مکان های ترسناک و عجیب ایران | دنیای مخوف پیش رو

بانو پنج شنبه 25 مرداد 1397

اگر ماجراجو باشید از سفر به مناطق خوفناک ایران لذت می برید. مکان هایی در دنیا وجود دارند که فوق العاده خوفناک می باشند. این مناطق در ایران هم دیده می شوند. مکان های ترسناک و عجیب ایران رازی مگو را با خود دارند که هیچکس از آن باخبر نیست. علت این وحشت از مناطق ترسناک ایران چیست؟ چرا هیچکس جرات نمی کند شب را در یکی از مکان های ترسناک و عجیب ایران سحر کند؟ فرازمینی ها، اشباح، ارواح یا شاید موجوداتی عجیب علت این همه وحشت باشند. با ما در ادامه مطلب همراه شوید تا اندکی با ترس های خود رو به رو گردید.

مکان های ترسناک و عجیب ایران

سفری با طعم وحشت و هیجان

برای تجربه ترس و هیجان، حتما نیاز نیست که فیلم های ترسناک ببینید.با شنیدن داستان های خیال انگیز و ترسناک هم می توانید به عالم وحشت سری بزنید. شما را با خود همراه می کنیم تا با هم به فضای گورستان های قدیمی، قلعه های متروکه و جاهایی که برداشتن هر گام در آن ها نفس گیر است، برویم. اگر روحیه کنجکاو و هیجان طلب دارید با ما همراه باشید تا یکی از جذاب ترین سفرهای عمرتان را در یکی از مکان های ترسناک و عجیب ایران با ما تجربه کنید.

سفری با طعم وحشت و هیجان

تالاب ارواح

در 12 کیلومتری نوشهر در استان مازندران دریاچه زیبایی واقع شده که به خاطر سال های دور، اسم عجیب و ترسناکی را به خود اختصاص داده است. ترکیب درختان مرده فراوان که بیشتر اوقات روی دریاچه را گرفته اند به همراه صدای حیوانات وحشی همگی شما باعث شده تا این دریاچه لقب تالاب ارواح را به خود بگیرد و در سفر به مناطق خوفناک ایران مقام اول را داشته باشد. اهالی اطراف دریاچه چیزی از ارواح ندیده اند اما بر این باور هستند که ساکنین گذشته این منطقه حتما بنا بر دلایلی این نام را بر روی این دریاچه گذاشته اند. اگر دلتان برای هیجان و ماجراجویی تنگ شده توصیه می کنیم بار و بندیل سفرتان را ببندید و راهی این دریاچه مرموز و سحرآمیز در بین مناطق ترسناک ایران شوید.

تالاب ارواح

قلعه جنی

در نزدیکی کشتی یونانی واقع در جزیره کیش قلعه ای کوچک و ویران قرار گرفته که شاید کمتر کسی به آن نگاه بیاندازد زیرا همه عجله زیادی برای رسیدن به کشتی یونانی زیبا دارند. این قلعه به قلعه جنی در میان ساکنین این منطقه شهرت دارد و اگر شب هنگام بخواهید به بازدید از این قلعه بروید، هیچ کس به شما کمک نخواهد کرد. اهالی منطقه در سفر به مناطق خوفناک ایران بر این باور هستند که جن در این قلعه زندگی می کند. وقتی تاریکی همه جا را فرا می گیرد، این قلعه به محیطی ترسناک تبدیل می شود. صداهای چاه آبی نزدیک به قلعه بر ترسناک بودن این مکان در بین مکان های ترسناک و عجیب ایران می افزاید.

قلعه جنی

مثلث برمودای ایران

این کویر در بین مناطق ترسناک ایران جای دارد. این ریگ زار به نام ریگ جن در سمنان در 170 کیلومتری تهران قرار داشته و این منطقه در بین سفر به مناطق خوفناک ایران مناسب می باشد. کویر ریگ جن از داغ ترین نقاط روی زمین بوده و از تپه های شنی و باتلاق های نمک پوشیده شده که آن را به یکی از صعب العبورترین مناطق ترسناک ایران تبدیل کرده است. در طول قرن ها هرگز کسی موفق به گذر از این ناحیه در بین مناطق ترسناک ایران نشده و هیچ جانوری نیز در آن زندگی نمی کند. به دلیل وقوع اتفاقات بی پاسخ و بدون منطق فراوان در این منطقه عنوان مثلث برمودای ایران را از آن خود کرده است. در قدیم عنوان شده که این ریگزار نفرین شده و محلی برای زندگی اجنه است و ارواح پلیید در آن حکمرانی می کنند. حتی برخی از اهالی منطقه می گویند صدای صحبت کردن اجنه با یکدیگر را در این ناحیه در بین مناطق ترسناک ایران شنیده اند. برخی دیگر از محلی ها نیز می گویند هرکس قدم به این بیابان بگذارد توسط زمین بلعیده می شود و دیگر باز نمی گردد. با وجود داستان ها اکنون این منطقه اسرارآمیز در بین مناطق ترسناک ایران به نقطه ای جذاب و مهیج برای گردشگران علاقمند به وحشت تبدیل شد.افراد زیادی با وجود خطراتی که ذکر شد مشتاق گردش در این منطقه هستند.

مثلث برمودای ایران

دریاچه گنج

تخت سلیمان در تکاب در استان آذربایجان غربی یکی از دیدنی ترین نقاط گردشگری ایران به شمار می رود. بنابر گفته مردم محلی این دریاچه در اثر برخورد عصای حضرت سلیمان به زمین پدید آمده و گنجی در عمق این دریاچه پنهان شده که تا به حال کسی موفق به یافتن آن نشده است. افراد جسور زیادی را برای یافت این گنج به دریاچه رفته و دریاچه همه آن ها را بلعیده و حتی جسد آن ها نیز به خشکی پس نداده است. افسانه ها و باورهای محلی شنیدنی دیگری نیز درباره این دریاچه وجود دارد. عده ای دیگر از مردم نیز بر این باور هستند که این دریاچه محل تولد زرتشت می باشد. در ضمن عنوان شده است که کوروش کبیر پس از پیروزی بر کروسوس پادشاه لیدیه که ثروتمند بود، تمام خزانه و اشیای قیمتی او را به عنوان نذر در این دریاچه ریخته و پس از آن ساکنان این منطقه همیشه غنیمت های جنگی و اموال ارزشمند خودر را نذر این دریاچه می کردند.

دریاچه گنج

ستاره ها روی زمین

جزیره قشم فوق العاده زیبا می باشد. دره ای زیبا و سحرآمیز به نام دره ستارگان در این جزیره شگفت انگیز قرار دارد که علاوه بر طبیعت وصف نشدنی، حکایت ها و افسانه های جذابی را برای ماجراجویان نقل می کند. بومی ها معتقدند که اشکال جادویی موجود در این دره، میلیون ها سال قبل در اثر برخورد ستاره ای به زمین یا توسط موجودات فرازمینی پدید آمده است. نوایی وهم آور از دالان های این دره همراه با وزش باد در سکوت بیابان شنیده می شود. مردم محلی جزیره با تاریک شدن آسمان اطراف این دره نمی روند و معمولا با لبخند مسافران غریبه را از رفتن به این دره خوفناک در تاریکی منصرف می کنند، زیرا آن ها معتقدند شب ها، ارواح، اجنه و موجودات فرازمینی در این دره رفت و آمد می کنند. اشکال عجیب و غریبی که بر اثر فرسایش از هر صخره ، مجسمه ای عظیم الجثه ساخته شده فوق العاده ترسناک اما زیبا هستند.

ستاره ها روی زمین

قلعه آدم خوار

قلعه بوینی یوغوندر روستای کور عباسلو در استان اردبیل یکی دیگر از مکان های متروکه و ترسناک برای داستان سرایی و قصه پردازی بومی ها و دیگر بازدید کنندگان می باشد. براساس سخنان محلی ها، مردمانی که در قدیم به بازدید این قلعه باستانی می رفتند به طور عجیبی ناپدید می شدند گویی که قلعه زنده است و آن ها را می بلعد. با ناپدید شدن افراد بیشتر، این قلعه به قلعه آدم خوار مشهور گشت و داستان های بی شماری از آن دهان به دهان پیچید.

قلعه آدم خوار

باغ سنگی

راهی استان کرمان می شویم و به شهر سیرجان و به سراغ باغی اسرار آمیز می رویم که خبری از سرسبزی در آن نیست. در نگاه اول شاید این باغ جالب و شگفت انگیز به نظر برسد ولی با قدم زدن در میان درختان خشک که میوه های آن از جنس سنگ هستند، کم کم وحشت در دل شما ایجاد می شود. این باغ سنگی باغ درویش خان نامیده می شود و سازنده آن مزرعه داری به نام درویش خان اسفندیار پور است که حدود 40 سال پیش، پس از خشک شدن مزرعه حالت طبیعی خود را از دست داد و به نشانه اعتراض درختان باغش را که دیگر خشک شده بودند، در جای دیگر کاشت و سنگ هایی را که از کوه های اطراف جمع کرده بود، به عنوان میوه درختانش به آن ها آویزان کرد. برخی افراد دیگر بر این عقیده هستند که سازنده باغ شبی خواب ساختن آن را می بیند و فردای آن شهاب سنگی را می بیند که از آسمان به زمین می افتد و آن را به خانه برده و با آن باغش را می سازد. درویش خان به این مصالح اکتفا نکرد و مدتی نیز سر گوسفندانی که توسط گرگ دریده شده بودند را به درختان آویخت که به حاطر مردم از آن دست برداشت. لوله اگزوز ماشین، چرخ دنده های فرسوده، لاستیک های نخ نمای پنچر شده، پیت نفت، قوطی حلبی، آینه شکسته، شناور کولر، نی قلیان شکسته و بسیاری ضایعات دیگر هم از دیگر آویخته های این درختان شد. گفته می شود پس از مرگ او یکی از درختان فرو می ریزد و چندین مرد از روستای اطراف برای استوار کردن درخت به زحمت تلاش می کنند. سوال اینجاست که این پیرمرد در آخرین سال های زندگی خود با آن سن و سال چگونه توانایی جا به جا کردن درختان و سنگ ها داشته است؟ امروزه این باغ سنگی یکی از جاذبه های گردشگری شهر سیرجان به شمار می رود. بعد از مرگ او را در همان باغ و در کنار درختانی که میوه هایی از سنگ دارن، به خاک سپردند.

باغ سنگی

خرابه های پر قصه

این خرابه ها و قلعه ها که در تصویر مشاهده می کنید، وحشتناک و مخوف توسط آدم دو پا بنا شده اند و دارای رمز و راز بسیاری است. این قلعه های پر رمز و راز با نام قلعه زاهدان کهنه می باشد. این قلعه در 27 کیلومتری شرق زابل سیستان و بلوچستان قرار گرفته و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شد. در دل این قلعه داستان ها و قصه های ترسناک زیادی وجود دارد و گفته می شود ارواح و اجنه در این قلعه حکمفرمایی می کنند.

خرابه های پر قصه

جهنم دره

در خوی منطقه ای به نام جهنم دره در ناحیه ای کوهستانی قرار دارد. جهنم دره به اندازه ای برای بومی ها داستان دارد که کسی به هیچ عنوان برای گشت و گذار در این ناحیه نمی رود. علت نامگذاری این منطقه کوه های بلندی هستند که این منطقه را در محاصره خود گرفته اند و منطقه ای صعب العبور را به وجود آورده اند. جهنم دره منطقه ای منفور و خطرناک برای بومیان این منطقه محسوب می شود. افرادی نیز برای رفتن به این دره تلاش کرده اند که متاسفانه سقوط کرده و در برخی موارد به علت صعب العبور بودن دره، جنازه آن ها نیز پیدا نشده و در همان مکان باقی مانده است.

جهنم دره

گورستانی برای جن ها

معمولا گورستان ها ترسناک هستند و همیشه در فیلم های وحشتناک دارای ارزشی والا بودده است. یکی از این گورستان های عجیب و باور نکردنی هم در روستای تیس بندر چابهار با نام گورستان جن قرار دارد که محلی های روستا بر طبق باوری قدیمی که از والدین خود شنیده اند، می گویند که زیر سنگ قبرهای این گورستان، اجساد اجنه دفن شده زیرا اندازه سنگ قبرهای این گورستان بسیار بزرگ و غیرطبیعی و روی آن ها اشکال عجیبی رسم شده است. افسانه ها حکایت می کنند که کسی تا به حال آدمیزادی ندیده که تیشه بردارد و برای دفن جسد سنگ سخت را بتراشد. جالب است بدانید که شب ها صداهای عجیبی در این روستا شنیده می شود. برخی از بومی های روستا می گویند که این صداها، ناله ها و گریه های اجنه بر سر قبر عزیزانشان است که تا صبح برای آن ها عزاداری می کنند. عده ای دیگر هم اعتقاد دارند که شاید حفرکنندگان به خاطر حفظ مردگان از گزند جانوران و خورندگان زیرزمینی رنج کندن سنگ را تحمل می کردند و گورهای این چنینی می ساختند تا به درگذشتگان احترام گذاشته باشند. غروب که می شود کمتر کسی جرات دارد که از نزدیک این گورستان عبور کند.

ترس

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جالب ترین جاهای دنیا | عجیب ترین مکان هایی که پیش از مرگ باید دید

مهیار قاسمی ، دوشنبه 15 مرداد 1397

مدرنیته و لوکس و مجلل بودن مکان ها در یک سو و خدمات و امکانات عالی آن در کف دیگر ترازو سبب شده که ما تلاش نماییم تا این مکان ها را به شما معرفی نماییم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :