دانستنی های سفر | 10 نکته برای گردشگران تازه کار

طی دو سال گذشته من در چندین کشور زندگی و کار کرده ام که بیشتر آن را خانه به دوشی بودم که با  کوله پشتی خود زندگی می کرد. واقعا فوق العاده بود. من با افراد زیادی صحبت می کنم که همیشه در خانه شان بوده اند و اصلا سفر نکرده اند و سوال های ابتدایی زیادی می پرسند. من این موارد را در 10 مورد از مجموعه دانستنی های سفر و نمونه نکات سفر و ترفندهای سفر جمع آوری کرده ام تا اولین سفر خارجی شما را تا حد ممکن ساده کند.

گردشگران تازه کار 1

1)  از یک مقصد راحت شروع کنید

از مجموعه دانستنی های سفر بدانید که سفر به بعضی جاها نسبت به بعضی دیگر راحت تر است. اگر برای اولین بار است که می خواهید به سفر خارج از کشور بروید، احتمالا ارزشش را دارد که مثلا 6 هفته اقامت در جزیره بووه (Bouvet) یا گردشی کوتاه در قله K2 را امتحان کنید. پس اگر این ها همان چیزی از نمونه نکات سفر و ترفندهای سفر است که شما می خواهید، امتحانش کنید.

گردشگران تازه کار 2

2)  دانستنی های سفر : موبایل تان را روبه راه کنید

از مجموعه دانستنی های سفر بدانید که گوشی های کمی آزادی گوشی های هوشمند غیرقراردادی یا Unlocked را دارند (گوشی موبایلی که قابلیت استفاده از سیم کارت هر کشوری را دارد). اگر گوشی شما غیرقراردادی است پس احتمالا هر جا که می روید می توانید سیمکارت همانجا را با اینترنت پر سرعت همانجا بگیرید. بسته های اینترنتی گرانی را که شرکت های اسپرینت (Sprint) و وریزون (Verizon) ارائه می کنند فراموش کنید. استفاده از سیم کارت های مخصوص هر کشور خیلی بهتر است.مگر اینکه گوشی های خریداری شده از شرکت T-Mobile را استفاده می کنید. طرح های این شرکت، تقریبا در تمام کشورها، به شما اینترنت بین المللی نامحدودی را ارائه می کند. اما کمی کند است. من در مقاله "بهترین طرح های گوشی های هوشمند برای گردشگران" در لیست نکات سفر و ترفندهای سفر راجع به این موضوع مطلبی را نوشته ام.

گردشگران تازه کار 3

3) نکات سفر : وسیله حمل بار درستی را برای سفر خود انتخاب کنید

از مجموعه ترفندهای سفر بدانید که کیفی، کوچکتر از آن چیزی که احساس می کنید به آن نیاز دارید بخرید (در این موارد کیف های شماره 5 مناسب ترند). شخصا کوله مسافرتی را ترجیح می دهم. بعضی ها کوله های چرخ دار را می پسندند، اما به نظر من آن ها سنگین اند. از کیف های چرخ دار استفاده نکنید، زیرا بیشتر از آنکه مفید باشند، موجب دردسرند.در نمونه نکات سفر بدانید که چمدان های بزرگ با هر قیمتی را ابدا نباید استفاده کنید (مگر اینکه برای اسکی یا همچین چیزی مسافرت می کنید و نیاز دارید وسایل زیادی را با خود ببرید).

گردشگران تازه کار 4

4)  وسایل درست را بردارید

من عاشق لپ تاپی مناسب، ارزان و مخصوص سفر هستم. پاوربانکی با کابل USB نیز قطعا به درد بخور است. من عاشق هدفون های حذف کننده سرو صدای اطراف هستم ولی احتمالا قیمت این مورد برای بیشتر افراد بالاست.پس از نمونه نکات سفر و ترفندهای سفر بدانید که چه وسایلی را باید همراه خود حمل کنید.

گردشگران تازه کار 5

5) نکات سفر : بارتان را سبکتر ببندید

اینکار سخت ترین مرحله سفر است. کمتر کارهایی هستند که از سبک بستن بار سفر سخت ترند. جمله "احتمالا اینم لازمم میشه!!!" در این مواقع خیلی رایج است و همین سبب شده صنایع کیف های بزرگی را بسازند که شما را به انتخاب باری سنگین تر، ترغیب می کند. در نکات ترفندهای سفر سعی کنید نهایتا تمام وسایل تان تا 14 کیلوگرم شود. اگر قصد ندارید وسایل الکترونیکی زیادی همراه خود ببرید سعی کنید زیر 12 کیلوگرم بارتان را ببنید. لباس هایی که همراه خود می برید نهایتا برای یک هفته باشد. هرجایی می توایند آن ها را بشورید و دوباره استفاده کنید.در واقع، سفری با بار سبک کاملا نحوه سفرتان را تغییر می دهد.

گردشگران تازه کار 6

6)  پشتیبان گیری ابری از اطلاعات

از داستان های دانستنی های سفر بدانید که من دوستی داشتم که دوربینش را در تاکسی جا گذاشت و عکس های ارزشمند سه هفته سفرش به چندین کشور آسیایی را از دست داد. پشتیبان گیری ابری ارزان و استفاده از آن ساده است. من شخصا Google Photos را برای پشتیبان گیری ابری ترجیح می دهم ولی در این زمینه انتخاب های زیادی برای شما وجود دارد.

گردشگران تازه کار 7

7)  نرم افزارهای کاربردی برای شما و خانواده تان

در ترفندهای سفر و نمونه نکات سفر در نظر داشته باشید که مترجم گوگل با قابلیت FAR (دانلود زبان ها با وای فای و استفاده از آن ها بدون دسترسی به اینترنت) که دارد بهترین نرم افزار برای هر گردشگری است. نقشه گوگل دومین برنامه کاربردی مهم است (نقشه یک منطقه را با وای فای دانلود می کنید و بعد بدون دسترسی به ایتنرنت می توانید از آن استفاده کنید).نرم افزار دیگری که من به شما توصیه می کنم داشته باشید، نرم افزاری است که بتوانید با آن با خانواده تان ارتباط داشته باشید، مثل واتسآپ و اینستاگرام (یا اسکایپ یا پیامرسان فیس بوک و غیره). وقتی که در مسیر و مسافرت هستید ارتباط با خانواده، هم برای شما و هم برای آن ها از نظر روحی مفید است. نظر من اینستاگرام است، چون برای آن هایی که آشنایی زیادی با تکنولوژی ندارند استفاده از آن ساده است و برای کسانی هم که زیاد از اینستاگرام استفاده نمی کنند می توانند با آن به فیس بوک، توییتر و چنین شبکه هایی پست بفرستند. تامبلر (Tumblr) نرم افزار ساده دیگری برای به اشتراک گذاشتن عکس ها و اطلاعات است، و من مسافران زیادی را دیده ام که از آن استفاده می کنند چون پست گذاشتن در وبلاگ و به اشتراک گذاشتن آن با افرادی که در خانه هایشان هستند، با این نرم فزار ساده است.اگر شما واقعا وارد هستید و از تکنولوژی اطلاعات کافی دارید، بدانید که هیچ چیز نمی تواند جای وبسایت شخصی تان را در مجموعه دانستنی های سفر بگیرد. مثلا وبسایتی که من دارم : BaldNomad.com

گردشگران تازه کار 8

8)  از اقامت در خوابگاه ها نترسید

خوابگاه ها، اقامتگاهی نیستند که مورد توجه آمریکایی ها باشد. باور غلطی وجود دارد که این مکان ها کثیف، پر سر و صدا و خطرناک اند. به نظرم بعضی ها اینطور هستند ولی بیشتر آنهایی که من در طی دو سال سفر خود به آنجا رفتم از خیلی از هتل ها بهتر بودند.با بازدید از سایتهایی مثل Hostelworld.com و Hostelz.com می توانید قبل از پا گذاشتن به چنین جاهایی، آنها را ببینید و سپس به آنجا بروید. از همه بهتر، اینجور مکان ها جایی عالی برای دیدن افرادی جدید و ارتباط با آنهاست.

گردشگران تازه کار 9

9)  برای گوشی تان رمز بگذارید

گوشی شما و تمام چیزهایی که در آن است احتمالا مهمترین چیز هایی است که دارید. گوشی ها خیلی راحت جابه جا و گم می شوند. دزدیده شدن اطلاعات شخصی از همه بدتر است. عکس ها، آدرس ها ... چند نرم افزار بانکی و وبسایت روی گوشی شماست که با حساب کاربریتان هم به آن ها وارد شده اید و الان فعال هستند؟گوشی تان را ققل کنید. الگوهای هندسی ممکن است خوب باشد ولی بعد از چند بار استفاده از آن ها، اثر الگو روی صفحه گوشی می ماند و قابل تشخیص است. رمزهای عددی و تشخیص چهره و روش های بیومتریک ایمن ترند. 

گردشگران تازه کار 10

10) کار را برای دزدان ساده نکنید

من مسافری از یکی از شهرهای غربی را دیدم که برای اولین بار به سفر رفته بود. او کل شهر لندن را با گوشی آیفون 6 خود که از کوله پشتی اش آویزان بود قدم زده بود. دزد کم است ولی شما هم نباید کار را برایشان ساده کنید. کیفتان را روی میز کافه های کنار خیابان نگذارید. کوله پشتی تان را در قطاری شلوغ روی کولتان نگذارید. افراد زیادی را دیدم که این نکات کوچک را رعایت نمی کنند. کمی محتاط بودن مشکلی ایجاد نمی کند.لازم نیست هر وقت که خوابگاه را ترک می کنید متعلقات خودتان را با کابلی آهنی دور کمرتان  ببندید. فقط کمی مراقب اطرافتان باشید. اگر جایی کسی می تواند خیلی راحت ناگهان چیزی را از شما بگیرد یا آن را از دستتان بندازد احتمالا آنجا جای خوبی برای شما نیست.

گردشگران تازه کار 11

و یک نکته دیگر - آسوده خاطر باشید

بیشتر مردم افراد خوبی هستند. اگر کمک نیاز داشته باشید به شما کمک می کنند. اگر یادتان رفت چیزی را بردارید، می توانید همانجا آن را بخرید. دنیا متفاوت است و به گونه ای است که تصورش را هم نمی کنید. پس هرجایی که می خواهید بروید و آن را کشف کنید. 

گردشگران تازه کار 12

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به آسیا | جاذبه های گردشگری قاره اسیا برای گردشگران تازه کار

ن. چرمچی ، پنج شنبه 10 آبان 1397

در این مطلب به معرفی مقاصد گردشگری فوق العاده که سفر کردن به آنها آسان است و برای یک گردشگر مستقل و تازه کار مناسب و ایده آل هستند می پردازیم

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :