اقامتگاه های جنگلی برتر در جهان، پلی بین آرامش و صنعت

اگر تصمیم دارید برای تعطیلات به طبیعت سفر کنید یا به اعماق جنگل بروید تا از نزدیک شاهد حیات وحش باشید و در فعالیت های متنوع و ماجراجویانه در فضای باز جنگل شرکت کنید، بهتر است ابتدا مجموعه اقامتی مناسب با امکانات رفاهی ایده آل را انتخاب کنید. برای این کار می بایست برترین مجموعه های اقامتی جهان و یا بهترین کلبه های جنگلی جهان را بشناسید و برای این کار به شما پیشنهاد می کنیم، با این مطلب همراه شوید. این مقاله درباره اقامتگاه های جنگلی، بهترین اقامتگاه های جنگلی جهان و اقامتگاه های جنگلی برتر در جهان است.

سفر به اعماق جنگل

مجموعه اقامتی دوستدار فضای سبز آراراس پانتانال Araras Pantanal Ecolodge

مجموعه اقامتی آراراس پانتانال Araras Pantanal Ecolodge ساخته شده است تا با محیط اطرافش در هارمونی و هماهنگی باشد اما با این وجود انواع امکانات رفاهی لوکس و تجملی را در میان بزرگ ترین سرزمین استوایی در جهان به شما ارائه می کند. میهمانان این مجموعه اقامتی به طور کامل در جنگل انبوهی غرق شده اند و مسیر های پیچ در پیچی از میان مناظر زیبای این جنگل عبور می کنند که میهمانان را به برج های مشاهده درختی هدایت می کنند؛ نقاطی که از آن ها می توان طوطی های زیبای مکائو را در حال پرواز تماشا کرد. سایر فعالیت هایی که در این مجموعه می توان انجام داد قایق سواری، اسب سواری و سافاری های مخصوص عکسبرداری هستند؛ از آنجایی که این مجموعه یکی از بهترین نقاط سیاره زمین برای عکس برداری از پرندگان به شمار می رود، این تور های سافاری محبوبیت بسیار زیادی دارند. اتاق های این مجموعه فوق العاده اقامتی، دارای بالکن های وسیع هستند، یک استخر با چشم انداز های خارق العاده و یک رستوران عالی با غذاهای پخته شده از مواد اولیه ارگانیک و طبیعی مانند میوه ها و سبزیجات تازه که از باغ های مجموعه چیده شده اند و پنیر دست ساز خانگی وجود دارد. در این مطلب با اقامتگاه های جنگلی برتر در جهان، بهترین اقامتگاه های جنگلی جهان و اقامتگاه های جنگلی آشنا می شویم.

مجموعه اقامتی دوستدار فضای سبز آراراس پانتانال Araras Pantanal Ecolodge

مجموعه اقامتی باجار رولا Bajaar Rola در پارک ملی کانا Kanha، هندوستان

این اردوگاه جنگلی در وسط منطقه زندگی ببر ها در پارک ملی کانا Kanha به شما این امکان را می دهد که در تور های سافاری روزانه آن شرکت کنید و این گربه های بزرگ را تماشا کنید. این پارک همچنین خانه حیوانات دیگری از جمله مورچه خوار پولک دار، یوز پلنگ، شغال راه راه و تشی (یک نوع خوارپشت) و نزدیک به 70 گونه گیاهی از انواع درختان می باشد. چادر های این اردوگاه، سوییت هایی تجملی و شبه دائمی هستند که با دیوار ها و کف ساخته شده از چوب بامبو پوشیده شده اند. این چادر ها دارای وان های بزرگ، پرده های ابریشمی و مبلمان دست ساز هستند و سکو های اختصاصی در طول کناره رودخانه دارند که محلی ایده آل برای لذت بردن از مناظر اطراف و تماشای حیات وحش بی نظیر در جنگل می باشند. استخر اردوگاه یک مکان فوق العاده برای به آب زدن و سرحال آمدن در کنار تماشای مناظر زیبای جنگل است و غذاهایی که در اردوگاه سرو می شوند از مواد اولیه تازه به دست آمده از باغ های خود این مجموعه اقامتی تهیه می شوند. این متن درباره اقامتگاه های جنگلی، بهترین اقامتگاه های جنگلی جهان و اقامتگاه های جنگلی برتر در جهان است.

مجموعه اقامتی باجار رولا Bajaar Rola در پارک ملی کانا Kanha، هندوستان

مجموعه اقامتی چا کریک Chaa Creek در سن اگناسیو San Ignacio، بلیز

مجموعه اقامتی چا کریک Chaa Creek در کناره های رودخانه ماکال Macal واقع شده است و برای چندین دهه، یکی از برترین مجموعه های جنگلی در آمریکای مرکزی و بهترین مجموعه اقامتی در بلیز محسوب می شده است. این مجموعه که در نزدیکی سن اگناسیو San Ignacio در غرب بلیز قرار دارد، دارای بهترین اسپا در کشور، یک رستوران عالی، کارکنان بی نظیر، یک دشت پروانه و یک استخر بی نهایت است که همگی در 365 هکتار طبیعت حفظ شده قرار گرفته اند. 19 اتاق بزرگ در کلبه های دو طبقه و دو سوییت تجملی این مجموعه، دارای مبلمان بسیار گران قیمت، آویزه های دیواری و رو تختی های گواتمالایی هستند؛ در حالی که سویت های جدید ماه عسل که روی درخت ساخته شده اند، همسطح با بالا ترین شاخه های درختان جنگل قرار دارند. فعالیت های متنوعی در این مجموعه می توان انجام داد؛ از جمله این که می توان در تور مسیر  شرکت کرد، از مزرعه کاکائوی سبک مایا دیدن کرد و یا به قایق سواری و اسب سواری پرداخت. تماشا کردن پرنده ها نیز یکی از فعالیت های اصلی و جالب این مجموعه به شمار می رود چرا که 247 گونه از پرندگان در این منطقه مشاهده شده اند. در این مقاله با بهترین اقامتگاه های جنگلی جهان و اقامتگاه های جنگلی برتر در جهان آشنا می شوید.

مجموعه اقامتی چا کریک Chaa Creek در سن اگناسیو San Ignacio، بلیز

مجموعه اقامتی Inkaterra Reserva Amazonica در پوئرتو مالدونادو Puerto Maldonado، پرو

این مجموعه اقامتی دوستدار طبیعت در یک منطقه دور افتاده از حوضه آبریز آمازون در پرو قرار گرفته است. کافیست از کناره های رودخانه پر پیچ و خم مادره دو دیوس Madre de Dios بالا بروید و آنجاست که قدم به دنیایی کاملا جدید خواهید گذاشت؛ دنیایی که در آن با صدای پرندگان استوایی از خواب بیدار می شوید و با صدای جانوران دیگر در هنگام شب به خواب می روید. در حالی که با جنگل انبوه احاطه شده اید، کتام (تالار یا سازه ای از چوب و تخته) های تک به تک با سقف های شیب دار که از انواع مواد طبیعی ساخته شده اند و همگی دارای ننو و دیوار های شیشه ای، محصولات ارگانیک حمام و دمپایی ویژه هستند. همچنین یک خانه درختی به نام Canopy Tree House وجود دارد که یک اتاق در ارتفاع 90 پایی (28 متری) سطح جنگل می باشد. میهمانان می توانند یک مسیر پر پیچ و تاب در یک سطح بسیار مرطوب را بپیمایند تا به یک پل معلق از درختان پر ارتفاع برسند و از آنجا مناظر جنگل را تماشا کنند. همچنین می توانند از غذا های پخته شده از مواد اولیه محلی نوش جان کنند و در اسپای مجلل و گران قیمت مجموعه به استراحت و کسب آرامش بپردازند. این مقاله درباره بهترین اقامتگاه های جنگلی جهان است.

مجموعه اقامتی Inkaterra Reserva Amazonica در پوئرتو مالدونادو Puerto Maldonado، پرو

مجموعه اقامتی دوستدار طبیعتی لاپا ریوس Lapa Rios Ecolodge در شبه جزیره اوسا Osa، کاستاریکا

مجموعه اقامتی دوستدار طبیعتی لاپا ریوس Lapa Rios Ecolodge در یک منطقه حفاظت شده خصوصی که در مساحت 1000 هکتار از آخرین جنگل استوایی باقی مانده آمریکای مرکزی در شبه جزیره اوسا Osa واقع شده است قرار دارد. این مجموعه دارای 16 ویلا با سقف های شیب دار است که در آن ها زنگ تلفن یا مزاحمت اینترنت و تلویزیون وجود ندارد. به جای این امکانات تکنولوژیکی، میهمانان می توانند از صدای آرامش بخش جیرجیرک ها، خرسک های دم حلقه ای و زنجره ها و تماشای مناظر زیبای اقیانوس لذت ببرند. ساحل به اندازه یک پیاده روی ده دقیقه ای با این مجموعه فاصله دارد و در عین حال می توانید در کنار استخر روباز مجموعه به کسب آرامش بپردازید و از دیدن چشم انداز های خیره کننده اقیانوس لذت ببرید. بعد از یک روز پر از فعالیت که می تواند شرکت در کلاس های موج سواری یا انجام قایق سواری و اسب سواری در ساحل باشد یا پیاده روی کردن در جنگل و تماشای جانوران مختلف از جمله تنبل سه پنجه، شیر کوهی، میمون، قورباغه درختی، توکان (یک نوع پرنده)، مکائو (طوطی دم بلند و رنگارنگ) و هزاران جانور دیگر می توانید مورد ماساژ قرار بگیرید و سپس در رستورانی که غذاهای محلی و چشم انداز های جنگلی ارائه می کند شام بخورید.

مجموعه اقامتی دوستدار طبیعتی لاپا ریوس Lapa Rios Ecolodge در شبه جزیره اوسا Osa، کاستاریکا

مجموعه اقامتی سانی Sani Lodge، پارک ملی یاسونی Yasuni National Park، اکوادور

مجموعه اقامتی سانی Sani Lodge توسط جامعه سانی  که به زبان کیچوا kichwa صحبت می کنند اداره می شود؛ این مردم قبلا به صورت پراکنده کار می کردند تا این که با هم متحد شدند و این مجموعه اقامتی بی نظیر که یکی از بهترین محل های اقامتی جنگلی در جهان است را تاسیس کردند. این مجموعه بسیار پر آرامش که در اعماق جنگل آمازون در کشور اکوادور و در یک جنگل بارانی بین منطقه حفاظت شده Cuyabeno Reserve و پارک ملی یاسونی Yasuni National Park واقع شده، از ده کتام (تالار یا سازه ای از چوب و تخته) در کناره یک دریاچه تشکیل شده است. این مجموعه اقامتی دوستدار طبیعت، امکانات تماشای پرندگان را در اختیار میهمانان خود می گذارد؛ از اتاق غذا خوری تا برج درختی نزدیک به این مجموعه و نقاط دیگری در اطراف آن، به راحتی می توان پرندگان زیبای منطقه را زیر نظر گرفت. از آنجایی که این مجموعه تنها از انرژی خالص خورشیدی استفاده می کند، سر و صدایی برای ترساندن حیات وحش از خود تولید نمی کند؛ بنابراین در دل حیات وحش قرار دارد و حتی کایمن ها (تمساح های کوچک) شب هنگام در اطراف دریاچه رفت و آمد می کنند. راهنماهایی که متعلق به اجتماع سانی ها هستند میهمانان را به تور های زمینی و آبی در آن اطراف می برند و آنان را به خانواده های خود در روستای کناری معرفی می کنند. این مجموعه هم به شناخت شما از زندگی در جنگل های بارانی آمازون کمک می کند و هم تمرکز بالایی روی طبیعت دارد.

مجموعه اقامتی سانی Sani Lodge، پارک ملی یاسونی Yasuni National Park، اکوادور

مجموعه اقامتی جنگلی سوکائو Sukau Rainforest Lodge، مالزی

مجموعه اقامتی جنگلی سوکائو Sukau Rainforest Lodge در بورنئو توسط یک منطقه حفاظت شده با تنوع زیستی بسیار بالا و جالب توجه احاطه شده است. این مجموعه یکی از معدود مکان های روی زمین است که ده گونه میمون در آن زندگی می کنند که چهار گونه از آ آن ها بومی خود بورنئو می باشند؛ همچنین بیشترین جمعیت اورانگوتان ها در مالزی در این منطقه دیده می شوند. جنگل های این ناحیه همچنین زیستگاه حیواناتی مانند خرس آفتاب، یوزپلنگ، کرگدن سوماترایی و فیل آسیایی هستند. این مجموعه اقامتی که بناهای آن از چوب های محکم محلی ساخته شده و توسط مسیر های چوبی بلندی به یکدیگر متصل شده اند، در عین حال که با جنگل بارانی ترکیب شده است، تنها تا حد کافی جدا شده تا برای میهمانان خود تجربه ای آرام و راحت مهیا سازد. شما می توانید از اتاقتان به درون جنگل قدم بگذارید و به وسیله عبور از مسیر های چوبی مرتفع به تماشای حیات وحش از جمله فیل های بورنئو و گیاهان استوایی بپردازید. فعالیت های جالبی که می توان در این مجموعه انجام داد شامل سفر های آبی صبح هنگام و عصر هنگام در قایق های کوچک برقی می باشند که به شما این امکان را می دهند که حیات وحش را که در کناره دریاچه ها جمع شده است تماشا کنید؛ همچنین می توانید در طبیعت قدم بزنید و از اطلاعاتی که توسط راهنماهای مجموعه در اختیار شما قرار داده می شود لذت ببرید. رستوران Melapi غذاهای بین المللی سرو می کند، در حالی که بار Gecko Lounge انواع چای و نوشیدنی های دیگر را ارائه می کند. امکانات دیگر استخر روباز، سکوی آفتاب گیری، کتابخانه، میز بیلیارد و انواع بازی های تخته ای می باشند.

مجموعه اقامتی جنگلی سوکائو Sukau Rainforest Lodge، مالزی

مجموعه اقامتی پاکیوره Pacuare Lodge در پاکیوره Pacuare، کاستاریکا

مجموعه اقامتی پاکیوره Pacuare Lodge در قلب جنگل استوایی کارائیب در میان جنگل بارانی حفاظت شده و در کناره رودخانه پاکیوره Pacuare در قسمت شمالی کوه های تالامانکا Talamanca قرار گرفته است. این مجموعه زیستگاه انواع جانوران از جمله میمون، تنبل، پلنگ و تنوع بالایی از پرندگان می باشد. ویلا های مرتفع با سقف های شیب دار در اندازه های مختلف، اختصاصی و بسیار تجملی هستند و حتی برخی از آن ها شامل یک استخر اختصاصی نیز می باشند. فعالیت های جالب بسیاری می توان در این مجموعه انجام داد؛ از جمله قایق سواری، اسب سواری و گردش در جنگل تا یک گودال مخصوص شنا که در آنجا می توانید زیر یک آبشار آبتنی کنید. زوج های جوان و عاشق می توانند شام های بسیار عاشقانه در زیر نور شمع را در یک کلبه جنگلی بسیار مرتفع یا در کناره رودخانه را تجربه کنند.

مجموعه اقامتی پاکیوره Pacuare Lodge در پاکیوره Pacuare، کاستاریکا

مجموعه اقامتی صخره سیاه یا Black Rock Lodge، بلک راک Black Rock، بلیز

مجموعه اقامتی صخره سیاه یا Black Rock Lodge در کناره رودخانه ماکال Macal در بلیز واقع شده و دارای منظره زیبای یک تپه مشرف به آبی که از کانیون صخره سیاه Black Rock Canyon می گذرد می باشد. تمامی انرژی مورد نیاز این مجموعه از طریق نیرو های آبی و خورشیدی تامین می شود و اکثر غذا هایی که ارائه می شوند از محصولات ارگانیک خود این منطقه هستند. در این مجموعه 13 کابین وجود دارد که بالکن های آن ها دارای ننو های ویژه برای تماشای چشم انداز های خیره کننده اطراف می باشد. 242 هکتار مساحت این مجموعه، مکان فوق العاده ای برای تماشای پرندگان با بیش از 200 گونه از جمله سه گونه توکان، انواع قوش (پرنده شکاری)، تروگون یا لانه کن و دلیجه (پرنده شکاری از نوع شاهین) می باشد. بازدید کنندگان همچنین می توانند از انجام فعالیت های جالبی مانند غار نوردی، دوچرخه سواری کوهستان و قایق سواری لذت ببرند.

مجموعه اقامتی صخره سیاه یا Black Rock Lodge، بلک راک Black Rock، بلیز

مجموعه اقامتی کریستالینو Cristalino Lodge در ایالت گروسو Grosso، برزیل

این مجموعه اقامتی دوستدار طبیعت که اغلب با عنوان یکی از بهترین مجموعه های اقامتی جنگلی در جهان شناخته می شود، در یکی از مناطق حفاظت شده خصوصی در کناره رودخانه کریستالینو Cristalino در نزدیکی آمازون واقع شده است. این مجموعه بخاطر امکانات شیک و تجملی در اتاق ها و ویلا های خود مشهور است؛ امکاناتی که هر نوع رفاهی که مورد نظر شماست در اختیارتان می گذارد. یکی از نکته هایی که بسیار مورد توجه دوست داران پرندگان قرار می گیرد این است که بازدیدکنندگان می توانند هم از راه آبی و هم جنگلی، بیش از 500 گونه پرنده از جمله مکائو، پاراکیت، طوطی و بسیاری از گونه های جانوری بومی منطقه مانند میمون دماغ سفید ساکی را تماشا کنند. این مجموعه همچنین دارای مرتفع ترین برج در منطقه آمازون است؛ برجی که از بالای آن می توانید چشم انداز های بی نظیری از جنگل بارانی و پرندگانی که در آن پرواز می کنند تماشا کنید. بعد از تاریک شدن هوا، از تماشای ستارگان و گوش دادن به آوای پرندگان لذت ببرید. راهنماهای مجموعه می توانند شما را به تورهای زمینی و آبی ببرند و کلاس های آشپزی نیز برای شما فراهم می باشد که در آن ها بتوانید طرز تهیه انواع غذاهای سرو شده در این مجموعه را یاد بگیرید.

مجموعه اقامتی کریستالینو Cristalino Lodge در ایالت گروسو Grosso، برزیل

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

کلبه های جنگلی برتر در جهان برای یک سفر خاطره انگیز

ن. چرمچی ، پنج شنبه 10 آبان 1397

این مطلب همگردی را بخوانید و با برترین کلبه های جنگلی در جهان با امکانات فوق العاده و مناظر حیرت انگیز آشنا شوید...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :