تفریح زمستانی در کره جنوبی | به یاد ماندنی برای تمام سنین

هر کسی که در زمستان به سئول سفر کند به شما می گوید که آب و هوای کره جنوبی ( همسایه چین، ژاپن، کره شمالی و روسیه) می تواند بی رحم، سرد، طوفانی و خشک باشد. همچنین زمستان برای افرادی که مراقب پوستشان هستند، همانند کابوس می ماند. در ماه ژانویه در پایتخت کره جنوبی و به جهت تفریح در کره جنوبی با دیدن افرادی که به خواب زمستانی می روند، شگفت زده می شوید. اما کتی بپوشید و به بیرون روید تا با کسلی ناشی از هوای سرد مبارزه کنید. با این کار نه تنها در قبوض برق و گرمایشی خود صرفه جویی می کنید بلکه انجام فعالیت های تفریح زمستانی در کره جنوبی ارزش بیرون رفتن را دارد و این اقامت زمستانی در کره جنوبی را دلنشین می کند.

زمستان در کره جنوبی

1-غذاهای خیابانی زمستانی بخورید

غذاهای خیابانی در تمام سال در دسترس هستند اما اسنک هایی وجود دارد که تنها در ماه های سرد پدیدار می شوند. نکته قابل توجه در سیب زمینی شیرین با شاه بلوط است که نوعی تفریح زمستانی در کره جنوبی به شمار می آید. در سئول که برای اقامت زمستانی در کره جنوبی مناسب است، زمستانی بدون بوی سیب زمینی شیرین برشته یا درخشش قطعه های شاه بلوط که در بستری از زغال پخته شدند و در گوشه خیابان و در خروجی مترو همه را تحت تاثیر قرار می دهد، نمی تواند با یک زمستان معمولی یکی باشد. این اسنک های شیرین و پر از مغز نه تنها ارزان قیمت هستند بلکه به طرز باور نکردنی سالم اند، بدون نمک اضافه، شکر و روغن که در غذاهای دیگر خیابانی مانند هُتِک (hotteok) (نوعی پنکیک) و تِوکبُکی (tteokbokki) (کیک برنجی تند) یافت می شود. شما معمولا می توانید فروشندگان غذاهای خیابانی را در اطراف ایستگاه های مترو در سئول پیدا کنید. اما برای این غذاهای لذت بخش نادر، محله های قدیمی سئول مانند جُنگنو (Jongno)، جُنگَک (Jonggak)، اینسادُنگ (Insadong) را امتحان کنید و اقامت زمستانی در کره جنوبی را دلنشین می کند.

غذاهای خیابانی زمستانی

2-سورتمه سواری در اِوِرلند (Everland)

بعضی افراد به تنهایی و بقیه به همراه بچه ها سورتمه سوار می شوند. اما هم اکنون همگی از تویوپ های مخصوص به نام اِسنو باستر (Snow Buster) استفاده می کنند. پارک تفریحی محبوب اِوِرلند که برای تفریح زمستانی در کره جنوبی مناسب است، با پیشنهاد هایی مانند تپه های عظیم الجثه برای سورتمه سواری یا تویوپ سواری که متناسب فصل زمستان می باشند، آماده استقبال از شماست. همچنین این پارک به زمین شیب دار، برف و سورتمه هایی نیز مجهز است و تسهیلات اضافی دیگری مانند سالن های گرمی که نوشیدنی می فروشند و بالا برنده ها که زمان پیاده روی را به حداقل می رسانند، برای دیگر سئولی ها دارد. نماینده مرکز خدمات مشتری استر (Esther) پارک می گوید:" قبلا که بالا بری وجود نداشت، مردم باید زمین شیب دار را با سورتمه هایشان با پای پیاده بر می گشتند. اکنون آن ها می توانند سوار سورتمه های بالا برنده شوند و در حالی که در داخل سورتمه هستند به سمت بالا سواری کنند. شما می توانید به این بالابرنده ها مانند یک تسمه حامل نگاه کنید."به جز هزینه ورودی به اِوِرلند هزینه دیگری برای سورتمه سواری وجود ندارد. تاریخ افتتاحیه موقت برای فصل سورتمه سواری در اِوِرلند 16 دِسامبر است که بسته به شرایط آب و هوایی تغییر می کند. هزینه ی ورودی 46 دلار برای بزرگسالان و 36 دلار برای کودکان است. بعد از ساعت 4 بعد از ظهر، قیمت های با تخفیف برای بزرگسالان 38 دلار و برای کودکان 30 دلار می شود. ساعت ها و مقدار بسته های بلیط را در وب سایت اِوِرلند مشاهده کنید.

سورتمه سواری در اِوِرلند

3-اسکی

در شهرستانی که از 70 درصد کوهستان تشکیل شده در حالی که به نظر می رسد آب و هوای زمستانی می خواهد میل ما برای زندگی را خراب کند اسکی کردن یکی از بهترین راه ها برای تفریح در کره جنوبی است. بزرگترین مرکز اسکی در نزدیکی سئول در استراحت گاه مقدس بیراِستون (Bearstown) قرار دارد. این مرکز یک مکان برای تفریح در کره جنوبی در گیونگی دو (Gyeonggi-do) است که از پایتخت 50 دقیقه رانندگی دارد. رئیس روابط عمومی لی- جنگ هون (Lee Jeong-hoon) می گوید:" ما یازده دامنه کوه داریم و با اطمینان می توان گفت که از نظر مساحت ما بزرگترین مرکز اسکی بازی در منطقه سئول هستیم."دامنه ها در بخش های خاص زمانی در دسترس هستند و از ساعت 9 صبح تا 4:30 بعد از ظهر و از 6:30 بعد از ظهر تا 4 صبح باز هستند. اجاره اسکی از 7 دلار شروع می شود و هزینه آموزش از 26.50 دلار شروع می شود. اما انتظار می رود که هزینه بیشتری صرف اقلام ضروری مانند شلوار اسکی، وجه اجاره و بلیط های بالا برنده شود و اقامت زمستانی در کره جنوبی را زیبا می سازد.

اسکی

4-جشنواره ماهی گیری یخی

حتی اگر ماهی گیری را دوست ندارید، ماهی گیری یخی می تواند نوعی تفریح در کره جنوبی باشد. زمانی که تصور بودن ماهی در قسمت زیرین رودخانه ای وجود دارد که تنها با چند لایه یخ بین شما و آب سرد پایین اش فاصله است، ممکن است کمی مشوش شوید. تا زمانی که اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید، خطر احتمالی جدی برای شکست یخ ها وجود دارد. شهرستان پیونگ چانگ (Pyeongchang) در استان گانگوون (Gangwon-do) قرار دارد و میزبان هفتمین جشنواره پیونگچانگ (Pyeongchang) است که با گونه از ماهی سلمون که در رودخانه اُدی اِی (Odae) در کنار کوه اُدی اِی وجود دارد، از حدود 23 ام دسامبر سال جاری برگزار می شود. در این مکان برای اینکه استراحت کنید، باید ترس های غیر منطقی را کنار بگذارید. شهری که به عنوان محل برگزاری المپیک یخی سال 2018 انتخاب شده باید یک یا دو چیزی راجع به یخ بداند! مدیر پارک جشنواره یانگ مَن (Yong-man) می گوید: " یخ ها برای امنیت تست می شوند. این یخ ها بیش از 40 سانتی متر ضخامت دارند، بنابراین هیچ خطر ذوب یا ترک خوردگی در آن وجود ندارد. مسئله اصلی برای تازه کارها این است که آیا آن ها اصلا قادر به گرفتن ماهی هستند؟ این گونه ماهی های سالمون تمایل به سفر کردن گروهی دارند، بنابراین موقعیتی وجود دارد که ممکن است چیزی به دست نیاورید."ماهی گیری یخی به خودی خود کار سختی نیست، البته نه با ویدیو های دستورالعملی که در غرفه های بلیط فروشی پخش می شود و کارگران فستیوال که مایل هستند به شما کمک کنند. اگر به اندازه کافی خوش شانس بودید تا ماهی بگیرید می توانید آن را به رستورانی در نزدیکی ببرید. آن ها با 6 دلار ماهی را نمک می زنند و می پزند و یا خام اش را آماده می کنند. یک بلیط ماهی گیری عادی 11.50 دلار به شما باز می گرداند و می توانید با 22 دلار برای در امان ماندن از باد برای خود چادر بگیرید. همچنین ممکن است که شما به مردان ماهی گیر، زنان ماهی گیر و یا بچه های ماهی گیر در یکی از چندین جشنواره ماهی گیری یخی بپیوندید که در تقویم کره ای زمستانی علامت زده شده اند.

جشنواره ماهی گیری یخی

5-اسکی در فضای باز

اسکی روی یخ الزاما یک ورزش زمستانی نیست اما اسکی روی یخ در فضای باز قطعا ورزشی زمستانی و تفریح زمستانی در کره جنوبی است و همه تفاوت ها را می سازد. این تفاوت ها بین یک زمین بازی یخی با محیط سرپوشیده اما استریل شده برای ورزشکاران است در مقابل محیطی که مانند یک تابلو زمستانی خوش منظره با تابش نور هایی جادویی می ماند. حرف آخر : " ما به محیطی که مانند یک تابلو نقاشی جادویی زمستانی است، رای می دهیم."

اسکی در فضای باز

6- رینگ اسکیت روی یخ سئول پلازا (Plaza)

هان مون هی (Han Mun-hee) از اداره تبلیغات ورزشی شهر سئول در هنگام توصیف سئول پلازا می گوید: " اینجا بزرگ است، در قلب شهر است و ارزان قیمت است."

رینگ اسکیت روی یخ سئول پلازا

7- رینگ یخی سئول به نام گرند هایت (Grand Hyatt)

تاریخ بازشدن بسیاری از رینگ های اسکیت که تفریح در کره جنوبی است، روی یخ در فضای باز معمولا تغییر می کند، اما گرند هایت به یک خنک کننده مجهز است و اطمینانی در تاریخ باز شدن اش ایجاد می کند، که برگ برنده اش است.

رینگ یخی سئول به نام گرند هایت (Grand Hyatt)

8- تپه شریتون واکر (Sheraton Walker)

مدیر تپه شریتون واکر، لی سونگ جون (Lee Seong-jun) می گوید: "اجاره نامه از لحاظ فنی برای 2 ساعت است، اما این به این معنی نیست که در زمان معین شما را از ادامه مسیر باز می داریم. بنابراین نیازی نیست که اصلا نگران این موضوع باشید."

تپه شریتون واکر

9- کنسرت های کریسمس

در هنگام کریسمس در کره جنوبی، همه چیز مربوط به زوج هاست نه خانواده ها. در سال های اخیر، کنسرت ها به الزامی برای زوج ها در تاریخ عید کریسمس و کریسمس تبدیل شده اند. ها هیونگ جو (Ha Hyoung-ju) نوازنده درام خواننده های (K-Pop) مانند رِین (Rain)، لی هیوری(Lee Hyori)، تو اند ام(2AM) و داینامیک دو(Dynamic Duo) می گوید:" ما زوج های زیادی می بینیم که به کنسرت های کریسمس می آیند. همچنین تم های کریسمس برای نوازندگان بسیار سرگرم کننده هستند که در کنسرت از آن ها استفاده کنند. من معمولا در این زمان از سال خیلی مشغول می شوم و آرزو می کنم تا در یک زمان در سه جا حضور داشته باشم.

کنسرت های کریسمس

10- غواصی در یخ یا چشمه معدنی آب گرم؟

کره ای ها کمی سخت گیر اند و غواصی در یخ، تنها راهی است که از رودخانه های یخ زده استفاده کنند. برای کسانی که کمی انعطاف پذیر تر هستند، هیچ چیز عالی تر از در آوردن لباس هایشان و شناور شدن بر روی آب مانند یک تنه درخت وجود ندارد. این حس درست مثل حالتی است که وسط تابستان است و در یک استخر گرم اما با سرمای زمستان آبتنی می کنید. اسپاویس (Spavis) یک پارک آبی در شهر آسان (Asan) است که نیروی آب های معدنی غنی از یک منبع طبیعی گرم بهاری را با استخری نو، سرسره آبی و سونا ترکیب کرده است. در آنجا فصل اوج جنب و جوش زمانی است که بچه ها در زمستان به سرسره ها هجوم می آورند.

اسپاویس (Spavis) یک پارک آبی در شهر آسان (Asan)

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

موزه آزادی کره جنوبی؛ یادمانی برای کسانی که در خیابانها کشته شدند

گلاره یوسف پور ، سه شنبه 12 فروردین 1399

یکی از موزه هایی که داستان آزادی کره از سلطه امپراتوری ژاپن را به تصویر می کشد، موزه آزادی کره جنوبی است که تماشایش خالی از لطف نخواهد بود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :