چند دلیل خوب برای سفر به بوسنی و هرزگوین!

بوسنی و هرزگوین کجاست؟ بوسنی و هرزگوین در جنوب شرقی اروپا قرار دارد. در اینجا یک ترکیب پیچیده و منحصر به فرد از یک فرهنگ جذاب و زیبایی طبیعتی بی نظیر وجود دارد. به هر کجا که نگاه کنید، چشمانتان مناظر سرسبز و زیبا و سقف های رنگارنگ میبیند. شاید زمان آن فرا رسیده تا از این کشور کوچک که دیدنی های فراوانی دارد بازدید کنید. در حال حاضر این منطقه بین گردشگران محبوب است و آن را تحسین می کنند و می خواهند دوباره به اینجا بیایند، حتی بعضی از گردشگران چندین بار به اینجا سفر می کنند. در اینجا چند دلیل برای سفر به بوسنی و هرزگوین آورده شده است، دلایلی که باعث می شود این کشور کوچک در اروپا یکی از جذاب ترین مقصدها برای گردشگران باشد. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید...

بوسنی و هرزگوین 1

بوسنی و هرزگوین کجاست؟

گشت و گذار در مناطق بالکان مجاور: این کشور یک پایگاه مرکزی است و شما به راحتی میتوانید به نقاط مختلف از جمله مستار، بودوا و دوبرونیک دسترسی پیدا کنید. گردشگرانی که برای تعطیلات آخر هفته به آنجا سفر میکنند، اغلب مایلند با ماشین شخصیشان به آنجا بروند و کسانی هم که مایل باشند میتوانند ماشین کرایه کنند. با کمترین هزینه، ماشین رویایی خود را کرایه کنید و به اقصی نقاط این کشور سفر کنید. با این سفر کم هزینه، احساس بهتری خواهید داشت و بیشتر لذت میبرید.

بازگشت به تاریخ: خیابان های سنگ فرش شده و پرجنب و جوش بوسنی و هرزگوین، احساس تاریخ گذشتگان و عثمانی سارایوو را به شما انتقال میدهد. بازدیدکنندگان احساس میکنند هم در شرق هستند هم در غرب. یک لحظه احساس میکنید در استانبول هستید و یک لحظه بعد حس میکنید در وین هستید.

طبیعت دست نخورده: سفر به بوسنی و هرزگوین به خاطر طبیعت زیبا و سرسبزش در دنیا مشهور است. مناظر باورنکردنی، امتداد خط ساحلی و جنگل های فریبنده از مناظر دیدنی این سرزمین هستند. شما مناظر زیبایی آنجا خواهید دید که در هیچ کجای دیگر نمیبینید!

مناطق تاریخی: سارایوو و مستار، باقیمانده ی شهرهایی فوق العاده هستند. مستار، معماری زیبای دوران عثمانی را به رخ میکشد. در آنجا پل مشهور استاری مست را میبینید که در جنگ کرواسی - بوسنی بمباران شد. یکی از مکان هایی که حتما باید ببینید جاجس با قلعه قرون وسطایی و آبشار جذاب آنجاست.

مردم خون گرم و دوست داشتنی: مردم بوسنی خون گرم و مهمان نواز هستند و علیرغم وحشت از جنگ و درگیری، به غریبه ها خوشامد میگویند و از آن ها استقبال میکنند. شما میتوانید درخانه یک بوسنیایی اقامت کنید و با فرهنگ و سبک زندگی آن ها آشنا شوید. تعطیلات آخر هفته برای آزادی بیشتر ماشین کرایه کنید و به گردش بپردازید.

قهوه عالی بوسنیایی: قهوه برای زندگی اجتماعی بسیار مهم است و ممکن است به قهوه ترک شباهت داشته باشد یا مانند قهوه های سنتی عثمانی باشد. زمین های قهوه در دزوا هستند. آنجا قهوه جوش فلزی و خامه هم زده وجود دارد تا بافت خامه مانند به آن بدهد. برای متعادل کردن تلخی قهوه از مکعب های شکر استفاده میشود. بوسنیایی ها دوست دارند قهوه قوی با کیک بخورند که این عادت مانند سنت مردم اروپای غربیست.

خرید مقرون به صرفه: سارایوو به طرز باورنکردنی ای ارزان است و برای تعطیلات بسیار مقرون به صرفه میباشد. یک فرصت فوق العاده برای لذت بردن از تعطیلات و خرید کردن با قیمت های استثنایی است. میتوانید کالاهای تولید شده ی محلی بخرید مانند تورهای ظریف، زیورآلات، فرش های سنتی و کالاهای مسی که با دست چکش کاری شده اند.

ماجراجویی های هیجان انگیز: گردشگران ماجراجو، بوسنی و هرزگوین را دوست دارند، زیرا در اینجا فرصت های فراوانی برای قایق سواری، پاراگلایدر، کوه نوردی و دوچرخه سواری در کوهستان وجود دارد. در این سرزمین شگفت انگیز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

غذای خوب: غذاهای این کشور بسیار خوش طعم و رضایت بخش هستند. از گوشت کبابی لذت ببرید و بورک پر شده با پنیر سفید را امتحان کنید. غذاها با مواد اولیه تازه و محلی درست میشوند که باعث میشود یک غذای سالم و خوشمزه را تجربه کنید.

فستیوال های رنگارنگ: این کشور به خاطر فستیوال های موسیقی و خنده مشهور است. این کشور کوچک هر روزش لذتبخش است و مردمش عاشق برگزاری فستیوال هستند. اگر میخواهید از جشن ها و فستیوال ها لذت ببرید، باید تابستان به آنجا سفر کنید. دموفست، فستیوال موسیقی و فستیوال هرزگوین غربی، نمونه هایی از جشن هایی هستند که در این کشور برگزار میشود. WHF، فستیوال جاز سارایوو و فستیوال رنگ، بسیار محبوب هستند.

بوسنی و هرزگوین 2

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

انقلاب و مذهب شیعه دو دلیل مهم برای سفر نیجریه ای ها به ایران است

گلاره یوسف پور ، یکشنبه 11 تیر 1402

براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، انقلاب و مذهب شیعه دو دلیل مهم برای سفر نیجریه ای ها به ایران است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :