سفر به کشور صربستان؛ کشوری دیدنی و تاریخی در قاره اروپا

در شبه جزیره بالکان، کشوری قرار دارد با نام صربستان. بلگراد به عنوان پایتخت این کشور در فصل تابستان میزبان تعداد زیادی از گردشگران بوده و با پارکهای زیبایی که در دل خود جای داده، لحظات زیبایی را برای گردشگران خلق می کند. چنانچه از علاقمندان به ورزش اسکی هستید، در فصل زمستان حتما صربستان را در اولویت قرار دهید تا ارتفاعات پوشیده از برف این کشور برای شما خاطراتی جاودانه از ورزش اسکی را به یادگار بگذارند. با ما در مقاله راهنمای سفر به کشور صربستان همراه شده تا کمی شما را با معروف ترین جاذبه های گردشگری صربستان آشنا نماییم.

سفر به کشور صربستان

دانستنی های لازم برای سفر به صربستان

  • شهر تهران با صربستان دو و نیم ساعت اختلاف زمانی دارد و جلوتر هست.
  • در کشور صربستان شاهد گویش صربی در بین مردم خواهیم بود.
  • براساس راهنمای سفر به کشور صربستان باید بدانید که واحد پول در این کشور توریستی دینار صربستان بوده که به اختصار به آن (RSD) گفته می شود.
  • مشخصه های برق شهری در این کشور با ولتاژ 230 ولت و 50 هرتز به ثبت رسیده اند. براساس راهنمای سفر به کشور صربستان باید بدانید که شکل دو شاخه و پریزهای رایج در صربستان هم F مانند است.
  • 381+ عددی است که برای کد تماس با صربستان در نظر گرفته شد.
  • شماره تماس با پلیس صربستان 92 بوده و شماره ایستگاه های آتش نشانی 93 هست. برای تماس با آمبولانس 94 و با ساعت گویا 95 را شماره گیری فرمایید.
  • براساس راهنمای سفر به کشور صربستان باید بدانید که جهتی که اهالی این کشور پشت فرمان نشسته و رانندگی می کنند، سمت راست هست.
دانستنی های لازم برای سفر به صربستان

شرایط جوی در صربستان

در صربستان شاهد هوای گرم در فصل تابستان و هوای سرد در فصل زمستان خواهیم بود که به این نوع آب و هوا قاره ای می گویند. براساس راهنمای سفر به کشور صربستان اگر در ماه ژانویه سفر به این کشور را برگزینیم، متوسط دمای هوای کشور را روی عدد صفر یا کمی بیشتر مشاهده خواهیم کرد. در صورتی که همین متوسط دما در ماه جولای به 22 درجه خواهد رسید. در روزهایی از سال بومیان این منطقه شاهد ورود توده هوای گرم از طرف دریای مدیترانه یا قاره آفریقا یا توده هوای سرد از طرف کشور سیبری هستند. اگر در سفر به صربستان کوهستان های جنوب این کشور را به عنوان مقصد انتخاب کرده اید، با هوایی سردتر نسبت به بقیه جاهای کشور مواجه خواهید شد مخصوصا در فصل تابستان.

براساس راهنمای سفر به کشور صربستان باید بدانید که بارش باران در ماه ژوئن به اوج خود می رسد. ماه می آغاز بارندگی را به همراه دارد و ماه ژوئن بیشترین حجم بارندگی را با خود می آورد. از این حجم زیاد بارش ها در ماه جولای و آگوست به شدت کاسته شده و در فصل تابستان نیز در بعضی مواقع بارش باران را نظاره گر خواهیم بود. در اصل، الگوی بارش باران در قسمتهای غربی صربستان به مراتب بیشتر از قسمتهای شرقی کشور بچشم میخورد. کمترین الگوی بارش صربستان در ماههای سپتامبر و آگوست گزارش شده است.

اگر سفر به صربستان را در فصل زمستان انتخاب کنید، با آب و هوای سوزدار و سردی در ماه دسامبر تا فوریه برخورد خواهید کرد. آب و هوای عمومی و رایج در صربستان در این ماهها به صورت مه و ابر و با دمای صفر درجه طرفداران سرما را به خوبی به سمت خود می کشاند. این علاقمندان برای تجربه حس سرمای طاقت فرسا تا دمای منفی بیست درجه، می توانند در روزهایی که توده هوای سرد از طرف قطب شمال این کشور را به میزبانی انتخاب می کند، سفر به صربستان را برگزیده و عصر یخبندانی دیگر را تجربه کنند.

اگر صربستان میزبان بادهای معتدل از سمت مدیترانه باشد، روزها متوسط دما به 10 درجه خواهد رسید که این میزبانی بیشتر در بخشهای جنوبی و مرکزی این کشور بچشم میخورد و بخشهای شمالی سهم خیلی کمی از این توده را خواهند داشت. شباهت این کشور با کشور خودمان در آب و هوای فصل بهار بوده که هر دو کشور از الگوی ثابت برای شرایط جوی بی بهره اند و گاهی هوای معتدل این کشور را تحت تأثیر قرار می دهد و گاهی هم هوای سرد و بارش برف و باران.

ماه ژوئن تا آگوست، صربستان در فصل تابستان بسر می برد و آب و هوا دائما در حال تغییر است. در این فصل، در شبها هوایی سرد را احساس خواهیم کرد. تغییرات هوا در این فصل بین دمای 14 تا 30 درجه هست. در این کشور گاهی شاهد ورود هوای گرم از سمت آفریقا خواهیم بود. چنانچه این توده وارد صربستان شده، باعث بالا رفتن دمای هوا تا 40 درجه نیز می شود. شایان ذکر است که دوره های میهمانی این توده ها بسیار کوتاه گزارش شد.

شرایط جوی در صربستان

مبالغ پرداختی در سفر به صربستان

حداقل مبلغی که برای غذا در این کشور خواهید دید، 200 دینار در فست فودهاست. اگر طرفدار غذاهای محلی هستید، مبلغ 1200 دینار برای صرف یک وعده غذا به همراه داشته باشید و در آخر 1200 دینار برای گذراندن شبی در رستورانهای لاکچری باید پرداخت کنید. چنانچه موزه یکی از مقاصدتان بوده، برای وارد شدن به موزه باید حدود 200 دینار پول تحت عنوان ورودی پرداخت کنید و اگر طرفدار تور و گردشگری در طول یک روز هستید، با پرداخت 430 دینار می توانید از این امکانات بهره ببرید.

مبالغ پرداختی در سفر به صربستان | غذا

برای استراحت و گذراندن شب در هاستل ها باید مبلغی بالغ بر 1200 دینار پرداخت کنید. برای اجاره اتاقی آرام در هتلی عادی با دو تخت خواب هم مبلغ 5000 دینار را با خود به همراه داشته باشید. استراحت در اتاق های شیک یک هتل لاکچری با دو تخت خواب هم نزدیک به 12000 هزار دینار هزینه در پی دارد. در سطح شهر برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی مبلغی در حد 90 تا 150 دینار را در نظر بگیرید. چنانچه از تاکسی برای جابجایی های خود استفاده می کنید، باید در هر بار استفاده حدود 400 دینار را کنار بگذارید.

مبالغ پرداختی در سفر به صربستان | اقامتگاه

جاذبه های دیدنی صربستان

بلگراد

پارادوکس زیبایی از تاریخ گذشته و بروز این شهر هر گردشگری را به سمت خود جذب می کند. شما طرفدار هر جاذبه گردشگری که باشید، می توانید به راحتی آن را پیدا کنید. کلیساهایی با طرح و نقشهای متنوع و میدانهایی با قدمت دیرینه و باستانی را در بلگراد پیشنهاد می کنیم. جزیره ای به نام Ada Cinganlija هم آماده پذیرایی و خلق تجربه ای بی نظیر و تکرار نشدنی برای گردشگران هست. جزیره جنوب بلگراد را از آن خود کرده و مناظر بدیع و ساحلی بکری را به شما هدیه می دهد. رود ساوا هم با ساحلی زیبا و ورزشهای آبی از معروف ترین جاذبه های گردشگری صربستان بشمار می رود. گونه های مختلف جانوری و گیاهی این منطقه را هم می توانید در پارک بزرگ این ناحیه مشاهده کنید.

بلگراد

سوکوبانیا

در بخش شرق کشور صربستان، شهری دیده می شود که سوکوبانیا نام دارد و این شهر شهرتش را مدیون اسپاست. سوکوبانیا در واقع در گذشته های دور اقامتگاه سلاطین رومی بوده و آبهای معدنی موجود در این شهر زیبا از جمله عواملی است که هر نوع انسانی حتی بومیان خود شهر را به سمت خود میکشد. یکی از آثار قدیمی و جاذبه های گردشگری این شهر، اتاق بخار عمومی نام دارد که سال احداثش به 4 قرن پیش بر می گردد. از مهمترین مسائلی که این شهر را در صربستان به یک جاذبه تبدیل کرده، شرایط جوی و هوای دلچسب آن هست. با سفر به این شهر از چند امتیاز با هم برخوردار خواهید شد؛ از آب معدنی استفاده خواهید کرد، جاذبه گردشگری اتاق بخار و اسپا هم در انتظار میزبانی از شما بوده و آب و هوای پاکیزه این شهر به ریه هایتان زندگی نوینی را هدیه خواهد داد.

سوکوبانیا

پارک و کوهستان Fruska Gora

در مرز دو کشور کرواسی و صربستان، منطقه ای قرار دارد با نام سیرمیا (syrmia) که دارای کوهی به نام Fruska Gora هست. جواهر صربستان لقبی بوده که این کوهستان از آن خود کرده و پارکی زیبا با همین نام (Fruska Gora) را در داخل خود جای داده است. براساس راهنمای سفر به کشور صربستان باید بدانید که طبیعت و چشم انداز بکر این ناحیه میزبان تعداد زیادی از گردشگران سراسر جهان هست. تفریحاتی نظیر کوهنوردی، قدم زدن در منظره زیبا، اسکان چادر و گشتن در نواحی مختلف حال و هوایی خاص را در این منطقه ایجاد کرد.

صومعه های ارتدکس با قدمتی دیرینه شهرتی خاص را در کنار مناظر بی نظیر به این منطقه بخشیده است. تعدادی از این صومعه ها به قرن 12 میلادی تعلق دارند. در حال حاضر نیز به خوبی از این بخش از معروف ترین جاذبه های گردشگری صربستان محافظت می شود. چشم اندازهایی که در این منطقه ساخته دست طبیعت بوده، مهد زیبایی و آرامش هستند.

پارک و کوهستان Fruska Gora

منطقه Vinca

در بیرون از شهر بلگراد، شاهد منطقه ای به نام Vinca بوده که گذشته مهمی را برای صربستان رقم زده است. منطقه ای دیگر به نام Belo brdo در دل Vinca جای گرفته که نام تپه سفید نیز از دیگر لقبهای این منطقه هست. یافتن اشیای قیمتی و گرانبها نظیر سنگ و استخوانهایی با قدمت دیرینه به این منطقه شهرت جهانی بخشیده است. از این وسایل میتوان تندیس ها، کاسه های قیمتی، جام های زیبا و وسایل تزئینی را مثال زد. علاقمندان به تاریخ و اشیای قیمتی و کهن می توانند با سفر به این منطقه و موزه آن، به گذشته این شهر در 4000 یا 5000 سال پیش سفر کنند. میتوان از آن به عنوان استراحتگاه کروزهای رود دانوب نیز بهره برد. چنانچه در سفر به این منطقه هوس غذای دریایی کردید، با رفتن به روی عرشه ها، از رستورانهای زیبا و شکیل غذای مورد علاقه خود را تهیه کنید.

منطقه Vinca

منطقه Lepenski vir

از مناطق با قدمت دیرینه در سفر به صربستان میتوان به منطقه Lepenski vir اشاره نمود که در صورت سفر به این منطقه، تاریخ 6000 تا 9000 سال پیش از میلاد مسیح برای ما تداعی خواهد شد. در مورد موقعیت این منطقه باید گفت که مرکز شبه جزیره بالکان میزبان این مکان هست. وجود مناظر تاریخی و آثار قدیمی این مکان شهرت خاصی را به این منطقه بخشیده و مورد پسند اکثر گردشگران است. با قدم زدن در بین آثاری مانند تندیس ها و عمارت های زیبا، متوجه نقش اصلی ماهی در بین تزئینات این آثار خواهیم شد.

منطقه Lepenski vir

کوههای Kopaonik

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری صربستان، کوهستانی به نام Kopaonik نام دارد که در طول ماههای دسامبر تا آوریل مهد اسکی بازها هست. شیب هایی که در دامنه دیده می شود، مخصوص یکسری افراد با توجه به مهارتشان در ورزشهای زمستانی بوده و از شیب تند و مرتفع تا کوتاه و کم شیب بچشم میخورد. از جاذبه های گردشگری دیگر در این منطقه به تله کابین و بالابر میتوان اشاره نمود که تعداد این تله کابین ها به 24 عدد می رسد. از امتیازهای مثبت این منطقه، وجود دامنه هایی بوده که برای هر نوع انسانی با هر هیجانی مناسب است.

براساس راهنمای سفر به کشور صربستان باید بدانید که این منطقه بگونه ای است که در هر فصل و آب و هوایی از سال به آنجا سفر کنیم، صد در صد جاذبه های خاص آن فصل برای ما تجربه ای متفاوت را رقم خواهد زد. از جمله تفریحاتی که هر نوع انسانی را به سمت خود میکشد، میتوان به قدم زدن در طبیعت بکر، کوهنوردی و تجربه قرار گرفتن در کنار پرندگان زیبای این منطقه اشاره کرد. اگر به این منطقه سفر کردید، تجربه دیدن آثار چوبی، کلیساها و زیارتگاه های آن را حتما در برنامه خود بگنجانید.

کوههای Kopaonik

شهر نیش

در قسمت جنوبی کشور صربستان، شهری به نام نیش واقع شده که عنوان سومین شهر از نظر وسعت در این کشور را به خود اختصاص داد. شهرت این شهر بزرگ مدیون کنستانتین بوده که زادگاه این امپراطور رومی بوده است و امروزه از مراکز اصلی دانشگاه ها هست. در سفر به این شهر زیبا، به راحتی متوجه اهمیت و اولویت قلعه نیش خواهیم شد که قدمت این بنا به قرن 18 می رسد. از امکانات در نظر گرفته شده برای دانشجویان این شهر میتوان به کافه هایی که در جلوی این بنای پر قدمت احداث شده، اشاره کرد که در زمان بیکاری و استراحت میزبان جوانان زیادی خواهند بود.

شهر نیش

شهر لسکواس

جنوب کشور صربستان، دارای شهری است که لسکواس نام دارد. براساس راهنمای سفر به کشور صربستان باید بدانید که از رسوم و جاذبه های گردشگری جالب این شهر که طرفداران زیادی دارد، هفته کباب یا فستیوال Rostiljijada هست. مدت زمان این جشنواره پنج روز گزارش شده و ماه سپتامبر ماه اجرای این جشنواره است. از قوانین وضع شده این جشن، غیر ممنوع بودن عبور و مرور ماشین ها در ناحیه مورد نظر هست. غذاهای جشنواره در درون غرفه های این مکان چشم را نوازش می دهند. از برنامه های دیگر در نظر گرفته شده برای افراد بازدید کننده، میتوان نمایش های متنوع و موسیقی زنده را مثال زد.

شهر لسکواس

کوهستان های Zlatar و Zlatibor

براساس راهنمای سفر به کشور صربستان، تجربه دیدن مرتفع ترین قله به نام Golo Bordo که جز قله های کوهستان Zlatar بوده را هرگز از دست ندهید. از جاذبه های گردشگری که به دست طبیعت ساخته شده اند و هر نوع انسانی اعم از بومیان و گردشگران را جذب خود می کند، همین کوهستان است. از مناظر دیدنی این منطقه میتوان به دریاچه و تپه های دیدنی و جنگل های بکر اشاره نمود. از عواملی که باعث شده تا این منطقه در زمره مناطق بکر و پر طرفدار قرار بگیرد، آب و هوای تازه و پاکیزه ای بوده که روح هر انسانی را نوازش می دهد.

دامنه های پوشیده از برف این کوهستان میزبان اسکی بازهای بومی و غیر بومی در فصل زیبای زمستان هست. با سفر به این منطقه می توانید از جاذبه هایی نظیر دره های رویایی و دریاچه های مصنوعی و مناظر بدیع و بی نظیر برای خود خاطراتی جاودانه را بسازید. اگر طرفدار تفریحات آبی نظیر قایق سواری و صید ماهی هستید، با رفتن به این منطقه از این سرگرمی ها و تفریحات بهره مند خواهید شد.

کوهستان های Zlatar و Zlatibor

آرامگاه Oplenac

با سفر به این منطقه، گذشته و تمدن این کشور توریستی برای شما رنگ دیگری پیدا خواهد کرد. مقبره پیتر اول در این کلیسا واقع شده و قدمت این کلیسا و آرامگاه به سال 1900 میلادی باز می گردد. در مورد نوع این کلیسای باستانی میتوان گفت که ارتدکس گزارش شده است. مقبره افراد دیگر از خانواده سلطنتی (Karadordevic) نیز در این مورد از معروف ترین جاذبه های گردشگری صربستان بچشم میخورد که مربوط به 26 نفر از این اعضا بوده و با نام آرامگاه Oplenac شناخته می شود. روی نمای این کلیسا و آرامگاه شاهد طرح و نقش های گوناگونی هستیم که با موزاییک هایی بی نظیر آن را به یک بوم نقاشی زیبا تبدیل کرده است.

آرامگاه Oplenac

نووی ساد

نووی ساد تحت عنوان دومین شهر از نظر وسعت و مساحت شناخته شده و در واقع نام پایتخت استانی به نام Vojvodinia هست. کافی است تا یکبار به این شهر سفر کنیم تا محو جاذبه های باستانی و عمارتهای باشکوه آن شویم. توریست هایی که از این شهر اطلاعات کافی دارند، این شهر را در مقاصد اصلی سفر به صربستان قرار می دهند. قلعه Petrovaradian شهرت خاصی را به این منطقه بخشیده و این شهرت به دلیل تاریخ احداث آن که متعلق به قرن 17 میلادی و موقعیت ساخت آن که میتوان شهر را از آنجا دید، هست. این شهر دارای جاذبه های گردشگری منحصر بفردی بوده که از این جاذبه ها میتوان به جشنواره موسیقی به نام EXIT اشاره کرد.

پلی زیبا در این شهر قرار دارد که موقعیت دقیق تر آن را روی دانوب میتوان شرح داد. نام این پل Varadin هست. تورهایی تحت عنوان کروز در این شهر وجود دارند که شما را به دیدن کل شهر از روی طبیعت زیبای رود دانوب دعوت می کنند. پیشنهاد بعدی ما محلی به نام Stari Grad بوده که در دسته مناطق باستانی طبقه بندی می شود و دیدن این مورد از معروف ترین جاذبه های گردشگری صربستان نیز خالی از لطف نیست.

نووی ساد

دره موکرا گورا

دره ای با مناظر بی نظیر و رویایی در کشور صربستان با نام موکرا گورا واقع شده که دهکده ای را نیز به عنوان فرزند قبول کرده است. ایستگاه قطاری که در دهکده موکرا گورا احداث شده، شهرت خاصی را به این دره هدیه داده است. با قدم زدن در این دهکده، از جاذبه های گردشگری آن نهایت لذت را خواهیم برد و در بافت قدیمی آن به گذشته سفر خواهیم کرد. برای خلق لحظات ناب و تکرار نشدنی، با سوار شدن در این قطار و گشت و گذار در گوشه کنار دهکده ای بکر، سفر خود را رنگ و لعابی دیگر ببخشید. ساختار ریل این قطار به عدد 8 شباهت دارد و پس از چرخیدن در فضای دهکده، به محل آغازین خود خواهد رسید.

دره موکرا گورا

دهکده Sirogojno

این دهکده خود را دل دره زیبای موکرا گورا جای داده است. در این منطقه به راحتی میتوان آثار مربوط به هنر و تمدن را مشاهده کرد. از جاذبه های گردشگری این منطقه میتوان صنایع دست ساز بومیان این دهکده و صنایع هنری را مثال زد. افرادی که طرفدار پر و پا قرص خوراکی های محلی بوده، سفر به این منطقه را در لا به لای دیگر جاذبه های گردشگری بگنجانند. طعم غذاها و خوراکی هایی که در اینجا می چشید، طعم زندگی گذشته زیبای این دهکده خواهد بود.

دهکده Sirogojno

دهکده Drvengrad

دهکده دیگری که دره موکرا گورا به فرزندی خود پذیرفته، Drvengrad یا همان شهر چوبی نامیده می شود که هر انسانی ملزم به سفر به این منطقه و تجربه حسی تکرار نشدنی در طول زندگی خویش هست. هدف از احداث این دهکده رویایی، فیلمبرداری در آن برای ساخت فیلمی به نام «زندگی معجزه است» بوده است. ناگفته نماند که این فیلم کارگردانی دارد که اصالت او مربوط به صربستان و نام او Emir Kusturica هست. هنگامی که کار فیلمبرداری در این منطقه به اتمام رسید، اهالی این دهکده به ساختار و طبیعت آن دست نزدند و امروزه نیز نظاره گر آن هستیم. این مورد از معروف ترین جاذبه های گردشگری صربستان هر ساله میزبان انواع کنسرت، اجراهای موسیقی و فیلم های زیبا هست.

دهکده Drvengrad

رود درینا

رودی به نام درینا در سمت غرب کشور صربستان آماده پذیرایی با امکانات و تفریحاتی نفس گیر از شما گردشگران عزیز هست. چنانچه هوای هیجان و آدرنالین بالا به سرتان زد، در این منطقه می توانید از تفریحی به نام رود گردی بهره ببرید. برای استفاده از این تفریح، به مکانهایی که تورهایی با این نام را در لیست تورهای خود جای داده اند، مراجعه کنید. از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه میتوان به طبیعتش همراه با گونه های مختلف جانوری و گیاهی اشاره کرد که مثل یک بوم نقاشی، اطراف محیط قایق سواری را ساخته اند.

رود درینا

شهر Bela Crkva

تجربه دیدن و لمس شهری افسانه ای را در این کشور از نزدیک خواهید داشت؛ حیاط کوچک و بزرگ خانه ها مهد انواع گل و گیاه های رویایی و خوشبو بوده و دریا و دریاچه هایی که مانند آینه ای تمیز با بازتاب نور زیبای خورشید در فضا، باعث آرامش خاصی در این منطقه شده اند. این شهر جز شهرهای در اولویت قرار میگیرد ولی نمیتوان رونق اقتصادی را در این شهر زیاد احساس کرد. از جمله عواملی که باعث شهرت این شهر شده، دریاچه هایی چشم نواز است که به دست انسان و طی چندیدن سال بوجود آمده اند.

شهر Bela Crkva

شهر Golubac

شهری افسانه ای و تخیلی در صربستان وجود دارد که مهد انواع قلعه های جذاب و گیرا هست. صخره های زیبای رود دانوب مانند مادری مهربان این شهر رویایی را روی خود نگه داشته اند. چشم انداز رود دانوب هم در این منطقه مانند دریا، توجه هر انسانی را به سمت خود جلب می کند.

شهر Golubac

باغ وحش بلگراد

در قسمت مرکزی شهر بلگراد، باغ وحشی را خواهیم دید و منطقه Letle Kalemegdan این باغ وحش را در دل خود جای داده است. سال احداث این جاذبه به 1936 مربوط می شود. در سالهای اولیه احداث، این باغ وحش دارای 3/5 هکتار زمین بود ولی در سالهای اخیر به وضوح شاهد پیشرفت و افزایش مساحت این جاذبه بوده ایم. ناگفته نماند که بسیاری از گونه های جانوری موجود در این باغ وحش در خلال جنگ جهانی دوم از بین رفتند.

باغ وحش بلگراد

سبک و سیاق غذا خوردن در کشور صربستان

با سفر به صربستان، همان نوع و دستور پخت غذایی را خواهیم خورد که در شبه جزیره بالکان و کشورهای همسایه صربستان سرو می شود. این کشور در هنگام طبخ غذا از خاورمیانه و قاره اروپا پیروی می کند. وعده های غذایی بومیان صربستان متشکل از صبحانه، ناهار و شام هست. با سفر به صربستان، متوجه سبک وعده صبحانه به صورت کامل و مغذی و در اوایل صبح خواهید شد. از نوشیدنی هایی که در صبحانه سرو می کنند، میتوان به شیر یا شیر کاکائو یا قهوه اشاره نمود. به عنوان غذای مورد علاقه هم در صبحانه میتوان کره، پنیر، غلات، سوسیس، تخم مرغ و سالامی را مثال زد.

سبک و سیاق غذا خوردن در کشور صربستان | صبحانه

بومیان کشور صربستان برای ناهار اهمیت ویژه ای را قائل هستند. در صربستان، قبل از ناهار سوپ های خوشمزه و مختلفی را سرو خواهند کرد. سوپهای مختلفی در این کشور بچشم می خورند ولی دو نوع سوپ رواج بیشتری یافته که شامل سوپ ساده یا Supa و سوپ هایی متشکل از انواع سس و تخم مرغ با نام corba هست. گوشت جز عناصر اصلی غذا در این کشور بوده و از روشهای طبخ انواع گوشت در صربستان کباب کردن و بریان کردن هست.

سبک و سیاق غذا خوردن در کشور صربستان | ناهار

نانهای مختلفی را در این کشور میتوان مشاهده کرد. نان و نمک در تاریخ این کشور حکم بهترین وسایل استقبال از میهمانان را داشت که در حال حاضر نیز در غذای بومیان نان به وفور بچشم میخورد. نان در مذهب هم از مرتبه بالایی برخوردار هست. اعتقاد مشترک بومیان ایران و صربستان در ارزش نان بطور صریح قابل درک بوده و بیرون انداختن و زیر پا انداختن نان از گناهان محسوب می شود. چاشنی های مرسوم در صربستان هم عبارتند از دارچین، زیره، جعفری، کرفس، جوز هندی، تخم گشنیز، فلفل سفید و سیاه و نمک.

چاشنی های مرسوم در صربستان
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به کشور دانمارک؛ کشوری دیدنی و شگفت انگیز در اروپا

ز. نیرومند ، یکشنبه 8 بهمن 1402

با ما در راهنمای سفر به کشور دانمارک همراه شده تا شما را با تعدادی از دیدنی های معروف کشور دانمارک آشنا نماییم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :