طعم لذت بخش غذاهای معروف در شهرهای مختلف ایران

hb شنبه 1 اردیبهشت 1397

اگر قصد سفر به هر نقطه ای از ایران را داشته باشید یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید، خورد خوراک و مکان هایی است که قصد دارید در آن ها غذا میل نمایید. چرا که این امر بر سلامتی و کیفیت سفر شما تاثیر مستقیم خواهد داشت. از همین رو ما راهنمای انتخاب رستورانی تهیه کردیم تا بهترین مکان ها را برای غذا خوردن انتخاب کنید و از قیمت غذاهای شهرهای ایراناطلاع پیدا کنید. بهتر است قبل از اینکه سفر خود را آغاز کنید نگاهی به لیست  غذاهای معروف در شهرهای ایران داشته باشید. در این مقاله ما به این نکته پی می بریم  که در شهرهای ایران کجا غذا بخوریم ؟

غذا در سفر

کیش و غذا های دریایی

اگر قصد سفر به جزیره زیبای کیش را دارید بهتر است در جریان باشید که تهیه غذا در رستوران های این شهر کمی بیشتر از مکان های دیگر وقت خواهد گرفت اما در کنار رستوران های لوکس و مجلل، رستوران های کوچک اما با کیفیت غذای خوب و غذا های محلی نیز در این جزیره وجود دارد که می توانند گزینه های متفاوتی برای پذیرایی باشد. برای تهیه غذا در جزیره کیش بهتر است کمی زودتر دست به کار شوید تا بتوانید به موقع ناهار خود را میل کنید چرا که اکثر رستوران های جزیره در زمان وعده های غذایی دارای ازدحام جمعیت می باشد. اما بهترین پیشنهاد در یک جزیره برای ناهار می تواند غذا های دریایی باشد که از غذاهای معروف در شهرهای ایران است. یکی از بهترین پیشنهادها در جزیره کیش برای صرف غذا رستوران عمو اکبر در بازارچه حافظ است. در آخرین طبقه مجتمع دامون نیز می تواند شبی خاطره انگیز در انتظار شما باشد. فود کورت دامون با داشتن یک تراس بسیار جذاب می تواند پیشنهاد خوبی برای یک وعده غذایی به یاد ماندنی در جزیره کیش باشد. البته باید در نظر داشته باشید در ایام تعطیل این رستوران از مکان های شلوغ جزیره محسوب می شود. پس نکته مهم این است که در شهرهای ایران کجا غذا بخوریم؟

کیش و غذا های دریایی

مشهد و غذاهای لذیذ

مشهد با وجود اینکه یک شهر زیارتی است اما در کنار زیارت، رفتن به رستوران های خوب این شهر هم می تواند خاطره خوبی را برای شما رقم بزند. از بهترین رستوران هایی که می توانید برای صرف غذا به آنجا بروید پسران کریم، احسان یا کریم درباری است. شیشلیک های شاندیز  که از غذاهای معروف در شهرهای ایران است، نیز پیشنهاد بسیار خوبی برای یک وعده غذایی در مشهد هستند. طرقبه نیز می تواند مکان بسیار خاطره انگیزی برای بازدید و صرف یک وعده غذا باشد. معروف ترین غذای مشهد نیز شوله است. شوله بهارستان و پاتوقی قدیمی در خیابان احمد آباد نیز بهترین مکان هایی هستند که می توانید شوله که از غذاهای شهرهای ایران است را در آن میل کنید.

مشهد و غذاهای لذیذ

بندر عباس، شهر ماهی

رستوران بندر که برای دانستن اینکه در شهرهای ایران کجا غذا بخوریم مهم است، یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که علاقه زیادی به غذا های دریایی مثل ماهی که از غذاهای معروف در شهرهای ایران است، دارند. این رستوران دارای تجملات زیادی نیست اما غذایی که در آن صرف می کنید همواره در خاطر شما خواهد ماند. این رستوران با ماهی های تازه از شما پذیرایی خواهد کرد. در این رستوران ماهی به صورت کامل سرو می شود به همین خاطر پیشنهاد می کنیم اگر یک ماهی برای شما زیاد است هر دونفر یک غذا سفارش دهید.

بندر عباس، شهر ماهی

مازندران و تنوع غذایی

در سفر به شمال کشور با وجود نزدیک بودن شهر ها به هم این امکان برای شما وجود دارد که هر وعده غذا در یک شهر یا روستا صرف کنید. در طول سفر خود به شمال کشور می توانید به شهر های مختلف رفته و ضمن بازدید از آن ها وعده های غذایی را نیز در جا های مختلفی میل کنید. اگر در برنامه سفر خود قصد رفتن به غرب استان مازندران را داشته باشید در نزدیکی رامسر بهترین پیشنهاد برای شما این است که مهمان خاور خانم شوید. این رستوران را خاور خانم با بهترین غذا های محلی مانند مرغ شکم پر تا این حد شناخته شده کرده است. رستوران خاور خانم در پایان جاده جنگلی و زیبای سرولات قرار دارد. در طول این مسیر زیبا و دیدنی شما فرصت خرید سبزیجات و ترشی را نیز خواهید داشت. اگر در نزدیکی چالوس باشید پیشنهاد ما برای شما رستوران ژیویر است. رستورانی که در ابتدای جاده جنگلی کلار آباد که با انواع غذا ها از مهمانان پذیرایی می کند. در این رستوران می توانید غذا های محلی، فرنگی و انواع کباب ها را میل کنید. این رستوران دارای فضای بسیار دلنشینی نیز می باشد و می تواند وعده ی به یاد ماندنی برای شما باشد. اگر اهل قهوه باشید قهوه دریا که در جاده رویان قرار دارد یک پیشنهاد بسیار مناسب برای شما است. این کافه با داشتن منظره بسیار زیبا رو به دریا و یک تراس دیدنی قهوه و غذا های خوبی نیز سرو می کند و این ناحیه غذاهای شهرهای ایران را سرو می کند.

مازندران و تنوع غذایی

گیلان و انواع کباب ها

رشت یکی از شهر هایی است که به راحتی می توانید مکانی برای صرف یک وعده غذایی دلچسب پیدا کنید اما از معروف ترین و شناخته شده ترین آنها می توان به پلو کبابی محرم اشاره کرد که برای اهالی رشت و حتی مسافران نیز بسیار قابل اعتماد است. این رستوران از رستوران های با سابقه شهر رشت است که در بلوار امام واقع شده است. اما چیزی که درباره این رستوران باید بدانید این است که با توجه به حجم بالای سفارش ها و تعداد مشتری ها غذا هایی مانند ماهی سفید یا ترش کباب خیلی که از غذاهای شهرهای ایران هستند، زودتر تمام می شوند و معمولا بعد از ساعت 3 نهار کاملا تمام شده است. اما اگر علاقه داشته باشید که غذای خود را در رستورانی جدید تر صرف کنید به نظز می رسد رستوران زعفران گزینه مناسبی برای شما باشد. برای ناهار در این رستوران می توانید غذای محلی سفارش دهید و در شب ها نیز غذای فرنگی سرو می شود. اما اگر به گیلان سفر می کنید یکی از زیبا ترین بخش های سفر شما قطعا بازدید از مرداب انزلی خواهد بود این شهر با دارا بودن آب و هوا و فضای بسیار دلچسب می تواند خاطره بسیار خوبی را در سفر شما رقم بزند. بعد از گردش در این شهر زیبا و دیدنی اگر قصد داشته باشید یک وعده غذایی را در این شهر زیبا میل کنید پیشنهاد ما برای شما رستوران گیلان است. از دیگر رستوران های خوبی که می توانید در شهر انزلی برای صرف غذا انتخاب کنید می توان به رستوران نیلوفر آبی اشاره کرد. اگر قصد داشته باشید در میان مرداب انزلی نیز گشتی بزنید رستوران نیلوفر آبی گزینه مناسبی برای شما است زیرا در وسط مرداب قرار دارد. اما رستوران گیلان با وجود اینکه رستوران بزرگی نیست اما با غذا هالی محلی بسیار دلچسب از شما پذیرایی خواهد کرد. این رستوران در خیابان سحلی واقع شده است. پیشنهاد این مقاله این است که در شهرهای ایران کجا غذا بخوریم.

گیلان و انواع کباب ها

اصفهان و بریان های لذیذ

همچون تمامی نقاط کشورمان اصفهانی ها نیز دارای غذا های محلی بسیاری هستند اما بسیاری از آن ها برای مردم شهر های دیگر زیاد شناخته شده نیست. در میان این غذا ها اما بریانی که از غذاهای معروف در شهرهای ایران است، غذایی شناخته شده در میان اهالی اصفهان و مسافرانی است که از این شهر بازدید می کنند. بریانی غذایی بسیار خوش طعم است که روش پخت آن در دو مرحله از پختن گوشت تشکیل می شود. از غذا هایی که پیشنهاد می کنیم حتما در شهر اصفهان میل کنید بریانی است و از بهترین رستوران ها برای صرف آن می  توان به بریانی اعظم اشاره کرد. یکی از مکان هایی که تمام گردشگران در اصفهان از آن بازدید می کنند میدان نقش جهان است. اگر قصد داشته باشید ناهار را در اطراف این میدان صرف کنید شعبه دروازه دولت این رستوران می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. این رستوران در خیابان های مسجد سید و کمال اسماعیل دارد. در کل پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر به هر شهری را دارید در برنامه غذایی خود یک وعده از غذا های محلی آن شهر را قرار دهید و بهترین غذای محلی در اصفهان نیز بریانی است. عموم گردشگران در اصفهان از دو قسمت شهر بیشتر از سایر نقاط بازدید می کنند. اگر در اطراف میدان نقش جهان باشید رستوران های اطراف میدان گزینه های بسیار مناسبی برای شما هستند. از بهترین رستوران های اطراف میدان می توان به جارچی باشی اشاره کرد. این رستوران در گذشته یک خانه تاریخی بوده است که اکنون با تغییر کاربری به رستوران تبدیل شده است. اما در سمت دیگر رودخانه و در محله هایی مانند جلفا شما تعداد زیادی کافه برای انتخاب پیش رو دارید و می توانید یک کافه گردی به یاد ماندنی در این محله داشته باشید. رستوران خوان گستر یک پیشنهاد بسیار مناسب برای افرادی است که قصد صرف غذا در این محله را دارند البته باید بدانید که اگر اهل خوردن غذاهای فرنگی هستید گزینه های بسیار مناسبی برای انتخاب در این رستوران پیش رو خواهید داشت. در این مقاله به بررسی غذاهای شهرهای ایران پرداخته ایم و اینکه در شهرهای ایران کجا غذا بخوریم.

اصفهان و بریان های لذیذ

قشم شهر غذا های محلی

طی سال های اخیر به واسطه واردات و بازار های قشم این شهر بیش از پیش برای مردم شناخته شده است. همین موضوع ممکن است شما را نیز به این فکر انداخته باشد که از این شهر زیبا و دیدنی که علاوه بر بازار های بسیار بزرگ طبیعت بکری نیز دارد دیدن کنید. اما بهتر است پیش از سفر به این جزیره زیبا و دیدنی برنامه غذایی خود را انتخاب کنید تا وقت کمتری را در هنگام سفر برای این موضوع صرف کنید. بهترین پیشنهاد برای گردشگرانی که قصد سفر به این شهر زیبا را دارند این است که برای صرف وعده های غذایی خود به جای انتخاب رستوران هایی که داخل شهر قرار دارند سری به خانه های محلی بزنند که با غذا های بومی که از غذاهای شهرهای ایران است، از شما پذیرایی می کنند. در این خانه های محلی بانوان این شهر دیدنی در کنار هم جمع شده اند و با پخت غذا های محلی مانند ماهی و قلیه میگو از گردشگران پذیرایی می کنند. زنان قشم با پخت این غذا های محلی در آشپزخانه های خود در اتاق های خانه خود از شما پذیرایی می کنند. صرف غذا در یکی از این خانه ها می تواند به اقتصاد این خانواده ها نیز بسیار کمک کند. این خانه ها که با غذا های محلی از شما پذیرایی می کنند را می توان در اطراف قلعه پرتغالی ها و همچنین روستای طبل یافت. این متن درباره غذاهای شهرهای ایران است.

قشم شهر غذا های محلی

یزد شهر خانه های تاریخی

در این روز ها استفاده از خانه های تاریخی برای اسکان دادن به گردشگران در شهر های پر بازدید بسیار مرسوم گشته است. شهر یزد نیز یکی از شهر هایی است که با دارا بودن خانه های تاریخی متعدد و زیبا می تواند گزینه بسیار مناسبی برای سفر باشد. در بسیاری از این خانه های تاریخی از حیاط به عنوان رستوران استفاده می شود تا مسافران به راحتی بتوانند از غذا های محلی این شهر در نزدیک ترین نقطه به محل اسکان خود استفاده کنند. از غذا های محلی یزد که در حیاط این خانه ها سرو می شود می توان به آش شولی و قیمه مخصوص یزدی ها اشاره کرد. در میان رستوران های شهر یزد رستوران مشیر الممالک و حمام خان دارای شهرت بسیاری هستند. اما اگر علاقه ی زیادی ندارید که در بافت های قدیمی و تاریخی شهر یزد غذا میل کنید پیشنهاد ما برای شما رستوران تالار در بلوار جمهوری است. این رستوران از بافت تاریخی شهر یزد فاصله بیشتری دارد. این متن زیبا درباره غذاهای شهرهای ایران است.

غذاهای یزد

کاشان شهر دیدنی

جاذبه های تاریخی پر تعداد شهر کاشان باعث شده است طی سال های اخیر این شهر شاهد بازدید خیل عظیمی از گردشگران باشد. همین موضوع باعث رونق صنعت گردشگری در این شهر زیبا و دیدنی شده است. اما گردشگرانی که از این شهر زیبا دیدن می کنند پس از بازدید از خانه های تاریخی و زیبای این شهر باید مکانی را برای صرف غذا انتخاب کنند. پیشنهاد ما برای شما رفتن به یکی از سفره خانه های سنتی این شهر و خوردن غذا های محلی این شهر تاریخی است. از غذا های خوش طعم و محلی کاشان می توان به شفته سماق اشاره کرد. این غذا نوعی خوراک است که با گوشت پخته می شود و با سماق نیز به آن طعم داده می شود. از سفره خانه های سنتی معروف این شهر زیبا که با غذایی با کیفیت از شما پذیرایی می کنند می توان به سفره خانه سنتی مظفری و عباسی اشاره کرد. این سفره خانه ها در بافت تاریخی این شهر واقع شده اند و از این نظر نیز برای گردشگران دارای جذابیت هستند. اما در کاشان دلنشین تر از ناهار و شام، صبحانه است. در این شهر ممکن است در سفره صبحانه خود در هتل ها سیب زمینی پخته با پوست هم مشاهده کنید. این مقاله برای غذاهای شهرهای ایران است.

غذاهای کاشان

شیراز مهد تمدن

این شهر زیبا و بسیار تایخی برای تمام ایرانیان شناخته شده است و نیاز به معرفی دوباره ندارد. شهر شیراز در فصل بهار دارای آب و هوایی بی مثال است که می تواند سفری بسیار خاطره انگیز را برای شما رقم بزند. آب و هوای خوب شیراز در فصل بهار اشتهای هر گردشگری را باز می کند. با این وجود تعداد رستوران های خوب نیز در این شهر کم نیست. از بهترین پیشنهاد ها برای گردشگرانی که قصد سفر به این شهر را دارند، رستوران صوفی است. این رستوران در بلوار ستارخان واقع شده است و سال ها است که به عنوان یکی از بهترین رستوران های شهر شیراز شناخته می شود. این رستوران علاوه بر غذا های ایرانی با غذا های فرنگی نیز از شما پذیرایی می کند. این رستوران در طبقه فوقانی خود دارای یک بازارچه غذا می باشد که با انبوهی از خوراکی های دلچسب در انتظار شماست. اما اگر علاقه مند به بافت تاریخی شهر شیراز هستید در نزدیکی ارگ کریم خان رستوران هتل پارک بهترین گزینه برای شما می باشد. هتلی که دارای قدمت و شهرت زیادی در شهر شیراز است همراه با رستورانی بسیار با کیفیت که غذای آن از ذهن شما نخواهد رفت. میگو پلوی این رستوران یک پیشنهاد بسیار مناسب برای شماست. اگر اهل خوردن فست فود باشید هم فست فود تازه تاسیس (برمن برتو) پیشنهاد بسیار مناسبی برای شماست. شاید بهتر باشد بدانید که این فست فود فقط با همبرگر از شما پذیرایی می کند اما یک همبرگر متفاوت و به یاد ماندنی با سس پیاز که می تواند خاطره یک غذای به یاد ماندنی از سفر به شیراز برای شما باشد.

شیراز مهد تمدن

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معروف ترین غذاهای محلی ایرانی و تنوعی بی نظیر از رنگ و طعم

ز. نیرومند ، پنج شنبه 17 آبان 1397

نام اغلب برترین غذاهای محلی ایرانی برای شما آشناست و شاید در شهر خودتان نیز این غذا را میل کرده باشید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :