خرید چمدان، مسئله ای که سفر شما را تحت تاثیر قرار می دهد

hb دوشنبه 28 اسفند 1396

یکی از مهم ترین مسائلی که برای هر مسافری مطرح هست، خرید چمدان با توجه به تعداد نفرات، سایز بار و مقصد سفر و همچنین فاصله شهر مقصد تا محل زندگی وی می باشد. اگر در هنگام تهیه چمدان به ویژگی های چمدان خوب به میزان کافی توجه نشود ممکن است در هنگام سفر با مشکل مواجه شده و چمدان هایتان شما را اذیت کنند. سفر یکی از مواردی است که همیشه از بهترین گزینه ها برای دوری از خستگی کار و دوری از شهر می باشد و در ایام تعطیل نیز بسیاری از افراد این راه را برای رفع خستگی و ایجاد تنوع انتخاب می کنند. اما یکی از مهم ترین مواردی که شاید زیاد به آن توجه نشود انتخاب چمدان مناسب با سفر است. در صورتی که چمدانی متناسب با سفر خود انتخاب نکنید در تمام طول سفر باید مشکلات حمل و جابجایی، سایز نامناسب و سختی های دیگر آن را متحمل شوید. تمام موارد ذکر شده که از ویژگی های ظاهری چمدان خوب است، در حالی است که اگر شما یک بار برای خرید چمدان خود دقت عمل لازم را داشته باشید از تمامی این مشکلات راحت خواهید بود و دیگر نیازی به تعویض یا تعمیر مداوم چمدان خود نخواهید داشت. به طور کلی شاید بتوان گفت تهیه یک چمدان مناسب برای سفر ها نوعی سرمایه گذاری است چرا که از هزینه های آتی برای تعمیر و یا جایگزین کردن آن جلوگیری می کند. در اینجا برای شما به نکاتی که لازم است در هنگام خرید چمدان به آن ها توجه داشته باشید اشاره خواهیم کرد. برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره چمدان در سفر می توانید مقالات زیر را مطالعه کنید:

چگونه مانند حرفه ای ها چمدان ببندید!

راهکارهایی برای بستن چمدان

قطر ایرویز اولین دریافت کننده مجوز یاتا برای ردیابی چمدان ها

ترفندهایی برای بستن چمدان

چگونه چمدان سفر ببندیم؟

جمع کردن وسایل

چمدان

یک چمدان خوب

اگر بخواهیم تاریخچه ای بسیار کوتاه از نحوه شکل گیری چمدان و خرید چمدان را ذکر کنیم باید گفت که در گذشته ها برای جابجایی بار، مسافران از بسته های پارچه ای استفاده می کردند اما در ادامه رد پای استفاده از جعبه های چوبی و چرمی دیده می شود. به گونه ای می توان این جعبه ها را اولین و ساده ترین و ابتدایی ترین شکل چمدان ها برای جابجایی بار دانست. امروزه نیز چمدان ها در واقع نمونه هایی از همان جعبه های چوبی و چرمی هستند اما مواد استفاده شده در ساخت آن ها تغییر چشم گیری داشته است که همین موضوع باعث فروش بیشتر و ایجاد سود آوری برای سازندگان این چمدان ها نیز شده است. چمدان هایی که امروزه برای حمل بار در مسافرت از آن ها استفاده می کنیم عمدتا از الیاف مصنوعی تشکیل می شوند و مواد استفاده شده در ساخت آن ها به طور اساسی متحول شده است اما همچنان می توان در آن ها قطعات فلزی را مشاهده کرد. البته این موضوع نیز لازم به ذکر است که همچنان با گذشت زمان چرم نقش اساسی در تولید چمدان ها ایفا می کند و همچنان چمدان های چرم بسیار با کیفیتی را می توان در بازار چمدان فروشی یافت. به طور کلی اگر بخواهیم چمدان هایی که امروزه برای مسافرت از آن ها استفاده می شود را دسته بندی کنیم باید آنها را به 4 گروه برزنتی، چرمی، کیف های سبک سامسونت و فلزی تقسیم کرد. البته هر یک از موارد ذکر شده دارای ویژگی های خاص خود هستند که در هنگام خرید باید کاملا به آن ها توجه داشته باشید. این بخش به ویژگی های ظاهری چمدان خوب می پردازد.

یک چمدان خوب

چمدان های برزنتی

این چمدان ها بیشترین استفاده را در بین مسافران این روز ها دارند و بهترین خصوصیت آن ها وزن کم آن هاست چرا که جابجایی آن را بسیار راحت می کند. اما این چمدان ها برای کسانی که قصد سفر به شهر های بارانی را دارند اصلا گزینه مناسبی نمی باشد زیرا بعد از خیس شدن زیر باران بوی بسیار نا خوشایندی دارند. اگر چه این نوع چمدان ها در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و آب وارد چمدان نمی شود اما چمدان بعد از نم خوردن بوی بدی به لباس ها و وسایل و بار داخل چمدان می دهد که این از ویژگی های چمدان خوب است.

چمدان های برزنتی

چمدان های تیتانیوم پلاستیک

این چمدان ها مدت بسیار زیادی نیست که وارد بازار ها شده است اما دارای جنس بسیار با دوامی هستند و اگر شما قصد تهیه یک چمدان با دوام را داشته باشید این چمدان پیشنهاد بسیار مناسبی برای شما می باشد. چمدان های تیتانیومی برای افرادی که به طور مداوم در حال سفر هستند گزینه بسیار مناسبی برای جابجایی بار است زیرا با داشتن استحکام بالا ممکن است حی تا یک دهه برای شما کار کنند. اما این چمدان ها نیز دارای معایب خاص خود هستند که از بدترین آن ها می توان به مقاومت کم در برابر خط و خش اشاره کرد. اما این چمدان ها بر خلاف چمدان های برزنتی گزینه بسیار مناسبی برای سفر های طولانی و یا سفر به نقاط مرطوب است. بزرگترین مزیت این دسته از چمدان ها استحکام بالای آن هاست. اگر یک عدد از این چمدان ها برای سفر خود تهیه کنید در طول سفر هرگز لازم نیست به امنیت وسایل داخل آن یا شکستن وسایل داخل چمدان فکر کنید. چمدان هایی که با پلاستیک فشرده ساخته می شوند نیز از دیگر چمدان هایی هستند که دارای استحکام قابل قبولی می باشند. اگر چه این چمدان ها نسبت به چمدان های تیتانیومی دارای استحکام کمتری هستند اما قیمت آن ها نیز از چمدان های تیتانیومی کمتر می باشد. با این وجود احتمال شکستن این چمدان ها بسیار بیشتر است چرا که تحمل فشار پلاستیک بسیار کمتر از تیتانیوم می باشد. این چمدان ها نیز در برابر خط و خش مقاومت چندانی ندارند اما به توجه به قیمت مناسبی که دارند مشتریان را به خود جلب کرده اند. این از ویژگی های ظاهری چمدان خوب است.

چمدان های تیتانیوم پلاستیک

چمدان های چرم

این چمدان ها همواره نقش مهمی در جابجایی وسایل برای مسافران در طول تاریخ داشته اند. جدای از زیبایی و قدمت این جنس این نوع چمدان ها همواره برای مسافران بسیار کاربردی نیز بوده اند. از ویژگی های چمدان خوب پرستیژ و زیبایی آن هاست. این دسته از چمدان ها گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که اهمیت بسیاری به ظاهر خود می دهند. البته چمدان های چرمی ظاهری بسیار لوکس و زیبا نیز دارند. اما این دسته از چمدان ها نیز دارای معایبی هستند که از مهمترین آن ها می توان به وزن و قیمت بالای آن ها اشاره کرد. این قیمت ها به گونه ای است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند از این چمدان ها برای سفر خود استفاده نکنند که این از ویژگی های ظاهری چمدان خوب به شمار می آید.

چمدان چرم

سامسونت های مسافرتی

این چمدان ها آخرین پیشنهاد ما برای شما هستند اما این دسته از چمدان ها نیز برای افرادی که عمدتا به صورت انفرادی و به تعداد دفعات زیاد سفر می کنند گزینه مناسبی است. این چمدان ها با داشتن وزن و قیمت کم یکی دیگر از چمدان هایی هستند که طرفداران خاص خود را دارند. این مورد از ویژگی های چمدان خوب به شمار می آید.

سامسونت های مسافرتی

اندازه های چمدان ها

پس از معرفی جنس های مختلف چمدان ها مهم ترین چیزی که باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید سایز چمدان ها است. زیرا چمدان ها عمدتا بر اساس سایز دسته بندی می شوند و برای خرید چمدان بهتر است اطلاعات کافی در باره سایز چمدانی که برای شما مناسب است داشته باشید. چمدان ها به طور کلی دارای سه سایز هستند که می توانید آنها را از فروشگاه ها تهیه کنید. 1- سایز کوچک: این دسته از چمدان ها بهترین گزینه برای افرادی است که می خواهند به تنهایی مسافرت کنند و قصد ندارند بار بقیه را هم در چمدان خود قرار دهند و یا چمدان را به بخش تحویل بار فرودگاه و یا بخش بار اتوبوس بدهند و می خواهند چمدانشان در طول سفر همراهشان باشد. این چمدان ها قابلیت بار تا وزن 10 کیلو گرم را دارند زیرا طبق قوانین بین المللی شما نمی توانید بیش از این وزن را همراه خود به داخل کابین ببرید. سایز کوچک برای جابجایی نیز بسیار خوش دست و راحت است. 2- سایز متوسط: این سایز بهترین مورد برای خانواده های کم جمعیتی است که قصد انجام مسافرت های کوتاه مدت با بار کم را دارند به همین علت مورد استقبال بسیار زیاد همین دسته از افراد قرار گرفته است. از این رو بسیاری از فروشندگان این سایز از چمدان را به عنوان سایز استاندارد چمدان در بازار به فروش می رسانند. به طور کلی تعریف سایز استاندارد در بازار چمدان به دسته ای گفته می شود که قابلیت حمل بار تا22 کیلو گرم را داشته باشند.3- سایز بزرگ: بزرگترین سایز چمدان که سایز آخر نیز محسوب می شود قابلیت حمل بار تا 34 کیلو گرم را دارد و برای خانواده های پر جمعیت یا افرادی مناسب است که قصد مسافرت های طولانی مدت با بار زیاد را دارند. اما برای این افراد محدودیت هایی نیز وجود دارد برای مثال اگر قصد مسافرت هوایی را داشته باشید باید بدانید که نمی توانید بسته هایی با وزن بیشتر از 30 کیلوگرم به همراه داشته باشید. پس بهتر است هنگام خرید چمدان به تمام این نکات و سایز ها توجه کامل داشته باشید تا در هنگام مسافرت چنین مشکلاتی را نداشته باشید. این بخش از ویژگی های چمدان خوب است.

انواع چمدان

ایرانی یا خارجی، مسئله این است؟

بسیاری از مردم هنگامی که برای خرید چمدان مورد نظر خود برای سفر به بازار مراجعه می کنند حتی نمی دانند که چمدان های ایرانی نیز در بازار وجود دارد و این مسئله بیشتر به خاطر عدم بازاریابی و تبلیغات مناسب شرکت های ایرانی می باشد. در این شرایط و با ناشناخته ماندن برند های ایرانی بخش عمده بازار را برند های چینی در اختیار گرفته اند. با این وجود بسیاری از فروشندگان اعتقاد دارند که قسمت عمده ای از برند های غربی چمدان نیز که در بازار وجود دارد ساخت کشور چین هستند. بازار اصلی خرید انواع چمدان در تهران نیز در خیابان منوچهری ما بین خیابان سعدی و فردوسی قرار دارد. البته لازم به ذکر است مهم ترین موارد جدای از جنس و برند چمدان، داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب است. این مورد درباره خرید چمدان مهم است.

ایرانی یا خارجی، مسئله این است؟

نکات مهم

از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید چمدان خوب و عمری در نظر داشته باشید جنس و کیفیت مناسب دسته چمدان است. اگر بخواهید چمدانی تهیه کنید که در هنگام سفر شما را دچار مشکلات متعدد نکند باید مواظب باشید هنگام خرید به طور کامل به جنس دسته چمدان توجه کنید. به طور حتم یکی از بد ترین اتفاق هایی که در طول سفر می تواند برای چمدان رخ دهد شکستن دسته آن است. در این شرایط شما هیچ راهی برای حمل چمدان نخواهید داشت. اگر شما سایز بزرگ چمدان را انتخاب کرده باشید این موضوع بسیار عذاب آور تر نیز خواهد بود. از دیگر مواردی که هنگام خرید چمدان باید توجه کامل به آن داشته باشید چرخ ها هستند. چرخ ها یکی از اصلی ترین بخش های چمدان ها هستند که وظیفه تحمل بار را نیز بر عهده دارند پس بسیار مهم است که در هنگام خرید به آن ها توجه داشته باشید. بهترین نوع چرخ برای چمدان ها چرخ هایی هستند که دارای بلبرینگ باشند و ظاهری شبیه چرخ های اسکیت داشته باشند. از دیگر ریزه کاری هایی که بهتر است به آن توجه داشته باشید این است که چرخ ها 360 درجه بچرخند تا جابجایی آن ها راحت تر شود. بهتر است وزن کلی چمدان نیز توسط چرخ ها و نه دسته آن تحمل شود.

ویژگی چمدان خوب و ایده آل

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

نخوردن صبحانه و خطراتی که سلامتی شما را تحت تاثیر قرار می دهند

گلاره یوسف پور ، سه شنبه 2 دی 1399

صبحانه اولین وعده غذایی مهم روزانه است و چشم پوشی از آن در طولانی مدت آسیب های جدی به سلامت بدن وارد می کند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :