تجربه ای از وحشت و مرگ در خطرناک ترین فرودگاه های دنیا

hb سه شنبه 17 بهمن 1396

بسیاری از افراد هواپیما را برای جابجایی در سفر های خود انتخاب می کنند تا سریع تر و راحت تر به مقصد خود برسند. اما برای پرواز هواپیماها در ابتدا مسیر هایی لازم بود تا هواپیما بتواند روی آن ها فرود آید یا از آن پرواز کند. با گذر زمان و عمومی تر شدن استفاده از هواپیما در بین مردم در کنار باندهای پرواز که برای هواپیماها ساخته می شد، فرودگاه های دنیا نیز شکل گرفتند و کم کم مسافران شاهد ساخت فرودگاه هایی به مراتب پیشرفته تر شدند. همین موضوع سبب شد تا فرودگاه ها نیز یکی از جاذبه های مقصد سفر شمرده شوند و مسافران قسمتی از وقت خود را در این فرودگاه ها سپری کنند. اما در میان این فرودگاه ها تعدادی از آن ها بسیار خطرناک هستند و دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند. برای مثال باند فرود برخی فرود گاه ها بسیار ترسناک و در نقاط عجیبی ساخته شده اند که ترسناک ترین فرودگاه های دنیا است. این فرودگاه ها شاید برای افرادی که قصد سفر های هیجان انگیز را دارند گزینه های بسیار مناسبی باشند اما بسیاری از افراد نیز قید سفر به چنین نقاطی خطرناک را می زنند. البته با تمام خطراتی که این فرودگاه ها دارند اما باز هم از سراسر دنیا افرادی برای تجربه یک پرواز هیجان انگیز ترجیح می دهند، این فرودگاه ها را برای سفر خود انتخاب کنند. در اینجا لیستی از خطر ناک ترین فرودگاه های جهان را برای شما تهیه کردیم تا اگر قصد یک سفر هیجان انگیز را دارید بتوانید با توجه به مقصد خود یکی از این فرودگاه ها را انتخاب کنید. هر چه در این لیست جلوتر می رویم ریسکی که باید برای سفر به چنین فرودگاه هایی را بپذیریم بیشتر می شود و در آخر نیز خطرناک ترین فرودگاه های دنیارا برای شما معرفی خواهیم کرد.

فرودگاه

10-باند فرود لوکلا در کشور نپال:

این فرودگاه که از ترسناک ترین فرودگاه های دنیا است، برای کوهنوردانی که برنامه سفر به بلند ترین قله دنیا را داشته باشند گزینه اصلی محسوب می شود اما خطرات این سفر از همان ابتدا این کوهنوردان را تهدید می کند چرا که این این فرودگاه با قرار گرفتن در میان کوه های بلند و داشتن باند فرود کوتاه همچنین نداشتن روشنایی مناسب یکی از خطرناک ترین فرودگاه های دنیا محسوب می شود. در این فرودگاه هیچگونه روشنایی یا وسیله ای که الکتریسیته لازم را برای روشنایی فرودگاه فراهم کند وجود ندارد به همین دلیل حتی اگر در بهترین حالت هم قصد سفر به این نقطه را داشته باشید احتمالا پرواز پر استرسی خواهید داشت. از دیگر خطرات جدی که مسافران این فرودگاه را تهدید می کند نبود برج کنترل ترافیک هوایی است. نبود این برج تنها یک معنا دارد و آن این است که خلبان هواپیما به تنهایی و بدون هماهنگی با هیچ شخص دیگری باید برای بلند شدن یا فرود هواپیما تصمیم گیری کند. این یعنی جان شما در لحظه فرود در دستان خلبان است و در صورت تصمیم گیری اشتباه ممکن است اتفاقات بسیار بدی برای مسافران رخ دهد. این فرودگاه در روستای چوریکارکا در کشور نپال قرار دارد.

باند فرود لوکلا در کشور نپال

9-باند فرود کورشول در کشور فرانسه:

فرودگاه کورشول که از خطرناک ترین فرودگاه های دنیا می باشد، در بین سایر فرودگاه های جهان دارای کوتاه ترین باند پرواز است. طول باند این فرودگاه 525 متر می باشد. کوتاه بودن طول باند این فرودگاه باعث شده است فرود برای خلبانان بسیار سخت باشد و همین موضوع این فرودگاه را در بین خطرناک ترین فرودگاه های جهان قرار داده است. علاوه بر کوتاه بودن باند فرود این باند دارای 18.5 درجه شیب نیز می باشد که همین موضوع فرود را بسیار دشوار تر واین فرودگاه را بسیار خطرناک تر نشان می دهد. مکان قرار گیری این فرودگاه نیز از دیگر خطرات آن می باشد. این فرودگاه در مقابل رشته کوه های آلپ واقع شده است و هواپیما قبل از فرود باید مسیری کوهستانی را بپیماید و همچنین در هنگام فرود نیز باید سرعت مناسبی داشته باشد. جمع شدن تمام این موارد باعث شده است این فرودگاه یکی از خطرناک ترین فرودگاه های جهان محسوب شود. این باند فرود در فرانسه واقع شده است.

باند فرود کورشول در کشور فرانسه

8-باند فرود تونکنتین تگوسیگالپا در هندوراس:

به طور کلی فرودگاه هایی که در کوهستان ها ساخته می شود به خاطر اینکه زمین دارای شیب است دارای باند های فرود کوتاه و یا شیب دار هستند که این موارد باعث می شود این فرودگاه ها مکان های خطرناکی برای فرود هواپیما باشد. این فرودگاه نیز با داشتن همچین شرایطی به عنوان یکی از فرودگاه های خطرناک در جهان محسوب می شود. کوتاه بودن باند این فرودگاه  تنها مشکل خلبانانی که قصد فرود در آن را دارند نیست، بلکه بزرگترین مشکل برای فرود در این فرودگاه این است که خلبان باد چرخشی 45 درجه را برای فرود در دره ای بسیار خطرناک قبل از فرود داشته باشد. این موضوع باعث کاهش ناگهانی اتفاع هواپیما می شود و ممکن است حتی باعث برخورد آن با زمین نیز شود. این باند فرود خطرناک در هندوراس قرار دارد و از ترسناک ترین فرودگاه های دنیااست.

باند فرود تونکنتین تگوسیگالپا در هندوراس

7- باند فرود بین المللی پرینسس جولیانا:

پرنسس جولیانا نام یکی از خطر ناک ترین فرودگاه های بین المللی می باشد که در کنار ساحل عمومی قرار دارد و هواپیما ها برای فرود در آن با خطرات متععدی مواجه هستند. این فرودگاه علاوه بر خطرناک بودن برای مسافران برای افرادی که در ساحل در حال استراحت یا تفریح هستند نیز بسیار خطرناک می باشد. این فرودگاه در مکانی بسیار عجیب ساخته شده و هواپیما در هنگام فرود از روی سر افرادی که در ساحل تفریح می کنند می گذرد. این عبور هواپیما ها دردسر بسیاری نیز برای مردمی که در ساحل هستند به وجود آورده است و با هر بار عبور هواپیما ها شن های کنار ساحل به هوا بلند می شود و موجب اذیت افراد می شود. البته لازم به ذکر است که مشکلات این فرودگاه به همین مورد ختم نمی شود و مراقبت از جان مسافران و افرادی که در ساحل هستند تنها بخشی از سختی های خلبان است. این فرودگاه دارای باندی با طول 2179 متر است در صورتی که هواپیما هایی که در آن فرود می آیند حداقل به باندی با طول 2500 متر نیاز دارند تا بتوانند فرودی با امنیت کامل داشته باشند. این فرودگاه ابتدا برای فرود چنین هواپیماهایی طراحی نشده بود اما به مرور زمان و بیشتر شدن گردشگرانی که از این محل بازدید می کردند کم کم هواپیماهای بزرگ هم در این فرودگاه به چشم خورد که باعث به وجود آمدن این مشکلات گشت. این باند فرود ساحلی و خطرناک در سنت مارتن واقع شده است.

باند فرود بین المللی پرینسس جولیانا

4-باند فرود پارو کوه های هیمالیا بوتان:

این فرودگاه از جمله خطرناک ترین فرودگاه های دنیا است به صورتی که در دنیا تنها 8 خلبان اجازه دارند بر روی این فرودگاه فرود آیند. باند فرود این فرودگاه در بین قله هایی بسیار بلند قرار دارد. ارتفاع بعضی از این قله ها تا 5500 متر می رسد. از دیگر مواردی که باعث شده این فرودگاه در لیست خطرناک ترین های جهان قرار گیرد این است که تنها یک باند آن هم با طول1981 متر در این فرودگاه وجود دارد. از دیگر خطرات برای مسافران هواپیماها این است که هواپیما برای فرود در این فرودگاه نیاز به کاهش ارتفاع بسیار سریع می باشد که می تواند برای هواپیما و سرنشینان آن بسیار خطر آفرین باشد. این باند فرود در بوتان واقع شده است.

باند فرود پارو کوه های هیمالیا بوتان

5-باند فرود بین المللی جبل الطارق:

پایانه هوایی بین المللی جبل الطارق با وجود این که از نظر طول باند فرود کاملا استاندارد می باشد و مشکلی از این بابت ندارد اما همواره موارد دیگری باعث شده است این باند فرود در لیست خطرناک ترین فرودگاه های جهان قرار گیرد. طراحی این فرورگاه از همه ترین عواملی است که باعث شده از این باند فرود به عنوان یکی از خطرناک ترین باند ها در جهان یاد شود. نحوه شکل گیری این باند فرود در کمال ناباوری به گونه ای است که با یکی از اصلی ترین خیابان های شهر تشکیل یک تقاطع می دهد. باند فرود این فرود گاه به گونه ای ساخته شده که در تقاطع با خیابان وینستون چرچیل که خیابان اصلی شهر است یک چهار راه تشکیل داده است و در هنگام فرود هواپیماها خیابان باید مسدود شود. با تمام تدابیر امنیتی و تابلو هایی که رانندگان را از این موضوع آگاه می کند اما چندین بار مواردی از برخورد نزدیک هراپیما ها با ماشین ها دیده شده است. این باند فرود در جبل الطارق واقع شده است و از ترسناک ترین فرودگاه های دنیا است.

باند فرود بین المللی جبل الطارق

4-ایستگاه ماک موردو در قطب جنوب:

قطب جنوب از آن دسته نقاطی در زمین است که دارای کمترین مسافر می باشد و کمتر کسی از آن بازدید می کند به همین علت ساخت فرودگاه در آن زیاد منطقی به نظر نمی رسد. برای فرود در قطب جنوب تنها یک باند وجود دارد. نام این باند فرود ایستگاه ماک موردو می باشد که در تمام طول سال از یخ پوشیده شده است و بی دقتی خلبان در هنگام فرود در این باند می تواند به راحتی باعث واژگونی هواپیما شود. از دیگر مشکلات جدی این باند فرود نبود روشنایی است و برای خلبانانی که قصد فرود در این باند را دارند آموزش فرود در تاریکی الزامی می باشد تا بتوانند با وجود شرایطی که این باند فرود دارد کار خود را به درستی انجام دهند. آثار باقی مانده از هواپیمای حادثه دیده در سال 1970 همچنان در این فرودگاه به چشم می خورد و همین موضوع نشان می دهد این باند فرود یکی از خطرناک ترین باند فرود های جهان است و فرود در آن اصلا کار آسانی نیست. این باند فرود در جزیره راس واقع شده است.

ایستگاه ماک موردو در قطب جنوب

3-باند فرود بین المللی مادیرا، کریستیانو رونالدو در کشور پرتغال:

پایانه هوایی بین المللی کریستیانو رونالدو که در گذشته با نام مادیرا ساخته شده بود از آن دسته باند فرودهایی است که مهندسان برای ساخت آن چاره ای جز پیشروی در آب نداشتند. باند این فرودگاه در نقطه بسیار پر خطر و میان صخره ها و ساحل قرار گرفته است! زمانی که برای توسعه این فرودگاه تصمیم گرفته شد، مهندسان تنها چاره کار را ساخت یک جزیره مصنوعی در میان آب ها تشخیص دادند. این باند فرود که باید وزن بسیار زیاد هواپیما در هنگام نشستن به زمین را تحمل کند دارای بیش از 180 ستون می باشد تا توانایی تحمل این فشار را داشته باشد. این باند فرود در کشور پرتغال قرار دارد.

باند فرود بین المللی مادیرا، کریستیانو رونالدو در کشور پرتغال

2-باند فرود نیروی هوایی، دریایی فوتنما در کشور ژاپن:

این منطقه که عمدتا محل عبور هواپیما های نظامی است دارای اهمیت استراتژیک بسیاری نیز می باشد. چیزی که باعث می شود این باند در این لیست قرار گیرد تعداد بسیار زیاد خانه هایی است که در اطراف آن قرار دارند. تمامی این خانه ها در مواقع خطر باید تخلیه شوند تا جان ساکنین آنها در امان باشد. این باند فرود نظامی در ژاپن قرار دارد.

باند فرود نیروی هوایی، دریایی فوتنما در کشور ژاپن

1-باند فرود نارسارسواک در گرینلند:

خطرناک ترین باند فرود دنیا تمامی مشکلات ذکر شده را یکجا و در کنار هم دارد. این پایانه هوایی در بسیاری از روزهای سال به خاطر سرمای زیاد هوا در این منطقه دارای باند فرودی پوشیده از یخ می باشد. باند این فرودگاه نیز تنها دارای 1800 متر طول می باشد و هواپیماهای بزرگ در این فرودگاه برای فرود مشکل جدی خواهند داشت. از دیگر مشکلات جدی این باند آب و هوای طوفانی منطقه است که باعث تاثیر منفی در تعادل هواپیما هنگام فرود می شود. وجود آتشفشان فعال در این منطقه نیز مشکلات را برای هواپیماها تکمیل می کند. این آتشفشان ها که اغلب تولید خاکستر می کنند می توانند با از کار انداختن موتور هواپیما باعث سقوط آن شوند.

باند فرود نارسارسواک در گرینلند

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معروف ترین مناطق خطرناک زمین و تجربه ترس و وحشت

کیانا صدیقی ، یکشنبه 7 بهمن 1397

بر روی کرده زمین مناطق بسیار خطرناک و وحشتناکی وجود دارد که جان بسیاری را گرفته اند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :