7مورد از بهترین غذاخوری ها در پاریس

اگرچه ممکن است طرفداران آشپزی های نو با این حرف من مخالف باشند، اما غذاخوری هایی بهتر از آن چه که در پاریس است، وجود ندارد. پایتخت فرانسه محلی بود که اسم های افسانه ای دردنیای غذاها مانند کاراییم و اسوفیر، اثر صنایع دستی آن ها را خنثی کرد. (این غذاها از صنایع دستی مشهورتر شد.) میراث آن ها، قرن ها، در یک مجموعه از استعدادهای آشپزی خلاق با تنظیمات خیره کننده ، باقی خواهد ماند.در پاریس برخی از برجسته ترین غذاخوری ها هستند که احتمالا شما برنامه سفر به آن ها را در هیچ زمانی نداشته اید . دفعه ی بعد که به پاریس رفتید یا برای سفر به آن جا برنامه می ریختید، این 7 غذاخوری از معروف ترین رستوران های فرانسه را در ذهن داشته باشید برای سرو غذاهای معروف پاریس. پس با ما در مجله همگردی همراه باشید برای آشنایی بیشتر با رستوران های معروف پاریس...

رستوران خوب پاریس

1. پیازهای رنده شده، آ لا پاریزین، لی کینگ

آشپز کریستین لی سکر سرپرست لی کینگ در هتل چهارفصل جورج وی واقع در هشتمین محله در خیابان شانزه لیزه، است.
لی سکر، یکی از بومی های بریتانیایی، صاحب غذاهای عالی فرانسوی و غذاهای معروف پاریس است که غذاهای او حس روح افزایی می دهند و بعضی از آن ها حتی در کاخ های باشکوهی که معروف ترین رستوران های فرانسه بوده و از جانب میشلین ستاره دار شده اند نیز یافت نمی شود.
پس از ورود از دروازه های آهنی، اتاق غذاخوری لی کینگ مشاهده می شود که با طلا و مبلمان های گران قیمت بازمانده از زمان پادشاهان فرانسوی، لوئیس چهارم و ششم، تزئین شده است .
"پیاز رنده شده آ لا پاریزین" لی سکر یک سوپ پیاز است که بی نظیر است. فکر کنید توپ های ریزاندام پیاز، به نوعی با آبگوشت گرم پیاز پر شده است. فقط آن ها را با دهان باز خود گاز نزنید. قارچ سیاه، عصاره آویشن و رزماری، همراه با ورقه های برشته نان با پنیر پارمسان برای تکمیل ساختن این انفجار درخشان گرد هم آمده اند.
اگر شما به یک یا دو شیشه عطر علاقه داشته باشید، انبار نوشیدنی تاریخی و افسانه ای تحت  نوشیدنی داری اریک بومارد دارای 50 هزار بطری باورنکردنی است که بعضی از آنها به قدمت 300 سال است.
رستوران لی کینگ، خیابان 31م جورج وی 75008 پاریس، +33 (1) 4952 7154

آ لا پاریزین

2. اردک ماهی برشته، آلنو پاریس آئو پاویلون لدوین

تعدا کمی از رستوران های معروف پاریس می توانند با تاریخ، مکان یا مشتریان آلنو پاریس آئو پاویلون لدوین رقابت کنند. که در نزدیکی محل اقامت نخست وزیر فرانسه لی ماتیگنن قرار گرفته است، مکانی که ناپلئون بناپارت برای نخستین بار با ژوزفین ملاقات کرد، مکانی که هنرمندان و نویسندگانی همچون دگاس، مونت و زولا در آن جا غذا خورده اند و حتی در آنجا دوئلیست هایی که در  بویز د بوولن موفق به شلیک به سمت یکدیگر نشده بودند، با هم صلح می کنند.
سرآشپز معروف یانیک آلن بر اتاق غذا خوری زیبا و منو نظارت می کند، یکی از برجسته ترین آن ها یک سورئالیست روشن فکر است، که نان بنچیک از آن اوست. نانی که با یک پوسته ی طلایی قهوه ای تکمیل می شود، اما از اردک ماهی درست شده است. ماهی کاملا کشته شده تقریبا شبیه بافت یک موش است، درحالیکه سس آن از کرفس بیابانی ساخته شده که نقطه مقابل عالی ای برای این نان است.
آلنو پاریس الی پاولون لودین، 8 خیابان دوتیت،75008پاریس ، +331 5305 1000

آلنو پاریس آئو پاویلون لدوین

3. بابای رم با آرماگناک، لی ژول ورن

اولین محل برگزاری دو جشنواره، تحت نظارت استاد الاین دوکاس، لی ژول ورن بهترین نمای خود را در پاریس به رخ کشید. به سبب موقعیت آن که در طبقه اول برج ایفل قرار دارد، در ارتفاع 125 متری محل برگزاری جشنواره ها شد. تا سال 2017 میلادی ده سال است که موسسه معتبر دوکاس را نظارت می کند اما مهمانان از زمان بازگشایی در سال 1889 در برج غذا می خورند.
یکی از بادوام ترین و برجسته ترین شام های شش دوره ای منو با قیمت 230 یورو (250 دلار) به ازای هر نفر، شاه ماهی سیاه دریایی با گل کلم و خاویار طلا است. اما دسر کلاسیک بابای رم با آرماگناک و کمی کرم صاف شده در کف دست، برخی از توجه ها را به خود جلب می کند. به صورت کاملا بی نظیری، لیست نوشیدنی 100% فرانسوی است و کارکنان با خوشحالی شما را جهت پیوستن به میز شام راهنمایی خواهد کرد.
لی ژول ورن، خیابان گوستاو ایفل، 75007 پاریس؛ +33 (0) 1 4555 6144

 لی ژول ورن

4. برگ کلم پر شده، لآرپج

کارشناس سبزیجات الاین پاسارد در سال 1986 لآرپج از را باز کرد و سومین ستاره میشلین خود را در یک دهه دریافت کرد که دستاورد قابل توجهی توسط استانداردهای میشلین فرانسه می باشد و می توان بهترین غذاهای معروف پاریس را در اینجا سرو کرد. سه باغ کاملا ارگانیک در اطراف فرانسه محصولاتی تولید می کنند که هر روز صبح برداشت می شود و در غذاهای ناهار یا شام همان روز استفاده می شوند.
پاسارد می گوید:" زیباترین کتاب آشپزی توسط خود طبیعت نوشته شده است ."، بنابراین افراد می توانند منتظر بیش از 500 نوع از بهترین سبزیجات که توسط خود تیم او برای پر کردن بشقاب هایش پرورش داده شده است ، همچنین بهترین انتخاب غذاهای معروف پاریس از ماهی و گوشت، باشند.
زمستان لآرپج در منو باغ با تنها 320 یورو (348 دلار) به ازای هر نفر برگ های عالی کلم پر سرو می شود، در فرانسه بیشتر به عنوان "چو فارس" توصیف شده است.
L'Arpège ،84 خیابان رد ر وارن ، 75007 پاریس، +331 4705 0906

لآرپج

5. ویسکی صدف، پیر گاجیر

پیر گاجیر که ستاره های چندگانه میشلین به نام او است، از معروف ترین رستوران های فرانسه است و از جمله دارای سه عدد اتاق غذا خوری در هتل بالزاک در قلب شهر، پایین تر از خیابان شانزه لیزه است. او همچنین به عنوان "بهترین آشپز در جهان " توسط رای همسالانش در سال 2015 نام گرفته است، بنابراین غذاهای خوبی است.
فلسفه آشپزی گاگنیر، در رویکرد معاصر است، اما بر اساس سنت است. این موضوع از طریق غذاهای زیبا از جمله ویسکی صدف با پوره بروکلی و هویج نمایان است. ویژگی هنری در بشقاب ها و طراحی داخلی و دکوراسیون توسط طراح انگلیسی و هنرمند کارولین کوارترمین توسعه می یابد. به عنوان مثال، دیوارها، با صفحات پاره شده کتاب پوشانده شده اند.
پیر گاجیر، 6، رو بالزاک، 75008 پاریس، +33(0)1 5836 1250

پیر گاجیر

6. کبوتر با توت فرنگی های وحشی، الن داروز لا ساله آ مانگر

در قلب پاریس سن ژرمن مقدس از رستوران های معروف پاریس در بخش ششم لفت بنک، الن درواز همچنان برنده جایزه انتقاد عمومی و انتقادی برای کار خود است. در پشت نمای بیرونی، سه محل برگزاری را انتخاب می کنید که بزرگترین آن به نام لا ساله آ مانگراست. اتاق غذا خوری، جایی است که در آشپزخانه ی آن دو ستاره میشلین غذاها می درخشند.
در فضای زیبا و معاصر داروز، الهام بخش کولت در فیلم "راتاتوی" به دینرها انتخاب غذاهایی را می دهد که شامل خرچنگ ایرلند شمالی با ادویه جات، هویج و گشنیز می باشد.
در مکان های دیگر، کبوتری از جنوب غربی منطقه فرانسه پریگورد همراه با ترکیبی غیرمعمول از فوژراس، چغندر قند، توت فرنگی وحشی و سس خردل مکزیکی وجود دارد. داروز همچنان بی مهابا به نوآوری می پردازد و در پروازهای جهانی فانتزی هایی با ترکیبات غیرمعمول طعم و مزه برای افراد تولید می کند. برای سرو غذاهای معروف پاریس به این رستوران بروید و لذت ببرید.
الن داروز لا سال آ مانگر ،4 رو دآساس ،75006 پاریس ، +331 4222 001

الن داروز لا ساله آ مانگر

7. خرچنگ دریایی، قارچ های قیفی و گوجه های فرنگی، لی موریس الاین دوکاس

ریدریوولی بسیار ظریف از باغ های لوور و تیولریس بالا رفته تا به پلیس د لا کنکورد برسد اما هیچ یک از ساختمان های عسلی رنگ آن یک اتاق غذاخوری مانند لی موریس الاین دوکاس ندارند.
اتاق غذاخوری دوکاس از رستوران های معروف پاریس که دارنده دو ستاره ی میشلین است، یکی از زیباترین ها در پاریس است، و این به خاطر ترکیب طلاکاری های قرن 18 و سبک والای آن همراه با لمس مدرن ازجمله صندلی های لاله که توسط طراح مرحوم فنلاندی امریکایی، اوا سارینن است.
ویترین های رستوران نشان دهنده ی هنر آشپز ماهر جوشلن هرند هستند که در غذاهایی از جمله خرچنگ دریایی، گوجه فرنگی و قارچ های قیفی که در منوی ناهار 130 یورویی(141 دلاری) است، نمایان است.
رستوران لی موریس الاین دوکاس، هتل لی موریس، 228 ، ری د ریوولی، 75001 پاریس، +331 4458 1055

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

رستوران گاسپار دو لانویی یکی از بهترین رستوران های پاریس به شمار می رود

گلاره یوسف پور ، یکشنبه 2 اردیبهشت 1403

براساس اخبار واصله، رستوران گاسپار دو لانویی یکی از بهترین رستوران های پاریس به شمار می رود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :