معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی اهواز

یکی از کلانشهرهای کشورمان، اهواز است؛ شهری بسیار زیبا که اتفاقات بسیاری را تجربه کرد که از جمله مهمترین آنها، میتوان به دفاع جانانه مردم در جنگ هشت ساله ایران و عراق اشاره ای داشت. در اهواز خرابی های بسیاری بوجود آمدند که به مرور زمان و با کمک مردم، این خرابی ها تا حدودی ساخته شده و شهر شکل خود را گرفت. مردم خونگرم این شهر به زبان عربی و فارسی صحبت می کنند. اگر قصد دیدن معروف ترین جاذبه های دیدنی اهواز را دارید، بهترین زمان به خاطر گرمای هوا، پاییز و زمستان است. با ما در مقاله دیدنی های معروف اهواز همراه شوید تا شما را با شماری از برترین جاذبه های گردشگری اهواز آشنا کنیم.

رود کارون

رود کارون، پر آب ترین و بزرگترین رود کشور بوده و از جمله میراث طبیعی ملی به ثبت رسیده هست. این رود که منبع تامین آب آشامیدنی شهر بوده، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سرچشمه این رود، زردکوه بختیاری بوده و بعنوان طولانی ترین رود ایران نیز شناخته می شود.

رود کارون

پل سفید

پل سفید، پلی است بسیار زیبا که بر روی کارون قرار دارد. این مورد از برترین جاذبه های گردشگری اهواز در سال 1315 ساخته شد و اولین پل معلق در ایران بوده است.

پل سفید

آبشار مصنوعی

آبشار مصنوعی که بر روی هفتمین پل اهواز قرار گرفته، طولانی ترین آبشار مصنوعی در خاورمیانه بحساب می آید. این آبشار با نورپردازی های بسیار زیبایی که در آن اجرا شده، منظره بسیار زیبایی را پدید آورده است.

آبشار مصنوعی

پل طبیعت کیانپارس

این پل محل ارتباط دو پارک بااهمیت اهواز هست. از روی این مورد از دیدنی های معروف اهواز، منظره بسیار زیبایی را می توان مشاهده کرد.

پل طبیعت کیانپارس

بازار عبدالحمید

در گذشته بازاری که پررونق بوده و ثرتمندان از آن خرید می کردند، بازار عبدالحمید بوده است. اما، این بازار امروزه تبدیل به مرکز خرید ارزانی شده است. در اینجا می توان به کاروانسرای شیخ خزعلی نیز رفت و از آن دیدن کرد. این بازار قدیمی مربوط به یک قرن پیش می شود.

بازار عبدالحمید

بازار کاوه

بازار کاوه که نسبت به بازار عبدالحمید جدیدتر است و در دوران پهلوی ساخته شده، بازاری است پر از خوراکی ها این شهر و میوه و سبزی های تازه. از جمله این خوراکی ها می توان به رطب، شیره خرما، حلوار ارده و حلوا شکری، کلوچه، ترشی و حتی ادویه اشاره کرد. در اینجا همچنین ماهی و میگو تازه نیز وجود دارد.

بازار کاوه

موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر که بیشتر کارهایش متعلق به هنرمندان همین استان است، فضایی مناسب برای سمینارها، همایش ها و کارگروه های هنری بحساب می آید. این موزه در سال 1338 ساخته شده و در ابتدا دارای دو طبقه و 5 گالری بوده است.

موزه هنرهای معاصر

بنای معین التجار

در بافت قدیمی شهر اهواز و در نزدیکی پل معلق، کاروانسرای معین التجار وجود دارد. این بنای تاریخی که امروزه از جمله معروف ترین جاذبه های دیدنی اهواز هست، روزی سرای حاج محمد تقی معین التجار، بازرگان برجسته بوشهری بود. این کاروانسرای زیبا در دوران ناصرالدین شاه ساخته شده و جزیی از آثار ملی ثبت شده است.

بنای معین التجار

دانشگاه سه گوش

دانشگاه سه گوش همانطور که از اسمش مشخص است، شکل مثلثی دارد و مساحتش حدود سه هزار متر مربع است. معماری این ساختمان به سبک دوران پهلوی نزدیک است، در ایوانش کاشیکاری بسیار زیبایی اجرا شده و قوس های دایره شکلی در این نقطه دیده می شوند. این بنا که در ابتدا بعنوان بانک ملی مورد استفاده قرار گرفت، سپس تبدیل به ساختمان استانداری شد. در دوران جنگ جهانی دوم، این بنا تبدیل به مقر ارتش گشته و سپس در سال 1336 به دانشکده پزشکی دانشگاه جندی شاپور و سپس دانشگاه ادبیات تبدیل شد.

دانشگاه سه گوش

کلیسای سورت مسروپ

ترداد داویدیان، یکی از کارکنان شرکت نفت در سال 1347 کلیسای سورت مسروپ را ساخت. این کلیسا در قسمت مرکزی شهر قرار گرفته است.

کلیسای سورت مسروپ

آرامگاه علی بن مهزیار

از جمله مکانهای زیارتی و مهم در شهر اهواز، آرامگاه علی بن مهزیار هست. علی ابن مهزیار یکی از یاران امام رضا بوده و به همین دلیل، در مسجدی که اقامتگاه امام رضا در اهواز بوده، او را دفن کردند.

آرامگاه علی بن مهزیار

محله لشکرآباد

در اهواز فلافل فروشی های بسیاری را پیدا خواهید کرد. محله ای که بازار فلافل فروش ها بوده، محله لشکرآباد نام دارد. در سفر خود به اهواز حتما سری به این محله زده و از ساندویچ های خوشمزه اینجا تست کنید.

محله لشکرآباد
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی محلات

مهرناز شریفی منش ، دوشنبه 23 بهمن 1402

با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های دیدنی محلات همراه شوید تا شما را با تعدادی از برترین جاذبه های گردشگری محلات آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :