معرفی بهترین سوغاتی های بلغارستان!

بلغارستان یکی از کشورهای جنوب شرقی اروپاست که سواحل زیبا و جاذبه های طبیعی فراوانی دارد. نکته ای که این کشور را متفاوت تر از کشورهای دیگر اروپایی کرده است، ترکیب فرهنگ سنتی و مدرن در بلغارستان است. این کشور مدرن آداب و رسوم و فرهنگ خود را با علاقه ی تمام حفظ کرده و شما به راحتی می توانید فرهنگ سنتی مردم را در زندگی روزمره ی آنان مشاهده نمایید. در این راستا صنایع دستی، بهترین سوغاتی های بلغارستان و کالاهای عجیبی که مربوط به سال های دور بلغارستان هستند، در بازارها و خیابان های این شهر دیده شده و به راحتی قابل دسترس هستند. در این بخش قصد داریم، سوغات بلغارستان را به شما دوستان معرفی کنیم پس با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید.

معرفی سوغاتی های بلغارستان

ماسک کوکر

کوکری (Kukeri) یک رسم عجیب و هیجان انگیز در بلغارستان است که هر ساله در فصل زمستان از ژانویه تا اواسط مارس (دوازدهم دی ماه تا یازدهم اسفند) در این کشور برگزار می گردد. در این بازه ی زمانی مردها و پسرها لباس هیولاها را به تن می کنند و زنگوله های بزرگی را به کمرشان می بندند. صدای این زنگوله ها در سراسر کشور بلغارستان شنیده می شود. آن ها بر این باورند که این کار سبب ترساندن ارواح شیطانی و پلید شده و باعث بیرون راندن آن ها از شهر و دیارشان می شود. شما می توانید ماسک هیولایی کوکر را در سوغاتی فروشی های بلغارستان تهیه نمایید.

ماسک کوکر

شرنا سول

شرنا سول یک نوع ادویه ی بلغارستانی است که از ترکیب چند ادویه ی مختلف باهم تهیه می شود. شرناسول در بین مردم این منطقه بسیار محبوب بوده و در بسیاری از غذاهای بلغاری مورد استفاده قرار می گیرد و از سوغات بلغارستان به شمار می آید. این ادویه را می توانید در بسته بندی های مختلف و با اندازه های متفاوت در همه جای این کشور، خصوصا در نواحی توریستی، به راحتی پیدا کنید.

شرنا سول

روغن گل رز

روغن گل رز، نماد کشور بلغارستان بوده و این کشور یکی از اصلی ترین و بزرگ ترین صادرکنندگان این روغن در دنیا می باشد. در ماه ژوئن نیز فستیوال گل رز در این کشور برگزار می گردد و تمامی محصولات مربوط این گل، از روغن و مربا تا لوازم آرایش، به فروش می رسد. می توانید این محصولات را  به عنوان بهترین سوغاتی های بلغارستان از فروشگاه ها خریداری و به عنوان سوغات بلغارستان به همراه خود به ایران بیاورید.

روغن گل رز

جایووش

جایووش (Gyuveche) به قابلمه گلی کوچک و درداری گفته می شود که از آن برای پختن غذا در داخل کوره یا فر استفاده می کنند. از این ظرف می توان برای پختن مواد مختلفی مانند پنیر، گوشت، سبزیجات و ... استفاده کرد. بلغاری ها از این قابلمه برای پختن شام خصوصا زمانی که مهمان داشته باشند، استفاده می کنند. به نظر می رسد جایووش یک هدیه و یادگاری خوب از در بین سوغات بلغارستان باشد. این قابلمه ی گلی را می توانید از سوغاتی فروشی ها یا فروشگاه های لوازم خانگی خریداری نمایید.

جایووش

چاشکوپک

چاشکوپک (Chushkopek) در فارسی به معنای فلفل پز می باشد. در واقع این ظرف وسیله ایست که مردم بلغارستان فلفل را درون آن می پزند و به صورت منجمد و یا در درون یک ظرف شیشه ای نگهداری کرده و در فصل زمستان از آن استفاده می کنند. این وسیله شاید کمی عجیب به نظر برسد اما باید بدانید که چاشکوپک در رقابت با اولین کامپیوتر دیجیتالی توانست عنوان اختراع قرن بیستم را از آن خود کند. در آن زمان تمام مردم بلغارستان برای انتخاب این وسیله رای داده بودند. چاشکوپک در تمامی خانه های بلغاری وجود دارد و می تواند یکی از بهترین سوغاتی های بلغارستان دانست.

چاشکوپک

 لایونتسا

 لایونتسا (Lyutenitsa) نوعی سس است که از گوجه فرنگی، فلفل و ادویه ی مخصوص تهیه می شود. لایونتسا یک سس ملی بلغاری است که در کنار گوشت کبابی یا نان استفاده می شود. این سس درون شیشه در فروشگاه های این کشور به فروش می رسد و به راحتی قابل دسترسی است.

 لایونتسا

مارتنتسا

مارتنتسا (Martenitsa) یک کاردستی است که از دوختن عروسک های نخی قرمز و سفید به هم ساخته می شود. مردم بلغارستان بر طبق آداب و رسوم خود معتقدند هر مارتنتسا  یک آرزو را بر آورده می کند. از این رو با فرارسیدن فصل بهار با معاوضه عروسک ها با یکدیگر،  رسیدن فصل جدید را جشن می گیرند. اگر در اسفند ماه به بلغارستان سفر کنید، شما هم چند تا از این مارتنتسا هدیه خواهید گرفت. می توانید تعدادی از این مارتنتسا را تهیه و برای دوستان و آشنایان خود به عنوان سوغات بلغارستان ببرید.

مارتنتسا

پنیر های بلغاری

اگر از علاقه مندان به پنیر باشید، قطعا بلغارستان یک کشور دوست داشتنی برای شما خواهد بود. در فروشگاه ها و سوپرمارکت های این کشور قفسه هایی پر از پنیر وجود دارد که می توانید انواع مختلف پنیرهای موجود را در آن مشاهده و پنیر مورد علاقه ی خود را انتخاب نمایید.

پنیر های بلغاری

لباس محلی بلغارستان

مردم بلغارستان دیگر از لباس های محلی گذشته و سنتی خود استفاده نمی کنند. این لباس ها نیز در فروشگاه ها و بازارها فروخته نمی شوند. اگر به لباس های سنتی این کشور علاقه مندید، می توانید آن ها را با کمی تلاش پیدا کنید. کلکسیونرها برای پیدا کردن این لباس های باارزش و تکمیل کلکسیون لباس های محلی خود، در روستاهای کوچک به جستجو می پردازند. شاید شما نیز بتوانید این لباس ها را پیدا کرده و به عنوان سوغاتی های بلغارستان با خود به همراه بیاورید.

لباس محلی بلغارستان

موسیقی بلغارستانی

هر شهر، منطقه و کشوری هنر موسیقی خاص خود را دارد. موسیقی بلغارستانی نیز می تواند برای علاقه مندان به این هنر جذاب و دوست داشتنی باشد. گروه های موسیقی این کشور سبک های مختلف جاز، پاپ و رپ را ریمکس کرده و در فروشگاه ها به فروش می رسانند. می توانید این سی دی های موسیقی را به عنوان سوغاتی تهیه نمایید.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی تعدادی از بهترین سوغاتی های ژاپن

ن. چرمچی ، یکشنبه 2 آذر 1399

با ما در مقاله سوغاتی های معروف ژاپن همراه شوید تا شما را با تعدادی از بهترین سوغاتی های ژاپن آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :