روش پخت سوشی را در دانشگاه سوشی متفاوت تجربه کنیم

سوشی برای بازدید کنندگان ژاپن (همسایه تایوان، چین، روسیه و هند) یک تجربه آشپزی ممتاز است، همراه با رامن و اودون. سنتی ترین راه برای لذت بردن از سوشی استفاده از یک منو تنظیم اوماکاسه است که در آن آشپز منو روز را انتخاب می کند. اما برای برخی مسافران، انتخاب یک منو می تواند به دلیل موانع زبانی و فرهنگی تهدید کننده باشد. اینجاست که دانشگاه سوشی وارد می شود. کلاس های تجربی این دانشگاه در اوایل سال جاری راه اندازی شد، به مسافران در مورد اخلاق و هنر سوشی ادومائی (سبک توکیو) می آموزد. تتسویا هانادا، بنیانگذار این دانشگاه به CNN Travel می گوید: " من می خواهم مردم کشورهای دیگر که فکر می کنند سوشی تنها ماهی برش خورده است و آن را بر روی برنج سرکه ای قرار می دهند بدانند که این به این سادگی نیست. سوشی خوشمزه است حتی اگر چیزی در مورد آن ندانید. اما من می خواهم توضیح دهم که چرا خوشمزه است. به همین دلیل دانشگاه سوشی را راه اندازی کردم که چیزهای بسیاری را در مورد سوشی، تاریخ، آداب و فرهنگ ژاپنی توضیح می دهد. " این مقاله درباره دانشگاه سوشی، روش پخت سوشی و انواع سوشی است.

 سوشی

معرفی دانشگاه سوشی

هدف دانشگاه سوشی، بخشی از گروه خدمات مسافرتی تابیموری که همچنین اپلیکیشن های ترجمه، برنامه ریزی مسیر و منو قابل استفاده برای راهنمای غذاهای محلی ارائه می دهد، برطرف کردن موانع زبان با ارائه منابع ترجمه و اطلاعاتی است. هر "کلاس" در یک رستوران سوشی برگزار می شود که در آن یک سرآشپز با یک معرفی کوتاه از تاریخچه رستوران، فلسفه سوشی، منو و تکنیک های شخصی شب را شروع می کند. سپس مسافران تماشا می کنند که سرآشپز چطور یک منو مزه اوماکاسه مناسب تهیه می کند و در کنار آن، در مورد انواع ماهی و آداب و رسوم می آموزند و با همکاری یک مترجم، فرصتی برای صحبت با سرآشپز خواهند داشت. هانادا توضیح می دهد: " یک اشتباه رایج برداشتن شاری (برنج سرکه) و خوردن آن ها به صورت جداگانه است. سرآشپز هنگام تهیه سوشی، تعادل تاپینگ، شاری، واسابی و سس سویا را در نظر می گیرد و این ها باید همه به صورت یکباره خورده شوند." از دیگر عادت های رایج عبارتند از استفاده نکردن از عطرهای تند و زننده (طعم های ظریف و شیک سوشی را تحت تاثیر قرار می دهد)، سیگار کشیدن، صحبت کردن با آشپز در حال کار یا طولانی ماندن سوشی در بشقاب. این مقاله درباره روش پخت سوشی و انواع سوشی است.

معرفی دانشگاه سوشی

سوشی 101

هانادا می گوید برای درک سوشی باید از اصول اولیه شروع کنید. سوشی تنها یک دسته کلی است که انواع مختلفی دارد. محبوب ترین نوع آن در سراسر جهان نوری ماکی است، با سوشی و سبزیجات که در برنج و جلبک دریایی پیچیده می شود. این رول و رول ماهی تون در همه جای کالیفرنیا هم یافت می شود. سپس نیگیری (برش های ماهی بر روی برنج)، ساشیمی (برش های ماهی خام)، سوشی کیراشی (کاسه برنج با تاپینگ های پاشیده بر روی آن)، اوشیزوشی (لایه های سوشی فشرده) و ایناریزوشی (سوشی پیچیده شده در توفو سرخ شده). در حالی که سوشی راه خود به سراسر جهان را باز کرده است، همیشه به راحتی قابل دسترسی نبود. هانادا می گوید این غذای ناب ژاپنی که در استان ایباراکی فقط در شمال شرقی توکیو در حال رشد است برای موارد خاص ذخیره شده است. هانادا می گوید: "من فکر نمی کنم خانواده های زیادی وجود داشته باشند که به صورت مکرر امکان سرزدن به رستوران های لوکس سوشی را داشته باشند. تا جایی که می دانم این بین افراد معمولی رایج نبود. بلکه چیزی بود که تنها برای سیاستمداران و بازیگران و یا افراد با سایر حرفه های تخصصی امکان پذیر بود." با گذشت زمان نسخه های ارزان تر سوشی در فروشگاه های راحت و رستوران های زنجیره ای در دسترس قرار گرفت، هانادا می گوید اغلب با استفاده از محصولات دریایی ارزان وارد شده از خارج از کشور قیمت های خود را پایین نگه می دارند. هانادا می گوید: " به طور کلی سبک ادو هنوز هم برای رستوران های سطح بالا انجام می شود و به راحتی می تواند به ازای هر نفر بیش از 10000 ین (100 دلار) هزینه بردارد. مردم در ژاپن معمولا بیش از چند بار در سال به سراغ آن نمی روند." این متن درباره روش پخت سوشی و انواع سوشی است.

سوشی 101

سبک واقعی توکیو

هانادا در دانشگاه سوشی بر سوشی سبک ادو (سبک توکیو) تمرکز دارد. چرا که این سبک بومی پایتخت بوده و برای استادان به طرز فریبنده ای پیچیده می باشد. این عبارت به معنی چند چیز است. به معنای واقعی کلمه "ویترین" خلیج توکیو بوده و به یک سبک دشوار تهیه سوشی اشاره دارد. سرآشپزهای سوشی به مدت پنج تا هفت سال آموزش می بینند. این مدت حتی می تواند بیش از یک دهه باشد و گاهی اوقات تا چهارسال اول آموزش نمی توانند از ماهی های گران قیمت استفاده کنند. سوشی به سبک ادو که به نظر می رسد در دهه 1800 میلادی تولید شده باشد، معمولا حول نیگیری می چرخد که شامل 80 نوع تاپینگ غذای دریایی می باشد. اما تنها برش ماهی خام و قراردادن آن بر روی برنج حساب نمی شود. علاوه بر اصول اولیه، سرآشپز همچنین ماهی را مارینه می کند و آن را با یخ در یک محیط سرد نگه می دارد. هانادا توضیح می دهد:" پس از فرآیند به سبک ادو طعم اومامی بیشتر از زمانی که ماهی خام بود می چسبد. من فکر می کنم سوشی سبک ادو تنها نوع سوشی نیگیری است که نمی تواند به سادگی در خانه تهیه شود." این مقاله درباره روش پخت سوشی و انواع سوشی است.

سبک واقعی توکیو

بهترین پرس ها

اما حتی اگر شما می توانید نیگیری ماکی خود را مشخص کنید، هیچ قطعه سوشی به صورت برابر تهیه نمی شود. یک سوشی عالی به چند عامل بستگی دارد و تازگی لزوما یکی از آن ها نیست. هانادا می گوید:" این که فکر کنیم سوشی تنها تا زمانی خوشمزه است که تازه باشد، اشتباه است. سوشی خوشمزه است زیرا یک فرآیند خاص بر این ماهی تازه اعمال می شود و سپس در زمان واقعا مناسب سرو می شود. مشتریان باید سوشی را بعد از این که اسید اینوسینیک آن، که جز اصلی عطر و طعم اومامی ماهی است به حداکثر مقدار خود رسید، میل کنند. سرآشپز روزها یا حتی هفته های پیش رو را برای پیش بینی این جدول زمانی ماهی تنظیم می کند." به غیر از زمان بندی چه چیز دیگری بر کیفیت سوشی تاثیر می گذارد؟ نوع و ضخامت ماهی، تکنیک آشپز، فصل و تاپینگ های همراه آن. "این که فکر کنیم سوشی تنها تا زمانی خوشمزه است که تازه باشد، اشتباه است." این مقاله درباره روش پخت سوشی و انواع سوشی است.

بهترین پرس ها

تتسویا هانادا، بنیانگذار دانشگاه سوشی

هانادا می گوید: " انواع سوشی بسته به ضخامت ماهی و زاویه چاقو، بافت ماهی متفاوت خواهد بود. حتی می تواند شیرین تر از برش های دیگر باشد. اکثر مردم نسبت به جزئیات و هماهنگی خوب روزانه این غذا بی توجه هستند." فصلی بودن یکی دیگر از ویژگی های مهم سوشی است. در ژاپن، سرآشپزها فصل ها را به طور دقیق نظارت می کند، حتی برای دقت بیشتر 72 ریزفصل را هم در نظر می گیرند. هانادا می گوید: " آنچه که ما می خوریم با تغییر ساعت، دما و رطوبت تغییر می کند. من فکر می کنم داشتن آگاهی واقعی نسبت به پاییز هنگام خوردن یک ماهی فصلی مانند ماهی اقیانوس آرام یک چیز اصولی ژاپنی است." اما بدون توجه به زمان سال گران ترین ماهی ها، میگو کرومو ژاپنی، ماهی تن بلوفین اقیانوس آرام و خارپشت دریایی است. هانادا می گوید: " یک قطعه با هر یک از این تاپینگ ها در هر زمان از سال هزینه ای معادل 1000 تا 2000 ین ژاپن (9 تا 18 دلار) دارد. برای این انواع ماهی منابع طبیعی محدودی وجود دارد و مصرف آن ها در رستوران سوشی بسیار زیاد است." این مقاله درباره انواع سوشی است.

تتسویا هانادا، بنیانگذار دانشگاه سوشی

جلسه مدرسه

هدف دانشگاه سوشی ایجاد تجربه در حد امکان و ارائه سفرهای دوره ای و مترجم است. هزینه کلاس ها بسته به سطح کلاس (مبتدی، متوسط، و پیشرفته) بین 89 تا 267 دلار است. اساسا دوره مبتدی در یک کافه سوشی معمولی برگزار می شود که در آن ممکن حقوق کارکنان به صورت روزانه و بعد از کار پرداخت شود. دوره متوسطه در یک رستوران مجلل برگزار می شود و در دوره پیشرفته دانش آموزان به نزد یک آشپز محترم می روند. این جلسات 75 تا 90 دقیقه ای در حال حاضر به زبان های انگلیسی، چینی، فرانسوی و اسپانیایی در دسترس هستند. علاوه بر این هانادا قصد دارد تا قبل از المپیک 2020 زبان های بیشتری را هم راه اندازی کند. مسافران پس از ثبت نام در یک کلاس می توانند دیکشنری بصری سوشی را مرور کنند که سرشار از تصاویر دستی، اطلاعات پس زمینه و تلفظ ها می باشد. این متن درباره انواع سوشی است.

جلسه مدرسه

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

غذاهای معروف برزیل را متفاوت در رستوران های برزیل تجربه کنیم

hb ، چهارشنبه 22 فروردین 1397

برزیل یکی از کشورهای پر نشاط در شرق قاره آمریکای جنوبی است که می توان در آن جز قهوه و فوتبال به دنبال جذابیت های دیگری برای گردشگری هم بود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :