مقاصدی برای سفر جذاب و خاطره انگیز، مطمئن ولی پر استرس

سفر کردن همواره برای مردم جذاب و هیجان انگیز می باشد. حال این سفر چه بازگشت به موطن خود باشد که در آن بزرگ شده ای یا این که سفر به یک مکان ناشناخته که در کتاب ها و مجلات و اینترنت راجع به آن خوانده ای و عکس ها و فیلم های آن را به لطف تکنولوژی امروز مشاهده نموده ای که در واقع یک نوع سفر مجازی به آن مکان جذاب و مورد علاقه است. به هر حال در هر دوره و زمانه ای سفر کردن همواره مساوی بوده با انتخاب یک مکان و مقصد مناسب و جذاب برای سفر کردن و گذراندن تعطیلات. مکان های متعددی برای سفر کردن وجود دارند که برخی را شهر گمشده ای ازطلا می خوانند. برخی از این مکان ها را بهشت روی زمین می نامند و به اصطلاح مکان هایی که افسانه هایی در مورد آن ها ساخته اند و بین مردم سینه به سینه چرخیده است. ما می خواهیم شما دوستان و همراهان گرامی مجله همگردی را با 10 مکان که شهرت فراوانی دارند و تقریبا هر کسی آن ها را می شناسد یا راجع به آن شنیده است و بهترین مقصد برای سفر جذاب و خاطره انگیز می باشد آشنا نماییم. در این مقاله با دیدنی های جهان و جاذبه های گردشگری جهان آشنا خواهیم شد.

سفر

1-کوه های هیمالیا تبت ( Shangri-La)

شانگری -لا که از جاذبه های گردشگری جهان و دیدنی های جهان است، در واقع آرمان شهری است خیالی که اولین بار جیمز هیلتون در افق گمشده که نام رمانش می باشد به توصیف آن پرداخت و از این اسم استفاده نمود. این مکان جذاب یعنی شانگری لای در تبت که از مقصد برای سفر جذاب و خاطره انگیز است و در میان کوه های کونلون در داخل دره ای واقع شده است . وقتی که این رمان یعنی رمان افق گمشده بین مردم معروف و مشهور شد عده ای از مردم به سمت قله های هیمالیا که از دیدنی های جهان و جاذبه های گردشگری جهان هستند، رفتند و در آنجا زندگی تشکیل دادند. درو اقع روستایی به نام zhondian در مرز تبت و چین تشکیل شد. این روستا نامش را در سال 2001 میلادی به شانگری لا تغییر داد. بهشت دور دست نامی است که در لغت نامه مترادف با شانگری لا آمده است. جایی که مردمانش در صلح و آرامش در کنار هم زندگی می کنند. البته این نکته را عرض کنیم که چنین شهری وجود خارجی ندارد، بلکه همه زاده خیال و رویا است . همان طور که گفتیم این روستا نامش را به نام شهر آرمانی شانگری لا تغییر داده است. روستای Zhondian یک مکان جذاب و هیجان انگیز است که نامش را به شانگری لا تغییر داده مکانی است دیدنی و شگفت انگیز علی الخصوص باید طلوع خورشیدش را ببینی که شکوه خیره کننده و جذابی دارد و مردمانش بودایی دو آتیشه هستند تا جایی که بر روی تمام خانه ها می توان پرچم های آیین بودا را ببینی. از تفریحات جالب این روستا می توان به کوهنوردی و پیاده روی اشاره کرد.

کوه های هیمالیا تبت

2-پایتخت تابستانی کوبلای خان چین (شانگدو)

در 28 کیلومتری شمال شهر دوئولون و در مغولستان که مقصد برای سفر جذاب و خاطره انگیز است، داخل ویرانه های این شهر افسانه ای و هیجان انگیز که از جاذبه های گردشگری جهان و دیدنی های جهان است، قرار گرفته اند. سلسله یوآن چین فرمانروایش کوبلای خان بود که وی شاندگدو را که دارای طرحی چهار گوش بود و درازی آن هر سمت در حدود 2200 متر می باشد را به عنوان پایتخت تابستانی خود انتخاب نموده بود. امروزه از این شهر افسانه ای چیزی جز سکویی آجری و گرد و دیوارهای کاهگلی باقی نمانده است که دیدن این مکان می تواند جذاب و هیجان انگیز باشد.

شانگدو

3-تروی ترکیه 

خرابه هایی از این شهر هیجان انگیز را که در آن جنگ معروف تروی صورت گرفته است را می توان در نزدیکی سواحل شمال شرقی ترکیه  که از دیدنی های جهان و جاذبه های گردشگری جهان است را از نزدیک دید . قدمت این مکان جذاب به 4 هزار سال می رسد و به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است. شهری که در آن مردمانش را به طرز فجیعی سوزاندند و به قتل رسانیدند. جنگ تروی جنگی که بین دو شهر آکائینس یا یونان باستان و تروی رخ می دهد و به مدت 10 سال طول می کشد. ایلیاد نام افسانه ای است حماسی و مشهور که توسط شاعر نابینای یونانی به نام هومر سروده شده است. این نویسنده بزرگ جنگ تروی را در این افسانه به تصویر کشیده و داستان دزدیده شدن زن زیبای پادشاه به نام هلن به دست پاریس در این سروده ها به زیبایی بیان شده است. هلن که در واقع دختر خدایان یونان زئوس بوده است. درون اسب تروی مخفی شده بود و سرانجام یونانی ها توانستند شهر تروی را به محاصره خود در آورند. این مکان جذاب و هیجان انگیز در ترکیه امروزه پر است از خرابه ها و معابدی که دیدنش می توان برای شما جالب باشد زیرا که قدمت این مکان به 4 هزار سال پیش می رسد. بسیاری اعتقادشان بر این بود که جنگ تروی فقط یک افسانه بوده است. اما باستان شناسی به نام heinrich Schliemann در نزدیکی ساحل شمال شرقی ترکیه آثاری را از تروی در سال 1800 میلادی پیدا نمود و همین باعث شد که این مکان امروزه معروف و مشهور شود که اگر به مکان های تاریخی علاقه دارید دیدنش را به شما دوستان و همراهان گرامی توصیه می کنیم. این از دیدنی های جهان است.

جنگ تروی

4-ناتینگهام شایر- انگلستان (جنگل شرود رابین هود)

رابین هود را که همه شما دوستان می شناسید. همان دزد معروف جنگل شرود که به همراه دوستان خود دارایی ها و اموال ثروتمندان را می دزدند و بین مردم فقیر تقسیم می کنند. مکانی که او مخفی شده بود جنگل شرود نام داشت. رابین هود را نماد حق طلبی و مبارزه با ستم می دانند. درواقع برای این که مکان زندگی رابین هود را از نزدیک ببینید می توانید به جنگل شرود که مساحتی در حدود 450 آکر دارد مسافرتی داشته باشید. این مکان جذاب و هیجان انگیز را اگر برای سفر خود انتخاب کنید، درختانی با عمری طولانی در حدود 800 سال و بیشتر را می توانید در این جنگل ببینید که جز قدیمی ترین درختان اروپا می باشند که اگر خواستید می توانید آن ها را از نزدیک ببینید و در جشنی که هر ساله در ماه اگوست با نام جشنواره رابین هود دوست داشتنی برگزار می شود، شرکت کنید. این از دیدنی های جهان به شمار می رود.

جنگل شرود رابین هود

5-ال دورادو بوگوتا کلمبیا

افسانه ای وجود دارد به نام شهر گمشده طلا که در نزدیکی دریاچه پریم و در ارتفاعات گویان وجود داشته است. افسانه ها می گویند که رئیس قبیله مویزکا که نجاتگر زرین یا ال دورادو نامیده می شد در داخل دریاچه شیرجه زد در حالی که بدن خود را با گرد و غبار طلا پوشانده بود. این مکان جذاب و افسانه ای امروزه دارای موزه طلا است که کافی است برای دیدن آن به نزدیکی دریاچه بروید و همچنین قایق هایی که از سال های 1200 تا 1500 پیش از میلاد باقی مانده اند نیز تماشایشان می تواند جالب توجه و هیجان انگیز باشد.

ال دورادو بوگوتا کلمبیا

6-ارتفاعات اسکاتلند و دریاچه ness

گفته می شود که هیولای دریاچه ness که در فضای 37 کیلومتری و عمق 183 متری دریاچه زندگی می کند. برای اولین بار توسط یک پزشک لندنی از این هیولا در سال 1934 فیلم گرفته شده است. این افسانه هنوز نسل به نسل نقل می شود و افراد متعددی ادعای دیدن این هیولا را کرده اند . یک فضایی کوچک در دریاچه وجود دارد که به هیچ وجه یخ نمی زند. این در حالی است که کل دریاچه یک دریاچه یخرودی می باشد و سرتاسر آن در سرما یخ می بندد. هنوز مساله این مکان جذاب حل نشده باقی مانده و کسی نمی تواند بگوید آیا هیولا واقعیت دارد یا نه.

ارتفاعات اسکاتلند و دریاچه ness

7-ریوی یِرا سیکلاپ اودیسه سیسیل ایتالیا

در اسطوره های یونانی سیکلاپ را نوعی غول می نامند. غولی که بر حسب افسانه ها توسط اودیسوس کور گشت. ریوی یِرا در جنوب شرقی فرانسه و بخشی از کرانه مدیترانه در قسمت شمالی ایتالیا می باشد. شهرک های زیبای ساحلی و کوه اتنا در ریوی یرا سیکلاپ که از کاتانیا تا آکیریاله در قسمت ساحل شرقی سیسیل واقع شده است، بسیار دیدنی و تماشایی می باشد. خانه خدای آتش یا همان ولکان و سیکلاپ در این ناحیه قرار گرفته است. یک روستای ماهیگیری کوچکی هم در نزدیکی این منطقه قرار گرفته است به نام روستای اسکیلا. دراین منطقه تلکابینی وجود دارد که می تواند لحظاتی هیجان انگیز را برای شما رقم بزند. معابد و زیارتگاه های قدیمی زیادی در سیسیل قرار دارد. همچنین این منطقه مکانی است که در آن می توانید معبدی که برای هرکول، زئوس و دیگر خدایان یونان باستان ساخته شده بود را از نزدیک ببینید و حس بودن در افسانه ایلیاد و ادیسه را با تمام وجود خود تجربه کنید.

ریوی یِرا سیکلاپ اودیسه سیسیل ایتالیا

8- کوهستان الیمپوس در یونان

می توانید در این کوهستان افسانه ای یونان به کوهنوردی بپردازید و خشم زئوس را از نزدیک مشاهده نمایید.این کوه یکی از مشهورترین مکان ها در افسانه های یونان به شمار می رود می گویند که در این مکان 12 خدای یونان باستان یعنی هرا، آتن، زئوس، آپولو و دیگر خدایان بزرگ اقامت گزیده اند. زئوس خشم خود را در پانتئون فروباریده جایی که این خدایان باستانی در آنجا با یکدیگر ملاقات وگردهمایی داشته اند. این مکان جذاب و دیدنی محل زندگی انواع گونه های حیوانی و گیاهی و حتی پرندگان کمیاب است و امروزه زیر نظر پارک ملی قرار دارد. آنچه که در داستان های قدیمی در مورد کوه الیمپوس نوشته اند و بیان داشته اند این است که همواره در کوه شاهد طوفان های عظیم و مه های پی در پی بوده است.

کوهستان الیمپوس در یونان

9- pele هاوایی، پارک ملی آتشفشان هاوایی، هیلو هاوایی

یکی از بزرگترین افسانه های این منطقه آتشفشان هاوایی می باشد که عقیده مردم بر این است که برداشتن و همراه داشتن تکه سنگی از این آتش فشان می تواند برای انسان بدشانسی به همراه داشته باشد .در موزه jaggar می توان عکس های زیبایی از فوران این کوه آتشفانی را دید. pele در پارک ملی آتشفشان هاوایی قرار دارد.

 پارک ملی آتشفشان هاوایی

10 شهر کاملوت شاه آرتور shropshire انگلیس

بقایای شهر قدیمی و دیدن شمشیر سنگی که در سنگ فرورفته است و همچنین دیدن محل تولد شاه آرتور در تینتاگل و غار مرلین از مکان های بسیار جذاب و هیجان انگیز می باشد. شاه آرتور پادشاه افسانه ای که عدالت را توانست در سرتاسر منطقه گسترش بدهد و در دوران نامشخصی از قرون وسطی می زیسته و حاکم مطلق انگلستان به شمار می آمده است. شاه آرتور از نفوذ ساکسون ها به بریتانیا در قرن ششم جلوگیری کرد و در مقابلشان ایستاد. او اولین پادشاه بریتانیا به شمار می رود و با کمک شوالیه های خود توانست صلح و امنیت و آرامش را در سرتاسر کشور انگلستان و قلمرو خود برقرار سازد. نام شمشیر افسانه ای شاه آرتور اکس کالیبور بوده که جنسش از سنگ می باشد. اخیرا باستان شناسی انگلیسی توانسته است نشانه هایی از این شهر و قصر شاه آرتور بر حسب نسخی خطی که در کتابخانه انگلیس موجود بود، پیدا کند.

شهر کاملوت شاه آرتور

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

برنامه سفر نوروزی برای اصفهانی ها؛ سفری خاص و خاطره انگیز

گلاره یوسف پور ، چهارشنبه 1 فروردین 1403

با ما در مقاله اصفهانی ها در عید به کدام مناطق سفر کنند همراه شوید تا برنامه سفر نوروزی برای اصفهانی ها را برایتان شرح دهیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :