قدیمی ترین سیاره نما در هلند؛ اوج شگفتی علم در جهان

قدیمی ترین سیاره نما در اتاق نشیمن کوچک یک خانه دو طبقه قرار دارد. این خانه متعلق به قرن هجدهم بوده و به نام Eise Eisinga نامگذاری شده است. این اثر در زمانیکه مردم گرفتار ترس و هراس شده بودند، ساخته شد. این هراس با یک کتاب کوچک که توسط یکی از واعظان هلندی به نام Eleco Alta در سال 1774 میلادی منتشر گشت، آغاز شد. در آن پیش بینی در مورد پایان زمین انجام شده است که هنوز نیز وحشتناک بشمار می آید. با ما در این مقاله خواندنی و جالب همراه شوید تا شما را با بخش بخش قدیمی ترین سیاره نما در هلند آشنا کنیم.

قدیمی ترین سیاره نما در هلند

تاریخچه

Eise Eisinga که ریاضیات و نجوم را علاوه بر combing wool انجام می دهد، می خواست نشان دهد که هیچ دلیلی برای ترس و وحشت وجود ندارد. Eisinga برای اثبات اشتباه Alta و اطمینان دادن به مردم هلند، تصمیم به ساخت یک منظومه سیاره ای در اتاق نشیمن خود گرفت. سیاره Eisinga از سقف آویزان بوده و یک گوی طلایی که کمی از یک توپ بیس بال بزرگتر است، خورشید را نشان می دهد در کنار تعدادی دیگر از گوی های کوچکتر که نشان دهنده سیاراتی هستند که در مدارهای اطراف خورشید جای دارند. او سیاره ها را به همان دقتی که در منظومه شمسی قرار دارند، حرکت می داد؛ به این معنی که زمین بطور دقیق 365 روز طول می کشد تا یک چرخش کامل به دور خورشید داشته باشد.

چرخ دنده ها در بالای سقف و در اتاق زیر شیروانی قرار دارند. سیاره نما در مقیاس یک میلیمتر در یک میلیون کیلومتر ساخته شده تا برای سایز اتاق نشیمن Eisinga مناسب باشد. این مدل علاوه بر اطلاعاتی مانند طلوع و غروب خورشید، حالتهای ماه و سایر پدیده های نجومی را فراهم می کند. Eisinga انتظار داشت که سیاره نما را در مدت شش ماه به پایان برساند، اما هفت سال طول کشید و در نهایت، آن را در سال 1781 تکمیل کرد. سیاره نمای Eisinga در هنگام افتتاح تعداد زیادی بازدید کننده داشت.

هنگامیکه پادشاه ویلیام از سیاره نما در سال 1818 دیدن کرد، بسیار تحت تاثیر قرار گرفت و آن را برای دولتش خریداری کرد. Eisinga در سال 1828 فوت شد و خانواده اش تا سال 1922 همچنان به برنامه ریزی سالانه خود ادامه دادند. از آن زمان تاکنون سیاره نما توسط موزه داران منطقه اداره می شود.

تاریخچه قدیمی ترین سیاره نما
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی قدیمی ترین دانشگاه های علمی جهان

hb ، سه شنبه 17 مهر 1397

در این مطلب به معرفی 10 تا از قدیمی ترین دانشگاه های جهان پرداخته ایم که در کنار پتانسیل های علمی خود به نوعی موزه های دانش بشری نیز تبدیل شده اند...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :