سفر فوق العاده به طبیعت زیبای شهرستان دهگلان!

شهرستان دهگلان با وسعتی معادل 2050 کیلومترمربع بالغ بر 60 هزار نفر و با مرکزیت شهر دهگلان در موقعیت طول جغرافیایی 4725، عرض جغرافیایی 3517 از نصف النهار گرینویچ و در ارتفاع 1810 متر نسبت به سطح دریا بر روی جاده همدان سنندج قرار گرفته است و اماکن دیدنی دهگلان زبانزد عام و خاص است. دهگلان دارای آب و هوای نسبتا سرد و نیمه خشک بوده که رودخانه های دهگلان و طهماسبقلی از داخل آن می گذرد. شهرستان دهگلان در سال 1355 به مرکزیت ییلاق وقت (دهگلان کنونی) تبدیل به بخش و در سال 1387 به صورت شهرستان مستقل درآمده است. ساکنین این بخش به زبان کردی تکلم می کنند و از لحاظ اعتقادی نیز تماما مسلمان و پیرو امام شافعی هستند. در ادامه همراه باشید با مجله همگردی برای بازدید از جاذبه های گردشگری شهرستان دهگلان.

شهرستان دهگلان

کوه و امامزاده شیدا

در فاصله 48 کیلومتری شمال غربی قروه و 28 کیلومتری شمال دهگلان در نزدیکی روستایی به همین نام بر فراز کوه امامزاده ای مدفون است که به شیدا معروف است. در فصل بهار کوه شیدا از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است. (سبحان وردی خان اردلان سردار نامی نادرشاه افشار نیز در این کوه مدفون است). در نزدیکی این روستا و در مسیر آن بر روی رودخانه شور پل تاریخی فرهاد آباد احداث شده است. این پل، یکی از پل های تاریخی زیبا و از اماکن دیدنی دهگلان ست و دیدن آن برای علاقه مندان به آثار تاریخی می تواند حائز اهمیت باشد.

امامزاده شیدا

شیطان بازار

محدوده ای دارای سنگ های آهکی که بر اثر عوامل طبیعی، آب و باران به صورت اشکال مختلف شبیه به انسان و حیوانات درآمده است که در 2 کیلومتری شمال غرب کوه شیدا قرار گرفته است.

کوه سرمه علی

این کوه در 9 کیلومتری جنوب شهر دهگلان واقع شده است.

کوه سرمه علی

دریاچه پشت سد سنگ سیاه

این دریاچه در روستای کبودخانی (9 کیلومتری جنوب شهر دهگلان) واقع شده که در مرحله آبگیری است.

دریاچه پشت سد سنگ سیاه

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دهگلان یکی از شهرستان های زیبای استان کردستان به شمار می رود

گلاره یوسف پور ، جمعه 18 فروردین 1402

براساس آخرین خبرهای بدست آمده، دهگلان یکی از شهرستان های زیبای استان کردستان به شمار می رود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :