوگای تمام وقت تبدیل شدم. به خاطر وام های دانشجویی و هزینه های بالا زندگی در هاوایی کمی رنج آور بود اما ضربان قلب من هنوز هم مرا به این سمت هدایت می کرد."کاری که او انجام می دهد: "من یک سری تمرینات مربیان یوگا را بر پایه قدرت یوگای هاوایی هدایت می کنم که واقعا نتیجه بخش بوده است. من در شش کلاس استودیو، دو کلاس یوگای ساحلی شرکت کردم که تقریبا 8 نفر در هر هقته بودیم که در زمان های خاصی در هر ماه انجام می شد. شناخت علومی از قبیل شناخت تاریخ، فلسفه و آناتومی یوگا و تماشای آن ها در ماتریالیسم و آموزش آن ها تجربه ای سودمند برای من در بین نامناسب ترین شغل ها در هاوایی بود.

Laura Mary Flynn، مربی یوگا، مربی بهداشت، دانشمند

کسب و کار در هاوایی : Zak Noyle، عکاس حرفه ای آب

او چطورش کارش را در این زمینه شروع کرد؟ "این از علاقه من به اقیانوس و بزرگ شدن در هاوایی نشات می گیرد. پدر من یک عکاس تجاری است ولی از هتل ها، غذاها و مد عکسبرداری می کند. یک شناگر قوی و مطمئن بودن در اقیانوس در این امواج عظیم. در واقع من قادر بودم به مکان هایی بروم که بقیه مردم آن ها را حتی در خواب نمی دیدند و من می توانستم این لحظات را به کسانی که نمی توانستند آن را تجربه کنند، هدیه دهم. من بارها از یکی از کم عمق ترین ریف ها عکسبرداری کردم. من قادر بودم تا فرصت مناسب را برای خودم به وجود آورم به روش خودم. این فرصت به سرعت توسط صنعت موج سواری برای من مهیا شد و آن به سفر رفتن من بود. من حدود 16 تا 17 بار به تاهیتی، فوجی، استرالیا، پرو رفته ام. ما سال گذشته به اوکینوآ ژاپن رفتیم و این محبوب ترین سفر من در تمام عمرم بود. کاری که او انجام می دهد: "من کاملا در کارم آزادی دارم. من برای مجله Surfer ، Red Bull و RVCA کار کرده ام و مکان هایی را پیدا می کنم که همیشه دوست داشتم به آنجا بروم. هفته ها قبل از عکسبرداری من پیش بینی ها را دنبال می کنم بنابراین می دانم چه اتفاقی می افتد اما باز هم طبیعت خیلی قابل پیش بینی نیست. در شب قبل اگر همه چیز خوب پیش برود من 3 بار در تاریکی شب فقط به خاطر هیجان زده بودنم و بررسی بویه هواشناسی بیدار می شوم. بویه به من اطلاعاتی در مورد ارتفاع امواج و قدرت آن ها و زمان پیشروی آن ها می دهد. به همین خاطر این مثل این است که من یک هواشناس باشم. تمام کاری که من می خواهم انجام دهم عکس برداری از آب است. من کاملا در یکی از نامناسب ترین شغل ها در هاوایی خوش شانس هستم."

Zak Noyle، عکاس حرفه ای آب

کسب و کار در هاوایی : Carl Schaper، رئیس جمهور شلپر هاوایی، طراح تخته موج سواری

او چطورش کارش را در این زمینه شروع کرد؟ "من صرفا به این کار مشغول شدم. من خیلی جوان بودم در آن زمان فقط 17 سال داشتم و پسری بود که در زمانی که من در ساحل Coco زندگی می کردم و بورد می ساختم، دوست خوب و واقعی من شد. من نمی توانستم تخته موج سواری بخرم به همین خاطر ما شروع کردیم به ساختن چند تا تخته در یک گاراژ. این کار فقط یک سال یا بیشتر طول کشید ولی دوستانم از من خواستند تا اگر به دنبال شغلی هستم همین کار را انجام دهم. من حتی نمی دانستم که چنین کارهایی هم وجود دارند. آن موقع سال 1973 یا 74 بود. من به آن ها گفتم که من را مسخره می کنید؟ پس من را استخدام کنید! بنابراین من یک کار پیدا کردم و تقریبا از آن موقع کار دیگری انجام ندادم. کاری که او انجام می دهد: " من فقط یک طراح تخته موج سواری نیستم. من یک کارخانه بزرگ و قدیمی، یک نمایشگاه دارم و افراد زیادی برای من کار می کنند. چیز جالب در مورد کار من این است که من رئیس کار خودم هستم. اگر من بخواهم بایستم و موج سواری کنم، همین کار را انجام می دهم. من آزادی زیادی در کارم دارم و زمانی که تخته ها را می سازم احساس خوشحالی می کنم. بعد از 40 سال من هنوز هم از ساختن تخته های موج سواری لذت می برم به همین خاطر کارمندان در مغازه نیز شاد بوده و در کل روز شوخی می کنند و در یکی از کم طرفدار ترین شغل ها در هاوایی شاد هستند. "

Carl Schaper، رئیس جمهور شلپر هاوایی، طراح تخته موج سواری

کسب و کار در هاوایی : Nakoa Prejean، بنیان گذار، سازنده، کاپیتان ماجراهای اقیانوس هاوایی

او چطورش کارش را در این زمینه شروع کرد؟ "من آن را ساختم! به عنوان یک هاوایین. من در خانواده ای به دنیا آمدم که به تحصیل و پرروش و فرهنگ اهمیت زیادی می دادند. بعد از درس خواندن در ایالت کنت و مدت کوتاهی کار کردن در سازمان ملل متحد در ژنو من تماسی دریافت کردم که به من گفته شده بود تا به هاوایی برگردم. من همیشه عشق و علاقه حقیقی اقیانوس داشته ام. در سال 1987 که سال هاوایی بود، عموهای من انجمن کشتیرانی قایقرانی هاوایی را تاسیس کردند و از آن زمان تا به امروز زندگی من حول کشتیرانی قایقرانی هاوایی می چرخد. کاری که او انجام می دهد: "روزهای من با چند کار می گذرند. من در صبح می توانم در ساختمان مغازه باشم و یک قایق و کشتی را طراحی کنم و در بعدازظهر من می توانم به کودکان آموزش قایقرانی کشتیرانی بدهم یا این بخش از دانسته هایم را با بازدید کننده ها به اشتراک بگذارم. من تعهد خاصی در قبال آموزش این بخش از فرهنگمان دارم. برای من درس دادن به کودکان و یاد دادن مهارت قایقرانی و کشتیرانی به آن ها مروری بر اطلاعات من محسوب می شود. زمانی که به بازدید کننده ها تجربه های کاری ام را می گویم افتخار می کنم به اینکه این تجربه ها، تجربه های واقعی من هستند که به آن ها منتقل می کنند. کشتیرانی هاوایی بخشی از DNA من است. برای ساختن زندگی، ساختمان، اشتراک گذاشتن با دیگران، آموزش دادن و ادامه دادن، کار کشتیرانی تنها راه نهایی زندگی است." در این متن سعی شده است تا شما با اینکه کدام کارها طرفداران کمتری در هاوایی دارند، بیشتر آشنایی پیدا کنید و در این راه یاور شما باشد.

Nakoa Prejean، بنیان گذار، سازنده، کاپیتان ماجراهای اقیانوس هاوایی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راه های کسب درآمد در سفر | کار داوطلبانه برای سفری ارزان

مینا جعفری ، یکشنبه 1 اسفند 1395

در این مطلب از راه های کسب درآمد در سفر و کار داوطلبانه برای داشتن سفری ارزان گفته ایم تا ....

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :