حمام های عمومی برتر در اروپا | ده چشمه معدنی

رفتن به حمام های معدنی جهان، بخار آرامش بخش، وان های آب داغ و اتاق بخار را با گلچین ما از نقاط گرم طبیعی تجربه کنید، اما نه به قیمت های گزاف استراحتگاه های عظیمی که در کنار چشمه های معدنی وجود دارند. با مجله ی همگردی همراه باشید تا چشمه های معدنی جهان و حمام های عمومی برتر اروپا را بشناسید.

حمام های معدنی جهان

لیکوئید روم (Liquidrom)، برلین

قبل از پیر شدنتان، در یکی از مرکز حمام های عمومی برتر اروپا، با سفری به لیکوئیدروم از نو جوان شوید. این مجموعه یکی از چشمه های معدنی جهان است که بسیار دوست داشتنی و مد روز می باشد که در همسایگی محله کرویتسبرگ (Kreuzberg) است. در اینجا یک تجربه شیک و لوکس را با قیمت کمی که انتظارش را دارید، به شما هدیه می دهد. در قسمت مرکزی این حمام عمومی شهری، در اتاقی کم نور با سقفی گنبدی شکل، یک استخر با آب شور وجود دارد. میزان غلظت نمک در آب برای شناور شدنتان در استخر کافی است در حالی که موسیقی آرامبخش نی نوازی که در فضا پخش می شود، شما را به مسحوری کاملی دچار می کند. محدوده دیگر ی در سونا و اتاق های بخار وجود دارد که شامل یک سونای نمک هیمالیایی و یک حمام بیرونی می شود، جایی که می توانید در هوای جانانه برلین از نوشیدنی خود لذت ببرید.

حمام های عمومی برتر در اروپا لیکویید روم

حمام گِلِرت (Gellert)، بوداپست

زمانی که بوداپست با فرهنگ حمام کردن قدیمی و انتخاب های متعدد ظاهر می شود و پذیرایی با هر طعمی را در اختیارتان می گذارد، همه آن را به عنوان مقصدی اروپایی می شناسند. از چشمه معدنی در حمام اسچینزی (Schienzy) گرفته تا استراحتی ملایم و بی سر و صدا در حمام باستانی روداس (Rudas)، همگی از چشمه های معدنی جهان هستند. اولین انتخاب برای آن هایی که در شهری زمستانی استراحت می کنند، باید حمام گِلِرت (Gellert)، یکی از حمام های عمومی برتر اروپا، باشد که یک عمارت هنری و خیره کننده است. علاوه بر یک استخر جوشان، طیف وسیعی از استخر های کوچک با آبی سرشار از مواد معدنی موجود در تپه های پشت ساختمان وجود دارد. در حالی که بسیاری از حمام ها در بوداپست جایگاه یا نواحی جداگانه ای برای بانوان و آقایان داشتند، از سال 2013 حمام گلرت مختلط شده است.هزینه برای بزرگسالان از 15 پوند شروع می شود.

حمام های عمومی برتر در اروپا حمام گلرت

لوگدالسلوگ (Laugardalslaug)، ریکی اِویک (Reykjavik)

البته که تالاب آبی در بالای لیست گردش اکثر بازدیدکنندگان از ایسلند قرار دارد اما برای آن هایی که می خواهند بدون ترک کردن پایتخت آب تنی کنند، لوگدالسلوگ،دارای یکی از چشمه های معدنی جهان، استخر گرمایی عالی و مقرون به صرفه ای است و در شهر، بزرگترین استخر محسوب می شود. به خوبی یک حمام بخار حرارتی، آنجا برای کسانی که می خواهند در درمان های اضافه ی دیگری هزینه کنند، وان داغی دارد که به چشمه معدنی لاوگار (Laugar) متصل می شود. گزینه ی دیگر در حومه شهر ماسفولزبِر (Mosfellsbær) در لَگوفِلسلوگ (Lágafellslaug) است که یک استخر در فضای باز، حمام گرم و سونا دارد که شکل دهنده ی یکی از بهترین حمام های معدنی جهان شده است . هزینه برای بزرگسالان 6.90 پوند و برای کودکان 1 پوند است.

حمام های عمومی برتر در اروپا لوگدالسوگ

سونای هِرمانی (Hermanni)، هِلسینکی (Helsinki)

سونای هرمانی یکی از سه سونای عمومی در پایتخت فنلاند است که از دهه 1950 ساخته شده است. همان طور که قبلا گزارش کردیم، آن جا مکانی است که می توانید به زندگی روتین هلسینکی ها بپیوندید، جایی که مردمان محلی برای یک بار رفتن در هفته به آن جا از ذوق می میرند. انتظار یک سونا چوبی سفارشی کلاسیک، با فضایی دل پذیر و کاملا آرامش بخش را داشته باشید و حسی ممتاز را در سراسر محیط لمس کنید. هزینه برای بزرگسالان 10 پوند برای کودکان 3 پوند است.

حمام های عمومی برتر در اروپا هرمانی

حمام کلیک علی پاشا، استانبول

یکی دیگر از شهر ها با میراث آب گرم، استانبول است و مکان های زیادی برای انتخاب کردن در آن جا وجود دارد. یکی از جذاب ترین حمام های معدنی جهان، حمام کلیک علی پاشا است که در قرن 16 ام ساخته شد و به نام فرمانده نیروی دریایی عثمانی نام گذاری شد. این حمام در سال 2012 پس از بازسازی هفت ساله دوباره گشوده شد. این مجموعه یک ساختمان بزرگ و پیچیده با یک گنبد حمامی بزرگ در شهر است که یک تجربه ی تشریفاتی از حمام کردن را به شما پیشنهاد می دهد. (انتظار یک تمیز کاری عمیق را داشته باشید). هچنین این امکان وجود دارد که مراقبت از خود را با یک ماساژ بعد از آن ادامه دهید. هزینه برای بزرگسالان برای مراسم حمام 39 پوند، هزینه برای کودکان 22 پوند و زیر 5 سال مجانی است.

حمام های عمومی برتر در اروپا کلیک علی پاشا

ساندانی بانیا (Sanduny banya)، مسکو

به همان بزرگی که نام برده می شود ساندانی یک حمام عمومی مجلل و قابل احترام است که یکی از جذاب ترین حمام های معدنی جهان است. با دمای هوای مسکو که به مراتب پایین تر از نقطه انجماد می رسد، این حمام بهترین مکانی است که در هوای سرد می توانید به آن جا بروید. ساندانی که در سال 1808 پیدا شده قدیمی ترین حمام عمومی در این کشور است که در میان ستون ها، مجسمه ها و ورودی های سنگ مرمری اش حمام های خصوصی، استخر شنا، اتاق های بخار و وان های داغ وجود دارد. توریست ها همچنین می توانند سه شنبه ها ساعت 4 عصر یک بازدید با پیاده روی از این مکان داشته باشند تا بیشتر در مورد تاریخ حمام های روسی قبل از آبتنی کردن در آن ها یاد بگیرند. هزینه ها از 23 پوند شروع می شود.

حمام های عمومی برتر در اروپا ساندانی بانیا

بانیا شماره یک (Banya)، لندن

وقتی که نویسنده ما کوین راشبی (Kevin Rushby) برای بازدید از اولین حمام عمومی روسی در لندن پولی پرداخت کرد، خود را به حالت دَمَر خوابیده در اتاق بخار یافت که یک مرد لتونی (Latvian) با برگ های درخت بلوط به آرامی و با دست پُر به او ضربه می زد. حمام بانیا با بسیاری از افراد حزب لندن خریدار پیدا کرد، علت این امر، اثر باقی مانده از درمان عالی بود که البته یک تجربه ی کاملا ملایم نیست اما بعد از یک جلسه شلاق خوردن با یک شاخه کوچک (یک ماساژ وِنیکی) و سپس آبتنی کردن با یک سطل آب یخ در حالی که از عصاره ریشه چغندر و وُدکا در آن استفاده شده، شما آماده خواهید شد تا دوباره در روز دوشنبه رفت و آمد روزانه تان را داشته باشید. 30 پوند برای یک جلسه 2 ساعته، 60 پوند برای یک جلسه ی 3 ساعته و ماساژ ونیکی(روسی).

حمام های عمومی برتر در اروپا بانیا شماره 1

حمام ترکی، هروگیت (Harrogate)

حمام ترکی خیره کننده و تاریخی در شهر چشمه آب گرم هروگیت، با معماری سخاوتمندانه به سبک موریشی (مسلمانان اسپانیا) و اسلامی، منظره ی قرن 19 امی موثری را به شما ارئه می دهد. این حمام ها که طی سال ها توسط افراد سلطنتی مورد بازدید واقع شده اند، در سال 2004 مرمت شدند و تجربه ی یک چشمه معدنی را با اتاق بخار، سه تالار با درجه حرارت متفاوت و یک استخر شیرجه ای پیشنهاد می دهد. همچنین یک طیف وسیعی از ماساژ های درمانی در آن جا از ماساژ سرِ هندی تا تمرینات درونی ریکی (reiki) وجود دارد. هزینه ها از 50.15 پوند برای جلسه 2 ساعت و نیمی شروع می شود.

حمام های عمومی برتر در اروپا ترکی

لازنه نا لودی (Lázně na lodi)، پراگ

یک تجربه چشمه معدنی دیگر در قلب شهر پراگ، لازنه نا لودی است. این مجموعه یک سونا در یک قایق است که توسط معماران محلی تمرین اِچ تری تی (H3T) طراحی شده. این سونا در اسکله نَپلِیکا (Náplavka) فضایی برای 16 نفر دارد که می توانند در حال استفاده از آن، از منظره رودخانه و قلعه پراگ لذت ببرند. بهترین قسمت اگر چه دویدن در رودخانه ولتوا (Vltava) است برای اینکه کمی خنک شوید. هزینه 2.50 پوند برای 30 دقیقه.

حمام های عمومی برتر در اروپا پراگ

سنترال بادِت (Centralbadet)، استکهلم

این حمام در سال 1904 در مرکز شهر ساخته شد. سنترال بادت یک کاخ هنری مدرن است که بازدید کنندگان می توانند در محیطی عالی، هم داخل و هم در باغ با شکوه اش خلوت کنند. این حمام که سراسر با اتاق های سونا و حمام پر شده مکانی عالی برای یوگا و مدیتیشن است و از تراس حمام آفتاب هم در تابستان ها استفاده می شود. یک حس منحصر بفرد، سلمانی سنتی اش است که اصلاح با تیغ و کف قدیمی را به شما پیشنهاد می کند. هزینه ها از 22 پوند برای استخر، حمام و سونا شروع می شود.

حمام های عمومی برتر در اروپا سنترال بادت
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

ایلام | چشمه های آبگرم معدنی دهلران (عکس)

مسلم علیمحمدی ، دوشنبه 17 مهر 1396

دمای آب این چشمه حدود 50 درجه می رسد چشمه ی آبگرم و گوگردی دهلران در دامنه کوه سیاه کوه و در فاصله 3 کیلومتری از شهر دهلران قرار دارد

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :